GV opcje napędów i silniki?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

GV opcje napędów i silniki?

Post autor: mephi » śr gru 19, 2007 2:38 pm

Witajcie Suzukowcy :)21

Jestem zainteresowany GV z lat 2000-200?, tak naprawdę chodzi mi o GV w starszej budzie. Na razie nie rozpatruje nowego GV, choć troche
o nim czytałem, drażni mnie jednak to, że Diesel jest tylko w jednej wersji, tak jak opcja z reduktorem :evil:

A najbardziej interesuje mnie, w których modelach był reduktor a w których go nie było, mniej więcej modele 2000-200?.

Kolejna rzecz to silniki, ja preferuje dieselka, ale doradźcie, co to za diesel i czy warto się w niego pakować.

Czyli kolejny temat - auto dla żony ;)... i trochę dla męża... ale bez katowania w terenie... bo od tego jest Y60 :)21


Pozdrawiam :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: GV opcje napędów i silniki?

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 8:40 am

mephi pisze: A najbardziej interesuje mnie, w których modelach był reduktor a w których go nie było, mniej więcej modele 2000-200?...
No chyba wszystkie 4WD miały reduktor. W końcu stara GV to auto terenowe !!
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » czw gru 20, 2007 8:41 am

GV 98-04. Modele srzedawane w Polsce: 1.6 16v 3d, 2.0 16v 5d, 2.0 diesel 5d, 2,5 V6 5d. Wszystkie modele posiadają reduktor!!!!
Dodatkowo na zachodzie były modele 2.0 16v 3d.
deadspace.bandcamp.com

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 8:44 am

No to 'very nice' :)21, że miały reduktor.

A co z Dieselkami, ktos miał do czynienia.. wiem, że są różne... Wiem, że
HDI, TDI... Czy dobrze kojarze przyporządkowanie do europejskich producentów tych silników?

HDI - PSA
TDI - ?
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » czw gru 20, 2007 8:49 am

Tdi było w Vitarach (chyba nawet 1.9). HDI (francuski) masz w nowej GV.
Z użytkowników forum którzy mają GV, wszyscy mają bęzynę.
deadspace.bandcamp.com

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 8:52 am

Dzięki :)

Hmm fakt, że auto nie będzie to zabawy w terenie, ale w polsce jest
pełno diesli do sprzedania... Nie wierze, że nie trafiły w 'nasze' ręce :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » czw gru 20, 2007 8:56 am

Jeśli szukasz auta dla żony do jazdy na co dzień to lepiej zastanów się nad jakimś SUV'em – będzie zdecydowanie wygodniej, praktyczniej i bezpieczniej.
GV 2.0
SJ 413

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 8:59 am

A to GV to niby jakoś ciężko się jeździ? :o
... myślałem, że taki GV to własnie SUV...

Zresztą moja żona nie jeździ zbyt wiele po mieście,
tyle tylko co z dzieciakami do i z szkoły.

A w wakacje pakujemy się do Suzi i jedziemy :)21
(Służbowy Focus jakiś taki, nie teges )
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » czw gru 20, 2007 9:02 am

Jeżdżę GV na co dzień i miałem okazje przetestować kilka SUV'ów i uwierz mi, że to zupełnie inne auta.
GV 2.0
SJ 413

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 9:04 am

Tak myśle, że lepiej jak by miała jeździć GV z 2003/4 niż Parchem .. długim :o


Wierze, wierze... moj kuzyn ma Rav4'06, ale to nie to o co mi chodzi...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 9:06 am

mephi pisze:A to GV to niby jakoś ciężko się jeździ? :o
... myślałem, że taki GV to własnie SUV...

Zresztą moja żona nie jeździ zbyt wiele po mieście,
tyle tylko co z dzieciakami do i z szkoły.

A w wakacje pakujemy się do Suzi i jedziemy :)21
(Służbowy Focus jakiś taki, nie teges )
GV jak V ma na czrnym jeździć z tylnym napędęm. Nie wiem czy znajdziesz GV z ABS-em. Moją V na codzień też ujeżdza małżonka ale nie powiem żebym nie miał pietra.... Wolałbym żeby jeździła czymś z przednim napędem i ABS-em (a jeszcze lepiej ESP). Ona twierdzi że czuje się bezpiecznie ale napewno SUV dawałby znacznie większe bezpieczeństwo i komfort. Taka Rav-4 to zdecydowanie lepsze auto dla kobitki. Oczywiście GV to bez porównania lepsza fura w teren.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 9:09 am

Ale ja szukam w rocznikach 2000/2004... więc tutaj chyba z ABS nie bezie problemu ??
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » czw gru 20, 2007 9:10 am

Jeśli nie przeszkadza ci niezbyt dynamiczny silnik (2.0), fatalnie załączająca biegi skrzynia, zawieszenie, któremu bliżej do terenówki niż do osobówki, mały bagażnik, fatalne prowadzenie na koleinach i stały napęd na tylną oś – na śliskiej nawierzchni dzięki krótkiemu rozstawowi osi tył bardzo chętnie chce wyprzedzić przód – to poza tym bardzo fajne auto dla żony. Moja niestety nie chce jeździć GV woli Golfa.
GV 2.0
SJ 413

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 9:30 am

Arativ_G pisze: Moja niestety nie chce jeździć GV woli Golfa.
:o Masz mądrą żonę !! Napewno na co dzień na czarne plaskacz praktyczniejszy a jak nie plaskacz to przynajmniej SUV.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 9:38 am

Czyli aż tak źle?? Myślałem, że źle to tylko Patrolem :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 9:46 am

mephi pisze:Czyli aż tak źle?? Myślałem, że źle to tylko Patrolem :)21
Nie jest źle, ale czujesz że jedziesz terenowym autem, Musisz się pilnować a nie malować rzęsy w trakcie jazdy :wink: :D. Kosztuje to też więcej (paliwo, opony, naprawy).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » czw gru 20, 2007 10:38 am

Moja osobista małżonka jeździła GV i była zadowolona dopóki jej (GV) nie zmotałem na tyle, że w spódnicy bez stołeczka wsiąść się nie dało.

Później dostała LR Freelandera, czyli taki lepszy (tej wersji się będę trzymał) SUV. Stwierdziła, że jeździ się o wiele lepiej i przyjemniej. Ale LR samobójstwo był popełnił.

Więc zanabyliśmy nowoczesnego płaskacza, z wszystkimi możliwymi układami kontroli i wspomagania trakcji. Małżonka stwierdziła, że przy ruszaniu na śliskim to jej czegoś brakuje (napęd na przód) ale jeździ się jeszcze lepiej niż SUV-em.

Choć jak małżonka ma do centrum miasta pojechać to jedzie GV. Widoczność doskonała a auto na każdym niższym murku można zaparkować. A jak się wraca do auta to widać, że samochody parkujące obok stosują podwójną separację :-)

A jak niedawno mnie zanietrzeźwionego przewoziła GV i przy ponad 100km/h na A4 zrobiła "test łosia" bo jej ktoś zajechał drogę to w sekundę wytrzeźwiałem.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 10:38 am

Jak się ma statki to się ma wydatki ... 8)

A żona wychodzi umalowana z domu :)21

Otóż mam taki problem do swojej działki mam 150metrów
polnego dojazdu, który jesienią i na wiosnę (szczególnie)
staje się bardzo podmokły. Co więcej w najbliższym
czasie będę miał robione (nie jednocześnie) GAZ i Kanalizację
w drodze.. więc... niektórzy wiedzą jaka to demotka
dla takiej drogi. Nie licze budujących się sąsiadów, do których
latają ciągle jakieś ciężkie sprzęty i rozwalają resztki równego
gruntu.
Podsumując to wszystko przez najbliższe 2 lata mam prze..bane
z tą drogą, wysypujemy co jakiś czas szlakę, ale jeszcze
dużo czasu upłynie zamin utwardzi się na tyle, żeby nie trzeba
było w gumofilcach chodzić z psem :)21

No cóż jak nie spróbuje to się nie dowiem, chociaż
płaski zawsze będzie w domu... choćby ten służbowy ...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 10:41 am

Maq pisze:Moja osobista małżonka jeździła GV i była zadowolona dopóki jej (GV) nie zmotałem na tyle, że w spódnicy bez stołeczka wsiąść się nie dało.

Później dostała LR Freelandera, czyli taki lepszy (tej wersji się będę trzymał) SUV. Stwierdziła, że jeździ się o wiele lepiej i przyjemniej. Ale LR samobójstwo był popełnił.
Wiem, pamiętam relacje i współczuje... :o

Maq pisze:
Choć jak małżonka ma do centrum miasta pojechać to jedzie GV. Widoczność doskonała a auto na każdym niższym murku można zaparkować. A jak się wraca do auta to widać, że samochody parkujące obok stosują podwójną separację :-)
To oczywista oczywistość :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 10:49 am

mephi pisze: ....Otóż mam taki problem do swojej działki mam 150metrów
polnego dojazdu, ...

Jeśli to jedyny Twój teren to każdy SUV da radę, nawet Panda4x4 :wink: :D . Chyba że masz zboczenie w kierunku prawdziwego terenu to wtedy Vitara/GV to :)2 :)2 :)2
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 10:57 am

Masmo pisze:
mephi pisze: ....Otóż mam taki problem do swojej działki mam 150metrów
polnego dojazdu, ...

Jeśli to jedyny Twój teren to każdy SUV da radę, nawet Panda4x4 :wink: :D . Chyba że masz zboczenie w kierunku prawdziwego terenu to wtedy Vitara/GV to :)2 :)2 :)2
Chyba nie do końca się zrozumielismy :)21
Rav4 kuzyna utknęło w połowie mojej drogi... musiał Parch wyciągać...
No jest tak jak wielkie błoto, to wyjażdżam tylko Patrolem...
A jak trzeba osobówką to Parch robi jako mobilna wyciągarka. :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 11:03 am

mephi pisze:
Masmo pisze:
mephi pisze: ....Otóż mam taki problem do swojej działki mam 150metrów
polnego dojazdu, ...

Jeśli to jedyny Twój teren to każdy SUV da radę, nawet Panda4x4 :wink: :D . Chyba że masz zboczenie w kierunku prawdziwego terenu to wtedy Vitara/GV to :)2 :)2 :)2
....Rav4 kuzyna utknęło w połowie mojej drogi...
Opony+łącznik !! Jak zanabyłem do Tucsona Yoko AT/S to wjeżdzałem tam gdzie kolesie Defenderem się bali :wink: :)20
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 12:00 pm

Na odpowiednio głębokie błoto i za szybko kręcące się oponki nie ma siły :)21

Choć sam później próbowałem z rozpędu focusem i się udało... ale on jest służbowy :oops:
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » czw gru 20, 2007 12:07 pm

Oki czyli generalnie o dieselkach teraz się nie dowiem wiele.. a szkoda :(

Wszystkie GV 1998-2004 miały reduktor :)2

A jeszcze spytam o XL7, ten autobus :)21 różnił się tylko długością, czy były
jeszcze jakieś większe zmiany konstrukcyjne ?
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw gru 20, 2007 12:14 pm

mephi pisze:...próbowałem z rozpędu focusem i się udało... ale on jest służbowy :oops:
Moj Tucson też był, ale jak zobaczyli co z nim robię to go sprzedają :wink:
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość