Strona 1 z 2
Odpowietrzenia mostow Samurai
: ndz mar 02, 2008 11:55 pm
autor: garbatymarcin
Hej,
Chce u siebie wyprowadzic wyzej odpowietrzenia mostow. Myslalem ze operacja prosta - zdjac fabryczne "grzybki", zalozyc na nie rurke, przymocowac ja obejma, rurke wyprowadzic pod maske. Ale jeden z mechanikow z ktorym rozmawialem powiedzial mi (na pytanie ile by u nich kosztowalo zrobienie tej "pracy") ze zakladajac rurki urywaja sie te krotkie koncowki w mostach na ktore naklada sie rurke - ktos sie z tym spotkal ? Bo nie wiem czy sam to robic...bo teoretycznie filozofia zadna. I czy ktos z Was moze ma jakies fajne pomysly/patenty itp...
p.s. Odpowietrzenia skrzyni i reduktora tez powinno wyprowadzic analogicznie do mostow ?
: pn mar 03, 2008 12:01 am
autor: FIX
Żadna filozofia. Zdejmujesz te seryjne zatyczki i nakładasz w ich miejsce wężyki. Zabezpieczasz cybantem i cieszysz się, że masz odpowietrzenia. Nic nie ma prawa tak samo z siebie się urawać.
Skrzynia i reduktor to samo co mosty. Aczkolwiek może być problem z założeniem węzyka na reduktor bo tam jest strasznie krótki fiutek od tego odpowietrzenia. Ale da się.
: pn mar 03, 2008 12:06 am
autor: Adam.Ż
Nie słyszałem żeby się to urywało, a już w kilku autach to ćwiczyłem. Przy skrzyni biegów też jest problem bo nie wystarczy tylko nacisnąć wężyk - trzeba wymienić cały kruciec - po prostu kawałek rurki wbić(w oryginalnym otworki są po boku). Mi się w reduktorze udało nacisnąć na oryginalny kruciec.
: pn mar 03, 2008 12:08 am
autor: FIX
Ja na reduktor nałożyłem, jak mi się wydawało, na słowo honoru. Ale już jakież pół roku nie musiałem poprawiać.
: pn mar 03, 2008 12:13 am
autor: Michał_1989
@Marcin
Zadzwoń jutro do mnie po 16 to jakoś sie zgadamy i zrobimy te odpowietrzenia ,na wzór tych w moim samochodzie ,u mojego taty pod zakładem(tam gdzie uzuk stoi) .
: pn mar 03, 2008 12:56 am
autor: januszmonster
to ja tez proszę - ale bardziej z powodu odwiedzin zapoznawczych niz roboty

: pn mar 03, 2008 7:27 am
autor: Michał_1989
januszmonster pisze:to ja tez proszę - ale bardziej z powodu odwiedzin zapoznawczych niz roboty

zapraszam

tel. kom na PW
: czw mar 20, 2008 2:52 pm
autor: garbatymarcin
Reduktor i mosty - zrobione

Ale ma ktos moze rysunek skrzyni biegow na ktorym bedzie widac umiejscowienie odpowietrznika bo nie moge u siebie zlokalizowac...

: czw mar 20, 2008 3:06 pm
autor: Michał_1989
: czw mar 20, 2008 3:49 pm
autor: Kostuch
Jak odkręcisz gumę lewarka, to masz szansę go zobaczyć (patrząc w stronę silnika) na wierzchu skrzyni.
Otworek ma z boku, więc najlepiej go wyrwać (jest na wcisk) i wsadzić zwykłą rurkę o pasującej średnicy.
: czw kwie 10, 2008 3:28 pm
autor: TomaszRT
Panowie te fabryczne grzybki/zatyczki od odpowietrzników to się zdejmuje siłowo czy sposobem tajemnym jakimś ?
: czw kwie 10, 2008 3:31 pm
autor: Adam.Ż
TomaszRT pisze:Panowie te fabryczne grzybki/zatyczki od odpowietrzników to się zdejmuje siłowo czy sposobem tajemnym jakimś ?
które??
te w mostach i reduktorze zdejmujesz przy pomocy 2 śrubokrętów, ten w skrzyni łapiesz raczkami i kręcąc wyciągasz.
: czw kwie 10, 2008 3:45 pm
autor: TomaszRT
Adam.Ż pisze:które??
O te w mostach mi chodziło

2 śrubokręty powiadasz..
: czw kwie 10, 2008 3:55 pm
autor: Adam.Ż
z jednym sobie poradziłem przy użyciu tylko jednej sztuki, ale szybciej idzie jak masz 2 pod ręką...
: czw kwie 10, 2008 4:15 pm
autor: TomaszRT
Jutro jak sobię zanabędę wężyki odpowiednie i olej na wymianę, to będę z tym walczył.. Rozumiem, że to trzeba jakoś podwadzić przy użyciu 2 sztuk ?
: czw kwie 10, 2008 4:30 pm
autor: Stachu-80
Zamiast śrubokrętów użyj kombinerek wystarczy 1 sztuka.
: czw kwie 10, 2008 4:50 pm
autor: Zonk
U mnie w przednim moście był tak zapyziały że wypchało simering uszczelniający pochwę mostu i kombinerki przy ściaganiu nie dały rady. Trzeba było uzyć sporej żabki ale tez wystarczyła 1 sztuka

: czw kwie 10, 2008 7:11 pm
autor: Kostuch
TomaszRT pisze:Jutro jak sobię zanabędę wężyki odpowiednie i olej na wymianę, to będę z tym walczył.. Rozumiem, że to trzeba jakoś podwadzić przy użyciu 2 sztuk ?
2 śrubokręty, bo 2 mosty

: czw kwie 10, 2008 7:30 pm
autor: poreb
2 śrubokręty, bo 2 mosty
pierwszy lamiesz na przednim

: czw kwie 10, 2008 9:32 pm
autor: TomaszRT
: pt kwie 11, 2008 4:10 pm
autor: Adam.Ż
TomaszRT pisze:Jutro jak sobię zanabędę wężyki odpowiednie i olej na wymianę, to będę z tym walczył.. Rozumiem, że to trzeba jakoś podwadzić przy użyciu 2 sztuk ?
po prostu łatwiej podwadzić z dwóch stron i łatwiej zchodzi.
: pt kwie 11, 2008 4:14 pm
autor: maristez
mi sie wydaje że wyprowadzenie wężyków bez kompresora niema sensu. bo niby po co? chyba ze odpowietrzniki są uszkodzone. znaczy grzybki. dzisiaj spuszczałem olej z mostu tylnego po ok roku i prawie nie było wody. auto było mocno wodowane. otworze jedzcze reduktor skrzynie i przedni most i sie zobaczy. pozatym wężyk łatwo jakimś patykiem zerwać chyba ze sie z przewodami hamulcowymi puści.
: pt kwie 11, 2008 7:10 pm
autor: KarolZG
podobnie i ja zauważyłem , po wjeżdżaniu do wody powyżej reflektorów na dość długo , kiedy po pół roku sprawdziłem mosty i reduktor - olej bez skazy
: pt kwie 11, 2008 10:24 pm
autor: TomaszRT
KarolSawiak pisze:podobnie i ja zauważyłem , po wjeżdżaniu do wody powyżej reflektorów na dość długo , kiedy po pół roku sprawdziłem mosty i reduktor - olej bez skazy
No ja niestety zlałem z mostów mleko...
: pn maja 12, 2008 1:06 pm
autor: Grześ K.
A gdzie koledzy mają wyprowadzone wężyki?
A może jakieś foto? Kolega @Stachu-80 ma pewnie w swoich bogatych zasobach fotograficznych i może wkleiłby dla leniwych
