Ciągłe "kangurkowanie" i nagły brak mocy ... suza

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Ciągłe "kangurkowanie" i nagły brak mocy ... suza

Post autor: darka » ndz mar 16, 2008 10:28 pm

potrzebuje porady kogos bardziej doswiadczonego w sprawie samuraja....autko co tydzien jest u mechanika :cry: ... czyszczona dysza co 2gi dzien , 2Xczyszczony caly gaznik , membrana w pompce byla przegnita zostala wymieniona .. olej w silniku wymieniony (z powodu przedostawania sie benzyny przez owa membrane do oleju) :-? ... filtr powietrza oleju i paliwa wymieniony ... mechanik doszedl do wniosku ze moze cos w baku (ale co wymienial tego jeszcze nie wiem - bede wiedziec jutro) .... efekt jest taki ze zabralam fure wczoraj a dzis znowu ten sam scenariusz ... zwolnienie redukcja biegu i nagle kangurkuje przy czym traci obroty do minimum !! gasnie i nie ma ochoty dalej odpalic (nawet na ssaniu i trzymaniu gazu) i konczy sie to zazwyczaj zepchnieciem suki na pobocze bo nawet nie zdaze wyjechac w teren :cry: i hol ... a zaczelo sie od podjazdow .. nie mial sily podjechac pod gore...
jezeli jest ktos co przezyl podabna sytuacje prosze o jakies info

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Post autor: FIX » ndz mar 16, 2008 10:30 pm

Zaczął bym od wymiany gaźnika na model od hyundaia pony.
Inna opcja z jaką się spotkałem to wtyrsk od poloneza.
GU4

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » ndz mar 16, 2008 10:39 pm

slyszalam o wymianie gaznika ... zastanawiam sie czy to przypadkiem nie cisnienie w cylindrach?

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » pn mar 17, 2008 12:25 am

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=52361
... ale Ty masz gaźnik
może to coś pomoże...
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=53136

Posprawdzaj i daj znać.
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn mar 17, 2008 9:53 am

A układ zapłonowy sprawny ? sprawdzony ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: Ciągłe "kangurkowanie" i nagły brak mocy ... s

Post autor: Piotr Karcz » pn mar 17, 2008 10:56 am

darka pisze:gasnie i nie ma ochoty dalej odpalic (nawet na ssaniu i trzymaniu gazu)
Wtedy trzeba by wykręcić świecę...jak będzie mokra od paliwa ( bo ssanie przy uruchamianiu włączone), to układ zasilania paliwem można na razie zostawić, a zająć sie układem zapłonowym :roll:

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » pn mar 17, 2008 3:52 pm

uklad zaplonowy tzn wiem ze mechanik ustawial ''iskre" ... mowil ze pozno chwytala ... dzis powiedzial ze bak bedzie trzeba czyscic bo prawdopodobnie jest zasyfiony ... mam gaznik :wink: rocznik 88
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » pn mar 17, 2008 4:01 pm

... ale gaznik wymieniac tak dla bezpieczenstwa? czy narazie darowac sobie?
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Inazuma
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr gru 13, 2006 9:15 pm
Lokalizacja: malbork

Post autor: Inazuma » pn mar 17, 2008 4:29 pm

Miałem w moim sj podobne objawy, gaźnik po wymianie na mikuni od galanta 1.6 , jak wtyrząsłem autko na wertepach to zaczynał przerywać gasnąć jak ostygł to odpalał bez problemu. Przyczyne odnalałem po pół roku,( niepotrzebnie rozbierałem kilkakrotnie gaźnik :evil: ) przełamał się pod izolacją kabelek do elektromagnesów gaźnika. Teraz jest :)2
suzuki gsx750inazuma i plaskaty sj-cik (resory już wyklepane, opony plaskate)

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn mar 17, 2008 4:42 pm

darka pisze:... ale gaznik wymieniac tak dla bezpieczenstwa ?
Najważniejsze to zachować spokój :wink:

Gaźniki to często kłopot z wolnymi obrotami i ekonomią, ale nie warto go od razu wywalać...

Jak masz np. wodę i syf w baku, to wymiana innych elementów guzik da.

Zamiast motać jakieś inne gaźniki to może najpierw kupić filterek paliwa za 5,50 zł....

