Problem z nawiewem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Problem z nawiewem

Post autor: peyterek » pn cze 02, 2008 9:59 pm

Witam
Mam problem z dmuchawa w vitarze 1.6 8V blaszak krotki.
Mianowicie jak wlacze nawiew powietrza do kabony to dziala mi tylko na 3 i 4 poziomie czyli analogicznie przedostatnim i ostatnim, natomiast na pierwszym i drugim nic sie nie dzieje, nie ma nawiewu.Wiec tylko moge sie grzac/chlodzic na maxymalnym, lub przed-maxymalnym nawiewie.
Czy ktos wie co moze byc przyczyna?

Z gory dzieki za pomoc
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
hanaa
 
 
Posty: 126
Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:45 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: hanaa » pn cze 02, 2008 10:15 pm

oporniki się przepaliły.

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Post autor: peyterek » pn cze 02, 2008 10:16 pm

a gdzie ich szukac?
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » pn cze 02, 2008 11:01 pm

oporniki na bank.
miałem podobny problem w xsarze- tam było za schowkiem- po wyjęciu. w suzi... nie mam pojęcia :wink:

pozdr
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » wt cze 03, 2008 8:32 am

peyterek pisze:a gdzie ich szukac?
Do 95 roku:
Odkręcasz schowek.
Patrzysz na obudowe went.
Widzisz zespół oporników do którego wpieta jest wtyczka.
Wypinasz wtyczke.
Odkręcasz wkret.
Wyjmujesz.
Próbujesz zreanimowac(mnie się nie udało)
Zapitalasz na najblizszy szrot.
Zanabywasz.
Montujesz.
Cieszysz się ze wszystkich biegów nawiewu.
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Post autor: peyterek » wt cze 03, 2008 8:36 am

Dzieki za konkretne odpowiedzi-teraz wiem gdzie grzebac
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt cze 03, 2008 9:47 am

hadek pisze:.....
No cały @hadek - krótko-zwięźle-i na temat
:D
:wink:
Jeszcze gdzieś pisali że cza śjakiś drut z żelazka zalutować czy cuś :)
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kuba500 » wt cze 03, 2008 6:08 pm

papas pisze: Jeszcze gdzieś pisali że cza śjakiś drut z żelazka zalutować czy cuś :)
ta druciarstwo można zrobić ale wtedy lepiej wozić gaśnicę pod ręka :lol:

koszt zakupu używanych oporników nie powala z nóg :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » wt cze 03, 2008 6:14 pm

No, tak z litra dobrej gorzały cza dać 8)
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » wt cze 03, 2008 6:21 pm

no można podobno zalutować, ale to rozwiązanie tymczasowe i niezbyt bezpieczne, bo spinasz wtedy jakby "na krótko". Lepiej kupić nowe. :)2

pozdr
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
klark
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt lut 12, 2008 5:34 pm
Lokalizacja: gdansk

Post autor: klark » wt cze 03, 2008 7:15 pm

hadek pisze:No, tak z litra dobrej gorzały cza dać 8)
noo, gdzies tyle ode mnie wziales :)
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » wt cze 03, 2008 7:32 pm

klark pisze:
hadek pisze:No, tak z litra dobrej gorzały cza dać 8)
noo, gdzies tyle ode mnie wziales :)
Pilismy Twoje zdrowie :)2
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
klark
 
 
Posty: 174
Rejestracja: wt lut 12, 2008 5:34 pm
Lokalizacja: gdansk

Post autor: klark » wt cze 03, 2008 8:10 pm

hadek pisze:
klark pisze:
hadek pisze:No, tak z litra dobrej gorzały cza dać 8)
noo, gdzies tyle ode mnie wziales :)
Pilismy Twoje zdrowie :)2
to dopsze, ze kasa na byle co nie poszla ;)
była vitara 1.6 16v long, był Y61 2.8TD, jest tylko plaskacz

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Post autor: peyterek » wt cze 03, 2008 8:58 pm

klark pisze:
hadek pisze:
klark pisze: noo, gdzies tyle ode mnie wziales :)
Pilismy Twoje zdrowie :)2
to dopsze, ze kasa na byle co nie poszla ;)
To tak jakbys na wlasne lekarstwo wydal
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
Giez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 3:59 pm
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: Giez » sob cze 28, 2008 1:49 pm

Czy przepalone oporniki mogą być przyczyną takiego samego problemu w samuraiu 1,3i? I gdzie są te oporniki w samim?

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » sob cze 28, 2008 2:27 pm

dokładnie, walnij na priv mam gdzieś wyjętą całą nagrzewnicę z 1,3 to Ci mogę zdjęcia zrobić
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Post autor: peyterek » sob sie 09, 2008 2:40 pm

witam
odświeżę zapytanie-dlugo mi sie nie chciało ale dziś zacząłem poszukiwania rezystora dmuchawy.Wyjalem wtyczke rozebralem obudowe....i caly silniczek wyskoczyl- ale rezystora ni ma(przynajmniej ja nie widze) ma ktos jakies pomysly gdzie go szukac?(jakies zdjecia mile widziane)

z gory dzieki za pomoc
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » sob sie 09, 2008 10:38 pm

poszukaj wiązki kabli wchodzące w obudowe silnikia przykrecanej na wkret tam to bedzie
gg 6157522

Awatar użytkownika
peyterek
 
 
Posty: 123
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 7:11 pm
Lokalizacja: Gliwice---->Ruda Śląska
Kontaktowanie:

Post autor: peyterek » pn sie 11, 2008 4:04 pm

albo ja co innego rozkrecam albo jestem slepy-albo mamy calkiem inne wyposazenie

Obrazek


od gory wchodzi wiazka(bialy wtyk) ale po rozebraniu(zdjeciu metalowej obudowy) tam sa tylklo dwie blaszki i zadnego opornika

Obrazek

przypominam ze to vitara anglik- czy ktos ma pojecie gdzie to moze byc?no chyba ze szukam gdzie nie trzeba?

Pozdrawiam
Suzuki Vitara'00 - 1.6 8V
Yamaha Super Tenere XTZ 750 '89

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » pn sie 11, 2008 8:11 pm

o ile dobrze pamietam, to one (rezystory) sa w srodku w obudowie od strony wylotu. ale jak sie myle to moga byc gdzies indziej :)21


ps. ale skoro to anglik to musisz uzyc lustra do poszukiwan :)23
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt sie 12, 2008 8:17 am

U mnie (kanadyjczyk) oporniki są za schowkiem przed pasażerem - w obudowie silnika / wentylatora od góry - wchodzi do nich kostka na 4 piny. Same oporniki są przykręcone do obudowy na 2 wkręty i same oporniki (sprężynki) są już wewnątrz obudowy wentylatora - są w ten sposób chłodzone.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » sob sie 16, 2008 8:23 pm

Tak samo oporniki sa w samuraju, wewnatrz kanalu powietrznego zeby je chlodzil obieg powietrza. U mnie padl pierwszy bieg dmuchawy, wyjalem, wylutowalem resztke a wlutowalem drut z popsutej grzalki od pralki mierzac przedtem tyle na dlugosc zeby mial 2 omy jak stary. I hula do dzis, nic sie nie spalilo. oryginalny opornik to gola spirala w powietrzu, ten mojej roboty tez i w sumie trudno byloby je odroznic. Wiec za niebezpieczne druciarstwo tego nie uwazam.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości