zgrzyt przy 4x4 podczas skrętów

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Marcin78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 28, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

zgrzyt przy 4x4 podczas skrętów

Post autor: Marcin78 » sob gru 01, 2007 8:50 am

Witam Panowie,
Od paru dni jak spadł śnieg korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. Niestety podczas skrętu słychać takie trzaski jakby coś przeskakiwało. Nie jest to przy każdym skręcaniu ale od czasu do czasu. Ewidentnie słychaś z przodu. Po odpinaniu napędu przedniego już ten problem się nie pojawia.
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. Usłyszałem taką opinię ,ze nie i nie jestem już pewien.
Druga sprawa ,że mam szerokie opony które stawiają duży opór 255/15.

Czy ktoś z Was miał już takie objawy albo może wiecie co to może być?

Dzięki
Marcin

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » sob gru 01, 2007 8:52 am

znowu ... :roll:

a jakie masz sprzegielka? bo samochod to chyba vitka jak sie domyslam.
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Marcin78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 28, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Marcin78 » sob gru 01, 2007 8:59 am

Samochód to Vitarka a co do sprzęgiełek to nie mam zielonego pojęcia jakie tam są.

Marcin78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 28, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Marcin78 » sob gru 01, 2007 9:07 am

Sorrki nie zrozumiałem o co chodzi z tymi sprzęgiełkami. Są ręczne albo lock albo free

Awatar użytkownika
Tenogr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:27 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tenogr » sob gru 01, 2007 9:24 am

Free – rozłączone, Lock – załączone, półosie do kół.
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
Więcej informacji znajdziesz na tym forum korzystając z opcji „szukaj”.
Pozdrawiam
SJ417 - unikat :), L200.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob gru 01, 2007 10:38 am

siem tam na (s)zukach nie znam :)

ale mi to wyglada na przguby

sprzegielka nie strzalaja -> jak se strzela to skutecznie i na dobre ;(
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Marcin78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 28, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Marcin78 » sob gru 01, 2007 10:57 am

Też mi się tak wydaje ale myślałem ,że może ktoś z Was miał już to.

Jeżeli jeszcze coś Wam przyjdzie do głowy to piszcie śmiało.

Dzieki
Marcin

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob gru 01, 2007 11:03 am

Marcin78 pisze:że może ktoś z Was miał już to.
no ma i mial - ale w patrolu :)
objawy sa DOKLADNIE takie jak piszesz...

z tym da sie zyc, przegub tak szybko sie nie rozleci
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
michał-z
 
 
Posty: 1252
Rejestracja: wt sty 24, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: michał-z » sob gru 01, 2007 1:19 pm

przegub tak szybko sie nie rozleci
Mój strzelał przez kilkanaście ostatnich kilometrów na Sodomiadzie a po powrocie do domu,następnego dnia,strzelił na dobre. To chyba jednak dość szybko.. :D
LT Sven Hedin prawie terenówka.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » sob gru 01, 2007 2:00 pm

i tak bywa :(

u nas taki jeden troll jezdzi intensywnie w terenie i zgrzyta od ponad roku,
jak na razie tylko kulki sktrzelaja...

widac trolle maja inaczej ;)
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
sherghan
 
 
Posty: 149
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:26 pm
Lokalizacja: W-wa / Piaseczno
Kontaktowanie:

Post autor: sherghan » sob gru 01, 2007 6:35 pm

Panowie, a instrukcję ktoś czytał?

Vitarą nie jeździ się po czarnym (ani żadnej innej nawierzchni o dużym tarciu np. beton) z włączonym 4x4.
Ten samochód to wytrzymuje tylko do pewnego czasu, nie jest do tego przeznaczony i jak dojdzie do zmęczenia materiału....

4x4 można jeździć jak drogi są białe i i tak wszystko się ślizga.
Jak się zjeżdża na czarne, trzeba rozłączyć na skrzyni na 2H i jechać dalej (sprzęgiełka mogą być cały czas zapięte).

P.S.
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
wawa4x4.pl | Granatowy Wrangler

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » sob gru 01, 2007 7:20 pm

nie marudź jak piszą że przeguby to uwierz a nie jakieś wywody o napinaniu piszesz 8)

Awatar użytkownika
michał-z
 
 
Posty: 1252
Rejestracja: wt sty 24, 2006 3:13 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: michał-z » sob gru 01, 2007 7:34 pm

Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
Myślisz że jestem aż tak nieroztropny żeby jeździć z zapiętym przodem po asfalcie??
LT Sven Hedin prawie terenówka.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob gru 01, 2007 8:08 pm

reeb pisze:i tak bywa :(

u nas taki jeden troll jezdzi intensywnie w terenie i zgrzyta od ponad roku,
jak na razie tylko kulki sktrzelaja...

widac trolle maja inaczej ;)
to fakt - u mnie w patrolu strzelały z pół roku i nie udało mi się ich wykończyć, aż w końcu zmieniłem mosty na inne :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sherghan
 
 
Posty: 149
Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:26 pm
Lokalizacja: W-wa / Piaseczno
Kontaktowanie:

Post autor: sherghan » sob gru 01, 2007 9:08 pm

michał-z pisze:
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
Myślisz że jestem aż tak nieroztropny żeby jeździć z zapiętym przodem po asfalcie??
... Ty? Niee. :D

O Autora całego topicu mi chodzi:
Marcin78 pisze:(...) korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. (...)
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. (...)
Dzięki
Marcin
wawa4x4.pl | Granatowy Wrangler

Awatar użytkownika
Gustawww
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 2:00 am
Lokalizacja: Pruszcz Gdański 3miasto

Post autor: Gustawww » ndz gru 09, 2007 12:47 pm

Tenogr pisze:Free – rozłączone, Lock – załączone, półosie do kół.
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
Mam to samo w ferozie. Jak załączam 4H to przy skręcie trzęsie i zgrzyta. Teoria o naprężeniach jest jak najbardziej trafna.
daihatsu feroza 1,6i 16V LPG 1992 limited =D

Marcin78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: sob paź 28, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Marcin78 » ndz gru 09, 2007 2:07 pm

Wielkie dzięki Wszystkim :)

Marcin

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » ndz gru 09, 2007 5:14 pm

na pewno nie sprzegielka - ja juz wiem co trzeszczalo - do wydania za uzywany most przedni 700 zl plus przelozenie -ostrzezenie dla wszystkich-zawsze wylanczac przod na czarnym pozdrawiam piotr !!
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz gru 09, 2007 5:42 pm

piotr-stihl pisze:na pewno nie sprzegielka - ja juz wiem co trzeszczalo - do wydania za uzywany most przedni 700 zl plus przelozenie -ostrzezenie dla wszystkich-zawsze wylanczac przod na czarnym pozdrawiam piotr !!
moze wystarczy instrukcje przeczytac? :lol: :lol: :lol:

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » pn gru 10, 2007 7:08 pm

jakbym ją miał do tego po polsku to bym czytał , a tak to uczę się na błędach
przed którymi próbuję ustrzec innych
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość