przekładka 1.6 z vitary do samuraia

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

przekładka 1.6 z vitary do samuraia

Post autor: misio » pt mar 28, 2008 10:08 pm

Jako, że mój 1.3 łapie ciśnienie oleju dopiero powyżej 1,5 tys obrotow ( :)21 ) , to planuję przekładkę silnika na 1,6 z vitary. Najprawdopodobniej przyjedzie cała vitara na części z wyspy. Przeczytałem info na stronie danielsa, ale dalej sie zastanawiam na paroma sprawami.
Zostawić gaźnik czy motać wtrysk? Jeśli tak to czy dużo motania? Wiązka Vitarowska najprawdopodobniej będzie łącznie z komputerem. Jakieś wskazówki, rady i ogólnie o czym warto pamiętać mile widziane.
:wink:
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pt mar 28, 2008 11:47 pm

wtrysk :wink:
gg 6157522

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pt mar 28, 2008 11:51 pm

heh, też mi się widzi wtrysk, ale jak sobie pomyśle o przekładaniu całej wiązki to troche mi sie odechciewa... karwa... zawsze dylematy....
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pt mar 28, 2008 11:51 pm

slaw211 pisze:wtrysk :wink:
Prawda.
Naprawdę warto powalczyć z elektryką. Zdecydowanie wtrysk. :D

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » sob mar 29, 2008 10:48 am

WTRYSK :)2 Co za walczenie przekładasz cały kpl silnik z osprzętem i wiązkami od silnika i wsio :)2 dajesz tylko flanszę łapę pod silnik przerabiasz smoka, rozrusznik, miska, i kolektor wydechowy samuraia i lata jak ta lala :wink: z gaźnikami walczyłem wiele i od roku mam wtrysk i zapomniałem co to jest gaźnik - nigdy więcej :wink:
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » sob mar 29, 2008 10:54 am

chyba mnie przekonaliście, teraz pozostaje tylko czekać na dawcę :)21
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
kuba_samurai
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pt lis 30, 2007 4:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_samurai » sob mar 29, 2008 11:38 am

A jaki jest koszto sprowadzenia takiego dawcy części? Taka impreza wogóle się opłaca?

W dalekich (nawet bardzo dalekich :lol: ) planach też myślę o 1,6 do samiego.
japoński wojownik 1.3, leśnik 2.0, australijski interior 2.0d

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » sob mar 29, 2008 12:14 pm

Nie wiem jak jest z całym ja kupiłem 2 lata temu kpl silnik z osprzętem, wszystkimi wiązkami i kpl wspomaganiem za 1500 z 99 roku i przebiegiem 50 tyś mil i tyle samo dostałem na allegro za swój wysłużony kpl silnik od samuraia :)2 :)21 to był interes 8)
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

MSp
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 81
Rejestracja: pn sie 11, 2003 2:36 pm
Lokalizacja: Wawa-Olsztyn

Post autor: MSp » sob mar 29, 2008 3:16 pm

Ja bym się nie pakował w gaźniki za nic w świecie. Wtrysk w odróżnieniu od gaźnika działa przecież w każdej pozycji, nawet do góry nogami. A akurat tu to się liczy.
Sam planuję montaż 1.6 do Samuraja, ale chcę przejść na wtrysk typu alfa-n, czyli taki, w którym są tylko 3 czujniki: prędkości obrotowej w aparacie, potencjometr przepustnicy i temperatura silnika. Dokładnie tak, jak w wyścigówkach. Odporność na syf i wodę - maksymalna. Już przemyślałem, że kompa trzeba przełożyć pod sufit. Jak tylko ogarnę temat to spróbuję jakąś fotorelację zrobić.

Awatar użytkownika
yasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 13, 2005 9:11 am
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: yasiek » ndz mar 30, 2008 11:27 am

kuba_samurai pisze:A jaki jest koszto sprowadzenia takiego dawcy części? Taka impreza wogóle się opłaca?

W dalekich (nawet bardzo dalekich :lol: ) planach też myślę o 1,6 do samiego.
Ja wygrałem na ebayu w austri vitare po dachu.. z przywozem wyszla mnie okolo 4000 tys zł.. zostawilem sobie silnik z osprzetem i wiązką a reszte sprzedałem :) wyszedlem na zero.. no dobra na piwo zostało ;]
yasiek
Samurai '95 1.6 8V
Jimny 'o4 Cabrio 1.3 16V
Jimny 'o7 Elegance 1.3 16V Automat ;p

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: RadziO413 » ndz kwie 13, 2008 4:46 pm

Mam pytanko bo też szykuję się pomału pod 1.6 do Samiego,osprzęt z 1.3 tzn to co jest do przełożenia miska,smok ,kolektor podejdzie do 1.6 16v czy tylko do wersji 8v? Jeszcze jedno czy znajde w Polsce kogoś kto na miejscu miałby flansze po skrzynie Calmini ??

Awatar użytkownika
yasiek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: pn cze 13, 2005 9:11 am
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: yasiek » ndz kwie 13, 2008 9:45 pm

RadziO413 pisze:Mam pytanko bo też szykuję się pomału pod 1.6 do Samiego,osprzęt z 1.3 tzn to co jest do przełożenia miska,smok ,kolektor podejdzie do 1.6 16v czy tylko do wersji 8v? Jeszcze jedno czy znajde w Polsce kogoś kto na miejscu miałby flansze po skrzynie Calmini ??
flansze masz na allegro i na gieldzie ktos sie kiedys oglaszal, takze szukaj a co do reszty to ja mam 8v takze nie pomoge, ale z tego co wiem to podejdzie :o
http://www.nitromax.nl/SAMENGINESWAP.HTM a tu przydatny link do swapa ;)
yasiek
Samurai '95 1.6 8V
Jimny 'o4 Cabrio 1.3 16V
Jimny 'o7 Elegance 1.3 16V Automat ;p

Awatar użytkownika
willy4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt gru 11, 2007 12:51 am
Lokalizacja: Poznan

Post autor: willy4x4 » pn kwie 14, 2008 7:23 am

A z przkladke silnika mozna sobie mocno uproscic._


Wez zostaw wiazke samiego. a zniej czujnik cisnienia oleju.
czujnik temperatury
kable do alternatora
kable do rozrusznika
poprostu licznik pokazuje wszystko tak jak trzeba a nie musisz szukac w wiazce vitary tych dupereli lutowac skracac ciac ....itd itp.

A z viazki vitary(mocno okrojonej) zostaw tylko pirdoły od mono wtrysku i sonde lambda.(zalezy ktory model silnika ale jeszcze ewentualnie aparat zapłonowy i cewke) i znajdz w tej wiazce głowny plus ktory podepniesz pod stacyjke.poprostu to co potrzebuje wtrysk i komputer
Gdy bedziesz odpalał samochod komputer dostanie plus ze stacyjki ale rozrusznikiem bedzie krecic wiazka samuraia.itd.

Ja osobiscie polecam ten silnik ktory szedł do 91 roku na zwykłej cewce i starym typie aparatu zapłonowego z sonda na jednym kablu.
ma poprostu wiekszego ducha.

I bo nie wszyscy wiedza : rozrusznik vitary pasuje do samuraia i w druga strone tez.polecam ten z vitary 1.6 16V bo jest planetarny i potrzebuje mało pradu

A z ta miska olejowa:jesli masz auto podniesione o 15 cm. i ograniczony skok zawieszenia odbojnikami o jakies 5 cm to silnik moze zostac na orginalnej misce vitary.wtedy trzeba tylko pilnowac maxymalnego stanu oleju bo miska viertary jest troche płytsza i przy minimalnym oleju i duzym przechyle latwo łapie powietrze

TAK W SKRUCIE TO WYGLADA :o
Vitka krótka 31/10,5
vitka long automat cywil
kiedyś sj413

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: RadziO413 » pn kwie 14, 2008 9:09 pm

dzisiaj wytargałem motor ze skrzynią :D teraz chłopaki czy taka flaszka będzie good ?? http://moto.allegro.pl/item346417327_si ... kryza.html jak tak to zamawiam ,tak porównałem to ze zdjęciem tej z Calmini to wychodzi że to powinno byc to :)2
aha i czytakowy silnik to już całkiem inna bajka ?? - http://moto.allegro.pl/item339845374_su ... 6_16v.html czy to musi byc 8v jeżeli 16v na wtrysku pod skrzynię z Samiego to jaki?? chodzi mi o oznaczenie silnika .

Awatar użytkownika
psvadek
Posty: 328
Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: psvadek » sob kwie 19, 2008 8:29 pm

a ja mam inne pytanko ... gdzie kupie nową/używaną miske+smok od samuraika ? przejrzałem oferte inter carsu google i nic, allegro nic ... jakieś pomysły ?
'58 CJ-3B 1,7D
'95 SAMURAI 1,6i
'10 SUCZ ADEK PROJECT in progress
http://public.fotki.com/psvadek

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » sob kwie 19, 2008 8:58 pm

Nowe tylko w ASO :wink: , Przypuszczam że zgłosi się ktoś kto ma używkę.

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » sob kwie 19, 2008 9:00 pm

a UAZik z silnikiem vitarki 1,6 16v też lata :)21

Awatar użytkownika
RadziO413
 
 
Posty: 282
Rejestracja: czw mar 20, 2008 9:55 pm
Lokalizacja: Opole

Post autor: RadziO413 » ndz kwie 20, 2008 1:29 pm

Czy smok trzeba przerobic pod Vitarę czy tylko wystarczy go przełożyc? Aha mam zrobione Spoa więc chyba miski nie musze zmieniac?
jeszcze jak wygląda sprawa łapy pod poduszke silnika?

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » ndz kwie 20, 2008 7:21 pm

jedną musisz przerobić, u danielsa na stronie masz pokazane jak.
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » pt kwie 25, 2008 12:49 pm

Zakładając przeszczep silnika GV 1.6 16V do SJ413 zastanawiam się jak rozwiązać problem czujnika prędkości samochodu, który - jak zakładam - jest zainstalowany w oryginale na skrzyni biegów. Pozostały osprzęt, wiązka silnika, komputer ma być dostarczony z silnikiem. Może któryś z kolegów to przerabiał?
GV 2.0
SJ 413

Awatar użytkownika
kuba_samurai
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pt lis 30, 2007 4:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_samurai » pt kwie 25, 2008 1:01 pm

Arativ_G pisze:Zakładając przeszczep silnika GV 1.6 16V do SJ413 zastanawiam się jak rozwiązać problem czujnika prędkości samochodu, który - jak zakładam - jest zainstalowany w oryginale na skrzyni biegów. Pozostały osprzęt, wiązka silnika, komputer ma być dostarczony z silnikiem. Może któryś z kolegów to przerabiał?
Linka prędkościomierza jest zamontowana w reduktorze, a nie w skrzyni biegów, także problemu nie ma :wink:
japoński wojownik 1.3, leśnik 2.0, australijski interior 2.0d

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » pt kwie 25, 2008 1:17 pm

Oczywiście, że w reduktorze ale jaki czujnik – od czego można tam zastosować by oryginalny prędkościomierz działał, a komputer silnika z GV to kupił bez protestów.
GV 2.0
SJ 413

Awatar użytkownika
misio
Posty: 690
Rejestracja: sob cze 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: misio » pt kwie 25, 2008 5:53 pm

licznik masz napędzany linką z reduktora, tam nie ma żadnych czujników...
Suzuki sj413 `85 nie motane :)21

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » pt kwie 25, 2008 7:50 pm

Czujnik predkosci zanjduje się w liczniku :wink:
Lepiej pózno niz wcale

Arativ_G
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw maja 31, 2007 11:50 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arativ_G » pt kwie 25, 2008 9:45 pm

Każde auto z elektronicznym układem wtryskowym jest – tak mi się przynajmniej wydaje – jest wyposażone m.in. w czujnik prędkości jazdy zainstalowany zazwyczaj w skrzyni biegów. Ten czujnik jest wykorzystywany także do wskazań prędkościomierza w systemach bezlinkowych – elektronicznych. Grand Vitara taki system posiada więc moje wątpliwości wiążą się zainstalowaniem układu elektroniki wtryskowo –zapłonowej z GV w SJ413, w którym nie ma elektronicznego czujnika prędkości. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
GV 2.0
SJ 413

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość