Lockright jak długo żyje?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Lockright jak długo żyje?

Post autor: oblesnik » wt lut 05, 2008 9:22 pm

Spotkałem się z kilkoma opiniami sprzecznymi ze sobą. Dlatego jeśli masz zamontowanego Lockright-a napisz jak długo go masz ile zrobił km, a jeśli ci padł to po jakim czasie i dlaczego.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » wt lut 05, 2008 10:12 pm

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=43894
na poczatku 2 str przed zacytowanymi zdjeciami @Adam opisal cos o trwalosci
pzdr

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt lut 05, 2008 11:23 pm

hmm u mnie już ze 3,5 roku... Ok 11 rajdów, z czego przy 2 było sporo jeżdżenia bo pomagałem je organizować...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
bigos
 
 
Posty: 3412
Rejestracja: wt sty 29, 2008 7:04 am
Lokalizacja: Połaniec/Kielce

Post autor: bigos » śr lut 06, 2008 9:47 am

@Adam a Ty jezdzisz na codzien tym autem ??

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr lut 06, 2008 10:27 am

2 rajdy w turystyku i w kolo komina z pół roku i sie zęby wykruszyły. pewnie cos nie tak było założone. teraz bester locker robi od roku i nic sie nie dzieje.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » śr lut 06, 2008 5:39 pm

U mnie po około 7-8 miesiącach użytkowania strzela coraz bardziej(generalnie to LR mnie zaczyna już wkurzać) - w najbliższych dniach mam zajrzeć do gruchy i zobaczyć co tam się dzieje. Czy kwestia grubszych podkładek rozwiąże problem czy zęby są już wyrąbane. Na początku użytkowania było ok - fajnie się spisywał- przyjemnie się jeździ z blokadą ale ostatnio zastanawiam się czy mi tam coś nie wybuchnie w moście. Powoli zastanawiam się nad 100% blokadą-nie automatem. Dodam, most prosty, olej wymieniany kilka razy w roku. Przy 100% jest wybór między KAM a ARB ? Co wybrać? Cena skłania do KAM'a. Liczę jeszcze, że uda się coś zreanimować :)21. Skoro AdamŻ jeździ na niej ponad 3 lata i jest ok
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » śr lut 06, 2008 7:17 pm

Adam.Ż pisze:hmm u mnie już ze 3,5 roku... Ok 11 rajdów, z czego przy 2 było sporo jeżdżenia bo pomagałem je organizować...
No tak ale auto służy tylko do wypadów w teren czy równiez do codziennej jazdy? Konkretnie ile już tysiecy km przejechało z ta blokadą?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » śr lut 06, 2008 7:30 pm

mnie udalo sie toto zabic troche ponad 40 litrami paliwa bo gdzies tyle w terenie wyjezdzilem ale narazie sie obrazilem i zagladac nie zamierzam i auto w krzakach stoi

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lut 06, 2008 8:03 pm

moim zdaniem rozpadajacy sie lock right to wina zlego montazu.

moj ex lockrigh pojezdzil cos ze 3 lata i nadawal sie do uzytku-jeno "trzaby go "ciasniej" zlozyc "

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » śr lut 06, 2008 9:33 pm

Gdzie w takim razie to montować ? Mój mechanik zajmuje się autami 4x4, sam jeździ w terenie - sporo samochodów jest u niego serwisowanych które później spotykam gdzieś poza drogami. Wydaje się, że facet się zna na tej materii.........
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr lut 06, 2008 9:40 pm

w b. dobrym warsztacie :)21

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr lut 06, 2008 11:00 pm

oblesnik pisze:
Adam.Ż pisze:hmm u mnie już ze 3,5 roku... Ok 11 rajdów, z czego przy 2 było sporo jeżdżenia bo pomagałem je organizować...
No tak ale auto służy tylko do wypadów w teren czy równiez do codziennej jazdy? Konkretnie ile już tysiecy km przejechało z ta blokadą?
nie potrafię powiedzieć ile tys km. Sporo jeździłem po asfaldzie, szczególnie przy organizowaniu rajdu. Ale auto nie jeździ na codzień.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr lut 06, 2008 11:34 pm

LockRight, przynajmniej teoretycznie, zużywa się tylko podczas rozpinania/zapinania czyli podczas pokonywania zakrętów na przyczepnej nawierzchni.. Chyba, że błędzie jestem mylnym to mnie poprawić..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » czw lut 07, 2008 8:54 am

Taka jest bolesna prawda.

Automatyczną blokadę można założyć do auta, które tylko w terenie jeździ. I najlepiej żeby w trudnym terenie jeździło. Wtedy powinna działać długo i bezawaryjnie.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Grzegorz.P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: śr gru 01, 2004 12:02 am
Lokalizacja: Michałowice

Post autor: Grzegorz.P » czw lut 07, 2008 12:09 pm

U mnie juz 2 lata robi. Suzia lata sporo po asfalcie no i od czasu do czasu na rajdach.
Dopiero po zmianie pochwy mostu zaczął strzelać i w efekcie rozleciał się pierścień dystansowy (pękł w dwóch miejscach).
Moja diagnoza przyczyny awarii to wybite łożysko półosi i bicie koła koszowego. Odziwo zęby są w doskonałym stanie nawet pomimo tego, że przed rozbiórką strzelał juz przy każdym dodaniu gazu.
Pierścien aktualnie leży na warsztacie a LR dalej robi w moście bez pierścienia i nawet żadko mu się zdarza strzelać.

Przy okzaji, może ktoś ma rozlecianego Lock Righta i zbywa mu taki pierścień?(To te które pracują wewnątrz elementów ze sprężynkami).
Chętnie bym zaadoptował sierotę, bo towar nie jest handlowy a kupowanie całego LR trochę nieekonomiczne.

Generalnie urządzonko bardzo sympatyczne i nie zamierzam z niego zrezygnować.

Pzdr,
Grzegorz

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » czw lut 07, 2008 3:53 pm

Przy LR 1530 prawie zawsze przyczyną wadliwej pracy jest nieprawidłowy montaż. Założyliśmy kilkadziesiąt blokad i z tego co wiem to działają.
Trafiło do nas również kilka szt. mocno zniszczonych i po ustawieniu działają dalej.
W jednym z naszych aut działa dwa lata, w drugim rok. Jak zaczyna częściej strzelać to kosz na stół, sprawdzenie i ewentualna regulacja.

Nie jest to idealna blokada to fakt ale osobiście nic do niej nie mam.

LR ulega zniszczeniu przez nieprawidłowy montaż, krzywy most, brak łożysk i gnój w moście. Jeden miał wadę materiałową, zbyt mocno był zahartowany i kruszyły się końcówki zębów.

Montaż tej blokady nie polega na wyjęciu koronek z satelitami i wetknięciu jej do środka, trzeba się trochę wysilić !!
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

tatran
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm

Post autor: tatran » pt lut 08, 2008 8:41 am

a jak jest z awaryjnością LSD Calmini, ktoś wie??

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » pt lut 08, 2008 9:32 am

LSD podobno nie za bardzo robi. Tzn nie jest bardzo przydatne w przeprawówkach. Chciałem założyć kiedyś na przód ale musi być jakaś większa różnica prędkości obrotowej kół żeby zadziałało.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

tatran
 
 
Posty: 156
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:27 pm

Post autor: tatran » pt lut 08, 2008 10:37 am

Ale nie chodzi o LSD w "przeprawówkach" , tylko o jego zastosowanie jako do "codziennego użytku". Myślę że na śnieg,lód + lekki teren będzie jak najbardziej o.k. . Dlatego pytam o trwałość tego wynalazku kosztującego dwa razy tyle co lockright. Czy jest sens kupowania, jeśli chodzi o trwałość, czy może lepiej w tej cenie kupić 2 x LR ??

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 08, 2008 11:01 am

LSD nigdy nie robi tak jak trzeba, i o ile nie jest torsenem to zawsze się zużywa ;) Lepiej kupić ARB, zwłaszcza że w USA do łyknięcia teraz za smieszne pieniądze (kurs)
Adam.Ż pisze:musi być jakaś większa różnica prędkości obrotowej kół żeby zadziałało.
Niby czemu? :o Rzekłbym wręcz odwrotnie- klasyczne LSD działa lepiej gdy koła się jeszcze nie ślizgają. Potem już tylko gorzej.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lut 08, 2008 11:05 am

mendelmax pisze:
Adam.Ż pisze:musi być jakaś większa różnica prędkości obrotowej kół żeby zadziałało.
Niby czemu? :o Rzekłbym wręcz odwrotnie- klasyczne LSD działa lepiej gdy koła się jeszcze nie ślizgają. Potem już tylko gorzej.
No dokładnie :)2 To co Adam napisał dotyczy Wiskozy.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt lut 08, 2008 11:16 am

a czy TorSen i LSD to nie jest przypadkiem co innego ? z definicji ? gdzie w Torsenach nastepuje limitowany poslizg elementow ? wiec jak LSD moze byc torsenem ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt lut 08, 2008 11:34 am

@Albert jedni zaliczają TorSena do LSD inni nie. W literaturze też jest różnie. Ja sobię to klasyfikuję tak:

1. otwarte
2. LSD:
-płtykowe LSD
-wiskotyczne LSD
-TorSeny
-LockRighty
3. aktywne LSD
4. 100% blokowane manualnie

Ale każdy może po swojemu.. Ważne aby rozumieć zasadę działania każdego z nich.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt lut 08, 2008 12:56 pm

w sumie.. wiadomo o co chodzi , wiec klasyfikacja dowolna ;)
byle nie pisac jak jeden kolega na forum zamiast LSD - LCD 8)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pt lut 08, 2008 1:18 pm

Albert_N pisze:gdzie w Torsenach nastepuje limitowany poslizg elementow ?
No własnie między przekładniami ślimakowymi, o to w tym wszystkim chodzi. Torsen ogranicza możliwości uślizgu kół, stąd pasuje w definicję LSD jak w mordę strzelił, choć oczywiście robi to inaczej niż klasyczne LSD płytkowe :)2

Tomasz RT, czemu lock-right'a klasyfikujesz do LSD?
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości