Strona 1 z 7
przekładka 1.6 z vitary do samuraia
: pt mar 28, 2008 10:08 pm
autor: misio
Jako, że mój 1.3 łapie ciśnienie oleju dopiero powyżej 1,5 tys obrotow (

) , to planuję przekładkę silnika na 1,6 z vitary. Najprawdopodobniej przyjedzie cała vitara na części z wyspy. Przeczytałem info na stronie danielsa, ale dalej sie zastanawiam na paroma sprawami.
Zostawić gaźnik czy motać wtrysk? Jeśli tak to czy dużo motania? Wiązka Vitarowska najprawdopodobniej będzie łącznie z komputerem. Jakieś wskazówki, rady i ogólnie o czym warto pamiętać mile widziane.

: pt mar 28, 2008 11:47 pm
autor: slaw211
wtrysk

: pt mar 28, 2008 11:51 pm
autor: misio
heh, też mi się widzi wtrysk, ale jak sobie pomyśle o przekładaniu całej wiązki to troche mi sie odechciewa... karwa... zawsze dylematy....
: pt mar 28, 2008 11:51 pm
autor: Danio BB
slaw211 pisze:wtrysk

Prawda.
Naprawdę warto powalczyć z elektryką. Zdecydowanie wtrysk.

: sob mar 29, 2008 10:48 am
autor: Stang
WTRYSK

Co za walczenie przekładasz cały kpl silnik z osprzętem i wiązkami od silnika i wsio

dajesz tylko flanszę łapę pod silnik przerabiasz smoka, rozrusznik, miska, i kolektor wydechowy samuraia i lata jak ta lala

z gaźnikami walczyłem wiele i od roku mam wtrysk i zapomniałem co to jest gaźnik - nigdy więcej

: sob mar 29, 2008 10:54 am
autor: misio
chyba mnie przekonaliście, teraz pozostaje tylko czekać na dawcę

: sob mar 29, 2008 11:38 am
autor: kuba_samurai
A jaki jest koszto sprowadzenia takiego dawcy części? Taka impreza wogóle się opłaca?
W dalekich (nawet bardzo dalekich

) planach też myślę o 1,6 do samiego.
: sob mar 29, 2008 12:14 pm
autor: Stang
Nie wiem jak jest z całym ja kupiłem 2 lata temu kpl silnik z osprzętem, wszystkimi wiązkami i kpl wspomaganiem za 1500 z 99 roku i przebiegiem 50 tyś mil i tyle samo dostałem na allegro za swój wysłużony kpl silnik od samuraia

to był interes

: sob mar 29, 2008 3:16 pm
autor: MSp
Ja bym się nie pakował w gaźniki za nic w świecie. Wtrysk w odróżnieniu od gaźnika działa przecież w każdej pozycji, nawet do góry nogami. A akurat tu to się liczy.
Sam planuję montaż 1.6 do Samuraja, ale chcę przejść na wtrysk typu alfa-n, czyli taki, w którym są tylko 3 czujniki: prędkości obrotowej w aparacie, potencjometr przepustnicy i temperatura silnika. Dokładnie tak, jak w wyścigówkach. Odporność na syf i wodę - maksymalna. Już przemyślałem, że kompa trzeba przełożyć pod sufit. Jak tylko ogarnę temat to spróbuję jakąś fotorelację zrobić.
: ndz mar 30, 2008 11:27 am
autor: yasiek
kuba_samurai pisze:A jaki jest koszto sprowadzenia takiego dawcy części? Taka impreza wogóle się opłaca?
W dalekich (nawet bardzo dalekich

) planach też myślę o 1,6 do samiego.
Ja wygrałem na ebayu w austri vitare po dachu.. z przywozem wyszla mnie okolo 4000 tys zł.. zostawilem sobie silnik z osprzetem i wiązką a reszte sprzedałem

wyszedlem na zero.. no dobra na piwo zostało ;]
: ndz kwie 13, 2008 4:46 pm
autor: RadziO413
Mam pytanko bo też szykuję się pomału pod 1.6 do Samiego,osprzęt z 1.3 tzn to co jest do przełożenia miska,smok ,kolektor podejdzie do 1.6 16v czy tylko do wersji 8v? Jeszcze jedno czy znajde w Polsce kogoś kto na miejscu miałby flansze po skrzynie Calmini

: ndz kwie 13, 2008 9:45 pm
autor: yasiek
RadziO413 pisze:Mam pytanko bo też szykuję się pomału pod 1.6 do Samiego,osprzęt z 1.3 tzn to co jest do przełożenia miska,smok ,kolektor podejdzie do 1.6 16v czy tylko do wersji 8v? Jeszcze jedno czy znajde w Polsce kogoś kto na miejscu miałby flansze po skrzynie Calmini

flansze masz na allegro i na gieldzie ktos sie kiedys oglaszal, takze szukaj a co do reszty to ja mam 8v takze nie pomoge, ale z tego co wiem to podejdzie
http://www.nitromax.nl/SAMENGINESWAP.HTM a tu przydatny link do swapa

: pn kwie 14, 2008 7:23 am
autor: willy4x4
A z przkladke silnika mozna sobie mocno uproscic._
Wez zostaw wiazke samiego. a zniej czujnik cisnienia oleju.
czujnik temperatury
kable do alternatora
kable do rozrusznika
poprostu licznik pokazuje wszystko tak jak trzeba a nie musisz szukac w wiazce vitary tych dupereli lutowac skracac ciac ....itd itp.
A z viazki vitary(mocno okrojonej) zostaw tylko pirdoły od mono wtrysku i sonde lambda.(zalezy ktory model silnika ale jeszcze ewentualnie aparat zapłonowy i cewke) i znajdz w tej wiazce głowny plus ktory podepniesz pod stacyjke.poprostu to co potrzebuje wtrysk i komputer
Gdy bedziesz odpalał samochod komputer dostanie plus ze stacyjki ale rozrusznikiem bedzie krecic wiazka samuraia.itd.
Ja osobiscie polecam ten silnik ktory szedł do 91 roku na zwykłej cewce i starym typie aparatu zapłonowego z sonda na jednym kablu.
ma poprostu wiekszego ducha.
I bo nie wszyscy wiedza : rozrusznik vitary pasuje do samuraia i w druga strone tez.polecam ten z vitary 1.6 16V bo jest planetarny i potrzebuje mało pradu
A z ta miska olejowa:jesli masz auto podniesione o 15 cm. i ograniczony skok zawieszenia odbojnikami o jakies 5 cm to silnik moze zostac na orginalnej misce vitary.wtedy trzeba tylko pilnowac maxymalnego stanu oleju bo miska viertary jest troche płytsza i przy minimalnym oleju i duzym przechyle latwo łapie powietrze
TAK W SKRUCIE TO WYGLADA

: pn kwie 14, 2008 9:09 pm
autor: RadziO413
dzisiaj wytargałem motor ze skrzynią

teraz chłopaki czy taka flaszka będzie good
http://moto.allegro.pl/item346417327_si ... kryza.html jak tak to zamawiam ,tak porównałem to ze zdjęciem tej z Calmini to wychodzi że to powinno byc to

aha i czytakowy silnik to już całkiem inna bajka

-
http://moto.allegro.pl/item339845374_su ... 6_16v.html czy to musi byc 8v jeżeli 16v na wtrysku pod skrzynię z Samiego to jaki?? chodzi mi o oznaczenie silnika .
: sob kwie 19, 2008 8:29 pm
autor: psvadek
a ja mam inne pytanko ... gdzie kupie nową/używaną miske+smok od samuraika ? przejrzałem oferte inter carsu google i nic, allegro nic ... jakieś pomysły ?
: sob kwie 19, 2008 8:58 pm
autor: Danio BB
Nowe tylko w ASO

, Przypuszczam że zgłosi się ktoś kto ma używkę.
: sob kwie 19, 2008 9:00 pm
autor: rudobrody
a UAZik z silnikiem vitarki 1,6 16v też lata

: ndz kwie 20, 2008 1:29 pm
autor: RadziO413
Czy smok trzeba przerobic pod Vitarę czy tylko wystarczy go przełożyc? Aha mam zrobione Spoa więc chyba miski nie musze zmieniac?
jeszcze jak wygląda sprawa łapy pod poduszke silnika?
: ndz kwie 20, 2008 7:21 pm
autor: misio
jedną musisz przerobić, u danielsa na stronie masz pokazane jak.
: pt kwie 25, 2008 12:49 pm
autor: Arativ_G
Zakładając przeszczep silnika GV 1.6 16V do SJ413 zastanawiam się jak rozwiązać problem czujnika prędkości samochodu, który - jak zakładam - jest zainstalowany w oryginale na skrzyni biegów. Pozostały osprzęt, wiązka silnika, komputer ma być dostarczony z silnikiem. Może któryś z kolegów to przerabiał?
: pt kwie 25, 2008 1:01 pm
autor: kuba_samurai
Arativ_G pisze:Zakładając przeszczep silnika GV 1.6 16V do SJ413 zastanawiam się jak rozwiązać problem czujnika prędkości samochodu, który - jak zakładam - jest zainstalowany w oryginale na skrzyni biegów. Pozostały osprzęt, wiązka silnika, komputer ma być dostarczony z silnikiem. Może któryś z kolegów to przerabiał?
Linka prędkościomierza jest zamontowana w reduktorze, a nie w skrzyni biegów, także problemu nie ma

: pt kwie 25, 2008 1:17 pm
autor: Arativ_G
Oczywiście, że w reduktorze ale jaki czujnik – od czego można tam zastosować by oryginalny prędkościomierz działał, a komputer silnika z GV to kupił bez protestów.
: pt kwie 25, 2008 5:53 pm
autor: misio
licznik masz napędzany linką z reduktora, tam nie ma żadnych czujników...
: pt kwie 25, 2008 7:50 pm
autor: hadek
Czujnik predkosci zanjduje się w liczniku

: pt kwie 25, 2008 9:45 pm
autor: Arativ_G
Każde auto z elektronicznym układem wtryskowym jest – tak mi się przynajmniej wydaje – jest wyposażone m.in. w czujnik prędkości jazdy zainstalowany zazwyczaj w skrzyni biegów. Ten czujnik jest wykorzystywany także do wskazań prędkościomierza w systemach bezlinkowych – elektronicznych. Grand Vitara taki system posiada więc moje wątpliwości wiążą się zainstalowaniem układu elektroniki wtryskowo –zapłonowej z GV w SJ413, w którym nie ma elektronicznego czujnika prędkości. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.