Strona 1 z 2
Pęknięta obudowa reduktora
: pn gru 03, 2007 4:10 pm
autor: Wildrover
Pyrkałem sobie SJ410 aż tu nagle wyrósł mi pod autem pieniek. Wyrósł skubaniec tak szybko, że zatrzymał autko i nie puścił. Bo zepchnięciu okazało się, że łapa trzymająca reduktor jest wygięta i cały reduktor przesunięty trochę w tył, w związku z tym wypadł sobie wał ze skrzyni biegów. Później, po doholowaniu się do garażu okazało się że pęknięta jest również obudowa reduktora

.
Teraz mam kilka możliwości:
1. wymienić reduktor (cena reduktora do SJ410 wyłamała mi nadgarstki)
2. próbować zespawać pęknięcie (obawiam się, że może nie przeżyć weryfikacji w terenie)
3. zdobyć samą obudowę z jakiegoś starego reduktora - (czy w ogóle tak się da?).
I jeszcze pytanie: czy reduktor z SJ413 albo Samuraja pasuje do 410 (lub sama obudowa reduktora)
: pn gru 03, 2007 4:29 pm
autor: Albert_N
poszukaj samej obudowy u hien z gieldy i na allegro. Niedawno ktos sprzedawal reduktor w proszku. Od razu powymieniaj lozyska i uszczelniacze.
Wytnij ogloszenie z tresci postu bo inaczej ja to zrobie

-lamie to regulamin forum.
: pn gru 03, 2007 4:55 pm
autor: Żółty Wojtek
Jakiś czas kumplowi stało się to samo w Sj 410 kupił od 413 i zmienił obudowy są identyczne.
: pn gru 03, 2007 5:52 pm
autor: Danio BB
Witam! Uważaj tylko na obudowy reduktora bez czujnika kontrolki 4x4(sj 40,roczniki do 1985) Różnią się łożyskowaniem wałka pośredniego i nie są zamienne z 410 i 413.
: pn gru 03, 2007 6:45 pm
autor: Adam.Ż
Napisz na PW jaki masz reduktor. W domu powinienem mieć chyba wolną obudowę.
: pn gru 03, 2007 7:21 pm
autor: Wildrover
Mój raczej kontrolkę ma. W każdym razie włącza się lampka po zapięciu napędu. Jutro obejrzę dokładnie jak to wygląda i co to za reduktor.
: pn gru 03, 2007 8:39 pm
autor: protetyk
Jeżeli masz 410 de-lux będzie pasować każda obudowa z 413 i samuraia.
Re: Pęknięta obudowa reduktora
: wt gru 04, 2007 12:17 am
autor: Salata123
Wildrover pisze:3. zdobyć samą obudowę z jakiegoś starego reduktora - (czy w ogóle tak się da?).
Jasne, że się da... nawet wiem kto taką ma

: wt gru 04, 2007 3:04 pm
autor: Wildrover
protetyk pisze:Jeżeli masz 410 de-lux będzie pasować każda obudowa z 413 i samuraia.
A po czym poznać czy to wersja de-lux? Bo w dokumentach nic nie ma. Wiem, że mam inną deskę rozdzielczą niż większość SJotów.
: wt gru 04, 2007 3:10 pm
autor: Salata123
Po lampce 4x4, po obudowie, po walku srodkowym, roczniku

: wt gru 04, 2007 11:26 pm
autor: Wildrover
Mam to wszystko

- lampkę 4x4 (świeci przy zapiętym napędzie albo difflocku), mam też obudowę, wałek środkowy, a nawet rocznik (1985). Mam też blaszany schowek i uchwyt pionowy dla pasażera po prawej stronie (chyba najczęściej jest poziomy w środku). Czy to właśnie jest de lux?
: śr gru 05, 2007 3:42 pm
autor: Wildrover
: śr gru 05, 2007 3:48 pm
autor: protetyk
Po mojemu to jest de-lux.
: śr gru 05, 2007 3:52 pm
autor: Salata123
: śr gru 05, 2007 3:53 pm
autor: Albert_N
a co, LUXTORPEDA lepiej brzmi ?

: śr gru 05, 2007 3:54 pm
autor: Salata123
heh, moze
ale chodzi mi oto, że nazwa /de-lux/ powstała na tym forum chyba - bo suzuki tak nie nazywało

: śr gru 05, 2007 3:55 pm
autor: Albert_N
hm, mozliwe. Ale np. JLX to moze wlasnie Japanese LuX :>
: śr gru 05, 2007 4:01 pm
autor: Salata123
taa

hehe ;-D
ja mam JLX choc bardziej pasowałyo by ABC
Absolutny Brak Czegokolwiek

: śr gru 05, 2007 4:05 pm
autor: Salata123
Przepraszam - bląd
moja wersja to "SJ410 JL" tak jest na błotniku... i to jest ta wersja de-lux o ktorej wszyscy tyle pisza ale nikt nie widział

: śr gru 05, 2007 4:09 pm
autor: Albert_N
a, widzisz, JL to jest Just a Litlle equipment

: śr gru 05, 2007 4:18 pm
autor: Piotr Karcz
Wildrover pisze:A oto fotki reduktora.
Tu masz też kilka, ale o tym co w środku - może coś się przyda...
http://www.zukiworld.com/month_070102/f ... nstall.htm
: śr gru 05, 2007 8:28 pm
autor: jarekstryszawa
Korzystając z okazji chciałem zapytać jaki reduktor przypasować do mojej Suzi z dieslem AD 2003? Na większych oponach odczuwam spadek dynamiki. Czy jest jakiś typ reduktora pasujący bez przeróbek? Na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie?
: śr gru 05, 2007 10:14 pm
autor: Danio BB
Witam! Jeżeli twój samurai jest hiszpański, to bez przeróbek pasuje reduktor z sj410 czyli forumowe de lux. Jeżeli masz japońca to musisz przełożyć flansze wałów bo japońskie są większe. Reduktor z sj40( czyli nie de lux) wymaga zmiany flansz . W obu przypadkach trzeba oczywiście zdemontować bęben hamulca ręcznego. Jest też calmini i fajnie działa.
: czw gru 06, 2007 1:30 pm
autor: Kostuch
Danio BB pisze:Witam! Jeżeli twój samurai jest hiszpański, to bez przeróbek pasuje reduktor z sj410 czyli forumowe de lux. Jeżeli masz japońca to musisz przełożyć flansze wałów bo japońskie są większe. Reduktor z sj40( czyli nie de lux) wymaga zmiany flansz . W obu przypadkach trzeba oczywiście zdemontować bęben hamulca ręcznego. Jest też calmini i fajnie działa.
Danio, nie pinkol
Po kilkunastu latach eksploatacji i wielokrotnych wymianach i przeszczepach części, nie ma żadnej reguły jakie flansze są w danej chwili w santanie/japończyku/de-luksie/etc.
Z ręcznym jest tak samo - może być ale nie musi

: czw gru 06, 2007 7:21 pm
autor: Danio BB
Witam! Też od kilkunastu lat dłubię przy suzuki. Miałem do czynienia z autami nie motanymi, użytkowanymi przez ludzi niekoniecznie związanymi z off roadem (leśnicy,mieszkańcy górskich miejscowości itp.)i na tej podstawie piszę moje mądrości. Sam miałem sj40 czyli 1000 którą nazywacie 'niedelux' oraz sj410 czyli 'delux',samurai japońskich i hiszpańskich też się trochę przewineło ale zawsze kompletacja pasowała do moich teorii. Szczególnie dotyczy to hamulca ręcznego, bo np. 410 bez ręcznego na reduktorze musiała by mieć szerokie mosty, czyli musiała by być samuraiem;)