zgrzyt przy 4x4 podczas skrętów
Moderator: Albert_N
zgrzyt przy 4x4 podczas skrętów
Witam Panowie,
Od paru dni jak spadł śnieg korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. Niestety podczas skrętu słychać takie trzaski jakby coś przeskakiwało. Nie jest to przy każdym skręcaniu ale od czasu do czasu. Ewidentnie słychaś z przodu. Po odpinaniu napędu przedniego już ten problem się nie pojawia.
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. Usłyszałem taką opinię ,ze nie i nie jestem już pewien.
Druga sprawa ,że mam szerokie opony które stawiają duży opór 255/15.
Czy ktoś z Was miał już takie objawy albo może wiecie co to może być?
Dzięki
Marcin
Od paru dni jak spadł śnieg korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. Niestety podczas skrętu słychać takie trzaski jakby coś przeskakiwało. Nie jest to przy każdym skręcaniu ale od czasu do czasu. Ewidentnie słychaś z przodu. Po odpinaniu napędu przedniego już ten problem się nie pojawia.
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. Usłyszałem taką opinię ,ze nie i nie jestem już pewien.
Druga sprawa ,że mam szerokie opony które stawiają duży opór 255/15.
Czy ktoś z Was miał już takie objawy albo może wiecie co to może być?
Dzięki
Marcin
Free – rozłączone, Lock – załączone, półosie do kół.
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
Więcej informacji znajdziesz na tym forum korzystając z opcji „szukaj”.
Pozdrawiam
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
Więcej informacji znajdziesz na tym forum korzystając z opcji „szukaj”.
Pozdrawiam
SJ417 - unikat
, L200.

- sherghan
-
- Posty: 149
- Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:26 pm
- Lokalizacja: W-wa / Piaseczno
- Kontaktowanie:
Panowie, a instrukcję ktoś czytał?
Vitarą nie jeździ się po czarnym (ani żadnej innej nawierzchni o dużym tarciu np. beton) z włączonym 4x4.
Ten samochód to wytrzymuje tylko do pewnego czasu, nie jest do tego przeznaczony i jak dojdzie do zmęczenia materiału....
4x4 można jeździć jak drogi są białe i i tak wszystko się ślizga.
Jak się zjeżdża na czarne, trzeba rozłączyć na skrzyni na 2H i jechać dalej (sprzęgiełka mogą być cały czas zapięte).
P.S.
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
Vitarą nie jeździ się po czarnym (ani żadnej innej nawierzchni o dużym tarciu np. beton) z włączonym 4x4.
Ten samochód to wytrzymuje tylko do pewnego czasu, nie jest do tego przeznaczony i jak dojdzie do zmęczenia materiału....
4x4 można jeździć jak drogi są białe i i tak wszystko się ślizga.
Jak się zjeżdża na czarne, trzeba rozłączyć na skrzyni na 2H i jechać dalej (sprzęgiełka mogą być cały czas zapięte).
P.S.
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
wawa4x4.pl | Granatowy Wrangler
- sherghan
-
- Posty: 149
- Rejestracja: sob maja 07, 2005 7:26 pm
- Lokalizacja: W-wa / Piaseczno
- Kontaktowanie:
... Ty? Niee.michał-z pisze:Myślisz że jestem aż tak nieroztropny żeby jeździć z zapiętym przodem po asfalcie??Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!

O Autora całego topicu mi chodzi:
Marcin78 pisze:(...) korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. (...)
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. (...)
Dzięki
Marcin
wawa4x4.pl | Granatowy Wrangler
- Gustawww
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz gru 09, 2007 2:00 am
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański 3miasto
Mam to samo w ferozie. Jak załączam 4H to przy skręcie trzęsie i zgrzyta. Teoria o naprężeniach jest jak najbardziej trafna.Tenogr pisze:Free – rozłączone, Lock – załączone, półosie do kół.
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
daihatsu feroza 1,6i 16V LPG 1992 limited =D
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość