Strona 1 z 3

Vitara startowy pakiet zbrojeń :)

: czw sty 10, 2008 7:49 pm
autor: PATMA
Miał być samurai a wyszła Vitarka krótka 1.6 8v 94r. 9800 + rejestracja zdjęcia dodam niedługo.
Oczywiście najpierw oleje filtry itp do wymiany
i tu mam pytanko w weekend zamawiam w USA taki pakiecik na początek
CALMINI 5.83:1 RING & PINION GEARS = 600$
Przełożenia w mostach przód + tył
LOCKRIGHT REAR LOCKERS = 300$
Blokada automat tył
CALMINI 4.24:1 ROCKCRAWLER TRANSFER CASE GEARSET = 850$
Przełożenia redukor
CALMINI 3" SUPER ARTICULATION SYSTEM & 6" COMBO SYSTEM = 1000$
Lift zawieszenia i budy po 3 cale razem 6 :D
2750$ ok 7000zł przy obecnym kursie $ wypada chyba nieźle :) +- 200$ koszt paczki morskiej
+ BF Goodrich 31X10,5R15 M/T x5 czyli 2200 zł
myślałem o 32 albo 33 ale niewiem czy się zmieszczą?
oraz napiszę do Karola o zderzaczki
i dystanse po ok 30mm na stronę < może wiecie gdzie kupić?
Do znających Viertarki czy taki pakiecik jest ok? tzn powinienem jeszcze coś zamówić, żeby to chodziło?

W planach na przyszłość mam następujące zakupy, ale może któryś potrzebny odrazu? chociaż zalożyłem, że zmieszczę się w 20tyś i już troszkę przekracza więc wolałbym, żeby wystarczyło LOL :evil:
CALMINI STEERING STABILIZER & TRUSS KIT = 110$
?
CALMINI PERFORMANCE SWAY BAR KIT = 300$
?
CALMINI ANVIL FRONT AXLE HOUSING = 630$
?
CALMINI HEAVY DUTY REPLACEMENT REAR AXLE
SHAFTS = 320$
Tylne osie prawa + lewa
CALMINI HEAVY DUTY IDLER ARM BRACE = 40$
?

1400$
Odrazu pytanie, kilka rzeczy niewiem do czego służą, jakoś nie mogę przetłumaczyć, może ktoś pomoże?
Pozdrawiam
Patryk

: czw sty 10, 2008 8:09 pm
autor: ramzes
co najmniej jakbyś sie na Dakar 2010 szykował :)21
po co ci to wszystko potrzebne :lol: :o ??

: czw sty 10, 2008 8:16 pm
autor: PATMA
do jazdy Panie do jazdy :) w piaskownicy :evil:
A na poważnie to tylko tak strasznie brzmi ale co to takieg?
Lift viertarki OBOWIĄZEK!!!
Jak nią do domu jechałem to się studzienek na jezdni bałem lol żarcik :)23
Oponki chcę większe prześwit się zwiększy, a żeby chodziło przy silniczku 1.6 przełożenia trzeba zmienić.
Może ta blokada LR to takie małe szaleństwo ale co tam niech będzie
Zderzaki i oponki podstawa.
więc z czym szaleje?
Ma to być autko w teren.

Re: Vitara startowy pakiet zbrojeń :)

: czw sty 10, 2008 9:01 pm
autor: djbigos
PATMA pisze:Miał być samurai a wyszła Vitarka krótka 1.6 8v 94r. 9800 + rejestracja zdjęcia dodam niedługo.
Oczywiście najpierw oleje filtry itp do wymiany
i tu mam pytanko w weekend zamawiam w USA taki pakiecik na początek
CALMINI 5.83:1 RING & PINION GEARS = 600$
Przełożenia w mostach przód + tył
LOCKRIGHT REAR LOCKERS = 300$
Blokada automat tył
CALMINI 4.24:1 ROCKCRAWLER TRANSFER CASE GEARSET = 850$
Przełożenia redukor
CALMINI 3" SUPER ARTICULATION SYSTEM & 6" COMBO SYSTEM = 1000$
Lift zawieszenia i budy po 3 cale razem 6 :D
2750$ ok 7000zł przy obecnym kursie $ wypada chyba nieźle :) +- 200$ koszt paczki morskiej
+ BF Goodrich 31X10,5R15 M/T x5 czyli 2200 zł
myślałem o 32 albo 33 ale niewiem czy się zmieszczą?
oraz napiszę do Karola o zderzaczki
i dystanse po ok 30mm na stronę < może wiecie gdzie kupić?
Do znających Viertarki czy taki pakiecik jest ok? tzn powinienem jeszcze coś zamówić, żeby to chodziło?

W planach na przyszłość mam następujące zakupy, ale może któryś potrzebny odrazu? chociaż zalożyłem, że zmieszczę się w 20tyś i już troszkę przekracza więc wolałbym, żeby wystarczyło LOL :evil:
CALMINI STEERING STABILIZER & TRUSS KIT = 110$
?
CALMINI PERFORMANCE SWAY BAR KIT = 300$
?
CALMINI ANVIL FRONT AXLE HOUSING = 630$
?
CALMINI HEAVY DUTY REPLACEMENT REAR AXLE
SHAFTS = 320$
Przednie osie prawa + lewa
CALMINI HEAVY DUTY IDLER ARM BRACE = 40$
?

1400$
Odrazu pytanie, kilka rzeczy niewiem do czego służą, jakoś nie mogę przetłumaczyć, może ktoś pomoże?
Pozdrawiam
Patryk
:o :o :o
znienawidza Cie wlasciele gel i toyek...chociaz wagowo to Twoja vitara im dorowna :lol:
pzdr

: czw sty 10, 2008 9:27 pm
autor: cornholio78
PATMA pisze:...Oponki chcę większe prześwit się zwiększy, a żeby chodziło przy silniczku 1.6 przełożenia trzeba zmienić...
nie lepiej by było kupić lepszą wersję 2-litrową, która nie dwymaga zmian w przełożeniach po zamontowaniu większych kół?
Wg mnie to oszczęność czasu + pracy + pieniędzy a efekt byłby lepszy (np większa moc, mniejsze spalanie)

: czw sty 10, 2008 10:03 pm
autor: hadek
pieniędzy
Kto bogatemu zabroni :lol:

Ja bede sledził opisy z montazu i wrażenia z jazdy :wink:

Re: Vitara startowy pakiet zbrojeń :)

: czw sty 10, 2008 10:04 pm
autor: slaw211
PATMA pisze:Miał być samurai a wyszła Vitarka krótka 1.6 8v 94r. 9800 + rejestracja zdjęcia dodam niedługo.
Oczywiście najpierw oleje filtry itp do wymiany
i tu mam pytanko w weekend zamawiam w USA taki pakiecik na początek
CALMINI 5.83:1 RING & PINION GEARS = 600$
Przełożenia w mostach przód + tył
LOCKRIGHT REAR LOCKERS = 300$
Blokada automat tył
CALMINI 4.24:1 ROCKCRAWLER TRANSFER CASE GEARSET = 850$
Przełożenia redukor
CALMINI 3" SUPER ARTICULATION SYSTEM & 6" COMBO SYSTEM = 1000$
Lift zawieszenia i budy po 3 cale razem 6 :D
2750$ ok 7000zł przy obecnym kursie $ wypada chyba nieźle :) +- 200$ koszt paczki morskiej
+ BF Goodrich 31X10,5R15 M/T x5 czyli 2200 zł
myślałem o 32 albo 33 ale niewiem czy się zmieszczą?
oraz napiszę do Karola o zderzaczki
i dystanse po ok 30mm na stronę < może wiecie gdzie kupić?
Do znających Viertarki czy taki pakiecik jest ok? tzn powinienem jeszcze coś zamówić, żeby to chodziło?

W planach na przyszłość mam następujące zakupy, ale może któryś potrzebny odrazu? chociaż zalożyłem, że zmieszczę się w 20tyś i już troszkę przekracza więc wolałbym, żeby wystarczyło LOL :evil:
CALMINI STEERING STABILIZER & TRUSS KIT = 110$
?
CALMINI PERFORMANCE SWAY BAR KIT = 300$
?
CALMINI ANVIL FRONT AXLE HOUSING = 630$
?
CALMINI HEAVY DUTY REPLACEMENT REAR AXLE
SHAFTS = 320$
Przednie osie prawa + lewa
CALMINI HEAVY DUTY IDLER ARM BRACE = 40$
?

1400$
Odrazu pytanie, kilka rzeczy niewiem do czego służą, jakoś nie mogę przetłumaczyć, może ktoś pomoże?
Pozdrawiam
Patryk

no lista fajna ale troche za długa
zawiecha 3 cale z tego co wiem kazda staciła springi i niekure amorki
przełozenia mostów i reduktora to chyba za duzo
obudowa mostu calmini nie obejmuje obudowy głowki mostu a to naczesciej siada
przednich półosi wzmocnionych nie ma tylnej nie słyszałem zeby pekła
reszta to cudenka :wink:

Re: Vitara startowy pakiet zbrojeń :)

: czw sty 10, 2008 10:05 pm
autor: Michał4x4
PATMA pisze:dystanse po ok 30mm na stronę < może wiecie gdzie kupić?
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/134/4755.html

2.0

: czw sty 10, 2008 10:19 pm
autor: PaveL
cornholio78 pisze:[nie lepiej by było kupić lepszą wersję 2-litrową, która nie dwymaga zmian w przełożeniach po zamontowaniu większych kół?
Wg mnie to oszczęność czasu + pracy + pieniędzy a efekt byłby lepszy (np większa moc, mniejsze spalanie)
A gdzie się takie (krótkie) kupuje? Ostatnio przez 3 miesiące śledziłem wszystkie polskie internetowe ogłoszenia sprzedaży Vitar i nie spotkałem ani jednej krótkiej 2litrowej Vitary.
Słyszałem też że te silniki nie mają dołu i zupełnie nie robią w terenie przy większych kołach.

: czw sty 10, 2008 10:39 pm
autor: slaw211
sa takie ale to tylko pozornie dobra vitara nie wytrzymuje skrzynia reduktror mosty a zawieche to ma bardziej z gv niz z vitary :wink:

: czw sty 10, 2008 11:03 pm
autor: PATMA
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3961468
tu jest jedna ale cena też odpowiednia to już wolę te 7000tyś na zawieche i przełożenia wydać, a po drugie w Moim byłym samuraju 86 rok to z jego oryginalnych 60 paru koni może ze 40 zostało :wink: i tylko czasami mi mocy brakowało, więc vitara jest oki.
Ps. a wrażenia z motania bezcenne.
Jeszcze jedno przy takiej konfiguracji i jeszcze podcięciu zmieszczę 32X11,5R15 albo jeszcze lepiej 33x12,5R15? chociaż już 32 byłoby super.
ktoś próbował, albo ma? czy 31 wystarczy?

: pt sty 11, 2008 12:26 am
autor: GEODETA
A ja myśle że kolega powinien małymi kroczkami nauki pobierac i uczyć się na własnych błedach (albo innych), Może lepiej byłoby od razu zmote kupić.....

: pt sty 11, 2008 12:29 am
autor: slaw211
na orginalych połosiach 31 cali to max nawzocnionych na 12.5 daje raaaade :wink:

: pt sty 11, 2008 8:22 am
autor: PATMA
GEODETA szczerze mówiąc szukałem zmoty, ale z Vitarą ciężko, kiedyś jak jeszcze w planach kupna nie miałem była fajna na allegr-at Viertarka zmotana 1,6 w automacie chyba kogoś z tego forum nawet, ale była.
A po drugie uwielbiam jeździć autkiem w terenie, ale nie powiem również lubię spędzać noce w garażu dłubiąc przy autku.
A co do błędów wolę się uczyć na błędach innych dlatego pytam :P

: pt sty 11, 2008 8:27 am
autor: mdeja
slaw211 pisze:sa takie ale to tylko pozornie dobra vitara nie wytrzymuje skrzynia reduktror mosty a zawieche to ma bardziej z gv niz z vitary :wink:
Przesadzasz :wink: Vaiker i Rafał na skrzynie nie narzekają - ani na wahacze

: pt sty 11, 2008 9:44 am
autor: Maq
Lista imponująca, ale:
- Vitara na oponach powyżej 31 wykończy łańcuszek w reduktorze (i inne mniejsze sprawy),
- do opon 31 nie potrzeba liftu zawieszenia i budy, jak również zmiany przełożeń w mostach i reduktorze.

Ja osobiście założyłbym reduktor z samuraia, który ma idealne przełożenia do większych kół i nie ma łańcuszka (i jest tańszy i jest w dostępny w Polsce).

Powodzenia.

Re: 2.0

: pt sty 11, 2008 10:35 am
autor: ResoR
PaveL pisze:
cornholio78 pisze:nie lepiej by było kupić lepszą wersję 2-litrową, ....
Słyszałem też że te silniki nie mają dołu i zupełnie nie robią w terenie przy większych kołach.
Mam znajomego w zmotanej 2 litrowej krótkiej Vitarce i zupełnie nie robi a koła jakieś koło 31'' ... nie polecam !! - dołu tam nie ma porostu
Maq pisze:- do opon 31 nie potrzeba liftu zawieszenia i budy, ...
Ciekawe skąd masz takie informacje ...?? .. chyba że zapomniałeś dodać że błotniki trzeba pociąć .. albo że auto stać na tych kapciach jedynie może. :evil:

Re: 2.0

: pt sty 11, 2008 11:01 am
autor: mdeja
ResoR pisze:
PaveL pisze:
cornholio78 pisze:nie lepiej by było kupić lepszą wersję 2-litrową, ....
Słyszałem też że te silniki nie mają dołu i zupełnie nie robią w terenie przy większych kołach.
Mam znajomego w zmotanej 2 litrowej krótkiej Vitarce i zupełnie nie robi a koła jakieś koło 31'' ... nie polecam !! - dołu tam nie ma porostu
Maq pisze:- do opon 31 nie potrzeba liftu zawieszenia i budy, ...
Ciekawe skąd masz takie informacje ...?? .. chyba że zapomniałeś dodać że błotniki trzeba pociąć .. albo że auto stać na tych kapciach jedynie może. :evil:
Dołu nie ma bo przełożenia w mostach za szybkie do tego rozmiaru opon. Ale to przełożenia które można wymienić na w miare dostępne 5.12 i auto zaczyna jechać. A więc jest potencjał do wykorzystania

: pt sty 11, 2008 11:04 am
autor: PATMA
Maq pisze:Lista imponująca, ale:
- Vitara na oponach powyżej 31 wykończy łańcuszek w reduktorze (i inne mniejsze sprawy),
- do opon 31 nie potrzeba liftu zawieszenia i budy, jak również zmiany przełożeń w mostach i reduktorze.

Ja osobiście założyłbym reduktor z samuraia, który ma idealne przełożenia do większych kół i nie ma łańcuszka (i jest tańszy i jest w dostępny w Polsce).

Powodzenia.
Coś Pan kombinuje Panie do 31 liftu nie trzeba? kurcze jak miałem jeepa i 31 zapodałem bez liftu to porażka po :
1 zero wykrzyżu koła opierają się o nadkola (a po co mi 31 do jazdy po równym)
2 skręcać się nie dało, ale to dystanse
A teraz po 3
Czy te felgi będą ok.
http://www.sklep.autocentrum.pl/produkt ... odel=Dakar
że 15 i 5x 139,7 będzie ok. to wiem ale et-35 (tu chyba chodzi o jakieś odsadzenie felgi?)do 31x10,5R15 jest Oki?

: pt sty 11, 2008 11:10 am
autor: Qbartx
http://prelude3web.com/forum/viewtopic.php?p=18782
Tu masz ladnie rozrysowane o co chodzi z et...

: pt sty 11, 2008 11:28 am
autor: Damian
Kuba, a żesz kolor pierdyknął lansiarski :o

: pt sty 11, 2008 12:47 pm
autor: PATMA
Hahaha
Kurde, ale numer maiłem Viertarke 24h rekord lol i wcale Mnie jej nie ukradli!!!
W weekend jadę kupić nową lol.
A zaczęło się tak: przyjechałem pod domek, jak to po zakupie nowego (starego) autka, oglądanie, rundka w koło krzaczka itp. a Tu sąsiad wychodzi i do Mnie
- hmmm jakie piękne autko i do tego 4x4 też na takie choruję
No to Ja Go przewiozłem i zacząłem opowiadać , że długo nie szukałem, właściwie to allegro.pl i tyle, znalazłem takie które Mnie się podobało, zadzwoniłem do gościa, krótka rozmowa, gościu powiedział, że autko Oki, najważniejsze nie zjedzone przez korozję (a że od razu wiedziałem, że ma być do motania, to myślę jak coś wyjdzie to się zrobi) cena niewygórowana, więc dużo nie myśląc mówię do żony kotku jedziemy po autko, po kilku mruknięciach pod nosem wsiadła i pojechaliśmy.
No i opowiadam to sąsiadowi, mówię, że dałem 9800 teraz muszę zarejestrować itp., będę ją motał, a On na to, że daje mi od ręki 11tyś, Ja, że nie, bo dopiero, co kupiłem, żonę ciągałem, a on, że 12tyś myślę kur... napalony jak szczerbaty na suchary, ale jakoś tak mnie się szkoda zrobiło mówię nie, na to sąsiad, że daje 13 myślę kurde zarobić ponda 3 tyś w 24h nieźle, ale do końca nie byłem zdecydowany, sąsiad to widział, więc mówi do Mnie
Poczekaj chwilkę i poszedł do domu, za moment wychodzi z 13,5 tyś w gotówce i mówi biorę, no to, Co miałem robić, sprzedałem lol.
Normalnie chyba autkami zacznę handlować najłatwiejsza kasa, jaką zarobiłem w życiu!!!
PS, czy muszę zapłacić jakiś podatek od wzbogacenia czy coś?
I teraz od nowa allegra.pl na szczęście weekend wolny i jedziemy, co prawda, żonka powiedziała, że do niej siostra przyjeżdża i nigdzie ze Mną nie pojedzie, ale trudno wezmę kumpla.
Szok, a jak chciałem swoją renówkę sprzedać, dupowóz to się 2 miesiące bujałem i w końcu wymieniłem, co trzeba i jeżdżę lol.
To jednak prawda, że każde autko ma swojego kupca.
No trudno poszukiwania ZNOWU czas zacząć hehe.

Ps. teraz Mnie tak przyszło do głowy, będe pluł sobie w twarz jak kupię jakiegoś złoma a sąsiad będzie pomykał lol, a żona żyć Mi nie da!! no cóż będe sobie i żonie tłumaczył, że on jeździ spokojnie a moja w teren WIO.

: pt sty 11, 2008 12:57 pm
autor: Jekke
No i chwilowo problem z głowy, nie tylko dla Ciebie.... :)21

: pt sty 11, 2008 1:18 pm
autor: PATMA
heh ma już nawet dwie na oku i wszystkie w zasięgu 100 km odemnie :)
Mam pytanko do ADAMA.Ż bo Tyś z tych okolic znasz tą?
http://moto.allegro.pl/item296147903_su ... arto_.html
Nawet ładna ale gościu ma mało komentarzy i do tego 2 negatywne 1 neutralny.
mam jeszcze jedną, ale Wam nie pokażę bo Mi ją kupicie :D a ta druga wygląda na bardzo ładną trochę droższa ale...

: pt sty 11, 2008 1:24 pm
autor: Damian
hehe, dobra historia :)
miałem tak podobnie latem w Szczytnie, niestety nawet rozmawiać nie chciałem :)21