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » pn mar 17, 2008 4:47 pm

filterek jest :D juz trzy razy byl wymieniany .... z orginalnego ciekla benzin a uniwersalny znowu wymieniany razem z rurkami ... poczekam chyba az bak wyczyszcza.... a jest mozliwosc ze bak jest pordzewialy???
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn mar 17, 2008 4:53 pm

darka pisze:a jest mozliwosc ze bak jest pordzewialy???
Więcej jak pewne, pytanie tylko ile kg :wink:

darka pisze:filterek jest
To ciekawe, czy było w nim widac paliwo jak suza zdychała :roll:

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn mar 17, 2008 7:43 pm

zabralam fure wczoraj a dzis znowu ten sam scenariusz
A cisnienie paliwa podawane przez ta pompke, naprawiana przez magika, sprawdzane? Chcociazby przez zdjecie wezyka i zakrecenie silnikiem?
Jezeli objawy takie same to sprawdz pierwsze to. Potem wez zrob sobie zbiornik awaryjny czyli banka z wywierconymi w korku otworami na wezyki zasilania i powrotu, po co meczyc sie z bakiem skoro nie wiadomo czy to to :/ Jezeli zacznie dobrze chodzic to wtedy bedzie wiadomo.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » pn mar 17, 2008 9:47 pm

Więcej jak pewne, pytanie tylko ile kg :wink:

kg czego???? rdzy?


To ciekawe, czy było w nim widac paliwo jak suza zdychała :roll:[/quote]

dzis jak patrzalam pod maske to benzin byla w filterku .. a zamocowany jest przed pompka ... a ostatnio wymienial jakis filter w baku czy cos takiego i troche wezykow ... juz nie wiem co moze byc nie tak ....
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn mar 17, 2008 9:56 pm

Trochę żartowałem :wink:

Ale na dnie starego baku ( np. rocznik 87 ) czeka na zassanie z ostatnim litrem cały syf z wielu lat" piasek, rdza, woda...

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » pn mar 17, 2008 10:04 pm

kolega po fachu mnie straszy ... nie ladnie :) ale fakt zdazylo mi sie jechac na oparach :-? az teraz zaluje ze nie pilnowalam tego .....
nie ma co sie martwic .. jutro sie dowiem co dokladnie sie jej nie spodobalo ....
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn mar 17, 2008 10:26 pm

Patrząc na podpis który pojawił się u darki , z wymianą gaźnika na hundaiya lub jakiś wtrysk może być spory problem..... :wink:
Proponuję zwrócić jeszcze uwagę na szczelność połączenia gaźnik/kolektor i kolektor/blok silnika. Lewe powietrze też może powodować brak mocy i wolnych obrotów.
A tak jeszcze o zbiorniku...warto założyć przed pompą paliwa kawałek przeźroczystego wężyka i sprawdzić czy niema w paliwie pęcherzy powietrza. Jeżeli są, to może być przerdzewiała rurka ssąca paliwo na zbiorniku(przy wtyczce poziomu paliwa)

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn mar 17, 2008 10:36 pm

Aaa...tak sobie jeszcze przypomniałem moją sj410...
Kłopoty zaczynają się od razu po ruszeniu czy po dłuższym czasie? Jak po pewnym czasie to, sprawdź odpowietrzanie zbiornika (cieńki wężyk i zaworek jednokierunkowy pod osłoną wlewu paliwa) Albo spróbuj pojeździć bez korka wlewu.

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » wt mar 18, 2008 3:10 pm

klopoty zaczynaja sie po przejechaniu kilku km ....
ale wszystko zaczelo sie jakies poltorej m-ca temu, nie poradzil sobie z podjazdem pod gore :-? pozniej sie powtorzylo jeszcze dwa razy i za 3cim stanal i nie chcial dalej jechac :cry: a w niedziele zaczal kangorkowac i zgasl a pozniej nie chcial odpalic (a jak odpalil to obroty najpierw strasznie wysokie zaraz niskie tak moze 2X i zechla:/ ) dopchalismy suze do stacji zatankowalismy i juz nie zapalila ...
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » wt mar 18, 2008 3:12 pm

... odbiore ja jutro chyba ... aha benzyne spuszcza i beda zagladac co w baku slychac :)
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » śr mar 19, 2008 4:15 pm

...mialam okazje zobaczyc moj bak od srodka ... ze zycze nikomu takiego widoku :) ... no przewody podajacy i odprowadzajacy pognite

no to ja szukam baku:)
pozdrawaim i dziekuje za pomoc :P
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Awatar użytkownika
darka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 9:07 pm
Lokalizacja: Bytów

Post autor: darka » sob kwie 12, 2008 10:24 pm

autko jezdzi :) wymienilam zbiornik paliwa....
sj410.samurai 1.0,benzin, 88' cabrio, "nie płacz kiedy odjade..."

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » sob kwie 12, 2008 10:25 pm

:)2 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości