Strona 1 z 3
Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?
: sob lut 02, 2008 12:19 am
autor: garbatymarcin
Hej,
Jako ze szukam na gwalt "trojkatow" do Samiego zastanawia mnie jakie ET maja standardowe (czyt. nie przespawane). Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie" - a jak wrzuce 235/75 na ET 0 to bedzie raczej obcierac...
Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?
: sob lut 02, 2008 12:22 am
autor: TomaszRT
garbatymarcin pisze:Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie"
Jełopy je.bane sprzedać by chcieli ale odczytać/zmierzyć to już im się nie chce..
: sob lut 02, 2008 9:54 am
autor: Marcin
są odwracalne(zanim radykalnie sie chce poszerzyc auto poprzez ich przespawane) wiec na pewno robi sie ET na minusie.
: sob lut 02, 2008 10:01 am
autor: Adam.Ż
Marcin pisze:są odwracalne(zanim radykalnie sie chce poszerzyc auto poprzez ich przespawane) wiec na pewno robi sie ET na minusie.
ale nie zawsze tak prosto...
Zależy czy masz bębny(i jakie jeszcze) czy tarcze
Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?
: sob lut 02, 2008 12:49 pm
autor: Maciej 1
TomaszRT pisze:garbatymarcin pisze:Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie"
Jełopy je.bane sprzedać by chcieli ale odczytać/zmierzyć to już im się nie chce..
Tak się składa że ani na trójkątach ani na kółeczkach nie ma podanego ET
: sob lut 02, 2008 12:56 pm
autor: willy4x4
jeśli chcesz załozyc opone 235/75 czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupić felgi 7 calowe i zapominasz o problemi obcierania.
a dokladasz moze z 200 , 300zł
bo wydaje mi sie ze trujkąty to tak okolo 400 , 500zl.
: sob lut 02, 2008 12:57 pm
autor: sciba
Ale zmierzyc to nie jest duzy problem
Zgadzam sie w zupelnosci...ciecie nie wiedza co sprzedaja

Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?
: sob lut 02, 2008 12:59 pm
autor: TomaszRT
Maciej 1 pisze:Tak się składa że ani na trójkątach ani na kółeczkach nie ma podanego ET
...
TomaszRT pisze:Jełopy je.bane sprzedać by chcieli ale odczytać/zmierzyć to już im się nie chce..
: sob lut 02, 2008 1:01 pm
autor: TomaszRT
willy4x4 pisze:jeśli chcesz załozyc opone 235/75 czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupić felgi 7 calowe i zapominasz o problemi obcierania.
Możesz rozwinąć myśl ?
: sob lut 02, 2008 1:22 pm
autor: Adam.Ż
Felga 7' ma ET-12 - przynajmniej u mnie. 235 nie powinno obcierać. U mnie 30' Extreme Evolution przy max skręcie deczko obciera o resory.
: sob lut 02, 2008 3:45 pm
autor: garbatymarcin
Hmm...a ew. jakie felgi do kupienia od reki (opony juz zamowione) polecacie ? Chyba widzialem kogos na DOTZ'ie ?
: sob lut 02, 2008 3:53 pm
autor: Maciej 1
sciba pisze:Ale zmierzyc to nie jest duzy problem
Zgadzam sie w zupelnosci...ciecie nie wiedza co sprzedaja

ale co tu mierzyć ?
trójkąty to trójkąty i wszystkie mają takie samo ET
a jakie to wystarczy poszukać na forum
zapewniam że było parę razy
Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?
: sob lut 02, 2008 4:04 pm
autor: graf17
garbatymarcin pisze:Hej,
Jako ze szukam na gwalt "trojkatow" do Samiego zastanawia mnie jakie ET maja standardowe (czyt. nie przespawane). Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie" - a jak wrzuce 235/75 na ET 0 to bedzie raczej obcierac...
Nie powiem Ci jakie jest ET , były na forum wzory do obliczenia
Wiem tyle ,że mam odwrócone trójkąty ( bez spawania - obrócone wentylem do wewnątrz , musiałem dołożyć dystanse ok. 8 mm żeby nie obcierało o zacisk hamulcowy a z tyłu oparło się jak należy o bęben .No i wentyle tzw.ukryte od szpanerskich alu felg ( są na allegro ).
Teraz od zewnętrznego rantu felgi do płaszczyzny pod śrubami jest 90 mm , a było 60 , czyli 3 cm odsadzenia więcej od oryginału + 8 mm na dystansach to prawie 4 cm na jedną stronę .
Jest jeden problem
szpilki są za krótkie i nakrętki nie wkręcają się do końca ( na przegląd tak nie pojadę )
A dystnse 8 mm robi się tak :
Kupujesz na szrocie bębny od Żuka , nysy, tarpana , uaza itp rusopochodnych aut ( ten sam rozstaw śrub ) , dajesz obtoczyć tak , by zostały same tzw flansze i zakładasz pod odwrócone felgi .
: sob lut 02, 2008 4:43 pm
autor: garbatymarcin
Czyli dobrze widze ze felgi np z tego ogloszenia beda tymi, ktore mozna obrocic i wowczas wszystko bedzie git plus dystanse ?
http://rajdy4x4.pl/gielda/?oid=54901&po ... lowo=felgi
Tylko tak sie zastanawiam, bo ktos napisal ze pasuja bez zadnych problemow (dystanse itp...) felgi DOTZ"a - jesli dobrze znalazlem, kosztuja one 215 zl/szt (
http://rajdy4x4.pl/sklep/produkt/6/2730.html). Sa 7" wiec nie powinny obcierac przy ET -12...czy sie myle ?

: sob lut 02, 2008 4:52 pm
autor: graf17
Jak już ktoś pisał , to czy będą obcierać zależy od wielu czynników ( m.in. od stopnia "siadnięcia "resorów , natomiast po odsadzeniu zmienia się promień zataczania i w sumie nie jest to takie proste .
Jedno jest pewne - felgi z pierwszego linku wyglądają jak oryginały i powinno się je dać obrócić .
Co do obcierania ?
Ja mam podcięte nadkola i opony oryginały

: sob lut 02, 2008 4:54 pm
autor: graf17
Swieżo nabyłem mangelsy 8 j 15 i et -25 , ale jeszcze nie mam opon i też nie wiem co będzie dalej

: sob lut 02, 2008 4:56 pm
autor: graf17
No i jeszcze jedna kwestia - jakie masz mosty wąskie czy szerokie ?
Ja mam SJ 413 na wąskich mostach i stąd te motanie .
: sob lut 02, 2008 4:58 pm
autor: garbatymarcin
graf17 pisze:No i jeszcze jedna kwestia - jakie masz mosty wąskie czy szerokie ?
Ja mam SJ 413 na wąskich mostach i stąd te motanie .
Kostuch, jakie ja mam mosty ?

: sob lut 02, 2008 5:04 pm
autor: Adam.Ż
graf17 pisze:Swieżo nabyłem mangelsy 8 j 15 i et -25 , ale jeszcze nie mam opon i też nie wiem co będzie dalej

przy 30' ranty takiej felgi nie są zbyt dobrze osłonięte...

: sob lut 02, 2008 5:24 pm
autor: pixel
Mam wąskie mosty i felgi takie jak te z alledrogo:
http://www.allegro.pl/item306740555_alu ... itara.html
ET tych felg to -10 i po założeniu nalewek, dokladnie tych:
http://www.allegro.pl/item301055648_opo ... bacz_.html
nic nie wystaje ,nic nie obciera i generalnie jest super.Opona jest praktycznie na równo z blotnikiem.
Pomijając alledrogo to nie zabardzo wiem gdzie indziej takie fele kupic.Wiem tylko ze na pewno oryginaly Suzuki.
: sob lut 02, 2008 9:35 pm
autor: garbatymarcin
Hmm...a powiedz jak sie sprawuja te opony ? Bo cena w porownaniu do Fedimy bardzo konkurencyjna... Moglbys zmierzyc jaka maja wysokosc ?
: sob lut 02, 2008 10:48 pm
autor: willy4x4
TomaszRT pisze:willy4x4 pisze:jeśli chcesz załozyc opone 235/75 czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupić felgi 7 calowe i zapominasz o problemi obcierania.
Możesz rozwinąć myśl ?
oczywiście znika problem ocierania o resory.(chyba ze to beda opony o oznaczeniu 235/75 a w realu wyjda jak 31/10.5 a spotkałem sie z tym kilka razy.
a propos zapomniałem do tych wyliczen dodac ze trzeba te małe dystanse zrobic co pewnie tez wyjdzie jakies pieniadze. wiec ja naprawde bym nie kombinował z tymi trujkątami.
one były na topie kiedy z 7" felgi płacilo sie po 1200zł bo poprostu ich nie było a teraz lnie ma problemu zeby kpl kupic do 800zł.
Odnośnie szerokich i wąskich mostow odległosc kola do resora jest taka sama.
: sob lut 02, 2008 10:59 pm
autor: Michał_1989
: sob lut 02, 2008 11:10 pm
autor: Jarek_
do opon 225 to najlepiej fabryczna szerokosc 5,5
30/9,5 na 5,5 potrafi sie rozszczelnic jak blotka nawchodzi
: sob lut 02, 2008 11:12 pm
autor: garbatymarcin
8" szerokosci...jak na 215 lub 235 nad ktorymi sie zastanawiam to troche za szeroko :/