Wykrzyże: Suzuki the best!!!!

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Wykrzyże: Suzuki the best!!!!

Post autor: Masmo » śr mar 05, 2008 1:00 pm

http://pl.youtube.com/watch?v=ePbiREiSGPc&NR=1

Chłopaki testują wykryże na rampie. Najlepsze 2 miały Samuraje :o a trzecia jest Vitara. Zawsze myślałem że resoraki słabo się krzyżują. Ciekawe jak są zmotane żeby się tak potrafiły krzyżować....
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr mar 05, 2008 1:03 pm

resoraki dobrze się krzyżują... bo mogą realizować wykrzyż przodem również.. co nie jest takie oczywiste np w patrolu

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » śr mar 05, 2008 1:12 pm

Mroczny pisze:resoraki dobrze się krzyżują...
Ale nie powiesz że to seryjne zawiasy ?? :lol: :lol:
Coś wyczytałem że mają lift zawiasu 3" i bodylift 3"..... :roll: Ciekawe czy mowa o Calmini ?? ??
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » śr mar 05, 2008 3:46 pm

Nie ma żadnych przesłanek do tego żeby resoraki się gorzej krzyżowały niż zestaw radius+sprężyna. Wszystko zależy od konfiguracji.

Filmik jest tendencyjny, bo żaden z samochodów nie ma seryjnego zawieszenia. Na filmie widać też bzdurność testu - wykrzyż vitar jak widać jest realizowany w większości przez tył, przód się prawie nie krzyżuje.

Wniosek? Tego typu test pokazuje możliwości wykrzyżu, ale sumaryczne! - czyli przedniej i tylnej osi razem.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » śr mar 05, 2008 9:37 pm

toyota i tak jest w tyle :)21

to do Damiana 8) :wink:

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » śr mar 05, 2008 9:54 pm

właśnie że ta czerwona toyka miała super wykrzyż.. swoją drogą ciekawe co za zawieszenie ma wpakowane :D fajny filmik Masmo :)2
student

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: januszmonster » śr mar 05, 2008 10:53 pm

http://pl.youtube.com/watch?v=v7fMmHar9 ... re=related

A TO BYł DOPIERO flip - nie na temat ale też na maxa

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: januszmonster » śr mar 05, 2008 10:58 pm

http://pl.youtube.com/watch?v=My1ikIT3B ... re=related

a to jest to czym sie jeszcze zajmuje hehe RC - wprawdzie spaliny - te sa elektryki

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr mar 05, 2008 10:58 pm

Ciekawe jak oni liczyli punkty - bo na oko to czerwona toja wyjechała najwyżej przodem i tyłem. Więc ona rządzi a nie krótkie wynalazki
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: januszmonster » śr mar 05, 2008 11:05 pm

http://pl.youtube.com/watch?v=S141J52M3 ... re=related
powinno wam sie podobac troszke we wodzie BEZ snorkela

http://pl.youtube.com/watch?v=7x6DHa_X4 ... re=related
a tu jak malowany z klatka i na sprezynach :-)

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Patry » śr mar 05, 2008 11:19 pm

Mroczny pisze:resoraki dobrze się krzyżują... bo mogą realizować wykrzyż przodem również.. co nie jest takie oczywiste np w patrolu
mam u siebie mosty z radiusami od parcha w toyce i przód krzyżuje sie raczej dobrze, możesz rozwinąć temat krzyżowania w patrolu ? co jest tam nie tak ?
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw mar 06, 2008 1:08 am

ano jest nie tak, że jest tak :)21, że z racji konstrukcji 2 radiusy+most składającej się w przybliżeniu w figurę geometryczną zbliżoną do litery "U" gdzie podstawa "U" to most a pionowe składowe tej litery to radiusy.... i takie "U" jest przypięte do ramy na końcach...więc zakładając, że przypięcie do ramy jest wahliwe (a jest) - to realizuje się skok zawieszenia ale wykrzyż - czyli jeden "kant" "U" idzie w górę a drugi w dół jest nie możliwy - chyba, że "U" może się skrecać na połączeniu podstawy z pionami - (miejsce łączenia mostu z radiusami) - może !! ale nie wiele - tyle na ile pozwalają gumy w mocowaniach radiusa do mostów i to nie po jednej a po dwa na punkt mocowania - jedna przed a druga za mostem (radius "otacza" most od dołu) - i to własnie tylko te gumy realizują wykrzyż - więc jest niewielki...każda inna opcja zawieszenia daje lepsze efekty: resory, układ czterodrążkowy (patrol - tył), drążki+sierżant, a nawet zawieszenie niezależne pod warunkiem, że ma długie wahacze poprzeczne...alem wykład zapodał 8) 8)
coś będzie....

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw mar 06, 2008 1:36 am

Maniek pisze:alem wykład zapodał 8) 8)
No i właśnie w Discovery jest taki układ, więc cały wykrzyż jest realizowany przez tylni most z sierżantem.

Chyba chodzi o to, że radiusy dają możliwość w miarę dobrego prowadzenia i kierowalności na asfalcie, tak?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » czw mar 06, 2008 7:06 am

Patry pisze:
Mroczny pisze:resoraki dobrze się krzyżują... bo mogą realizować wykrzyż przodem również.. co nie jest takie oczywiste np w patrolu
mam u siebie mosty z radiusami od parcha w toyce i przód krzyżuje sie raczej dobrze, możesz rozwinąć temat krzyżowania w patrolu ? co jest tam nie tak ?
właśnie Maniek wyczerpał temat
ja dodam tylko, że wszelkiej maści polibusze albo co gorsza mimośrody ograniczają dodatkowo pracę..

między innnymi dlatego lepiej obniżyć wahacz niż montować mimośrody - wahacza równoległy do podłoża i miękka tulejka w nim pozwolą na większy wykrzyż niż twarda tulejka mimośrodowa i kosmiczny kąt do podłoża

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » czw mar 06, 2008 9:57 am

Mroczny pisze:....twarda tulejka mimośrodowa i kosmiczny kąt do podłoża...
czyli tak jak u mnie :-? :-?
coś będzie....

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw mar 06, 2008 10:00 am

Obrazek
#noichuj

Awatar użytkownika
tybero
Posty: 1950
Rejestracja: pn lut 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: brenna

Post autor: tybero » czw mar 06, 2008 10:18 am

misiu, ty sie chyba nigdy nie nauczysz.... :)21
czesław&jarząbek pisze: Obrazek
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw mar 06, 2008 10:31 am

Damian pisze:Nie ma żadnych przesłanek do tego żeby resoraki się gorzej krzyżowały niż zestaw radius+sprężyna. Wszystko zależy od konfiguracji.

Filmik jest tendencyjny, bo żaden z samochodów nie ma seryjnego zawieszenia. Na filmie widać też bzdurność testu - wykrzyż vitar jak widać jest realizowany w większości przez tył, przód się prawie nie krzyżuje.

Wniosek? Tego typu test pokazuje możliwości wykrzyżu, ale sumaryczne! - czyli przedniej i tylnej osi razem.
Zawsze wydawało mi się że na spreżynach można uzyskać większy skok zawiesznia ograniczony tylko długością amortyzatora i możliwościami wahaczy, panhardów czy innych sierżantów :wink: , natomiast resor nie ugnie się tak mocno a i wieszk go nie puści....
W końcu zmoty o extremalnych wykrzyżach są na spreżynach.

Może i filmik tendencyjny ale fajny wstęp do ciekawej dyskusji :wink: :lol:

Wykrzyż zawsze jest to sumarycze kąty osi. Faktycznie niezależny zawias (jak w Vitarze) daje niewielkie możliwości skoku (co za tym idzie wykrzyżu), ale za to tylna oś Vitary ma duże możliwości zwłaszcza jak się wymieni amory na dłuższe.

Co to tego że to nie seryjny zawias: Który seryjny zawias sprawdza się w terenie??? Wszyscy coś motamy :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » czw mar 06, 2008 10:42 am

tybero pisze:misiu, ty sie chyba nigdy nie nauczysz.... :)21
czesław&jarząbek pisze: Obrazek
Bo C&J zarchiwizował internet i ma teraz wszystko lokalnie ;)

Rozumiem, że to zdjęcie miało być dowodem tezy, że przód pracuje gorzej niż tył?

mm25mys
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn lis 21, 2005 11:01 am
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: mm25mys » czw mar 06, 2008 10:54 am

odpowiedzią są tulejki wahliwe i nic ich nie zastąpi. A resory najlepiej się spisują w dyliżansie pod siedzeniem woźnicy i to było ich pierwotne zastosowanie .
I o co w tym wszystkim chodzi?
tel 518-554-198

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw mar 06, 2008 10:57 am

grzegorzh pisze: Rozumiem, że to zdjęcie miało być dowodem tezy, że przód pracuje gorzej niż tył?
BTW ładnie SUZUKI !! :wink:

Widać różnicę w konstrukcji zawiasu: przód na Panhardzie a tył na jakimś sierżancie i dłuuugich wahaczach chyba. Tak? To chyba najlpszy układ w aucie w prawdziwy teren. Ale żeby nie było że tylko jakiś Tomcat potrafi się skrzyżować:
Obrazek
Trzeba mieć tylko 2800$ oraz mosty z Toyoty :)21
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw mar 06, 2008 11:45 am

Masmo pisze:
Damian pisze:Nie ma żadnych przesłanek do tego żeby resoraki się gorzej krzyżowały niż zestaw radius+sprężyna. Wszystko zależy od konfiguracji.

Filmik jest tendencyjny, bo żaden z samochodów nie ma seryjnego zawieszenia. Na filmie widać też bzdurność testu - wykrzyż vitar jak widać jest realizowany w większości przez tył, przód się prawie nie krzyżuje.

Wniosek? Tego typu test pokazuje możliwości wykrzyżu, ale sumaryczne! - czyli przedniej i tylnej osi razem.
Zawsze wydawało mi się że na spreżynach można uzyskać większy skok zawiesznia ograniczony tylko długością amortyzatora i możliwościami wahaczy, panhardów czy innych sierżantów :wink: , natomiast resor nie ugnie się tak mocno a i wieszk go nie puści....
W końcu zmoty o extremalnych wykrzyżach są na spreżynach.

Może i filmik tendencyjny ale fajny wstęp do ciekawej dyskusji :wink: :lol:

Wykrzyż zawsze jest to sumarycze kąty osi. Faktycznie niezależny zawias (jak w Vitarze) daje niewielkie możliwości skoku (co za tym idzie wykrzyżu), ale za to tylna oś Vitary ma duże możliwości zwłaszcza jak się wymieni amory na dłuższe.

Co to tego że to nie seryjny zawias: Który seryjny zawias sprawdza się w terenie??? Wszyscy coś motamy :)21
Ty swoje a Damian swoje...
to ze zawias ma duzy skok to nie swiadczy o tym ze bedzie mial duzy wykrzyz :wink:

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw mar 06, 2008 11:59 am

sciba pisze: Ty swoje a Damian swoje...
to ze zawias ma duzy skok to nie swiadczy o tym ze bedzie mial duzy wykrzyz :wink:
:o :o Wykrzyż ewidentnie się kończy gdy koło z jednej strony będzie w maksymalnym górnym punkcie a z drugiej w maksymalnym dolnym punkcie a w drugiej osi odwrotnie, czyż nie tak ?? Więc niezależny zawias nie będzie nigdy maił dobrego wykrzyżu bo półosie napędowe mogą pracować w określonym zakresie kątów w Vitarze niestety sprawę pogarsza że półosie są dość krótkie a most zbyt długi. Chyba że ja nie mam pojęcia o czym pisze (w końcu nie jestm fachowcem od zawieszeń :wink: ), ale chętnie poczytam wypowiedzi madrzejszych kolegów.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » czw mar 06, 2008 12:05 pm

Z twojej wczesniejszej wypowiedzi mozna by wywnioskowac ze zawias na springach ma duzy skok wiec bedzie mial duzy wykrzyz...a to nie do konca jest tak bo wykrzyz jak to bardzo przejrzyscie wytlumaczyl @Maniek jest zalezny rowniez od mozliwosci "wykrecania" sie wachaczy :wink:

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Masmo » czw mar 06, 2008 12:08 pm

sciba pisze:Z twojej wczesniejszej wypowiedzi mozna by wywnioskowac ze zawias na springach ma duzy skok wiec bedzie mial duzy wykrzyz...a to nie do konca jest tak bo wykrzyz jak to bardzo przejrzyscie wytlumaczyl @Maniek jest zalezny rowniez od mozliwosci "wykrecania" sie wachaczy :wink:
:o Też pisałem o wahaczach:
Masmo pisze: Zawsze wydawało mi się że na spreżynach można uzyskać większy skok zawiesznia ograniczony tylko długością amortyzatora i możliwościami wahaczy, panhardów czy innych sierżantów :wink: , natomiast resor nie ugnie się tak mocno a i wieszk go nie puści....
W końcu zmoty o extremalnych wykrzyżach są na spreżynach.
Jest jasne że zawias wygnie się tylko na tyle na ile wahacz puści... Dlatego ja mam troszkę dłuższe wahacze :wink: :D .
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2008 12:11 pm przez Masmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość