szybkie pytanko o kod bledu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
sj.413
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 14, 2007 7:55 am
Lokalizacja: ZYWIEC

szybkie pytanko o kod bledu

Post autor: sj.413 » śr kwie 16, 2008 12:08 pm

Witam mam pytanie jaki blad oznacza mrogajacy check 2krotkie przerwa 4krotkie suzuki samuraj 1300 na wtrysku???

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » śr kwie 16, 2008 12:17 pm

A lineczka prędkościomierza to Ci sie nie ukręciła czasem? :)21 :)23

Awatar użytkownika
sj.413
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 14, 2007 7:55 am
Lokalizacja: ZYWIEC

Post autor: sj.413 » śr kwie 16, 2008 12:27 pm

no licznik nie dziala ale co to ma wspolnego z check???

Awatar użytkownika
Tomek-Sylwek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 14
Rejestracja: pn lis 13, 2006 6:25 pm
Lokalizacja: wawa-kcn

Post autor: Tomek-Sylwek » śr kwie 16, 2008 7:06 pm

jak się ukręci linka to się swieci
albo suzuki albo nic super winch starachowice polska

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr kwie 16, 2008 11:00 pm

12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

Awatar użytkownika
sj.413
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn maja 14, 2007 7:55 am
Lokalizacja: ZYWIEC

Post autor: sj.413 » czw kwie 17, 2008 12:14 pm

ok wielkie dzieki faktycznie to wina linki :)

Awatar użytkownika
gif_kuba
 
 
Posty: 148
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:23 am
Lokalizacja: Marklowice
Kontaktowanie:

Post autor: gif_kuba » czw kwie 17, 2008 2:00 pm

Trochę inne pytanie ale też w tym klimacie:

mam samuraja z silnikiem g13a (bez wtrysku) i kupiłem do niego silnik z instalacją i komputerem z suzuki swift - silnik ten na bloku ma g13b wybite (ale jest 8v). Porównywałem schemat instalacji z samuraja z silnikiem g13ba z instalacją ze swifta i różni się trochę. Robił ktoś coś podobnego ?

i jeszcze jedno - czy oprócz migania check są jakieś inne skutki braku czujnika prędkości ?

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » czw kwie 17, 2008 9:09 pm

Prawdopodobnie nie ma skutków ubocznych. W 1.6 16V wyjętym ze swifta automata, check zapala się po każdym hamowaniu silnikiem. Negatywnych skutków nie stwierdzono...
Silnik wmontowany do samuraia kilka lat temu.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » pt kwie 18, 2008 11:21 am

Sygnał "z linki" jest używany przy sterowaniiu elektrozaworu ISC (czyli wolnych obrotów i przy okazji kompensacja składu mieszanki).
Prawdopodobnie komputer nieprecyzyjnie ustawia skład mieszanki i wtedy przy hamowaniu silnikiem robi się "za bogata" i sonda lambda zapala lampkę.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
gif_kuba
 
 
Posty: 148
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:23 am
Lokalizacja: Marklowice
Kontaktowanie:

Post autor: gif_kuba » pt kwie 18, 2008 11:35 am

dzięki za odpowiedzi

jeszcze jedno pytanie - ma ktoś schemat instalacji wtrysku ze swifta 1,3 (komputer ma oznaczenie G3 33920-62E3) bo jest inny niż w samim z silnikiem g13ba

kuone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:02 am

Post autor: kuone » pn lip 14, 2008 2:32 pm

Witam. A co to oznacza jeżeli zaświeciła sie lampka 9 razy? kody są od 12 :-? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » pn lip 14, 2008 2:39 pm

To znaczy ze na rytmice nie uważałeś w przedszkolu. :)21

Ważny jest tez czas między błyśnięciami. Widocznie to jakiś kod większy, np. 45...

błysk błysk błysk błysk <przerwa> błysk błysk błysk.... no wiadomo o co chodzi nie? :)21

kuone
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:02 am

Post autor: kuone » wt lip 15, 2008 11:17 pm

rozumiem tylko myślałem że znowu sie powtarza 9 i taki jest kod. Sprawdziłem znowu i jest 9 przerwa 12 :) panowie prosze pomóżcie który to jest kod bo nie moge tego znalezc. Dzieki z góry. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
cerami
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:58 am
Lokalizacja: Wawa

Post autor: cerami » wt lip 15, 2008 11:23 pm

siemka ;-)
no dobra czarodzije magicy ;-)
taki temat ;-)
wszystkie przkazniki "brzekaja" co jakis czas po przekreceniu kluczyka na zaplon, silnik pochodzi chwile i po krotkim nie okreslonym czasie obrotomierz lekko wariuje silnik robi strzala i staje.
w zaleznosci od kaprysu wywala kody 12 ;-) 42, 44,14 nie ma reguly,
po resecie kompa silnik znowu odpala pochodzi i trup...

czasami nie ma iskry a czasami jest... podejrzewam halla ale kurde hall chyba albo dziala albo wogole nie ? czy sie myle?
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
cerami
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:58 am
Lokalizacja: Wawa

Post autor: cerami » wt lip 15, 2008 11:24 pm

a dodam , cudo z 99 roku
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » śr lip 16, 2008 7:40 am

Na początek przejrzał bym przekaźniki w pobliżu ECU.
U mnie była opcja że jeden się spalił (dawno temu musiał dostać wody i zgnił w środku) i nie było ani wtrysków ani zapłonu
Był to przekaźnik odpowiedzialny za właczenie ECU
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
cerami
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:58 am
Lokalizacja: Wawa

Post autor: cerami » śr lip 16, 2008 8:25 pm

to dziala idealnie, zmieniam je dosc czesto.....
wie ktos gdzie mozna naprawic kompa do suni dobrze i rosadnie cenowo?
Pozdrawiam Krzysiek

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » śr lip 16, 2008 9:12 pm

Czujnik halla może robić takie cuda o jakich piszesz. Elektryk walczył dłuższy czas z kompem, cewką i modułem...po czasie wyszło że hallotron przestawał dawać impulsy bez reguł czasowych (generalnie działo się to przy ciepłym silniku) . Wariowanie obrotomierza też świadczy o problemach hallem.
Pożycz od kogoś aparat zapłonowy i przetestuj.

Awatar użytkownika
cerami
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: śr maja 11, 2005 10:58 am
Lokalizacja: Wawa

Post autor: cerami » śr lip 16, 2008 9:33 pm

o to chytre ;-) sprawdze halla znaczy podpianalem jakiegos "uszkodonego"
ale skad w takim razie na kompie wywalanie tylu kodow jak chwile pochodzi?
a nie wiecie gdzie mozna oddac kompa do naprawy? i dobrze i tanio moze ktos z kolegow na forum naprawia ?
Pozdrawiam Krzysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości