Strona 1 z 2

Wykrzyże: Suzuki the best!!!!

: śr mar 05, 2008 1:00 pm
autor: Masmo
http://pl.youtube.com/watch?v=ePbiREiSGPc&NR=1

Chłopaki testują wykryże na rampie. Najlepsze 2 miały Samuraje :o a trzecia jest Vitara. Zawsze myślałem że resoraki słabo się krzyżują. Ciekawe jak są zmotane żeby się tak potrafiły krzyżować....

: śr mar 05, 2008 1:03 pm
autor: Mroczny
resoraki dobrze się krzyżują... bo mogą realizować wykrzyż przodem również.. co nie jest takie oczywiste np w patrolu

: śr mar 05, 2008 1:12 pm
autor: Masmo
Mroczny pisze:resoraki dobrze się krzyżują...
Ale nie powiesz że to seryjne zawiasy ?? :lol: :lol:
Coś wyczytałem że mają lift zawiasu 3" i bodylift 3"..... :roll: Ciekawe czy mowa o Calmini ?? ??

: śr mar 05, 2008 3:46 pm
autor: Damian
Nie ma żadnych przesłanek do tego żeby resoraki się gorzej krzyżowały niż zestaw radius+sprężyna. Wszystko zależy od konfiguracji.

Filmik jest tendencyjny, bo żaden z samochodów nie ma seryjnego zawieszenia. Na filmie widać też bzdurność testu - wykrzyż vitar jak widać jest realizowany w większości przez tył, przód się prawie nie krzyżuje.

Wniosek? Tego typu test pokazuje możliwości wykrzyżu, ale sumaryczne! - czyli przedniej i tylnej osi razem.

: śr mar 05, 2008 9:37 pm
autor: Marcin
toyota i tak jest w tyle :)21

to do Damiana 8) :wink:

: śr mar 05, 2008 9:54 pm
autor: bartas 4x4
właśnie że ta czerwona toyka miała super wykrzyż.. swoją drogą ciekawe co za zawieszenie ma wpakowane :D fajny filmik Masmo :)2

: śr mar 05, 2008 10:53 pm
autor: januszmonster
http://pl.youtube.com/watch?v=v7fMmHar9 ... re=related

A TO BYł DOPIERO flip - nie na temat ale też na maxa

: śr mar 05, 2008 10:58 pm
autor: januszmonster
http://pl.youtube.com/watch?v=My1ikIT3B ... re=related

a to jest to czym sie jeszcze zajmuje hehe RC - wprawdzie spaliny - te sa elektryki

: śr mar 05, 2008 10:58 pm
autor: mdeja
Ciekawe jak oni liczyli punkty - bo na oko to czerwona toja wyjechała najwyżej przodem i tyłem. Więc ona rządzi a nie krótkie wynalazki

: śr mar 05, 2008 11:05 pm
autor: januszmonster
http://pl.youtube.com/watch?v=S141J52M3 ... re=related
powinno wam sie podobac troszke we wodzie BEZ snorkela

http://pl.youtube.com/watch?v=7x6DHa_X4 ... re=related
a tu jak malowany z klatka i na sprezynach :-)

: śr mar 05, 2008 11:19 pm
autor: Patry
Mroczny pisze:resoraki dobrze się krzyżują... bo mogą realizować wykrzyż przodem również.. co nie jest takie oczywiste np w patrolu
mam u siebie mosty z radiusami od parcha w toyce i przód krzyżuje sie raczej dobrze, możesz rozwinąć temat krzyżowania w patrolu ? co jest tam nie tak ?

: czw mar 06, 2008 1:08 am
autor: Maniek
ano jest nie tak, że jest tak :)21, że z racji konstrukcji 2 radiusy+most składającej się w przybliżeniu w figurę geometryczną zbliżoną do litery "U" gdzie podstawa "U" to most a pionowe składowe tej litery to radiusy.... i takie "U" jest przypięte do ramy na końcach...więc zakładając, że przypięcie do ramy jest wahliwe (a jest) - to realizuje się skok zawieszenia ale wykrzyż - czyli jeden "kant" "U" idzie w górę a drugi w dół jest nie możliwy - chyba, że "U" może się skrecać na połączeniu podstawy z pionami - (miejsce łączenia mostu z radiusami) - może !! ale nie wiele - tyle na ile pozwalają gumy w mocowaniach radiusa do mostów i to nie po jednej a po dwa na punkt mocowania - jedna przed a druga za mostem (radius "otacza" most od dołu) - i to własnie tylko te gumy realizują wykrzyż - więc jest niewielki...każda inna opcja zawieszenia daje lepsze efekty: resory, układ czterodrążkowy (patrol - tył), drążki+sierżant, a nawet zawieszenie niezależne pod warunkiem, że ma długie wahacze poprzeczne...alem wykład zapodał 8) 8)

: czw mar 06, 2008 1:36 am
autor: grzegorzh
Maniek pisze:alem wykład zapodał 8) 8)
No i właśnie w Discovery jest taki układ, więc cały wykrzyż jest realizowany przez tylni most z sierżantem.

Chyba chodzi o to, że radiusy dają możliwość w miarę dobrego prowadzenia i kierowalności na asfalcie, tak?

: czw mar 06, 2008 7:06 am
autor: Mroczny
Patry pisze:
Mroczny pisze:resoraki dobrze się krzyżują... bo mogą realizować wykrzyż przodem również.. co nie jest takie oczywiste np w patrolu
mam u siebie mosty z radiusami od parcha w toyce i przód krzyżuje sie raczej dobrze, możesz rozwinąć temat krzyżowania w patrolu ? co jest tam nie tak ?
właśnie Maniek wyczerpał temat
ja dodam tylko, że wszelkiej maści polibusze albo co gorsza mimośrody ograniczają dodatkowo pracę..

między innnymi dlatego lepiej obniżyć wahacz niż montować mimośrody - wahacza równoległy do podłoża i miękka tulejka w nim pozwolą na większy wykrzyż niż twarda tulejka mimośrodowa i kosmiczny kąt do podłoża

: czw mar 06, 2008 9:57 am
autor: Maniek
Mroczny pisze:....twarda tulejka mimośrodowa i kosmiczny kąt do podłoża...
czyli tak jak u mnie :-? :-?

: czw mar 06, 2008 10:00 am
autor: czesław&jarząbek
Obrazek

: czw mar 06, 2008 10:18 am
autor: tybero
misiu, ty sie chyba nigdy nie nauczysz.... :)21
czesław&jarząbek pisze: Obrazek

: czw mar 06, 2008 10:31 am
autor: Masmo
Damian pisze:Nie ma żadnych przesłanek do tego żeby resoraki się gorzej krzyżowały niż zestaw radius+sprężyna. Wszystko zależy od konfiguracji.

Filmik jest tendencyjny, bo żaden z samochodów nie ma seryjnego zawieszenia. Na filmie widać też bzdurność testu - wykrzyż vitar jak widać jest realizowany w większości przez tył, przód się prawie nie krzyżuje.

Wniosek? Tego typu test pokazuje możliwości wykrzyżu, ale sumaryczne! - czyli przedniej i tylnej osi razem.
Zawsze wydawało mi się że na spreżynach można uzyskać większy skok zawiesznia ograniczony tylko długością amortyzatora i możliwościami wahaczy, panhardów czy innych sierżantów :wink: , natomiast resor nie ugnie się tak mocno a i wieszk go nie puści....
W końcu zmoty o extremalnych wykrzyżach są na spreżynach.

Może i filmik tendencyjny ale fajny wstęp do ciekawej dyskusji :wink: :lol:

Wykrzyż zawsze jest to sumarycze kąty osi. Faktycznie niezależny zawias (jak w Vitarze) daje niewielkie możliwości skoku (co za tym idzie wykrzyżu), ale za to tylna oś Vitary ma duże możliwości zwłaszcza jak się wymieni amory na dłuższe.

Co to tego że to nie seryjny zawias: Który seryjny zawias sprawdza się w terenie??? Wszyscy coś motamy :)21

: czw mar 06, 2008 10:42 am
autor: grzegorzh
tybero pisze:misiu, ty sie chyba nigdy nie nauczysz.... :)21
czesław&jarząbek pisze: Obrazek
Bo C&J zarchiwizował internet i ma teraz wszystko lokalnie ;)

Rozumiem, że to zdjęcie miało być dowodem tezy, że przód pracuje gorzej niż tył?

: czw mar 06, 2008 10:54 am
autor: mm25mys
odpowiedzią są tulejki wahliwe i nic ich nie zastąpi. A resory najlepiej się spisują w dyliżansie pod siedzeniem woźnicy i to było ich pierwotne zastosowanie .

: czw mar 06, 2008 10:57 am
autor: Masmo
grzegorzh pisze: Rozumiem, że to zdjęcie miało być dowodem tezy, że przód pracuje gorzej niż tył?
BTW ładnie SUZUKI !! :wink:

Widać różnicę w konstrukcji zawiasu: przód na Panhardzie a tył na jakimś sierżancie i dłuuugich wahaczach chyba. Tak? To chyba najlpszy układ w aucie w prawdziwy teren. Ale żeby nie było że tylko jakiś Tomcat potrafi się skrzyżować:
Obrazek
Trzeba mieć tylko 2800$ oraz mosty z Toyoty :)21

: czw mar 06, 2008 11:45 am
autor: sciba
Masmo pisze:
Damian pisze:Nie ma żadnych przesłanek do tego żeby resoraki się gorzej krzyżowały niż zestaw radius+sprężyna. Wszystko zależy od konfiguracji.

Filmik jest tendencyjny, bo żaden z samochodów nie ma seryjnego zawieszenia. Na filmie widać też bzdurność testu - wykrzyż vitar jak widać jest realizowany w większości przez tył, przód się prawie nie krzyżuje.

Wniosek? Tego typu test pokazuje możliwości wykrzyżu, ale sumaryczne! - czyli przedniej i tylnej osi razem.
Zawsze wydawało mi się że na spreżynach można uzyskać większy skok zawiesznia ograniczony tylko długością amortyzatora i możliwościami wahaczy, panhardów czy innych sierżantów :wink: , natomiast resor nie ugnie się tak mocno a i wieszk go nie puści....
W końcu zmoty o extremalnych wykrzyżach są na spreżynach.

Może i filmik tendencyjny ale fajny wstęp do ciekawej dyskusji :wink: :lol:

Wykrzyż zawsze jest to sumarycze kąty osi. Faktycznie niezależny zawias (jak w Vitarze) daje niewielkie możliwości skoku (co za tym idzie wykrzyżu), ale za to tylna oś Vitary ma duże możliwości zwłaszcza jak się wymieni amory na dłuższe.

Co to tego że to nie seryjny zawias: Który seryjny zawias sprawdza się w terenie??? Wszyscy coś motamy :)21
Ty swoje a Damian swoje...
to ze zawias ma duzy skok to nie swiadczy o tym ze bedzie mial duzy wykrzyz :wink:

: czw mar 06, 2008 11:59 am
autor: Masmo
sciba pisze: Ty swoje a Damian swoje...
to ze zawias ma duzy skok to nie swiadczy o tym ze bedzie mial duzy wykrzyz :wink:
:o :o Wykrzyż ewidentnie się kończy gdy koło z jednej strony będzie w maksymalnym górnym punkcie a z drugiej w maksymalnym dolnym punkcie a w drugiej osi odwrotnie, czyż nie tak ?? Więc niezależny zawias nie będzie nigdy maił dobrego wykrzyżu bo półosie napędowe mogą pracować w określonym zakresie kątów w Vitarze niestety sprawę pogarsza że półosie są dość krótkie a most zbyt długi. Chyba że ja nie mam pojęcia o czym pisze (w końcu nie jestm fachowcem od zawieszeń :wink: ), ale chętnie poczytam wypowiedzi madrzejszych kolegów.

: czw mar 06, 2008 12:05 pm
autor: sciba
Z twojej wczesniejszej wypowiedzi mozna by wywnioskowac ze zawias na springach ma duzy skok wiec bedzie mial duzy wykrzyz...a to nie do konca jest tak bo wykrzyz jak to bardzo przejrzyscie wytlumaczyl @Maniek jest zalezny rowniez od mozliwosci "wykrecania" sie wachaczy :wink:

: czw mar 06, 2008 12:08 pm
autor: Masmo
sciba pisze:Z twojej wczesniejszej wypowiedzi mozna by wywnioskowac ze zawias na springach ma duzy skok wiec bedzie mial duzy wykrzyz...a to nie do konca jest tak bo wykrzyz jak to bardzo przejrzyscie wytlumaczyl @Maniek jest zalezny rowniez od mozliwosci "wykrecania" sie wachaczy :wink:
:o Też pisałem o wahaczach:
Masmo pisze: Zawsze wydawało mi się że na spreżynach można uzyskać większy skok zawiesznia ograniczony tylko długością amortyzatora i możliwościami wahaczy, panhardów czy innych sierżantów :wink: , natomiast resor nie ugnie się tak mocno a i wieszk go nie puści....
W końcu zmoty o extremalnych wykrzyżach są na spreżynach.
Jest jasne że zawias wygnie się tylko na tyle na ile wahacz puści... Dlatego ja mam troszkę dłuższe wahacze :wink: :D .