Vitara i temperatura cieczy jeszcze raz

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

do-zbanowania

Vitara i temperatura cieczy jeszcze raz

Post autor: do-zbanowania » pn cze 30, 2008 7:32 pm

Witam. Głowę bym dał, że ten temat dawno temu widziałem, ale znaleźć nie umiem.
Chciałbym, żeby ktoś raz na zawsze rozwiał moje wątpliwości co do wisko.
Jakiś czas temu jak kupowałem suze to zawsze temperatura na wskaźniku osiągała max 1/3. Od pewnego czasu (nie wiem po czym, może po przejeździe przez wodę?) wskaźnik zaczął pracować na dalszej części pola - bez problemu osiąga pół a przy jeździe po mieście lub szybko po trasie coś około 3/4 skali. Boje się Suzi przegrzać, więc pytam... To normalne w autach z wisko, czy co?
No i jeśli wisko padło to ja się poddaje... Z czego można wziąć impuls do załączania wiatraka elektrycznego? Bo taki byłby może lepszym pomysłem? :roll:
Pozdrawiam.

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: milas » pn cze 30, 2008 7:41 pm

umnie wiatrak kreci sie caly czas
a tak wogole to 1/2 sklai to norma a 3/4 tez cfzasem
wymyj chlodnice powinno byc lepiej
ale 1/2 bym sie nieprzejmowal absolutnie
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

do-zbanowania

Post autor: do-zbanowania » pn cze 30, 2008 7:45 pm

Nie no 1/2 sie nie przejmuje - normalna temperatura pracy...
Ale już 3/4 skali to znacznie za dużo... Chłodnica raczej czysta, ale może przemyje jeszcze. Czy jeśli woda dostanie się do wisko to może się coś spitolić? :roll:
Vitarka lata zwykle po mieście, ale część swojego życia spędza też w terenie. Do tej pory na szosówkach, a od jutra będzie stała na MTkach (naweka Yoko Geolandar MT) i tak się zastanawiam, czy jak ją przebutuję w terenie to się nie zbuntuje nastoletnia Japonka :wink:

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn cze 30, 2008 9:23 pm

Można dołożyć wentylator elektryczny jako dodatkowy ( pchający,przed chłodnicą). Czujnik temp. z poloneza można wstawić w metalową rurę wodną.(łącznik dolnego węża chłodnicy)

do-zbanowania

Post autor: do-zbanowania » pn cze 30, 2008 9:26 pm

A ten czujnik temp z poldasa ma wyjście na analogowy wskaźnik i na włącznik wiatraka? Czy jak to jest rozwiązane?
Bo może jak bym się pozbywał grilla (bo to chyba konieczne?) to wiatrak można dać z przodu... W Aro tak miałem :roll:

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn cze 30, 2008 9:59 pm

Czujnik załącza tylko wentylator. Grila nie musisz ruszać, przed chłodnicą zmieści się nawet duży wentylator, poszukaj np. z astry z klimatyzacją albo z jakichś aut francuskich . W mojej vitarze wiatrak z astry był jako jedyny, wisko było zdemontowane.

do-zbanowania

Post autor: do-zbanowania » pn cze 30, 2008 10:01 pm

A potrafisz mi jeszcze dokładniej opisać miejsce wkręcenia czujnika? Bo z tego co rozumiem to nie zamieniam oryginały, ale wkręcam w inne miejsce polonezowski..>? :roll:

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn cze 30, 2008 10:10 pm

Musisz założyć dodatkowy bo w vitarze nie ma wyłącznika termicznego dla wentylatora (bo jest wisko)
Z chłodnicy w prawym dolnym rogu wychodzi wąż do odcinka stalowej rury przykręconej do ramy.Właśnie do niej wlutowałem gwint pod czujnik załączania wentylatora. (miejsce dobre, sprawdzone na kilku vitarach i samuraiach)

do-zbanowania

Post autor: do-zbanowania » pn cze 30, 2008 10:14 pm

Aha, dzięki :)
Szkoda, że trzeba lutować.. Jak sobie nie poradzę to zrobie tylko na przełącznik z przekaźnikiem i też powinno grać, nie?
Wisko zostawie, a będzie dodatkowy. :)

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn cze 30, 2008 10:28 pm

Jak poradzisz sobie z wyłącznikiem to tym bardziej z tym czujnikiem. Działa jak wyłącznik. Podłączasz + do jednego styku(obojętnie którego) do drugiego kabelek na przekaźnik i gotowe :D

do-zbanowania

Post autor: do-zbanowania » pn cze 30, 2008 10:31 pm

Przy elektryce lubie grzebać... Gorzej z mechaniką, bo a to suza spadnie i paluszki połamie... :roll:
Także poradzę sobie. Dzięki za pomoc :) Jutro testy i będzie wiadomo co z chłodzeniem. :)2

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pn cze 30, 2008 10:32 pm

Powodzenia! :)2

Awatar użytkownika
Cybm
 
 
Posty: 834
Rejestracja: sob cze 03, 2006 10:12 am
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły-Tuchola

Post autor: Cybm » wt lip 01, 2008 12:43 am

SJ 413(gaźnik + LPG) -> Vitara JLX 1.6 8v -> lr Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt lip 01, 2008 8:15 am

A u mnie w vitarce 5d (fabryczna klima) okazało się przypadkiem że fabryczny wiatrak klimy schładza też silnik - odłaczyłem czujnik temperatury na kolektorze ssącym - wyczół to jako max temperature i odpalił elektryczny wentylator który normalnie pracuje tylko z klimą.
Tak więc do chłodnicy napewno można dołożyć wentylator od klimy z innego samochodu - miejsca u mnie jest jeszcze na drugi a przed chłodnicą mam jeszcze skraplacz klimy.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt lip 01, 2008 1:06 pm

do-zbanowania pisze:Aha, dzięki :)
Szkoda, że trzeba lutować.. Jak sobie nie poradzę to zrobie tylko na przełącznik z przekaźnikiem i też powinno grać, nie?
Wisko zostawie, a będzie dodatkowy. :)
Lutować nie trzeba - kupujesz w castoramie trójnik plastykowy do instalacji grzewczych, rozcinasz gumowego węża na wyjściu chłodnicy i wsadzasz trójnik z czujnikiem na cybantach. U mnie działało.
Dodatkowo proponuję między czujnik a wentylator dać przekaźnik.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » wt lip 01, 2008 3:57 pm

Atrapy ruszać nie trzeba, miejsca jest pod dostatkiem; nowy wentylator "oryginalna podróbka" do Vitary z klimatyzacją kosztuje ~170 na Allegro ale jest mocowana do skraplacza więc jak w aucie nie ma a/c to trzeba ruszyć głową i dorobić punkty moc. z krótkich płaskowników.
mały napis

do-zbanowania

Post autor: do-zbanowania » wt lip 01, 2008 5:48 pm

Witaj :)
No tak, ale Ty chyba miales klime tam u siebie, nie?
A na forum suzy szukałem w tym temacie, ale nikt nie podał nic dobrze pasujacego rozmiarem z typowych zamienników. No nic. Po szrotach pojeżdżę pewnie najwyżej i będę przymierzał. Jak na razie to koła jeszcze u gumiarza, jutro montaż, więc dopiero jutro będzie można tyrać i sprawdzić jak to się spisuje. :wink:
Do montażu atrapę zdjąć i tak trzeba i u mnie jeszcze grill... Ale instrukcję obsługi vitki ściągnąłem, więc chyba tam gdzieś jest rozrysowane gdzie są śrubki od atrapy :wink:
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości