wsteczny w czasie jazdy

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
marchewas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 12, 2008 7:08 pm

wsteczny w czasie jazdy

Post autor: marchewas » ndz cze 15, 2008 1:20 pm

Wczoraj w poznych wgodzinach wieczornych, z wiadomych wzgledow :D nie bylem w stanie prowadzic mojej vitary 93 automat. Poprosilem wiec kolezanke zeby siadla za kierownica :oops: . W czasie jazdy z gorki dziewczyna wrzucila przez przypadek "R" czyli wsteczny. Nie slyszalem rzadnego dziwnego dzwieku spod maski ale silnik zgasl, wyswietlila sie dioda check engine. Zatrzymalismy sie. Silnik uruchomil sie bez problemow. Teraz mam stracha ze skrzynia mogla zostac uszkodzona. Co robic?? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
adamsmaster
 
 
Posty: 117
Rejestracja: czw lut 22, 2007 10:46 am
Lokalizacja: (Sanok) Kraków 50°03'57,9''N 19°56'02,7''E
Kontaktowanie:

Post autor: adamsmaster » ndz cze 15, 2008 2:24 pm

Po pierwsze to się przywitać w odpowiednim temacie, a po drugie zaryzykować. Jak ma się zepsuć to lepiej pod domem, a jak ma się nie zepsuć, to się nie zepsuje. Prosta sprawa.
SAMURAI !!
www.terenowafura.pl
CB - 16ch w terenie

Awatar użytkownika
tigerr
Posty: 558
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:12 am
Lokalizacja: Gniezno-Gdańsk

Post autor: tigerr » ndz cze 15, 2008 2:46 pm

jak szybko jechała jak dała R??
tel. 500 590 696

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz cze 15, 2008 2:51 pm

Po pierwsze - sadzając kogoś za kierownicą w aucie z automatem, trzeba uprzedzić, aby wrzucając na luz, w zadnym wypadku nie wciskał guzika. Wtedy lewarek zatrzyma się na N.

Przerabaiłem to samo - kolega przy dojeździe do skrzyżowania, wrzucił R.
Silnik nie zgasł, nic się nie stało, poza tym, ze koła zaczęły się obracać w tył :)
Tyle ze to był silnik 4.0 w XJ, więc sobie poradził z oporami.

U mnie nic się nie zaświeciło ani nie zepsuło.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » ndz cze 15, 2008 4:12 pm

pezet pisze:Po pierwsze - sadzając kogoś za kierownicą w aucie z automatem, trzeba uprzedzić, aby wrzucając na luz, w zadnym wypadku nie wciskał guzika. Wtedy lewarek zatrzyma się na N.

Przerabaiłem to samo - kolega przy dojeździe do skrzyżowania, wrzucił R.
...
:lol: ale oczywiście uprzedzałes kolegę o zakazie zwalniania blokady pozycji R?

:wink:

tak na marginesie to po co w czasie jazdy kłaść łapę na dźwignię zmiany biegu jeśli skrzynia jest automatyczna??

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz cze 15, 2008 4:56 pm

cornholio78 pisze:
pezet pisze:Po pierwsze - sadzając kogoś za kierownicą w aucie z automatem, trzeba uprzedzić, aby wrzucając na luz, w zadnym wypadku nie wciskał guzika. Wtedy lewarek zatrzyma się na N.

Przerabaiłem to samo - kolega przy dojeździe do skrzyżowania, wrzucił R.
...
:lol: ale oczywiście uprzedzałes kolegę o zakazie zwalniania blokady pozycji R?

:wink:
No właśnie nie uprzedzałem - stąd moja rada dla innych :)

cornholio78 pisze:tak na marginesie to po co w czasie jazdy kłaść łapę na dźwignię zmiany biegu jeśli skrzynia jest automatyczna??
Jak się zatrzymujesz na skrzyżowaniu, to lepiej zrzucić na N, zeby konwerter się nie grzał.
A koleś chciał sobie jeszcze przed skrzyżowaniem "wrzucić na luz" :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz cze 15, 2008 5:02 pm

jak ktos nieczesto jezdzi automatem to trudno sie wyzbyc nawyku wajchowania... i potem sa takie skutki ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz cze 15, 2008 7:30 pm

u mnie po takim numerze w ciagu 3 dni oberwalo frez w sprzegle konwektora...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz cze 15, 2008 7:49 pm

pezet pisze:
cornholio78 pisze:
pezet pisze:Po pierwsze - sadzając kogoś za kierownicą w aucie z automatem, trzeba uprzedzić, aby wrzucając na luz, w zadnym wypadku nie wciskał guzika. Wtedy lewarek zatrzyma się na N.

Przerabaiłem to samo - kolega przy dojeździe do skrzyżowania, wrzucił R.
...
:lol: ale oczywiście uprzedzałes kolegę o zakazie zwalniania blokady pozycji R?

:wink:
No właśnie nie uprzedzałem - stąd moja rada dla innych :)

cornholio78 pisze:tak na marginesie to po co w czasie jazdy kłaść łapę na dźwignię zmiany biegu jeśli skrzynia jest automatyczna??
Jak się zatrzymujesz na skrzyżowaniu, to lepiej zrzucić na N, zeby konwerter się nie grzał.A koleś chciał sobie jeszcze przed skrzyżowaniem "wrzucić na luz" :)


Taa , ciekawe kto ci sprzedał ta teorię :o
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz cze 15, 2008 8:12 pm

- znajdziesz to w każdej instrukcji obsługi auta z automatem :)

A jaką masz teorię na to, gdzie sie podziewa energia z "ciągnącej" skrzyni, którą blokują hamulce?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » ndz cze 15, 2008 8:57 pm

Trochę to dziwne co piszecie, bo jak miałem automata to gdy auto jechało do przodu nie było możliwości wrzucenia na R.
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz cze 15, 2008 8:58 pm

za "www.automat.pl" :
Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.

Ale sam czesto na dlugich swiatlach wrzucam N ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » ndz cze 15, 2008 8:59 pm

Sprawa przełączania na Neutral podczas postoju przed czerwonym światłem jest nieco drażliwa, większość użytkowników ASB zdaje sobie sprawę z niepotrzebnego (choć niewielkiego w porównaniu z innymi sytuacjami) wzrostu temperatury oleju i przerzuca przy każdym, nawet kilkusekundowym zatrzymaniu na N. Należy jednak pamiętać że potem trzeba przełączyć na D, a każda taka operacja wywołuje stratę kilku mikrogramów okładzin ciernych ze sprzęgieł i hamulców wewnątrz skrzyni. Co gorsza działając czasem w amoku dodajemy gazu zanim nastąpi pełne zadziałanie tych mechanizmów a wtedy mikrogramy zamieniają sie w miligramy a wydzielona ilość ciepła jest większa od tej "zaoszczędzonej".
Moje zdanie: dopóki spodziewany czas postoju nie będzie rzędu kilkudziesięciu lub więcej sekund - nie kombinować 8)
mały napis

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz cze 15, 2008 9:02 pm

pezet pisze:- znajdziesz to w każdej instrukcji obsługi auta z automatem :)

A jaką masz teorię na to, gdzie sie podziewa energia z "ciągnącej" skrzyni, którą blokują hamulce?
dziwne sprawdzałem i nie piszą


....Stosowanie pozycji N w przypadku krótkich postojów np. na światłach kierujących ruchem niczemu nie służy. Układ sterowania skrzyni jest tak opracowany, że zatrzymanie samochodu pedałem hamulca przy włączonej pozycji D jest wystarczające i nie powoduje obciążenia układów wykonawczych skrzyni w sposób, który miałby istotny wpływ na nadmierne zużywanie się elementów skrzyni.



...Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania

...

szybcy jestescie :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz cze 15, 2008 9:05 pm

trawers pisze:Trochę to dziwne co piszecie, bo jak miałem automata to gdy auto jechało do przodu nie było możliwości wrzucenia na R.
a lyzka na to... niemozliwe... :D
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » ndz cze 15, 2008 9:09 pm

Miskiller pisze:a lyzka na to... niemozliwe... :D
spox, w niektórych skrzyniach ze sterowaniem elektronicznym (np. AW50-40 w Oplach) nie załączą się odpowiednie elektrozawory jeżeli prędkość auta przekracza kilka km/h, po prostu nic się nie dzieje, nuda, dłużyzna... ;)
mały napis

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » ndz cze 15, 2008 9:10 pm

Może niemożliwe :)
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz cze 15, 2008 9:11 pm

ok... ale nie dziala a nieda sie ustawic dzwigni na R to roznica...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » pn cze 16, 2008 8:19 am

Skoro po takim niefachowym przełaczeniu nic się nie stał to pozostaje jeździć - może nic już się nie stanie (oby)

Co do właczania N na światłach - głupota bo takie wachlowanie D-N-D powoduje tylko zużycie skrzyni, wzrosty ciśnień. N włacza się tylko przy zmianie kierunku jazdy lub przy dłuuuugim postoju lub przy holowaniu
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
marchewas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 12, 2008 7:08 pm

Post autor: marchewas » pn cze 16, 2008 4:19 pm

To byla moja wina. Jeszcze tamtego dnia myslalem ze na automacie mozna wrzucic N zeby zaoszczedzic na paliwie :cry: . Sam pare razy to zrobilem i tak tez podpowiedzialem kolezance. Z tym ze zapomnialem dodac zeby nie zwalniala blokady. No i stalo sie. Autkiem zrobilem 150km od tamtej pory i nic sie nie dzieje. Nic nie zgrzytnelo, wiec mysle, ze bedzie ok. Moze tak jak pisze z_power nie doszlo do fizycznego zalaczenia wstecznego. Predkosc byla ok 40km/h. Jestem wsciekly ale wylacznie na siebie. Wykazalem sie glupota na najwyzszym poziomie. Tak to jest jak sie leszcz zabiera za jazde takim profesionalnym sprzetem.

pytanie do Miskiller: wymieniles skrzynie czy naprawiales? Ile kosztowalo?

i jeszcze jedno: kiedy wymienic olej w przekladni?

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » pn cze 16, 2008 4:27 pm

dopłata do automatycznej skrzyni biegow: 5 tys zł
remont skrzyni po wrzuceniu R w czasie jazdy do przodu: 3 tys zł
zostawienie szczęki na kierownicy: BEZCENNE

oszczędnośc paliwa: 100zł

:)2

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pn cze 16, 2008 5:28 pm

marchewas pisze:Moze tak jak pisze z_power nie doszlo do fizycznego zalaczenia wstecznego. pytanie do Miskiller: wymieniles skrzynie czy naprawiales? Ile kosztowalo?
napewno doszlo bo nagle obracajace sie kola napedzily silnik w drugim kierunku i zgasl... gdybys swiadomie tak zrobil i trzymal silnik na troche wyzszych obrotach to by nie zgasl a kola obracaly by sie do tylu... w mojej skrzyni nic sie nie stalo, umarl frez w konwektorze(sprzeglo hydrauliczne), kupilem uzywke za 300 zl i jezdzi dalej...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość