tanie motanie

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
paweleG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 16, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: kluczbork

tanie motanie

Post autor: paweleG » śr maja 21, 2008 1:26 pm

hej, czesc i czolem.

Przymierzalem sie do kupna samurajka, jednak po kilku dniach czytania na forum, ile najprostrze rzeczy kosztuja zaczynam powoli watpic :(

Chcialbym kupic najzwyklejszego stock'a i tutaj moje pytanie:
ile PLN potrzebowalbym na:

- mosty (myslalem o takich ze starej land kruzerki )
- najprostrzy lift, przepawanie wieszakow
- czy w przypadku kupienia mostow z LJ'a trzeba kombinowac z dystansami, a raczej biorac pod uwage moj przyszlu budzet, obrocenie felg?
- lacie juz sobie policzylem ( kopie simex'a) - gut?

jesli kogos zirytowalem moim tematem, wybaczcie, dopiero raczkuje.
Silkin na poczatek chce zostawic seryjny.

serdecznie dziekuje wszystkim uprzejmym, pomocnym ;)

pozdrawiam, peace!
pissing in the river

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr maja 21, 2008 1:30 pm

a jaki jest cel cwiczenia ?
w sensie, jakie przeznaczenie auta ? poczytaj temat kolegi ktory tez bladzi we mgle :
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=55935
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
gif_kuba
 
 
Posty: 148
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:23 am
Lokalizacja: Marklowice
Kontaktowanie:

Post autor: gif_kuba » śr maja 21, 2008 1:34 pm

- mija się z celem motanie mostów LC jak ma być oryginalny silnik - oryginalne będą robić. Inne mosty tylko gdy chcesz zanabyć większe koła (ale wtedy automatycznie mocniejszy silnik)

- jedynie lift budy bo resorów to bym nie robił jak by zaaplikować mosty z Landa :lol: :lol:

- jak kupisz mosty z LC to musisz mieć felgi z Toyki lub Parcha

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » śr maja 21, 2008 1:41 pm

najlepiej kup tą sukę załóż opony i pojeździj :)2 na jesień podejmniesz decyzję co zmieniać :wink: :D
student

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr maja 21, 2008 2:03 pm

bartas 4x4 pisze:najlepiej kup tą sukę załóż opony i pojeździj :)2 na jesień podejmniesz decyzję co zmieniać :wink: :D
:)2 racja, racja.

ciekawią mnie pewne sprawy. ktoś pyta o proste rzeczy. wynika ,że jest laikiem w tym temacie. i w konsekwencji laik powinien zacząć jeździć, próbować, a nie od razu mieć jakiś wielkich aspiracji i chęci motania. :D

albo źle myślę, albo nie rozumiem :P

jak sie zaczyna to się próbuje, a nie od razu mota? czyż nie tak ?? :wink:

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » śr maja 21, 2008 2:13 pm

jose pisze:ciekawią mnie pewne sprawy. ktoś pyta o proste rzeczy. wynika ,że jest laikiem w tym temacie. i w konsekwencji laik powinien zacząć jeździć, próbować, a nie od razu mieć jakiś wielkich aspiracji i chęci motania. :D

albo źle myślę, albo nie rozumiem :P

jak sie zaczyna to się próbuje, a nie od razu mota? czyż nie tak ?? :wink:

pozdr
jose
Jak ktoś świeży czyta forum to pewnie stwierdza że te suzuki to takie syfy że bez wymiany mostów, przełożeń, zawieszenia, silnika, skrzyni, zderzaków itp itd... to co najwyżej do sklepu po bułeczki można jechać :roll:
Bartek

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr maja 21, 2008 2:18 pm

Bartex pisze:
jose pisze:ciekawią mnie pewne sprawy. ktoś pyta o proste rzeczy. wynika ,że jest laikiem w tym temacie. i w konsekwencji laik powinien zacząć jeździć, próbować, a nie od razu mieć jakiś wielkich aspiracji i chęci motania. :D

albo źle myślę, albo nie rozumiem :P

jak sie zaczyna to się próbuje, a nie od razu mota? czyż nie tak ?? :wink:

pozdr
jose
Jak ktoś świeży czyta forum to pewnie stwierdza że te suzuki to takie syfy że bez wymiany mostów, przełożeń, zawieszenia, silnika, skrzyni, zderzaków itp itd... to co najwyżej do sklepu po bułeczki można jechać :roll:
jak to się mówi :"apetyt rośnie w miarę jedzenia"
:wink:

a nie od razu jest ogromny 8)

pozdr
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr maja 21, 2008 2:39 pm

Ja jeżdżę na "oryginalnych" mostach - przynajmniej przypominają; oryginalnym silniku i jakoś daje się nawet osiągać w miarę dobre wyniki...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
paweleG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 16, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: paweleG » śr maja 21, 2008 3:02 pm

bartas 4x4 pisze:najlepiej kup tą sukę załóż opony i pojeździj :)2 na jesień podejmniesz decyzję co zmieniać :wink: :D
taki scenariusz wydaje mi sie najodpowiedniejszy biorac pod uwage moje mozliwosci finansowe.
Niepozornosc tego autka wymusila na mnie dywagacje nt. przerobek, ale mysle, ze moge Wam zaufac :)

dzieki wszystkim, pzdr.
pissing in the river

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » śr maja 21, 2008 3:17 pm

Ja najpierw motałem a potem jeździłe :D
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
bonzo74
Posty: 706
Rejestracja: wt mar 20, 2007 4:01 pm
Lokalizacja: Blisko Poligonu :) PATROL y61
Kontaktowanie:

Post autor: bonzo74 » śr maja 21, 2008 3:38 pm

bartas 4x4 pisze:najlepiej kup tą sukę załóż opony i pojeździj :)2 na jesień podejmniesz decyzję co zmieniać :wink: :D
dokładnie tak ,ja rok pojezdziłem i zmieniłem na patrola :lol:

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr maja 21, 2008 6:30 pm

BENGI pisze:Ja najpierw motałem a potem jeździłe :D
a trzeba jeszcze zadać pytanie w jakim stanie był uaz po zakupie ?? :wink:

pozdr
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » śr maja 21, 2008 8:34 pm

Hehe ja jeżdże samurajem :wink: . Miał zdechnięty silnik i zgnite blachy. Z orginału zotała mi zmodyfikowana rama, reduktor i kawałek nadwozia :D
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » śr maja 21, 2008 9:19 pm

BENGI pisze:Hehe ja jeżdże samurajem :wink: . Miał zdechnięty silnik i zgnite blachy. Z orginału zotała mi zmodyfikowana rama, reduktor i kawałek nadwozia :D
hehehe nie no mogłeś jeździć tym co było xD :)21
student

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » śr maja 21, 2008 9:22 pm

najfajniejsze w samuraju jest to ,że praktycznie nie zmotany , jeździ lepiej niż inne po ciężkiej zmocie .
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » śr maja 21, 2008 9:26 pm

bonzo74 pisze:
bartas 4x4 pisze:najlepiej kup tą sukę załóż opony i pojeździj :)2 na jesień podejmniesz decyzję co zmieniać :wink: :D
dokładnie tak ,ja rok pojezdziłem i zmieniłem na patrola :lol:
ta sama sytuacja :)2 :)21 PzdR.
student

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » śr maja 21, 2008 9:36 pm

maro21 pisze:najfajniejsze w samuraju jest to ,że praktycznie nie zmotany , jeździ lepiej niż inne po ciężkiej zmocie .
Zgadzam się, ale nie w moim przypadku :wink:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » śr maja 21, 2008 10:47 pm

spoko,
ja mam mechanicznie niezle, natomiast czeka mnie blacha do roboty:/
ale dam radę ;)

pozdr
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
paweleG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 16, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: paweleG » czw maja 22, 2008 12:50 am

mialbym do Was jeszcze male pytanko w roli wyjasnienia. myalalem, ze znam sie co nieco na motoryzacji, jednak kiedy zaczalem sie interesowac offroadem, widze nieodkryte wczesniej poklady wiedzy :)

na czym polega lift nadwodzia? w sensie jak sie tego dokonuje.
i co oznacza czesto tutaj uzywany termin "smok"?

bladze, bladze, bladze, wiem :D
pissing in the river

dzidzial
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr mar 26, 2008 6:30 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: dzidzial » czw maja 22, 2008 7:51 am

Lift nadwozia to podniesienie budy wzgledem ramy. A co do smoka to jest w silniku i cały czas tapla (powinien) się w oleju...- dlatego jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zieje ogniem :-)
DZIDZIAL
Samurai 1,3 na wytrysku

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartas 4x4 » czw maja 22, 2008 9:10 am

paweleG pisze:na czym polega lift nadwodzia? w sensie jak sie tego dokonuje.
dostawiasz elementy między ramę a nadwozie w punktach mocowania przez co buda idzie do góry. Umożliwia to m.in założenie większych kół
student

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Post autor: Gierek » czw maja 22, 2008 9:11 am

Z tym motaniem to jest tak...
Jak masz miejsce , czas , trochę kaski i poświęcisz swojej zmotce troszkę serca to nic nie sprawia takiej satysfakcji jak to , że twój syf właśnie po własnoręcznych modyfikacjach robi takie rzeczy , że seria może tylko pomarzyć 8)
Z drugiej strony jak nie poświęcisz zmocie zbyt wiele czasu , zrobisz wszystko po łebkach to rozkraczy się na pierwszym skoku , albo wykrzyżu i sam nie będziesz zadowolony , myśląc że trza było zostać przy serii :roll:
Ja pojeżdziłem serią jakieś 3 tygodnie , potem 3-4 miechy roboty i testy syfa zrobiłem na Muttcie :)2 Robi aż miło.W błocie zostawały nawet parchy z walniętymi napędami , a Młottek na mostach z Ryndza se dawał radę i nie dał się Muttowi :)2
Morał z tego taki , że nie trzeba topić w zmotę niewiadomo ile kasy żeby robiła.Jak motać z głową to można się zmieścić w cenie Samaruja serii z lat 93-95 , i mieć simexsa 2 windy i metr wykrzyżu :)2
Jak ktoś chce pośledzić to cały opis z budowy 100%lajf jest w dziale Daihatsu "Nasze zmoty , czyli..." zapraszam :)21
Owocnego motania :)2
Obrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
paweleG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 16, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: paweleG » czw maja 22, 2008 9:40 am

bartas 4x4 pisze:
paweleG pisze:na czym polega lift nadwodzia? w sensie jak sie tego dokonuje.
dostawiasz elementy między ramę a nadwozie w punktach mocowania przez co buda idzie do góry. Umożliwia to m.in założenie większych kół
a powiedzcie mi jeszcze panowie, jaki maksymalny profil wchodzi do serii?
pissing in the river

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » czw maja 22, 2008 10:57 am

paweleG pisze: a powiedzcie mi jeszcze panowie, jaki maksymalny profil wchodzi do serii?
Czytaj i szukaj bo omówione w tym temacie było wszystko dokładnie np tu

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39826

generalnie z upchaniem kopii simexa w okolicy 29" problemu nie bedzie ani z blacharką ani z napędem i wystarczy na początek napewno ;)
Bartek

Awatar użytkownika
paweleG
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: pt maja 16, 2008 12:58 pm
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: paweleG » czw maja 22, 2008 11:09 am

Bartex pisze:
paweleG pisze: a powiedzcie mi jeszcze panowie, jaki maksymalny profil wchodzi do serii?
Czytaj i szukaj bo omówione w tym temacie było wszystko dokładnie np tu

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39826

generalnie z upchaniem kopii simexa w okolicy 29" problemu nie bedzie ani z blacharką ani z napędem i wystarczy na początek napewno ;)
niebywale mnie to cieszy, dzieki wielkie, pozdrawiam!
pissing in the river

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość