Strona 1 z 2

gumowe poszerzenie błotnika?

: pt kwie 18, 2008 10:12 pm
autor: st.Medard
Koledzy z czego motacie jak w temacie? I Gdzie takie cuda można nabyć w 3mieście?
Oczywiście chodzi o [OIIIIIIO]

: pt kwie 18, 2008 10:16 pm
autor: sciba
pas transmisyjny

10000000razy bylo :wink:

: pt kwie 18, 2008 10:24 pm
autor: milas
sa tez w sklepie 4x4 na dole tej strony po 250 zł za 4 szt

: pt kwie 18, 2008 11:57 pm
autor: bartas 4x4
m.in masz 3 główne wyjścia:
-kupujesz ze sklepu 4x4 http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt.ph ... 5928&typ=2
-idziesz obciąć w nocy z taśmociągu... pewnie gdzieś takowego znajdziesz :)21
-idziesz do sklepu (niestety adresem nie pomogę) i prosisz zbrojoną gumę :)2

wystarczy wybrać opcję :)21 PzdR.

: sob kwie 19, 2008 7:22 am
autor: sj.413
te nawet spoko wygladaja no i cena jest ok :wink:
http://moto.allegro.pl/item341657496_po ... murai.html

: sob kwie 19, 2008 7:28 am
autor: michał-z
I Gdzie takie cuda można nabyć w 3mieście?
Sklep rolniczy w Somoninie.
kilkanaście zł z metr :)2
Obrazek

: sob kwie 19, 2008 9:50 am
autor: sciba
sj.413 pisze:te nawet spoko wygladaja no i cena jest ok :wink:
http://moto.allegro.pl/item341657496_po ... murai.html
ja wiem czy cena taka dobra :wink:

: sob kwie 19, 2008 10:53 am
autor: st.Medard
Sciba nie irytuj się moim pytaniem. Wiem że pas transmisyjny ale gdzie to kupić i to na metry, szukałem w polmozbytach w Gdańsku i mieli tylko jakieś gumowe maty ale było to trochę miękkie i bez przekładki. Wole zapytać niż potem z jakimiś strzępami jeździć i się wk..wiać.

Patent z allegro za porządny do mojego samochodu.

Dzięki michał-z za namiary.

: sob kwie 19, 2008 11:00 am
autor: michał-z
Mogę Ci nabyc 4 metry i jakoś dostarczyc jeśli chcesz.Często bywam w okolicy więc żaden problem.

: sob kwie 19, 2008 11:16 am
autor: st.Medard
Michał mam jaszcze takie pytanie jakiej szerokości są te pasy. Ja mam skorodowane błotniki i chciałem wyciąć wszytsko co zgniło. Wyciąć nadkole w środku do momentu kiedy robi się poziomo płaskie i od tego momentu już bez wspawywania blachy wmotać pas. Pomierzyłem i wyszło mi że potrzebuję szerokość ok 20 cm i długość 120 cm ma każdy błotnik.

: sob kwie 19, 2008 11:35 am
autor: sciba
wyluzuj :wink:
a w agromie byles...tez maja takie fanty

: sob kwie 19, 2008 11:57 am
autor: michał-z
moje mają 10cm.

: sob kwie 19, 2008 12:01 pm
autor: michał-z
Ale zastanów się czy nie wspawac jednak blachy,bo 20cm pasy będą automatycznie grubsze a co za tym idzie będą chyba cięższe od błotnika :D

: sob kwie 19, 2008 12:07 pm
autor: sever
ostatnio dość często widzę na giełdach ze starociami pasy transmisyjne do maszyn młockarskich tamte są dość szerokie i spokojnie zakryją rdze i sporo można je wysunąć,
a jak nie to najlepiej idź na jakąś wiochę pod sklep i zapytaj panów żuli czy nie mają takiego czegoś oni ci za wino wszystko wyniosą, ewentualnie odwiedź jakigoś starszego pana ze stodołą i też nabędzież takie coś. :lol: :lol:

: sob kwie 19, 2008 3:45 pm
autor: st.Medard
Wiem że powinienem to wszystko wyspawać ale ze spawaniem mało miałem do czynienia a jak blacharz zobaczył moj samochód to powiedział że taniej będzie jak sobie kupie nowy. Te 10 cm może jakby wystawały ranty za błotnik ale ja już się kilka razy o coś oparłem i przesunąłem po czymś i myślałem żeby nie wyjeżdżać z blaszanym rantem na zewnątrz. A do Mocowania tego pasa w błotniku to trzeba by z 3-4 cm się wpuścić. Mam do założenia odwrócone felgi trójkąty z dystansami 6 mm i nie wiem czy ich jeszcze przed założeniem nie przespawam. Więc 10cm to napewno powinno wystawać na zewnątrz błotnika.

: sob kwie 19, 2008 5:15 pm
autor: z_power
Osobiście uważam że pas transmisyjny jest nieco za sztywny i zbyt łatwo zrujnować błotnik; pas gumowy 8 mm gruby bez zbrojenia też robi dobrze do szerokości 12-14 cm i nie ma "efektu motyla" ;)

: sob kwie 19, 2008 11:07 pm
autor: sciba
st.Medard pisze:Wiem że powinienem to wszystko wyspawać ale ze spawaniem mało miałem do czynienia a jak blacharz zobaczył moj samochód to powiedział że taniej będzie jak sobie kupie nowy. ....
zmien blacharza
:)21

: pn kwie 21, 2008 4:34 pm
autor: tszewc
Ja mam u siebie poszerzenia zrobione z błotników od przyczepki albo jakiegoś dostawczaka - kupione w sklepie z częściami do ciężarówek.
Jest toto z grubego udarnego plastyku, estetyczne i mocne. Kilka razy ryłem tym ziemię i nie widzę żadnych skutków ubocznych.
Koszt jednego błotnika - na dwa poszerzenia - ok. 45-60 zł

: wt cze 03, 2008 9:56 am
autor: Żurek
może zabrzmi głupio, ale jak zdemontowac oryginalne / fabryczne plastykowe poszerzenia w vitarze ?? bo po odkręceniu blachowkrętów ani drgną ....są jakoś przyklejone czy jak ??

: wt cze 03, 2008 10:06 am
autor: mdeja
Ja do samuraja - po wcześniejszym wycięciu znacznej części dotychczasowego poszerzenia metalowego - bo tarło o opone - założyłem takie coś - kauczuko-elastomerowe z allegro.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

: wt cze 03, 2008 4:58 pm
autor: Albert_N
no no, jak ladnie :)2

: wt cze 03, 2008 5:38 pm
autor: mdeja
Dzięki - wychodzi taniej od ARBa - tyle że z powodu miękkości na słońcu nieco wiotczeją i dla idealnego kształtu pasowałoby wsunąć druta stalowego w otwór na rancie - jest taka możliwość.

: wt cze 03, 2008 8:00 pm
autor: hadek
Żurek pisze:może zabrzmi głupio, ale jak zdemontowac oryginalne / fabryczne plastykowe poszerzenia w vitarze ?? bo po odkręceniu blachowkrętów ani drgną ....są jakoś przyklejone czy jak ??
Dokładnie.
Fabryczne sa przyklejone do błotników, tylnego zderzaka.
Żeby usunąc chwasty, Masz trzy opcje:
I-rwiesz na chama, możesz pogiąc błotniki lub połamac swe bulwarowe upiększacze.
II- Niezwykle ostrym nozem usiłujesz odciąc kuromestwo od błotnika.
III-Podgrzewasz opalarą, jednoczesnie podcinając i próbująć oderwać.
W kazdym z w/w pozostanie Ci klej na błotnikach, który niestety nie jest łatwo usuwalny.

: wt cze 03, 2008 10:42 pm
autor: jose
hadek pisze:
Żurek pisze:może zabrzmi głupio, ale jak zdemontowac oryginalne / fabryczne plastykowe poszerzenia w vitarze ?? bo po odkręceniu blachowkrętów ani drgną ....są jakoś przyklejone czy jak ??
Dokładnie.
Fabryczne sa przyklejone do błotników, tylnego zderzaka.
Żeby usunąc chwasty, Masz trzy opcje:
I-rwiesz na chama, możesz pogiąc błotniki lub połamac swe bulwarowe upiększacze.
II- Niezwykle ostrym nozem usiłujesz odciąc kuromestwo od błotnika.
III-Podgrzewasz opalarą, jednoczesnie podcinając i próbująć oderwać.
W kazdym z w/w pozostanie Ci klej na błotnikach, który niestety nie jest łatwo usuwalny.
jakby te rozwiązania nie zdały egzaminu, to pozostaje ostatnie :wink:
szlifierka i heja :lol:
ale to w ostateczności :D

pozdr

: śr cze 04, 2008 8:25 am
autor: Żurek
hadek pisze:Fabryczne sa przyklejone do błotników, tylnego zderzaka.
Żeby usunąc chwasty, Masz trzy opcje:
I-rwiesz na chama, możesz pogiąc błotniki lub połamac swe bulwarowe upiększacze.
II- Niezwykle ostrym nozem usiłujesz odciąc kuromestwo od błotnika.
III-Podgrzewasz opalarą, jednoczesnie podcinając i próbująć oderwać.
W kazdym z w/w pozostanie Ci klej na błotnikach, który niestety nie jest łatwo usuwalny.
ano dzięki, jak widze żadna z tych opcji nie jest kolorowa :)3
w zasadzie to potrzebuje zdjąć te poszerzenia bo chcę wyczyścić i zakonserwowac ranty błotników coby za rok/dwa nie szukac repaturek i dać zrobic blacharzowi :)21
jeszcze powalcze a jak nie bedzie szło to opędzluje barankiem bez zdejmowania poszerzeń :)2