Witam i o auto typu vitara pytam.
Moderator: Albert_N
Witam i o auto typu vitara pytam.
Witam wszystkich suzo - maniaków.
Otóż tak wyszło, że Aro odeszło... I rozglądam się za vitarkami pierwszej generacji.
Chodzi o te 1,6 8 zaworowe raczej, bo takie bardziej dostępne i tańsze. Oczywiście przeczytałem instrukcję kupowania Nivki itd ale nie wszystko mi to wyjaśniło.
Czy na nieopadniętym zawiasie wchodzą 31" ATki ok 10.5" szerokości i nie trą o nadwozie przy wykrzyżach?
Reszty się mniej więcej dowiedziałem, ale na co zwracać uwagę to chętnie poczytam.
No i co myślicie o Vitarze z twardym dachem na stałe?
Pozdrawiam.
Otóż tak wyszło, że Aro odeszło... I rozglądam się za vitarkami pierwszej generacji.
Chodzi o te 1,6 8 zaworowe raczej, bo takie bardziej dostępne i tańsze. Oczywiście przeczytałem instrukcję kupowania Nivki itd ale nie wszystko mi to wyjaśniło.
Czy na nieopadniętym zawiasie wchodzą 31" ATki ok 10.5" szerokości i nie trą o nadwozie przy wykrzyżach?
Reszty się mniej więcej dowiedziałem, ale na co zwracać uwagę to chętnie poczytam.
No i co myślicie o Vitarze z twardym dachem na stałe?
Pozdrawiam.
A futro nie odstraszyło klienta?
Vitka to bardzo porządny samochód. Subiektywnie najfajniejszy jaki miałem. Ponieważ nie katuję w terenie a tylko szutry i lekki teren, samochód nie jest awaryjny. Drobiazgi udaje się naprawić we własnym zakresie (poważniejsze rzeczy jeszcze nie miałem). Jedyne co bym zrobił to... może kupił blaszankę a nie cabrio.

Vitka to bardzo porządny samochód. Subiektywnie najfajniejszy jaki miałem. Ponieważ nie katuję w terenie a tylko szutry i lekki teren, samochód nie jest awaryjny. Drobiazgi udaje się naprawić we własnym zakresie (poważniejsze rzeczy jeszcze nie miałem). Jedyne co bym zrobił to... może kupił blaszankę a nie cabrio.

‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August
Ładny hardtop kosztuje... sporo. A w cabrio musisz uważać skąd jedzie karetka. Słuch zawodziFutrzak-Aro pisze:No właśnie taką blaszankę znalazłem, ale myślałem, ze jednak hardtop byłby lepszy, bo tak samo nie wieje, może lekko głośniej, ale przynajmniej na lato można ściągnąć...

‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August
-
- Posty: 1640
- Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am
Re: Witam i o auto typu vitara pytam.
Ja obecnie intensywnie myślę o longu 1,6 blaszance - nawet ma bagażnikz-a-x pisze:No i co myślicie o Vitarze z twardym dachem na stałe?

Dla leśnika lepszy taki model niż V6 - tych wypasionych 24-zaworowych sporo jest na giełdzie...
Nie nie, V6 odpada ze względów ekonomicznych. 
Po prostu suka ma być używana 5 dni na asfalt i 2 dni w lajcikowy teren.
No i raz na jakiś czas coś cięższego ją czeka...
Bagażnika raczej nie potrzebuję
A jak jest z wietrzeniem takiej blaszanki? Latem tam nie ma przypadkiem piekarnika? Jakieś inne jeszcze spostrzeżenia z codziennego użytkowania?
Ma ktoś w ogóle zagazowaną sukę i jeździ po centrum większego miasta nią? Ile to może w wersji 8V palić?

Po prostu suka ma być używana 5 dni na asfalt i 2 dni w lajcikowy teren.
No i raz na jakiś czas coś cięższego ją czeka...
Bagażnika raczej nie potrzebuję

A jak jest z wietrzeniem takiej blaszanki? Latem tam nie ma przypadkiem piekarnika? Jakieś inne jeszcze spostrzeżenia z codziennego użytkowania?
Ma ktoś w ogóle zagazowaną sukę i jeździ po centrum większego miasta nią? Ile to może w wersji 8V palić?
Z tyłu masz uchylne szybki, otwierasz je i jest ok na trasie. Gorzej na mieście w korkach, można się ugotować
Jak zresztą w każdym aucie (nie kabrio) bez klimy.
Spalanie na standardowych gumach może zejść do 10 l LPG na 100 km. Na 30' minimum 13,5 l. Po mieście dużo więcej, ale ja mam automata więc to nie jest miarodajne.
Generalnie auto zajefajne. Po odpowiednim przygotowaniu można upalać w naprawdę ciężkim terenie i strzelać trasy po 500 km. z rozsądną prędkością i komfortem
Takie idealne auto do wszystkiego 

Spalanie na standardowych gumach może zejść do 10 l LPG na 100 km. Na 30' minimum 13,5 l. Po mieście dużo więcej, ale ja mam automata więc to nie jest miarodajne.
Generalnie auto zajefajne. Po odpowiednim przygotowaniu można upalać w naprawdę ciężkim terenie i strzelać trasy po 500 km. z rozsądną prędkością i komfortem


- koonrad
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: śr sie 08, 2007 11:22 am
- Lokalizacja: Krk
- Kontaktowanie:
moja na GY ATR 215/75 na krótkich trasach (do 5km), trochę miasta, trochę podmiejskiej jazdy pali 12L, czasem jakiś skrót przez łąkiFutrzak-Aro pisze: A jak jest z wietrzeniem takiej blaszanki? Latem tam nie ma przypadkiem piekarnika? Jakieś inne jeszcze spostrzeżenia z codziennego użytkowania?
Ma ktoś w ogóle zagazowaną sukę i jeździ po centrum większego miasta nią? Ile to może w wersji 8V palić?
sądzę że 8v będzie palić podobnie, a gazu trza min 20% dodać
Jak boisz się gorąca to szukaj z klimą

rodzynki się zdarzają
Vitara seria 3d 1.6 16v GY ATR
- ResoR
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:00 am
- Lokalizacja: Rusiec / k. Nadarzyna
No ja mam gaz. I pali jakieś 15 l gazu ... ale..Futrzak-Aro pisze:Ma ktoś w ogóle zagazowaną sukę i jeździ po centrum większego miasta nią? Ile to może w wersji 8V palić?
.. permanentnie w korkach stoję no i na 29'' jeżdżę .. i kręcę go do 5,5k rpm częstokroć
.... w trasie nie przekraczając 80km/h raz mi spalił 11l benzyny.
a i śmigam po Warszawce.
No i czasem mam wrażenie, że cosik jest nie tak .. bo to chyba troszkę dużo....
Niech ktoś jeszcze się wypowie w sprawie spalania.
- Marta&Marek
-
- Posty: 1402
- Rejestracja: wt sie 24, 2004 8:55 am
- Lokalizacja: Maślice :) Wrocław
- Kontaktowanie:
Na temat spalania, to raczej sie nikt nie wypowie, bo to wstydliwy temat
8V palą więcej od 16V, ale za to w lepszym stylu
Spalanie będzie zależało głównie od tego, jak ją oszpejujesz i na jakich kołach będziesz śmigać.
Mi ostatnio (przed wymianą świec i regulacją gazu) spaliła ~20l gazu w mieście (blaszanka, 8V, stalowy zderzak, bagażnik, AT215R15, miasto, wysokie obroty, bo się ciągle spieszyłem).

8V palą więcej od 16V, ale za to w lepszym stylu

Spalanie będzie zależało głównie od tego, jak ją oszpejujesz i na jakich kołach będziesz śmigać.
Mi ostatnio (przed wymianą świec i regulacją gazu) spaliła ~20l gazu w mieście (blaszanka, 8V, stalowy zderzak, bagażnik, AT215R15, miasto, wysokie obroty, bo się ciągle spieszyłem).
Krowa - KDJ95 skundlona przekaźnikiem z GMa 

Ja się wypowiedziałemMarta&Marek pisze:Na temat spalania, to raczej sie nikt nie wypowie, bo to wstydliwy temat![]()


Osobistych masz multum na forum:z-a-x pisze:Dzięki wielkie, już oglądam. Ale ciekawiły mnie też osobiste spostrzeżenia.
Pozdrawiam.
http://suzuki.a-ng.eu/forum/index.php

A 31" do Vitary wymagają już sporego lifta powyżej 10 cm

29"-30" dużo łatwiej zmieścić. W prawdziwy teren Vitara wymaga sporego liftu niestety.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
Taaaak a Świstak zawija w sreberka....Mroczny pisze:albo jak v8 w jeepachkozioU pisze:to mniej więcej jak V6Żaba_ pisze: mi pali koło 11-12 litrów benzyny, w trasie udało mi się kiedyś nawet zejść do 10.
przynajmniej jeśli wierzyć posiadaczom


Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.
- woolfgard
- Posty: 353
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
- Kontaktowanie:
Wprawdzie nie mam Vitki tylko GV ale silnik i wymiary są takie same. Więc: 1.6 16V (ten sam silnik co w Vitarze) 3d, blaszanka, podniesiona, stalowy zderzak, MT 225/75/16 - używana w mieście i terenie (ostatnio więcej w mieście) - spalanie 10-12l benzyny. Dramat zaczyna się przy włączeniu klimy - spadem mocy, wzrost spalania. Co do awaryjności to silnik jest bez awaryjny.
deadspace.bandcamp.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość