Nowa Grand Vitara - widział ktoś jak to robi w terenie?
Moderator: Albert_N
Nowa Grand Vitara - widział ktoś jak to robi w terenie?
Czytałem jedynie testy przeniesione do netu z jakichś gazet.
Czy ktoś widział jak to się sprawuje na terenowych oponach w prawdziwym terenie /lub jakimkolwiek terenie - czy ktoś wogóle ma własne zdanie na temat jak to auto jeździ poza szosą/
Widuję czasem te auta, ale -biorąc pod uwagę że to młody produkt- tylko w "cywilnym" użytku.
Czy ktoś widział jak to się sprawuje na terenowych oponach w prawdziwym terenie /lub jakimkolwiek terenie - czy ktoś wogóle ma własne zdanie na temat jak to auto jeździ poza szosą/
Widuję czasem te auta, ale -biorąc pod uwagę że to młody produkt- tylko w "cywilnym" użytku.
Ja również jestem zainteresowany możliwościami nowej GV.
Z opisów wygląda to całkiem miło.
Centralny dyfer pozwoli pojeździć 4WD po czarnym.
Reduktor i zblokowanie centralnego dyfra w terenie tez powinny dać dobry efekt.
Zwis przedni nieduży, tylny już gorszy, tłumik pewnie często do wymiany (swoją drogą wole wymieniać tłumik niż zbiornik paliwa).
Brak ramy pewnie zrekompensowali jakimiś wzmocnieniami nadwozia.
Ale jak jest naprawdę?
Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Pozdrawiam.
Z opisów wygląda to całkiem miło.
Centralny dyfer pozwoli pojeździć 4WD po czarnym.
Reduktor i zblokowanie centralnego dyfra w terenie tez powinny dać dobry efekt.
Zwis przedni nieduży, tylny już gorszy, tłumik pewnie często do wymiany (swoją drogą wole wymieniać tłumik niż zbiornik paliwa).
Brak ramy pewnie zrekompensowali jakimiś wzmocnieniami nadwozia.
Ale jak jest naprawdę?
Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Pozdrawiam.
SJ417 - unikat
, L200.

Krótka GV 1,6 l nie ma reduktora Jest tylko nieco wolniejsza jedynka i to wszystko. Układ wydechowy jest poprowadzony tak że ,bez wiekszych przeróbek to urwanie go w terenie nie wymaga specjalnego zachodu.
Kolano podejścia do tylnego tłumika jest chyba najniżej położonym miejscem w tylnej części pojazdu.
A i półoski i przeguby wielkością nie porażają.
Kolano podejścia do tylnego tłumika jest chyba najniżej położonym miejscem w tylnej części pojazdu.
A i półoski i przeguby wielkością nie porażają.

suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.
w jakiejs gazecie ostatnio ogladalem wlasnie gv, ramy nie ma ale przez cale auto sa dosc ciekawe podluznice poprowadzone, cos jakby rama zintegrowana z karoseria, czasy keidy terenowki byly na ramie raczej juz nie wroca, teraz sie licza strefy zgniotu w samochodach, a i w tym artykule testowali gv na torze dosc popualrnym w polsce, dawala rade, pozyywne oceny uzyskala, wiadomo ze to nei testy jakim my poddajemy ansze samochody, ale zawsze cos
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG
- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
A Ja widzialem
Jest jeden kolega co jest w trakcie przrabianie nowej GV 5d, nie bedzie to monster ale zawsze. Lift, oslony, opony AT. Jak chcesy wiedziec wiecej to na PW.

był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
Jak chcesz poczytać na temat GV 1600 i co mozna z niej zrobic to polecam strone guru od GV. http://www.stumpy.me.uk
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)
- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
A tu masz link do zdjęć z wyjazdu Suzukowego i małych testów nowej GV.
Nic wielkiego tylko mała integracja.
http://www.photo.boo.pl/s...evueconfig4.ini

http://www.photo.boo.pl/s...evueconfig4.ini
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
Szkoda takiego auta do prawdziwego upalania. A jeśli chodzi o light teren i drogi polne to powinna sobie poradzić dobrze. Nawet SUV bez reduktora (Tucson) jakoś sobie radzi. Określ przeznaczenie będzie łatwiej coś podpowiedzieć.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Z forum suzuki już czytałem...
Interesuje mnie pięciodrzwiówka... 1.9 ddis
Któryś z kolegów na początku pisał o blokadzie - i podał informacje zniezgodne z prawdą; otórz nowa GVII pięciodrzwiowa ma międzyosiową blokadę 50:50%. i reduktor - załączany przełącznikami. Do tego permanentny napęd na 4 koła. /ciekawe czy załącza to elektryka czy pneumatyka/
Podobno jest to bardziej terenowe auto od poprzedniczki. I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar.
Oczywście zanim to auto zestarzeje się i trafi w ręce "katów" /proszę się nie obrazić to tylko żart:))))/ ninie trochę czasu. To co jest w necie na jej temat to już czytałem. Interesują mnie konkluzje forumowiczów.
Osobiście jeżeli bym się na to auto kiedyś decydował, to na pewno użytkowałbym je w bardziej lightowo, jednak kupując je kierował bym się tym, żeby to było terenowe auto a nie bulwar. jeżeli chodzi o mnie to taką terenówkę mogę użytkować w trudniejszym terenie, jednak w takim, w którym nie zniszczę karoserii /jazda wąskimi leśnymi duktami z odstającymi gałęziami więc odpada/, jednak tak postępuję z każdym autem, od momentu jak porysowałem mocno boki i natrudziłem się z usunięciem rys.
Oczywiście jak decydować się na takie cudo - to można tym już trochę lat pojeździć, a jak autko się zestarzeje to można sobie na więcej w twrenie pozwolić:)
Interesuje mnie pięciodrzwiówka... 1.9 ddis
Któryś z kolegów na początku pisał o blokadzie - i podał informacje zniezgodne z prawdą; otórz nowa GVII pięciodrzwiowa ma międzyosiową blokadę 50:50%. i reduktor - załączany przełącznikami. Do tego permanentny napęd na 4 koła. /ciekawe czy załącza to elektryka czy pneumatyka/
Podobno jest to bardziej terenowe auto od poprzedniczki. I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar.
Oczywście zanim to auto zestarzeje się i trafi w ręce "katów" /proszę się nie obrazić to tylko żart:))))/ ninie trochę czasu. To co jest w necie na jej temat to już czytałem. Interesują mnie konkluzje forumowiczów.
Osobiście jeżeli bym się na to auto kiedyś decydował, to na pewno użytkowałbym je w bardziej lightowo, jednak kupując je kierował bym się tym, żeby to było terenowe auto a nie bulwar. jeżeli chodzi o mnie to taką terenówkę mogę użytkować w trudniejszym terenie, jednak w takim, w którym nie zniszczę karoserii /jazda wąskimi leśnymi duktami z odstającymi gałęziami więc odpada/, jednak tak postępuję z każdym autem, od momentu jak porysowałem mocno boki i natrudziłem się z usunięciem rys.
Oczywiście jak decydować się na takie cudo - to można tym już trochę lat pojeździć, a jak autko się zestarzeje to można sobie na więcej w twrenie pozwolić:)
- Marta&Marek
-
- Posty: 1402
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
- Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
- Kontaktowanie:
Bez takich żartów proszę.Gienek pisze: Podobno jest to bardziej terenowe auto od poprzedniczki. I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar....

Sądząc po tym co piszesz to GV będzie dla Ciebie aż za dobra w terenieGienek pisze: Osobiście jeżeli bym się na to auto kiedyś decydował, to na pewno użytkowałbym je w bardziej lightowo, jednak kupując je kierował bym się tym, żeby to było terenowe auto a nie bulwar. jeżeli chodzi o mnie to taką terenówkę mogę użytkować w trudniejszym terenie, jednak w takim, w którym nie zniszczę karoserii /jazda wąskimi leśnymi duktami z odstającymi gałęziami więc odpada/, jednak tak postępuję z każdym autem, od momentu jak porysowałem mocno boki i natrudziłem się z usunięciem rys.


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Już nie mówiąc o unikaniu miejsc gdzie są gałęzie. No chyba że będziesz jeździł po odkrytych preriach dawnych PGRów. A w lesie co? Nie znając trasy przy takim założeniu odpuścisz sobie większość ciekawych tras przejazdu, bo a nuż gałęzie będą węziej.....Masmo pisze: Sądząc po tym co piszesz to GV będzie dla Ciebie aż za dobra w terenie![]()
Nie da się jeździć w "trudnieszym terenie" autem z plastkowymi zderzaczkami, bez hardcorowych osłon podwozia bez pewnych zniszczeń auta....
Mam kumpla który ma taką witare w benzynie. Chciał ze mną jeździć - ale dopiero jak założy pokrowiec na całe auto.... - NIE TĘDY DROGA

kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
U mnie mają w Lasach Państwowych. Czarną. Ale wole z nimi nie rozmawiaćpezet pisze:Innymi słowy:Tenogr pisze:Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Kto ma słuzbowa Vitare?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Dużo piszesz jak na człowieka, który nie wie co piszeGienek pisze: (...)Do tego permanentny napęd na 4 koła. /ciekawe czy załącza to elektryka czy pneumatyka/(...)
(...)chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar(...)
(...)jak autko się zestarzeje to można sobie na więcej w twrenie pozwolić(...)

Jak wg Ciebie załącza się permanentny napęd?
Drugiego przez grzeczność nie skomentuję.
Ano można. Można poczekać aż wyrobią się luzy, wypali się sprzęgło i osłabną wszelkie maechanizmy i wtedy bez obaw jechać "w teren".
LR2 - jej
LR3 - jego
LR3 - jego
jestem nowy na forum i w temacie 4x4 dopiero raczkuję mam GV 2003 czyli wg nomenklatury I generacji, po lekturze forum trochę mi wstyd nazywac to auto terenówką przynajmniej w takim stanie jakim ona jest teraz (stan fabryczny bez liftu nawet na oponach szosowych tyle że 4x4 - Michelin Alpin na zime i GY Wrangler ale HP
lato).
Co do GV II nijak nie mozna powiedzieć że jest bardziej terenowa nawet od mojej - brak ramy, elektronika w przełaczniu napedów o ilości plastiko nie wspomne

Co do GV II nijak nie mozna powiedzieć że jest bardziej terenowa nawet od mojej - brak ramy, elektronika w przełaczniu napedów o ilości plastiko nie wspomne
SV 1000S K3, GV 2.0+LPG K3
Do Masmo:
GVII też można uterenowić - zrobić lift, założyć większe koła, osłony progów, aluminiowe płyty zabezpieczające podwozie, zderzaki itd.
I teraz się zastanów - czy po poddaniu modyfikacjom nowej GV - podobnym jak ty poddałeś swojego "starego SUVa" i przy założeniu że można pozwolić sobie na pewne zniszczenia - które auto według ciebie będzie bardziej terenowe i lepiej będzie robiło w terenie?
Stara technologia "Skansem", czy nowe auto z LSD, blokadą międzyosiową - bajerami, które zapewniają jednak lepszą przyczepność?
"Stara" wiertara bez przeróbek typu większe koła, lift, przeróbki zderzaków, taranówki odciągi itd. też jest zwykłym SUV'em.Masmo pisze:Bez takich żartów proszę.Nowa GV to wogóle nie jest terenówka tylko trochę bardziej terenowy SUV (bo ma reduktor). W terenie nie ma większej wartości miedzyosiowy dyfer a mocne zawieszenie z dużym wykrzyżem, prześwit oraz możliwość zmieszczenia większych kół i ogólna prostota i wytrzymałość konstrukcji. Najbardziej terenowa jest Vitara pierwszej generacji.....
......Sądząc po tym co piszesz to GV będzie dla Ciebie aż za dobra w terenie![]()
Nie da się jeździć w "trudnieszym terenie" autem z plastkowymi zderzaczkami, bez hardcorowych osłon podwozia bez pewnych zniszczeń auta....
GVII też można uterenowić - zrobić lift, założyć większe koła, osłony progów, aluminiowe płyty zabezpieczające podwozie, zderzaki itd.
I teraz się zastanów - czy po poddaniu modyfikacjom nowej GV - podobnym jak ty poddałeś swojego "starego SUVa" i przy założeniu że można pozwolić sobie na pewne zniszczenia - które auto według ciebie będzie bardziej terenowe i lepiej będzie robiło w terenie?
Stara technologia "Skansem", czy nowe auto z LSD, blokadą międzyosiową - bajerami, które zapewniają jednak lepszą przyczepność?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości