Strona 1 z 3
31/10.5 R15 BFG MT w Samuraiu
: wt sty 22, 2008 7:06 pm
autor: miastek
Witam.Czy jezdzi ktos na takich oponach samuraiem? Czy moze lepiej zalozyc 30/9.5
Chodzi mi o obcieranie przy spoa, i utrate mocy na reduktorze od 410.
Prosze o opinie tylko tych ktorzy jezdza na w/w oponach.
: wt sty 22, 2008 7:13 pm
autor: Stachu-80
30x9.5 nie ma chwilowo w ofercie nigdzie, co do 31" jeżdżą ale na reduktorze od 410 o 5 biegu i prędkości powyżej 80 zapomnij.
: wt sty 22, 2008 7:32 pm
autor: Kostuch
Stachu-80 pisze:30x9.5 nie ma chwilowo w ofercie nigdzie, co do 31" jeżdżą ale na reduktorze od 410 o 5 biegu i prędkości powyżej 80 zapomnij.
Ciekawe.
Jechałem dzisiaj około 100km/h na 5 biegu (na 31'')
: wt sty 22, 2008 7:59 pm
autor: Stachu-80
No to wytłumacz mi jedną zależność ja mam reduktor od tyśka oponki 235/75/15 nalewki sprawdzony zapłon kompresje silnik nie zjeżdżony i na płaskim jedzie około 80 trzeba piłować do 100. To jakim cudem na 31" jeździ normalnie. No chyba ze masz 4.16.
: wt sty 22, 2008 9:19 pm
autor: Adam.Ż
Kostuch ma 4.16
Mój znajomy ma Yokohamy 31/10,5 i 4.16 ale mówi że chyba zmieni na mniejsze bo przełożenia trochę niedobrane. Ja mam 30" i jest dobrze
: wt sty 22, 2008 9:27 pm
autor: Kostuch
No mam 4,16 (made in Sochaczew

).
Nie zmienia to faktu, że na 2H i 4H ma identyczne przełożenia jak reduktor z 410.
Opony Yokohama (prawdziwe a nie nalewki), silnik nie pierwszej świerzości i zagazowany na dodatek.
Nie mam większych problemów aby po płaskim jechać 100 na piątym biegu.
Cud?

: wt sty 22, 2008 9:55 pm
autor: Salata123
napewno sa takie same jak w 410? na H?
mam ciutke mniejsze kołka ale 100 idzie bez problemu

i przy 50-60 mozna zapiąc 5 bieg i jechać itp.
(mam troszke wolniejsze mosty)
licznikowe około 105 jechałem i to juz był max (no moze z 2-5km jeszcze by poszedł

) a ile to bedzie? z 110? 115? na takich oponach?
: wt sty 22, 2008 9:58 pm
autor: Kostuch
Salata123 pisze:napewno sa takie same jak w 410? na H?
Na pewno - w końcu zębatki są z 410

: wt sty 22, 2008 10:01 pm
autor: Albert_N
na 4,16 i kolach 30 mialem niezle parametry w zuzuce , normalnie spod swiatel wszystkie beemki zostawaly

ale zredukowane przelozenia byly dla mnie za wolne jednak.
: wt sty 22, 2008 10:07 pm
autor: gumis wawa
jezdzilem samurajem na 31 bez spoa i body liftu i nic mi nie zachaczalo ani nie obcieralo jedno co mialem zrobione to dluzsze wieszaki i przeklepane resory a o spadku mocy nic nie moge powiedziec bo tej to mialem az nadto 1,4 16v rover

: wt sty 22, 2008 10:08 pm
autor: miastek
Albert_N pisze:na 4,16 i kolach 30 mialem niezle parametry w zuzuce , normalnie spod swiatel wszystkie beemki zostawaly

ale zredukowane przelozenia byly dla mnie za wolne jednak.
No wlasnie troche mnie dziwi az taka utrata mocy jak niektorzy pisza.
Teraz mam 225/75 jakies dziwne nalewki i orginalny reduktor (1.3),
i jak dla mnie 1 na reduktorze jest prawie idealna(ciut za wolna).
A na czarnym i tak zadko przekraczam 80km/h chociaz z osiagnieciem wyzszych predkosci nie ma problemu.
: śr sty 23, 2008 1:41 am
autor: Michał_1989
ja miałem kiedyś dawno temu taki zestaw ... 31" BFG MT + 410 + 1.3 i powiem że niebyło najgorzej ale dobrze tez nie było... np.na długich podjazdach tracił moc ,fakt że miałem gaźnik ale do jeżdżenia weekendowego dawało rade... obecnie przy 2.0 red z 410 i 31" BFG jedynka jest za wolna ... zmianiam na 33"

właśnie przyszły z Us&a

: śr sty 23, 2008 1:45 am
autor: Michał_1989
Salata123 pisze:napewno sa takie same jak w 410? na H?
mam ciutke mniejsze kołka ale 100 idzie bez problemu

i przy 50-60 mozna zapiąc 5 bieg i jechać itp.
(mam troszke wolniejsze mosty)
licznikowe około 105 jechałem i to juz był max (no moze z 2-5km jeszcze by poszedł

) a ile to bedzie? z 110? 115? na takich oponach?
Ja leciałem 115 licznikowe to niewiem ile to jest i żeby było smieszniej to na dłuuuugiej prostej na 1.3 silniku jak sie spieszyłem rano na baze rajdu

teraz 120km/h (u mnie przy red 410 i 31" przekłamuje około 10km/h )na liczniku to na luzie ale strach jechać samuraiem z taka prędkościa ,dlatego uważam że optymalna prędkość to 80-90km/h

: śr sty 23, 2008 1:50 am
autor: januszmonster
jeśli można sie wmieszać w temat tak od czapy
http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=63
co myślicie o takich oponach 235/75 do suczki ( chyba TYLKO w teren - na asfalt niedobre

??
: śr sty 23, 2008 1:54 am
autor: Michał_1989
Ja właśnie czekam na takie tylko oryginały i w rozmiarze 33" ,generalnie są dobre ale tylko w teren...

W sobote rano (chyba) jade w teren jak chcesz sie przyłączyć "prawie" sąsiedzie to zapraszam tel.kom na prv
: śr sty 23, 2008 7:21 am
autor: Stachu-80
Kostuch pisze:No mam 4,16 (made in Sochaczew

).
Nie zmienia to faktu, że na 2H i 4H ma identyczne przełożenia jak reduktor z 410.
Opony Yokohama (prawdziwe a nie nalewki), silnik nie pierwszej świerzości i zagazowany na dodatek.
Nie mam większych problemów aby po płaskim jechać 100 na piątym biegu.
Cud?

No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410. U ciebie moze byc taka opcja to sie nie dziwie zę 100 km/h na 31" idzie. To jest kolejny przykład iz nie wszyscy mówia prawde do konca. Potem któs niedoswiadczony przeczyta i pomyslli ze jak sobie wcisnie reduktor od tyśka i oponki 31" to mu bedzie autko 100 jezdziło bez problemów. Tak własnie powstaja mity i nie dopowiedzenia.
: śr sty 23, 2008 10:41 am
autor: Rzeźnik z Jakubowa
Mam 31" i lata 90km na płaskim bez problemu, reduktor narazie orginalny, brakuje tylko mocy przy długich podjazdach co do reszty ok. niebawem będzie 4,16

: śr sty 23, 2008 11:34 am
autor: BENGI
Michał_1989 jak zapodasz te oponki to jka możesz to zamieść jakąś fotke.
: śr sty 23, 2008 12:22 pm
autor: Michał_1989
BENGI pisze:Michał_1989 jak zapodasz te oponki to jka możesz to zamieść jakąś fotke.
Spoko ale to będzie początek lutego,bo jeszcze lift ,hydrauliczny ręczny i kilka pierdółek
: śr sty 23, 2008 5:20 pm
autor: Kostuch
Stachu-80 pisze:Kostuch pisze:No mam 4,16 (made in Sochaczew

).
Nie zmienia to faktu, że na 2H i 4H ma identyczne przełożenia jak reduktor z 410.
Opony Yokohama (prawdziwe a nie nalewki), silnik nie pierwszej świerzości i zagazowany na dodatek.
Nie mam większych problemów aby po płaskim jechać 100 na piątym biegu.
Cud?

No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410. U ciebie moze byc taka opcja to sie nie dziwie zę 100 km/h na 31" idzie. To jest kolejny przykład iz nie wszyscy mówia prawde do konca. Potem któs niedoswiadczony przeczyta i pomyslli ze jak sobie wcisnie reduktor od tyśka i oponki 31" to mu bedzie autko 100 jezdziło bez problemów. Tak własnie powstaja mity i nie dopowiedzenia.
@Stachu,
Sam zaciemniasz sprawę...
Coś co sie nazywa "reduktor 4,16", niezależnie od tego czy pochodzi z calmini czy ze zmoty 413+410, ma dokładnie taką samą chrakterystykę na biegach szosowych jak oryginalny reduktor z SJ410.
Przełożenie 4,16 dotyczy 4L
na 2H i 4H jest tak samo jak w 410!. Czyli równie dobrze mógłbym na asfalcie mieć reduktor od 410 i nie byłoby różnicy (miałem przez chwilę, to wiem).
: śr sty 23, 2008 6:19 pm
autor: Salata123
ale 4.16 w w stosunku do 413/samuraia jest wolniej o jakies chyba z tego co pamietam 12%??
oczywiście na H
: śr sty 23, 2008 6:24 pm
autor: młody_kon
: śr sty 23, 2008 6:26 pm
autor: młody_kon
aaa... no i mam trochę podcięte nadkola

: śr sty 23, 2008 6:35 pm
autor: Kostuch
Salata123 pisze:ale 4.16 w w stosunku do 413/samuraia jest wolniej o jakies chyba z tego co pamietam 12%??
oczywiście na H
Zgadza się.
Jakiś czas miałem te kółka z reduktorem 413 - wtedy faktycznie 5 bieg tylko z wiatrem w plecy. Natomiast niższe biegi jeszcze "w miarę znośnie i nienerwowo".
: śr sty 23, 2008 6:36 pm
autor: Salata123
mlody kon ile cm wysokości ma twoja opona?