1.6TD z VW do SJ413
Moderator: Albert_N
- Melon
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:31 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontaktowanie:
1.6TD z VW do SJ413
Mam możliwość bardzo tanio kupienia SJ413 bez silnika. Bez większego problemu mogę zorganizować silnik znajdujący się w tytule tego tematu. Pamiętam, że kiedyś sporo czytałem na temat takiej przeróbki na tym forum ale teraz żaden z linków które sobie w wtedy skopiowałem nie działa a po wpisaniu w forumową wyszukiwarkę słowa "disel" bądź "diesel" wyskakuje komunikat "Nie znaleziono tematów ani postów pasujących do Twoich kryteriów". Próbowałem ręcznie przeglądać tematy ale doszedłem do 7 strony i mam dość.
Jeśli byłby ktoś miły i posiadał linki do miejsc gdzie na tym forum był poruszany ten temat to będe wdzieczny. Jeśli nie to chociarz krótkie info jak dużo pracy kosztuje taka przeróbka, od czego skrzynia (coś kojarzy mi się, że z poloneza) i jak to sie wogóle sprawuje.
Jeśli byłby ktoś miły i posiadał linki do miejsc gdzie na tym forum był poruszany ten temat to będe wdzieczny. Jeśli nie to chociarz krótkie info jak dużo pracy kosztuje taka przeróbka, od czego skrzynia (coś kojarzy mi się, że z poloneza) i jak to sie wogóle sprawuje.
Pilotuję G-klasę, jeżdżę VW Golfem i zbieram na Samuraia
tel:660006003

- Melon
- jestem tu nowy...
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 9:31 pm
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontaktowanie:
Podziękował 
Z angielskim jestem co prawda na bakier ale tekst Karola Leszczyńskiego wystarczająco postawił mnie na ziemi. Skrzynia, łapy to sprawy oczywiste ale tyle przeróbek z osprzętem ostudziło mój zapał pobudzony dzisiejszego ranka
Pozostaje albo dalej zbierać kasę na kompletnego samuraia (zrobiłem sobie nadzieje, że wreszcie kupie własną terenówke) albo kupić tego bez silnika i odkładać następne pół roku pieniążki na tradycyjny 1.3

Z angielskim jestem co prawda na bakier ale tekst Karola Leszczyńskiego wystarczająco postawił mnie na ziemi. Skrzynia, łapy to sprawy oczywiste ale tyle przeróbek z osprzętem ostudziło mój zapał pobudzony dzisiejszego ranka

Pozostaje albo dalej zbierać kasę na kompletnego samuraia (zrobiłem sobie nadzieje, że wreszcie kupie własną terenówke) albo kupić tego bez silnika i odkładać następne pół roku pieniążki na tradycyjny 1.3

Pilotuję G-klasę, jeżdżę VW Golfem i zbieram na Samuraia
tel:660006003

Bez przesady. Jesli bedziesz mial czas samemu robic to nie sa takie straszne koszty. Przejechalem juz kilka tysiecy kilometrow i wszytko wydaje sie dzialac OK. Jedyny problem to pekniety waz od turbo, okazalo sie ze jakos slabo byl zbrojony i w 40 stopniowym upale puscil.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Dzięki Karolowi mam też 1.6 TD z VW, roboty sporo ale efekt końcowy nie do opisania zwłaszcza w cięzkim terenie 

Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
"Troche" aut z TD jezdzi w terenie i jakos sie nie slyszy o peknietych korpusach turbosprezarki. Ja swoja moczylem kilka razy i przezyla. Moja turbinka jest chlodzona dodatkowo woda wiec troche chlodniejsza, taka ciekawostka.Grzanek pisze:a tak z ciekawo¶ci - czy turbinie nie zaszkodzi zimny prysznic przy wjechaniu w wodê? Z tego co widzia³em to turbinki potrafi± sie ca³kiem nie¼le nagrzaæ podczas pracy. Nie ma obawy pêkniêcia, albo innych jaj zwi±zanych z nag³ym sch³odzeniem turbiny?
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
No właśnie tak mi się wydawało, że to będzie coś z chłodzeniem turbiny:)Karol L pisze: "Troche" aut z TD jezdzi w terenie i jakos sie nie slyszy o peknietych korpusach turbosprezarki. Ja swoja moczylem kilka razy i przezyla. Moja turbinka jest chlodzona dodatkowo woda wiec troche chlodniejsza, taka ciekawostka.
a Co do poloneza pod maską, to zdania są podzielone. Ostatnio pisałem do @Kielon on ma w 410 silnik razem ze skrzynią poldka i jest zadowolony.
Sj410, trochę liftu itd.
1,9td nie jest zbyt mocny ma tylko 75KM, może być za to za ciężki. Za to 1,9TDI to zupełnie inna bajka. Może mieć od 90 KM do ponad 200 KMDrako pisze:taki 1,9 td wg mnei jest za mocne.
wsadzilem do siebie 1,6td i jestem mega mega zachwycony.
najlepiej sprawdza sie ten silnik na zjazdach. trzyma jak toyotowy4,2kosmos
bardzo polecam

Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
IMHO 1.9TDI nie warto, chyba ze ktos chce sie scigac w RMPSTach, ale to musialoby byc juz mega zmotane auto zeby wytrzymac potworne momenty obrotowe jak i duza predkosc w terenie.
1.6TD jest wystarczajaco mocny (moj ma 80KM) zeby ganiac wokol tyczek na zlotach a wrecz idealny do przepraw i turystyki.
Z ciekawostek to podobno istniala wersja 1.9 TDI z mechanicznym wtryskiem ale w zyciu takiego nie widzialem, wiec pewnie nie warto bo brak czesci.
1.6TD jest wystarczajaco mocny (moj ma 80KM) zeby ganiac wokol tyczek na zlotach a wrecz idealny do przepraw i turystyki.
Z ciekawostek to podobno istniala wersja 1.9 TDI z mechanicznym wtryskiem ale w zyciu takiego nie widzialem, wiec pewnie nie warto bo brak czesci.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
z podkręceniem mocy w takim 1.6TD nie ma najmniejszego problemu,
tanim kosztem możesz uzyskać prawie 100KM
warto wrzucić jakiś intercooler
osobiście to wolałbym wsadzić zwykły 1.6 lub 1.9 TD niż TDi
po prostu mniej elektroniki, bardziej idiotoodporny, i możliwość przeróbki w miarę tanio przynosi bardzo pozytywne efekty.
W swoim placku (starym VW Passacie 1.9TD) po podkręceniu pompy i turbiny
zbliżyłem się do prawie 100KM. Zrobiłem tak już po przeróbce ponad 30kkm i oprócz ukręconej półośki
i wyrwanych poduszek silnika nic się nie dzieje.
pozdrawiam
tanim kosztem możesz uzyskać prawie 100KM
warto wrzucić jakiś intercooler
osobiście to wolałbym wsadzić zwykły 1.6 lub 1.9 TD niż TDi
po prostu mniej elektroniki, bardziej idiotoodporny, i możliwość przeróbki w miarę tanio przynosi bardzo pozytywne efekty.
W swoim placku (starym VW Passacie 1.9TD) po podkręceniu pompy i turbiny
zbliżyłem się do prawie 100KM. Zrobiłem tak już po przeróbce ponad 30kkm i oprócz ukręconej półośki

pozdrawiam
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Eeee. W TDI 90 i 110 jest zwykła pompa rotacyjna tylko ze sterownikiem elektronicznym który jest zabudowany w pompie więc musi być wodoodporny. Myślę że wrażliwość TDI na wodę to mit.Karol L pisze: Z ciekawostek to podobno istniala wersja 1.9 TDI z mechanicznym wtryskiem ale w zyciu takiego nie widzialem, wiec pewnie nie warto bo brak czesci.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- Żółty Wojtek
- Posty: 302
- Rejestracja: wt maja 10, 2005 4:23 pm
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Może silnik jest wodootporny ale potencjometr gazu pod nogą i komputer napewno nie.Masmo pisze:Eeee. W TDI 90 i 110 jest zwykła pompa rotacyjna tylko ze sterownikiem elektronicznym który jest zabudowany w pompie więc musi być wodoodporny. Myślę że wrażliwość TDI na wodę to mit.Karol L pisze: Z ciekawostek to podobno istniala wersja 1.9 TDI z mechanicznym wtryskiem ale w zyciu takiego nie widzialem, wiec pewnie nie warto bo brak czesci.
Pozdrawiam
www.yellowdream.pl
www.yellowdream.pl
Komputer jest na podszybiu w VW więc musi być w szczelnej obudowie (i jest), ale pewnie nie zaszkodziłoby go dać gdzieś wysoko. Z tego co słyszłem w Vitarze komp też nie lubi wody. Natomiast z tym potencjometrem gazu to faktycznie byłoby trudno go przenieść wyżejŻółty Wojtek pisze:Może silnik jest wodootporny ale potencjometr gazu pod nogą i komputer napewno nie.Masmo pisze:Eeee. W TDI 90 i 110 jest zwykła pompa rotacyjna tylko ze sterownikiem elektronicznym który jest zabudowany w pompie więc musi być wodoodporny. Myślę że wrażliwość TDI na wodę to mit.Karol L pisze: Z ciekawostek to podobno istniala wersja 1.9 TDI z mechanicznym wtryskiem ale w zyciu takiego nie widzialem, wiec pewnie nie warto bo brak czesci.


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Drako pisze:Dzieki koziou
nie znam sie na tym ale szary dal mi glowice , okazalo sie ze ma jakies inne kanaly i brak regulacji na plytkach.
Jutro pogadam z mechanikiem jaka to dokladnie ma byc glowica
silniki vw kod SB,RA,1V,maja popychacze hydrauliczne a silniki z kodem JP,JR,MF,maja plytki
tel. 500 590 696
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość