Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
garbatymarcin

- Posty: 319
- Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: garbatymarcin » ndz mar 02, 2008 11:55 pm
Hej,
Chce u siebie wyprowadzic wyzej odpowietrzenia mostow. Myslalem ze operacja prosta - zdjac fabryczne "grzybki", zalozyc na nie rurke, przymocowac ja obejma, rurke wyprowadzic pod maske. Ale jeden z mechanikow z ktorym rozmawialem powiedzial mi (na pytanie ile by u nich kosztowalo zrobienie tej "pracy") ze zakladajac rurki urywaja sie te krotkie koncowki w mostach na ktore naklada sie rurke - ktos sie z tym spotkal ? Bo nie wiem czy sam to robic...bo teoretycznie filozofia zadna. I czy ktos z Was moze ma jakies fajne pomysly/patenty itp...
p.s. Odpowietrzenia skrzyni i reduktora tez powinno wyprowadzic analogicznie do mostow ?
-
FIX

- Posty: 450
- Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
- Lokalizacja: Żyrardów WZY
Post
autor: FIX » pn mar 03, 2008 12:01 am
Żadna filozofia. Zdejmujesz te seryjne zatyczki i nakładasz w ich miejsce wężyki. Zabezpieczasz cybantem i cieszysz się, że masz odpowietrzenia. Nic nie ma prawa tak samo z siebie się urawać.
Skrzynia i reduktor to samo co mosty. Aczkolwiek może być problem z założeniem węzyka na reduktor bo tam jest strasznie krótki fiutek od tego odpowietrzenia. Ale da się.
GU4
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pn mar 03, 2008 12:06 am
Nie słyszałem żeby się to urywało, a już w kilku autach to ćwiczyłem. Przy skrzyni biegów też jest problem bo nie wystarczy tylko nacisnąć wężyk - trzeba wymienić cały kruciec - po prostu kawałek rurki wbić(w oryginalnym otworki są po boku). Mi się w reduktorze udało nacisnąć na oryginalny kruciec.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
FIX

- Posty: 450
- Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
- Lokalizacja: Żyrardów WZY
Post
autor: FIX » pn mar 03, 2008 12:08 am
Ja na reduktor nałożyłem, jak mi się wydawało, na słowo honoru. Ale już jakież pół roku nie musiałem poprawiać.
GU4
-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pn mar 03, 2008 12:13 am
@Marcin
Zadzwoń jutro do mnie po 16 to jakoś sie zgadamy i zrobimy te odpowietrzenia ,na wzór tych w moim samochodzie ,u mojego taty pod zakładem(tam gdzie uzuk stoi) .
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
januszmonster
- jestem tu nowy...

- Posty: 87
- Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
- Lokalizacja: Pruszków
Post
autor: januszmonster » pn mar 03, 2008 12:56 am
to ja tez proszę - ale bardziej z powodu odwiedzin zapoznawczych niz roboty

-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » pn mar 03, 2008 7:27 am
januszmonster pisze:to ja tez proszę - ale bardziej z powodu odwiedzin zapoznawczych niz roboty

zapraszam

tel. kom na PW
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
garbatymarcin

- Posty: 319
- Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: garbatymarcin » czw mar 20, 2008 2:52 pm
Reduktor i mosty - zrobione

Ale ma ktos moze rysunek skrzyni biegow na ktorym bedzie widac umiejscowienie odpowietrznika bo nie moge u siebie zlokalizowac...

-
Michał_1989

- Posty: 1588
- Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
- Lokalizacja: Komorów k. Warszawy
Post
autor: Michał_1989 » czw mar 20, 2008 3:06 pm
Suzuki Samurai 2.0i

/ Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw mar 20, 2008 3:49 pm
Jak odkręcisz gumę lewarka, to masz szansę go zobaczyć (patrząc w stronę silnika) na wierzchu skrzyni.
Otworek ma z boku, więc najlepiej go wyrwać (jest na wcisk) i wsadzić zwykłą rurkę o pasującej średnicy.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw kwie 10, 2008 3:28 pm
Panowie te fabryczne grzybki/zatyczki od odpowietrzników to się zdejmuje siłowo czy sposobem tajemnym jakimś ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw kwie 10, 2008 3:31 pm
TomaszRT pisze:Panowie te fabryczne grzybki/zatyczki od odpowietrzników to się zdejmuje siłowo czy sposobem tajemnym jakimś ?
które??
te w mostach i reduktorze zdejmujesz przy pomocy 2 śrubokrętów, ten w skrzyni łapiesz raczkami i kręcąc wyciągasz.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw kwie 10, 2008 3:45 pm
Adam.Ż pisze:które??
O te w mostach mi chodziło

2 śrubokręty powiadasz..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » czw kwie 10, 2008 3:55 pm
z jednym sobie poradziłem przy użyciu tylko jednej sztuki, ale szybciej idzie jak masz 2 pod ręką...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw kwie 10, 2008 4:15 pm
Jutro jak sobię zanabędę wężyki odpowiednie i olej na wymianę, to będę z tym walczył.. Rozumiem, że to trzeba jakoś podwadzić przy użyciu 2 sztuk ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » czw kwie 10, 2008 4:30 pm
Zamiast śrubokrętów użyj kombinerek wystarczy 1 sztuka.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
Zonk
-

- Posty: 226
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: wrocław
Post
autor: Zonk » czw kwie 10, 2008 4:50 pm
U mnie w przednim moście był tak zapyziały że wypchało simering uszczelniający pochwę mostu i kombinerki przy ściaganiu nie dały rady. Trzeba było uzyć sporej żabki ale tez wystarczyła 1 sztuka

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw kwie 10, 2008 7:11 pm
TomaszRT pisze:Jutro jak sobię zanabędę wężyki odpowiednie i olej na wymianę, to będę z tym walczył.. Rozumiem, że to trzeba jakoś podwadzić przy użyciu 2 sztuk ?
2 śrubokręty, bo 2 mosty

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
poreb
-

- Posty: 2632
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
- Lokalizacja: Górny Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: poreb » czw kwie 10, 2008 7:30 pm
2 śrubokręty, bo 2 mosty
pierwszy lamiesz na przednim

biedny inżynier

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw kwie 10, 2008 9:32 pm
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » pt kwie 11, 2008 4:10 pm
TomaszRT pisze:Jutro jak sobię zanabędę wężyki odpowiednie i olej na wymianę, to będę z tym walczył.. Rozumiem, że to trzeba jakoś podwadzić przy użyciu 2 sztuk ?
po prostu łatwiej podwadzić z dwóch stron i łatwiej zchodzi.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
maristez

- Posty: 2277
- Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
- Lokalizacja: 4x4.net.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: maristez » pt kwie 11, 2008 4:14 pm
mi sie wydaje że wyprowadzenie wężyków bez kompresora niema sensu. bo niby po co? chyba ze odpowietrzniki są uszkodzone. znaczy grzybki. dzisiaj spuszczałem olej z mostu tylnego po ok roku i prawie nie było wody. auto było mocno wodowane. otworze jedzcze reduktor skrzynie i przedni most i sie zobaczy. pozatym wężyk łatwo jakimś patykiem zerwać chyba ze sie z przewodami hamulcowymi puści.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
KarolZG
-

- Posty: 1081
- Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
- Lokalizacja: Polska
Post
autor: KarolZG » pt kwie 11, 2008 7:10 pm
podobnie i ja zauważyłem , po wjeżdżaniu do wody powyżej reflektorów na dość długo , kiedy po pół roku sprawdziłem mosty i reduktor - olej bez skazy
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pt kwie 11, 2008 10:24 pm
KarolSawiak pisze:podobnie i ja zauważyłem , po wjeżdżaniu do wody powyżej reflektorów na dość długo , kiedy po pół roku sprawdziłem mosty i reduktor - olej bez skazy
No ja niestety zlałem z mostów mleko...
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Grześ K.
-

- Posty: 831
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 1:40 pm
- Lokalizacja: LBI
Post
autor: Grześ K. » pn maja 12, 2008 1:06 pm
A gdzie koledzy mają wyprowadzone wężyki?
A może jakieś foto? Kolega @Stachu-80 ma pewnie w swoich bogatych zasobach fotograficznych i może wkleiłby dla leniwych

Był Samuraj na MT
Była Navara na AT...
Jest Sharan 4Motion

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości