Strona 1 z 1

zgrzyt przy 4x4 podczas skrętów

: sob gru 01, 2007 8:50 am
autor: Marcin78
Witam Panowie,
Od paru dni jak spadł śnieg korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. Niestety podczas skrętu słychać takie trzaski jakby coś przeskakiwało. Nie jest to przy każdym skręcaniu ale od czasu do czasu. Ewidentnie słychaś z przodu. Po odpinaniu napędu przedniego już ten problem się nie pojawia.
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. Usłyszałem taką opinię ,ze nie i nie jestem już pewien.
Druga sprawa ,że mam szerokie opony które stawiają duży opór 255/15.

Czy ktoś z Was miał już takie objawy albo może wiecie co to może być?

Dzięki
Marcin

: sob gru 01, 2007 8:52 am
autor: piotr_z
znowu ... :roll:

a jakie masz sprzegielka? bo samochod to chyba vitka jak sie domyslam.

: sob gru 01, 2007 8:59 am
autor: Marcin78
Samochód to Vitarka a co do sprzęgiełek to nie mam zielonego pojęcia jakie tam są.

: sob gru 01, 2007 9:07 am
autor: Marcin78
Sorrki nie zrozumiałem o co chodzi z tymi sprzęgiełkami. Są ręczne albo lock albo free

: sob gru 01, 2007 9:24 am
autor: Tenogr
Free – rozłączone, Lock – załączone, półosie do kół.
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
Więcej informacji znajdziesz na tym forum korzystając z opcji „szukaj”.
Pozdrawiam

: sob gru 01, 2007 10:38 am
autor: reeb
siem tam na (s)zukach nie znam :)

ale mi to wyglada na przguby

sprzegielka nie strzalaja -> jak se strzela to skutecznie i na dobre ;(

: sob gru 01, 2007 10:57 am
autor: Marcin78
Też mi się tak wydaje ale myślałem ,że może ktoś z Was miał już to.

Jeżeli jeszcze coś Wam przyjdzie do głowy to piszcie śmiało.

Dzieki
Marcin

: sob gru 01, 2007 11:03 am
autor: reeb
Marcin78 pisze:że może ktoś z Was miał już to.
no ma i mial - ale w patrolu :)
objawy sa DOKLADNIE takie jak piszesz...

z tym da sie zyc, przegub tak szybko sie nie rozleci

: sob gru 01, 2007 1:19 pm
autor: michał-z
przegub tak szybko sie nie rozleci
Mój strzelał przez kilkanaście ostatnich kilometrów na Sodomiadzie a po powrocie do domu,następnego dnia,strzelił na dobre. To chyba jednak dość szybko.. :D

: sob gru 01, 2007 2:00 pm
autor: reeb
i tak bywa :(

u nas taki jeden troll jezdzi intensywnie w terenie i zgrzyta od ponad roku,
jak na razie tylko kulki sktrzelaja...

widac trolle maja inaczej ;)

: sob gru 01, 2007 6:35 pm
autor: sherghan
Panowie, a instrukcję ktoś czytał?

Vitarą nie jeździ się po czarnym (ani żadnej innej nawierzchni o dużym tarciu np. beton) z włączonym 4x4.
Ten samochód to wytrzymuje tylko do pewnego czasu, nie jest do tego przeznaczony i jak dojdzie do zmęczenia materiału....

4x4 można jeździć jak drogi są białe i i tak wszystko się ślizga.
Jak się zjeżdża na czarne, trzeba rozłączyć na skrzyni na 2H i jechać dalej (sprzęgiełka mogą być cały czas zapięte).

P.S.
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!

: sob gru 01, 2007 7:20 pm
autor: suzus
nie marudź jak piszą że przeguby to uwierz a nie jakieś wywody o napinaniu piszesz 8)

: sob gru 01, 2007 7:34 pm
autor: michał-z
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
Myślisz że jestem aż tak nieroztropny żeby jeździć z zapiętym przodem po asfalcie??

: sob gru 01, 2007 8:08 pm
autor: N2O
reeb pisze:i tak bywa :(

u nas taki jeden troll jezdzi intensywnie w terenie i zgrzyta od ponad roku,
jak na razie tylko kulki sktrzelaja...

widac trolle maja inaczej ;)
to fakt - u mnie w patrolu strzelały z pół roku i nie udało mi się ich wykończyć, aż w końcu zmieniłem mosty na inne :lol:

: sob gru 01, 2007 9:08 pm
autor: sherghan
michał-z pisze:
Zgrzyta, bo się cała konstrukcja napina od naprężeń powodowanych różną prędkością spiętych na stałe osi!
Myślisz że jestem aż tak nieroztropny żeby jeździć z zapiętym przodem po asfalcie??
... Ty? Niee. :D

O Autora całego topicu mi chodzi:
Marcin78 pisze:(...) korzystam z 4x4 i jeżdżę cały czas na nim. (...)
Mam do Was pytanko czy prawidłowo suzuki 1.6 90r. powinna jeździć z napędem 4x4 po asfalcie. (...)
Dzięki
Marcin

: ndz gru 09, 2007 12:47 pm
autor: Gustawww
Tenogr pisze:Free – rozłączone, Lock – załączone, półosie do kół.
4x4 na czarnym to dla Vitary ciężka praca, duże naprężenia w całym układzie napędowym, szczególnie przy skręcaniu. Powodem jest brak między osiowego mechanizmu różnicowego, co powoduje że różnej długości drogi pokonywane przez koła przedniej i tylnej osi nie są kompensowane.
Mam to samo w ferozie. Jak załączam 4H to przy skręcie trzęsie i zgrzyta. Teoria o naprężeniach jest jak najbardziej trafna.

: ndz gru 09, 2007 2:07 pm
autor: Marcin78
Wielkie dzięki Wszystkim :)

Marcin

: ndz gru 09, 2007 5:14 pm
autor: piotr-stihl
na pewno nie sprzegielka - ja juz wiem co trzeszczalo - do wydania za uzywany most przedni 700 zl plus przelozenie -ostrzezenie dla wszystkich-zawsze wylanczac przod na czarnym pozdrawiam piotr !!

: ndz gru 09, 2007 5:42 pm
autor: chiquito83
piotr-stihl pisze:na pewno nie sprzegielka - ja juz wiem co trzeszczalo - do wydania za uzywany most przedni 700 zl plus przelozenie -ostrzezenie dla wszystkich-zawsze wylanczac przod na czarnym pozdrawiam piotr !!
moze wystarczy instrukcje przeczytac? :lol: :lol: :lol:

: pn gru 10, 2007 7:08 pm
autor: piotr-stihl
jakbym ją miał do tego po polsku to bym czytał , a tak to uczę się na błędach
przed którymi próbuję ustrzec innych