Nowa Grand Vitara - widział ktoś jak to robi w terenie?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Nowa Grand Vitara - widział ktoś jak to robi w terenie?

Post autor: Gienek » sob gru 01, 2007 8:13 am

Czytałem jedynie testy przeniesione do netu z jakichś gazet.
Czy ktoś widział jak to się sprawuje na terenowych oponach w prawdziwym terenie /lub jakimkolwiek terenie - czy ktoś wogóle ma własne zdanie na temat jak to auto jeździ poza szosą/
Widuję czasem te auta, ale -biorąc pod uwagę że to młody produkt- tylko w "cywilnym" użytku.

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob gru 01, 2007 8:34 am

No przeciez juz nawet w telewizji pokazywali. Testowali nowa GV w Afryce. ganiali nia klusownikow. GV dawala sobie swietnie rade. :)21
i jeszcze potem na bulwar.....
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Tenogr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tenogr » sob gru 01, 2007 10:00 am

Ja również jestem zainteresowany możliwościami nowej GV.
Z opisów wygląda to całkiem miło.
Centralny dyfer pozwoli pojeździć 4WD po czarnym.
Reduktor i zblokowanie centralnego dyfra w terenie tez powinny dać dobry efekt.
Zwis przedni nieduży, tylny już gorszy, tłumik pewnie często do wymiany (swoją drogą wole wymieniać tłumik niż zbiornik paliwa).
Brak ramy pewnie zrekompensowali jakimiś wzmocnieniami nadwozia.
Ale jak jest naprawdę?
Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Pozdrawiam.
SJ417 - unikat :), L200.

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: jacenty » sob gru 01, 2007 12:39 pm

Krótka GV 1,6 l nie ma reduktora Jest tylko nieco wolniejsza jedynka i to wszystko. Układ wydechowy jest poprowadzony tak że ,bez wiekszych przeróbek to urwanie go w terenie nie wymaga specjalnego zachodu.
Kolano podejścia do tylnego tłumika jest chyba najniżej położonym miejscem w tylnej części pojazdu.
A i półoski i przeguby wielkością nie porażają. :-?
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » sob gru 01, 2007 2:31 pm

w jakiejs gazecie ostatnio ogladalem wlasnie gv, ramy nie ma ale przez cale auto sa dosc ciekawe podluznice poprowadzone, cos jakby rama zintegrowana z karoseria, czasy keidy terenowki byly na ramie raczej juz nie wroca, teraz sie licza strefy zgniotu w samochodach, a i w tym artykule testowali gv na torze dosc popualrnym w polsce, dawala rade, pozyywne oceny uzyskala, wiadomo ze to nei testy jakim my poddajemy ansze samochody, ale zawsze cos
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob gru 01, 2007 5:16 pm

Na zachodzie są dostępne wersje w krótkiej budzie i z reduktorem i jeszcze z turbodieslem. Nasz rynek jak zawsze jest dyskryminowany.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: blizzard » sob gru 01, 2007 8:40 pm

A Ja widzialem :D Jest jeden kolega co jest w trakcie przrabianie nowej GV 5d, nie bedzie to monster ale zawsze. Lift, oslony, opony AT. Jak chcesy wiedziec wiecej to na PW.
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Burza
 
 
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 08, 2005 8:01 pm

Post autor: Burza » sob gru 01, 2007 9:43 pm

Jak chcesz poczytać na temat GV 1600 i co mozna z niej zrobic to polecam strone guru od GV. http://www.stumpy.me.uk
Była Vitara, byłe inne chocki klocki, a teraz jest Disco (jak na razie)

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » sob gru 01, 2007 10:17 pm

znamy stronę ale to nie o tą generację chodzi ;)
mały napis

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: blizzard » ndz gru 02, 2007 4:37 pm

A tu masz link do zdjęć z wyjazdu Suzukowego i małych testów nowej GV.
:) Nic wielkiego tylko mała integracja.

http://www.photo.boo.pl/s...evueconfig4.ini
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » ndz gru 02, 2007 5:45 pm

Szkoda takiego auta do prawdziwego upalania. A jeśli chodzi o light teren i drogi polne to powinna sobie poradzić dobrze. Nawet SUV bez reduktora (Tucson) jakoś sobie radzi. Określ przeznaczenie będzie łatwiej coś podpowiedzieć.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: blizzard » ndz gru 02, 2007 5:49 pm

Trochę jest TU
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
Wojo-Agro
Posty: 768
Rejestracja: sob cze 23, 2007 9:11 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Wojo-Agro » ndz gru 02, 2007 8:59 pm

blizzard pisze:Trochę jest TU
Taka stronka... dla kasiastych wlascicieli GV jezdzacych w teren na plaze... :)
Moje Słoneczko Cici '80 r.Suzuki Vitara 1,6 '88 r.,

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » pn gru 03, 2007 8:52 am

Z forum suzuki już czytałem...
Interesuje mnie pięciodrzwiówka... 1.9 ddis

Któryś z kolegów na początku pisał o blokadzie - i podał informacje zniezgodne z prawdą; otórz nowa GVII pięciodrzwiowa ma międzyosiową blokadę 50:50%. i reduktor - załączany przełącznikami. Do tego permanentny napęd na 4 koła. /ciekawe czy załącza to elektryka czy pneumatyka/
Podobno jest to bardziej terenowe auto od poprzedniczki. I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar.
Oczywście zanim to auto zestarzeje się i trafi w ręce "katów" /proszę się nie obrazić to tylko żart:))))/ ninie trochę czasu. To co jest w necie na jej temat to już czytałem. Interesują mnie konkluzje forumowiczów.
Osobiście jeżeli bym się na to auto kiedyś decydował, to na pewno użytkowałbym je w bardziej lightowo, jednak kupując je kierował bym się tym, żeby to było terenowe auto a nie bulwar. jeżeli chodzi o mnie to taką terenówkę mogę użytkować w trudniejszym terenie, jednak w takim, w którym nie zniszczę karoserii /jazda wąskimi leśnymi duktami z odstającymi gałęziami więc odpada/, jednak tak postępuję z każdym autem, od momentu jak porysowałem mocno boki i natrudziłem się z usunięciem rys.
Oczywiście jak decydować się na takie cudo - to można tym już trochę lat pojeździć, a jak autko się zestarzeje to można sobie na więcej w twrenie pozwolić:)

Awatar użytkownika
Marta&Marek
 
 
Posty: 1402
Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: Marta&Marek » pn gru 03, 2007 9:23 am

Gienek pisze:I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar.
Oj będzie dym :wink:
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa ;)

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn gru 03, 2007 10:42 am

Gienek pisze: Podobno jest to bardziej terenowe auto od poprzedniczki. I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar....
Bez takich żartów proszę. :)11 Nowa GV to wogóle nie jest terenówka tylko trochę bardziej terenowy SUV (bo ma reduktor). W terenie nie ma większej wartości miedzyosiowy dyfer a mocne zawieszenie z dużym wykrzyżem, prześwit oraz możliwość zmieszczenia większych kół i ogólna prostota i wytrzymałość konstrukcji. Najbardziej terenowa jest Vitara pierwszej generacji.
Gienek pisze: Osobiście jeżeli bym się na to auto kiedyś decydował, to na pewno użytkowałbym je w bardziej lightowo, jednak kupując je kierował bym się tym, żeby to było terenowe auto a nie bulwar. jeżeli chodzi o mnie to taką terenówkę mogę użytkować w trudniejszym terenie, jednak w takim, w którym nie zniszczę karoserii /jazda wąskimi leśnymi duktami z odstającymi gałęziami więc odpada/, jednak tak postępuję z każdym autem, od momentu jak porysowałem mocno boki i natrudziłem się z usunięciem rys.
Sądząc po tym co piszesz to GV będzie dla Ciebie aż za dobra w terenie :wink: :D Nie da się jeździć w "trudnieszym terenie" autem z plastkowymi zderzaczkami, bez hardcorowych osłon podwozia bez pewnych zniszczeń auta....
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn gru 03, 2007 12:27 pm

Masmo pisze: Sądząc po tym co piszesz to GV będzie dla Ciebie aż za dobra w terenie :wink: :D Nie da się jeździć w "trudnieszym terenie" autem z plastkowymi zderzaczkami, bez hardcorowych osłon podwozia bez pewnych zniszczeń auta....
Już nie mówiąc o unikaniu miejsc gdzie są gałęzie. No chyba że będziesz jeździł po odkrytych preriach dawnych PGRów. A w lesie co? Nie znając trasy przy takim założeniu odpuścisz sobie większość ciekawych tras przejazdu, bo a nuż gałęzie będą węziej.....
Mam kumpla który ma taką witare w benzynie. Chciał ze mną jeździć - ale dopiero jak założy pokrowiec na całe auto.... - NIE TĘDY DROGA :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn gru 03, 2007 12:43 pm

Gienek pisze:Podobno jest to bardziej terenowe auto od poprzedniczki.
I chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar.
Podobno to Kopernik był pedałem, bo chodził w sukience...

A chyba to się tratwa na zafalowanym morzu...

:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn gru 03, 2007 12:46 pm

Tenogr pisze:Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Innymi słowy:
Kto ma słuzbowa Vitare?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn gru 03, 2007 1:02 pm

pezet pisze:
Tenogr pisze:Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Innymi słowy:
Kto ma słuzbowa Vitare?
U mnie mają w Lasach Państwowych. Czarną. Ale wole z nimi nie rozmawiać
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » pn gru 03, 2007 1:28 pm

W stajni Suzuki w obecnej ofercie tylko Jimny to auto terenowe, ale i tak wymaga pewnych modyfikacji żeby jeździć w teren (zderzak przedni).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pn gru 03, 2007 2:01 pm

Gienek pisze: (...)Do tego permanentny napęd na 4 koła. /ciekawe czy załącza to elektryka czy pneumatyka/(...)

(...)chyba najbardziej terenowe z dotychczasowych vitar(...)

(...)jak autko się zestarzeje to można sobie na więcej w twrenie pozwolić(...)
Dużo piszesz jak na człowieka, który nie wie co pisze :roll:

Jak wg Ciebie załącza się permanentny napęd?

Drugiego przez grzeczność nie skomentuję.

Ano można. Można poczekać aż wyrobią się luzy, wypali się sprzęgło i osłabną wszelkie maechanizmy i wtedy bez obaw jechać "w teren".
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
RaaF
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: sob lis 24, 2007 9:48 pm
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: RaaF » pn gru 03, 2007 6:51 pm

jestem nowy na forum i w temacie 4x4 dopiero raczkuję mam GV 2003 czyli wg nomenklatury I generacji, po lekturze forum trochę mi wstyd nazywac to auto terenówką przynajmniej w takim stanie jakim ona jest teraz (stan fabryczny bez liftu nawet na oponach szosowych tyle że 4x4 - Michelin Alpin na zime i GY Wrangler ale HP :( lato).
Co do GV II nijak nie mozna powiedzieć że jest bardziej terenowa nawet od mojej - brak ramy, elektronika w przełaczniu napedów o ilości plastiko nie wspomne
SV 1000S K3, GV 2.0+LPG K3

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » wt gru 04, 2007 6:49 am

Do Masmo:
Masmo pisze:Bez takich żartów proszę. :)11 Nowa GV to wogóle nie jest terenówka tylko trochę bardziej terenowy SUV (bo ma reduktor). W terenie nie ma większej wartości miedzyosiowy dyfer a mocne zawieszenie z dużym wykrzyżem, prześwit oraz możliwość zmieszczenia większych kół i ogólna prostota i wytrzymałość konstrukcji. Najbardziej terenowa jest Vitara pierwszej generacji.....
......Sądząc po tym co piszesz to GV będzie dla Ciebie aż za dobra w terenie :wink: :D Nie da się jeździć w "trudnieszym terenie" autem z plastkowymi zderzaczkami, bez hardcorowych osłon podwozia bez pewnych zniszczeń auta....
"Stara" wiertara bez przeróbek typu większe koła, lift, przeróbki zderzaków, taranówki odciągi itd. też jest zwykłym SUV'em.
GVII też można uterenowić - zrobić lift, założyć większe koła, osłony progów, aluminiowe płyty zabezpieczające podwozie, zderzaki itd.
I teraz się zastanów - czy po poddaniu modyfikacjom nowej GV - podobnym jak ty poddałeś swojego "starego SUVa" i przy założeniu że można pozwolić sobie na pewne zniszczenia - które auto według ciebie będzie bardziej terenowe i lepiej będzie robiło w terenie?
Stara technologia "Skansem", czy nowe auto z LSD, blokadą międzyosiową - bajerami, które zapewniają jednak lepszą przyczepność?

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » wt gru 04, 2007 6:52 am

Do pezet'a:
pezet pisze:
Tenogr pisze:Jeżeli któryś z forumowiczów posiada albo dosiada nowej GV dołączam się do prośby o informacje i o podzielenie się wrażeniami.
Innymi słowy:
Kto ma słuzbowa Vitare?
znasz to? :

-Jaki samochód wyjeżdża na krawężnik wyskokości 50 cm?
-Służbowy

:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości