Strona 1 z 2

Calmini - amortyzatory tył - jak założyć?

: wt lip 22, 2008 10:46 pm
autor: yarek
Witam
W zestawie Calmini zawieszenie 3", w instrukcji sugerują żeby tylne amortyzatory założyć "do góry nogami" tzn. gumowa osłona ma być na dole, bo takie założenie ma zwiększyć żywotność amorków. I tutaj pytanie, rzeczywiście tak ma być czy z moim angielskim coś nie tak?
Szukałem zdjęć zamontowanych w ten sposób amortyzatorów, ale znalazłem tylko montaż zawieszenia 5" przez kolegę Roballo44,
http://picasaweb.google.pl/roballo44/Sa ... 0197411954
a on ma założone amortyzatory normalnie. I teraz już nie wiem jak je założyć?
Pozdrawiam
Yarek

: wt lip 22, 2008 10:48 pm
autor: Albert_N
zrob fotke tej instrukcji. Bilsteiny chyba tez maja gumke na dole.

: wt lip 22, 2008 10:52 pm
autor: Roballo44
Faktycznie pokaż tą instrukcję to spróbujemy coś pomóc. Mam tylko trochę inny zestaw od Calmini i u mnie jak na razie pracuje - szczerze wątpię żebyś miał montować amory "do góry nogami" :)21

: wt lip 22, 2008 11:01 pm
autor: yarek
Instrukcję, a raczej 2 strony tekstu jutro wrzucę, bo leży w garażu, a nie chce mi się już teraz tam lecieć. Nie ma tam ani jednego obrazka, tylko wyszczególnienie krok po kroku co trzeba robić. Natomiast na drugiej stronie jest tekst, że właśnie sugerują odwrotne założenie.

: wt lip 22, 2008 11:11 pm
autor: yarek
Ten na tym zdjęciu tak ma:
http://www.rocky-road.com/bumpop.html
a przynajmniej tak to wygląda

: śr lip 23, 2008 7:17 am
autor: Albert_N
jesli amorki sa do tego przystosowane, to spokojnie mozna je tak zalozyc. Przeciez masz mocowanie oczko-oczko, najwyzej sobie przelozysz odwrotnie, jak sie znudza ;)

: śr lip 23, 2008 8:10 am
autor: yarek
Proszą aby przeczytać i piszą:
"It is mandatory that the rear shock absorbers be installed inverted. Piston/boot facing in the downward position. Failure to install shock absorbers in the proper manner will cause premature shock failure and will void the manufacturers warranty."
No i teraz tłumacząc:
"Obowiązkowym jest aby tylne amortyzatory były zainstalowane odwrotnie. Tłok/osłona gumowa "twarzą" do dołu. Błędna instalacja amortyzatorów w tzw. właściwy sposób spowoduje ich przedwczesne zużycie i utratę fabrycznej gwarancji".
I teraz nie wiem czy coś źle tłumaczę czy tak ma być.
Taki montaż amorków przypomina sposób montowania w motorach.
Ma ktos może jakiś pomysł?
Dzięki

: śr lip 23, 2008 9:28 am
autor: Roballo44
Faktycznie wg. instrukcji powinieneś je założyć odwrotnie. Hmm teraz to ja zgłupiałem bo nie miałem żadnej instrukcji i założyłem amory klasycznie - może to ja mam źle :)21 . Zastanawiam się co z uszkodzeniami mechanicznymi tej gumy gdy jest na dole ? Zakładaj tak jak zaleca producent - zawsze możesz przełożyć (tak jak napisał Albert_N)

: śr lip 23, 2008 10:19 am
autor: yarek
Właśnie, co z tą gumą?
To też jest dla mnie taki idiotyzm, wystarczy kawał patyka na sztorc i po osłonie. Wczoraj założyłem jeden zgodnie z ich sugestią. Dzisiaj czas na drugą stronę.
Roballo44, a powiedz mi jak się zachowuje to osłona gumowa na wysokości rury wydechowej? Nic się z nią nie dzieje? Bo gdybym u siebie założył amortyzator w klasyczny sposób to zostałoby jakieś 1,5-2 cm przerwy.
Ps. Jak dopadnę aparat to zrobie fotke tej instrukcji.
Pozdrawiam
Yarek

: śr lip 23, 2008 10:22 am
autor: Chalski
Prawdopodobnie to amortyzatory typu upside-down, stosowane zazwyczaj w motorach.
Jesli tak piszą w manualu to tak zakładaj.
Co do uszkodzeń gumy - jeśli uszkodzisz gume np o skałe czy pieniek drzewa to tak samo uszkodził byś amorek od dołu.

: śr lip 23, 2008 12:48 pm
autor: Albert_N
dokladnie... gume mozna zawsze wymienic. Ale ja tak jezdzilem z bilsztanami i nie narzekalem na uszkodzenia specjalnie.

: śr lip 23, 2008 1:39 pm
autor: yarek
Ok, dzięki za pomoc.
W takim razie zaraz po robocie zakładam druga strone, a potem przód (na szczęście z przodu nie ma dylematu jak załozyc amortyzator).
Pozdrawiam
Yarek

: śr lip 23, 2008 2:46 pm
autor: Roballo44
Guma jest blisko wydechu - około 2cm, jak na razie nie zauważyłem zeby sie przypaliła - choć też się nad tym zastanawiałem. Yarek - jak możesz wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda po montażu?(to odwrócenie dotyczy tylko tyłu) Teraz to faktycznie się zastanawiam czy nie przełożyć amorów odwrotnie :)21

: śr lip 23, 2008 11:02 pm
autor: Maciek Skura
wszystko zalezy od tego jakie są zawory w amorku
jak napisali żeby zakładąc osłonami na dole to tak zrób bo inaczej amorek moze żle pracować

Pozdrawiam
Maciek

P.S. - Albercik szykuj sie na jazde probna niedługo:)

: czw lip 24, 2008 7:27 am
autor: yarek
Roballo - to odwrócenie dotyczy tylko tylnych amortyzatorów, a fotki wrzucę w przyszłym tygodniu (aparat pożyczyłem kumplowi).
Pozdrawiam

: czw lip 24, 2008 9:07 am
autor: Albert_N
Nooo nie moge sie juz doczekac !!!!

: czw lip 24, 2008 10:00 am
autor: Chalski
Roballo44 pisze:Guma jest blisko wydechu - około 2cm, jak na razie nie zauważyłem zeby sie przypaliła - choć też się nad tym zastanawiałem. Yarek - jak możesz wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda po montażu?(to odwrócenie dotyczy tylko tyłu) Teraz to faktycznie się zastanawiam czy nie przełożyć amorów odwrotnie :)21
Najlepiej sprawdźcie sobie nawzajem oznaczenia na amorkach bo np ty możesz mieć takie mocowane normalnie.
Sam wydech z tyłu znowu aź tak się nie grzeje żeby zrobić kuku gumie.

: czw lip 24, 2008 11:20 pm
autor: Bartmann
Hmm ja dzis załozyłem komplecik amorków +5".
Tylnie niezgodnie z "manualem" bo dopiero zerknąłem w ten wątek.
Serio myślicie żeby... up side down ??

: pt lip 25, 2008 10:15 am
autor: yarek
Na 100%. Porozpytywałem troszkę i tak ma być. Są to specjalnie zaprojektowane amortyzatory, w których wewnętrzne zaworki są na dole co umożliwia lepszy przepływ oleju wewnątrz. W momencie gdy tego typu amortyzator założy się "normalnie" zaworki te są u góry, w związku z czym smarowanie jest gorsze.
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam

: pt lip 25, 2008 3:52 pm
autor: Roballo44
yarek pisze:Na 100%. Porozpytywałem troszkę i tak ma być. Są to specjalnie zaprojektowane amortyzatory, w których wewnętrzne zaworki są na dole co umożliwia lepszy przepływ oleju wewnątrz. W momencie gdy tego typu amortyzator założy się "normalnie" zaworki te są u góry, w związku z czym smarowanie jest gorsze.
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam
Zapytałeś tylko o zestaw 3" czy również o 5"?

: czw lip 31, 2008 8:38 pm
autor: yarek
Roballo - zapytałem o te z zestawu 3", ale do teraz nie ma odpowiedzi. Albo mają klientów w d..., albo nie wiem co? I zgodnie z obietnicą wklejam foty.
Suza po montażu urosła prawie o 9 cm, ale po wypadzie w teren opadła o 2 cm i teraz trzyma 7 cm (mam nadzieję, że więcej już nie opadnie - w tak, krótkim czasie).
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e30 ... bef7e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/026 ... 0fbc6.html
Yarek

: pt sie 01, 2008 8:33 am
autor: Roballo44
Chyba raczej maja w d.... Ja pisałem do nich wiadomość, że nie mam żadnego manuala do zestawu i prosiłem o dosłanie czegoś drogą elektroniczną i nic nie dostałem. Więc założyłem zestaw bez tego - w sumie nie ma tam wielkiej filozofii - tyle, że jest chociażby ten myk z amorami z tyłu......... Muszę obejrzeć dokładnie te amortyzatory - może jest tam na nich coś napisane o stronie montażu.......

: pt sie 01, 2008 11:20 am
autor: yarek
Poza nr seryjnym nie ma na nich nic co wskazywałoby na sposób montażu.
Pozdrawiam

: pt sie 01, 2008 2:40 pm
autor: Roballo44
yarek pisze:Poza nr seryjnym nie ma na nich nic co wskazywałoby na sposób montażu.
Pozdrawiam
Właśnie, jest tam jeszcze kraj w którym wytworzono i du..... Teraz nie wiem czy jeździć tak czy zamieniać....... a wcześniej jak nie widziałem, że istnieje taka możliwość to się nawet nie zastanawiałem :)21

: pn sie 04, 2008 7:12 pm
autor: yarek
Roballo tu masz link do fotki instrukcji, gdzie piszą o tym montażu.
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac ... fe747.html