problem z obrotami

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

problem z obrotami

Post autor: Killer17 » ndz kwie 06, 2008 8:32 am

Witam
podobne przypadki były poruszane w innych tematach
ale żaden jednoznacznie niepasował do mojego problemu,
wice prosze o rade, mam kilka podejrzeń ale nic potwierdzonego
może ktoś spodkał się z identycznym przypadkiem.

Objawy auto chodzi normalnie czasem 5min. a czasem 45min.
ale wpewnym monencie przy próbie wciścieca pedały gazu głembiej
nie wkręca się na obroty i zaczyna się dławić, jeśli przytrzymam
pedał gazu wciśniety auto gaśnie, jeśli zwolnie pedał silnik
pracuje noralnie ale tylko w zakresie do 1800 obrotów.
Jeśli zatrzymam auto, wyłncze zapłon i postoje 30-60s objawy
mijają na koleję 5-50min.

Auto to samuraj rocznik 90' 1.3
z nieszczelnym przerobionym układem wydechowym
niewymnienianymi od dawna filtrami paliwa, świecami i kablami

Nie jestem włąścicielem tego samochodu poprostu chcem komuś pomóc
a nie mam wystarczająco czasu ani chęci by sprawdzać wszystko.

Moje poejrzenia to:
aprat zapłonowy
sonda
układ paliwowy

co to może być ??
i jak to sprawdzać...
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Re: problem z obrotami

Post autor: FIX » ndz kwie 06, 2008 9:00 am

Killer17 pisze:
Auto to samuraj rocznik 90' 1.3
z nieszczelnym przerobionym układem wydechowym
niewymnienianymi od dawna filtrami paliwa, świecami i kablami
Chyba zacząłbym właśnie od tego.
GU4

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: problem z obrotami

Post autor: TomaszRT » ndz kwie 06, 2008 9:47 am

FIX pisze:Chyba zacząłbym właśnie od tego.
I od razu sprawdził aparat zapłonowy i filtr powietrza..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » ndz kwie 06, 2008 10:39 am

Sprawdź filtr powietrza, paliwa i świece. Aparat zostaw na koniec mało prawdopodobne aby padł. Rozumię że to samurai na monowtrysku. I jeszcze jeżeli masz możliwość podmień od kogoś komputer bardzo prawdopodobne że to jego sprawka :wink:
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz kwie 06, 2008 10:50 am

co do filtrów i świec mam pewne wątpilwości,
bo wkońcu jeśli był by to problem z którymś z tych elementów to
nieskutkowało by chyba na tą dolegliwiość wyłnczenie na chwile zapłonu
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz kwie 06, 2008 10:52 am

MALO pisze: komputer bardzo prawdopodobne że to jego sprawka :wink:
Tego właśnie się boje
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » ndz kwie 06, 2008 11:06 am

Może to być filtr paliwa. Pompka znajduje się w zbiorniku {elektryczna} i po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu nabije wymagane ciśnienie. Po starcie ciśnienie spada i zaczynają się problemy.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » ndz kwie 06, 2008 11:18 am

MALO pisze:Może to być filtr paliwa. Pompka znajduje się w zbiorniku {elektryczna} i po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu nabije wymagane ciśnienie. Po starcie ciśnienie spada i zaczynają się problemy.
o tym nie wiedziałem...
człowiek całe życie się uczy :)21
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Killer17
Posty: 303
Rejestracja: ndz cze 02, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: Killer17 » czw kwie 10, 2008 6:37 am

To nie filtr paliwa, świece, kable i nie regulator ciśnienia...
Trzeba dalej szukać :cry:

Takie pytanie jeszcze:
urwała mi się szpilka koła i tak się zastanawiam czym ją
zastąpić, z czego pasuje ?? (bo do serwisu suzki za daleko)
GAZ69>UAZ469>SJ413>PATHFINDER>Grand Cherokee 5.2 v8 ZJ

Awatar użytkownika
Grzegorz.P
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 95
Rejestracja: śr gru 01, 2004 12:02 am
Lokalizacja: Michałowice

Post autor: Grzegorz.P » czw kwie 10, 2008 8:27 am

Sprawdź cisnienie jakie wytwarza pompa paliwa.
Jak się nie będzie wyrabiać, będziesz miał dokładnie taki efekt jak opisałeś.


Pzdr,
Grześ P

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Post autor: misiu » czw kwie 10, 2008 8:54 am

Killer17 pisze: Takie pytanie jeszcze:
urwała mi się szpilka koła i tak się zastanawiam czym ją
zastąpić, z czego pasuje ?? (bo do serwisu suzki za daleko)
Łada niva :)2
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » czw kwie 10, 2008 7:05 pm

MALO pisze:Może to być filtr paliwa. Pompka znajduje się w zbiorniku {elektryczna} i po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu nabije wymagane ciśnienie. Po starcie ciśnienie spada i zaczynają się problemy.
Upraszczasz zbytnio.
Wstępnie jest po włączeniu zapłonu budowane ciśnienie.
Po odpaleniu silnika ciśnienie paliwa zmienia się i jest mniej wiecej proporcjonalne do podciśnienia w kolektorze dolotowym - do tego służy regulator ciśnienia na powrocie.
U killer17 obstawiam na syf w baku, który zapycha smoka pompy.
Zasiliłbym silnik z kanisterka tą samą pompą i sprawdził rezultat.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości