Nowa Grand Vitara vs inne terenówki - użytkowo i nie tylko

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

mrówkojad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw lip 31, 2008 7:21 pm

Nowa Grand Vitara vs inne terenówki - użytkowo i nie tylko

Post autor: mrówkojad » pt sie 01, 2008 7:38 pm

Witam,

Zgodnie z zasadami każdego forum poczytałem już trochę topików o różnych modelach, potrzebuję jednak rady fachowca w temacie offroad nt. między innymi tego auta. A o terenówkach jakies tam pojęcie mam - niestety czysto teoretyczne.

W najbliższym czasie muszę zorganizować do firmy i dla siebie terenówkę, która będzie służyła do obsługi infrastruktury umieszczonej często w szczerym polu, poruszania się po dość rozległych placach budowy i generalnie poza czarnym, będzie jednak także samochodem który będzie robił długie trasy po kraju i nie tylko, i fajnie byłoby gdyby przy prędkościach 120-130 nie chciało już odrywać sie od ziemi.

Generalnie - musi dawać radę w terenie, ale jednocześnie pozwalać na sensowne zaginanie na trasie.

Dostałem listę 3 proponowanych modeli:
- RAV4 ( :roll: poczułem sie potraktowany jak kobieta..)
- X-Trail - tym autem miałem okazję jeździć po czarnym;
- Grand Vitara - i to w mojej laickiej ocenie najbardziej terenowy samochód z tych trzech (reduktor, blokada).

aczkolwiek pod uwagę brana jest także większa terenówka typu Patrol / Navara, ale nie jestem przekonany do takiego rozwiązania - nie idzie tutaj o koszty (bo auto i tak idzie w koszty obsługiwanych projektów), ale właśnie o tempo podróży na trasie.

No i do brzegu:
1. czy moja laicka ocena jest słuszna?
2. Czy ewentualnie istnieje jeszcze inny godny polecenia model w klasie GV? Trochę dziwne pytanie, w końcu to dział o Suzuki, ale może ktoś rzetelnie doradzi ;)

73 i bardzo dziękuję w góy za wszelkie bezcenne uwagi 8)

Wojan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: czw sty 25, 2007 8:47 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Wojan » pt sie 01, 2008 8:31 pm

czego chcesz od podróżowania po polskich trasach patrolkiem y61 pięknie jeździ.

Nawala nie jest terenówką :) tylko wozem ze skrzynią do wożenia faktur przez krawaciarzy

jesli lubisz po czarnym zaginać 120-130km/h wykup najpierw wysokie ubezpieczenie dla rodziny na wypadek równie rozsądnego kierowcy z przeciwka.

Jeżdzę w dużych projektach po całej Polsce Y61 i piknie tylko żłopie jak głupi. Moi pracownicy mają Rangera wrzucą sprzęt i wyginają.
Czasami musimy dojeżdzać tam gdzie nikt rozsądny nawet nie wejdzie.

ale ravką to rozbawileś :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Nowa Grand Vitara vs inne terenówki - użytkowo i nie tyl

Post autor: PaveL » pt sie 01, 2008 10:17 pm

mrówkojad pisze:...No i do brzegu:
1. czy moja laicka ocena jest słuszna?
2. Czy ewentualnie istnieje jeszcze inny godny polecenia model w klasie GV? Trochę dziwne pytanie, w końcu to dział o Suzuki, ale może ktoś rzetelnie doradzi ;)
73 i bardzo dziękuję w góy za wszelkie bezcenne uwagi 8)
GV jest najmniejszym samochodem o przyzwoitych możliwościach terenowych (po założeniu odpowiednich opon). Jeżeli samochód tej wielkości ci odpowiada, to nie masz wyboru. Z większych samochodów jest np. Nissan Pathfinder - na asfalcie bardzo sympatyczny, w średnim terenie dużo może.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Nowa Grand Vitara vs inne terenówki - użytkowo i nie tyl

Post autor: Flor » pt sie 01, 2008 11:08 pm

PaveL pisze: GV jest najmniejszym samochodem o przyzwoitych możliwościach terenowych (po założeniu odpowiednich opon).
ale tylko wersja z reduktorem (bo nie wszystkie wersje mają ) :D możesz też kupic pajero sporta , patrola ale zawsze coś z reduktorem i pełną ramą :)2 ani rawka ani xtrail nie nadają się do twoich celów :)3 i nastaw swoich pracowników że powinni zwolnić :)21

Awatar użytkownika
WOLVERINE
 
 
Posty: 161
Rejestracja: pn lut 25, 2008 8:18 am
Kontaktowanie:

Post autor: WOLVERINE » sob sie 02, 2008 9:15 am

podstawowe pytanie, samochód musi być z salonu, czy może pochodzić z drugiej ręki ? ile miejsca bagażowego musiałby mieć:

nowy i nie trzeba wiele miejsca:
Suzuki Jimny
co prawda mały ale ma potencjał,
posiada ramę, reduktor, 2 sztywne mosty - więc terenowo ideał.

Można jeszcze pomysleć nad samochodami jak toyota LC gdyby samochód miał być z większą przestrzenią ;)

teraz jeśli chodzi o "tunning" to trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, jak bardzo ten teren będzie "terenem"
możliwe, że wystarczy tylko zmiana opon na jakies AT ew MT i rozwiązuje to problem.
Suzuka Vitara
OME+31cali
http://www.gdansk4x4.pl

randallek
Posty: 502
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 7:27 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: randallek » sob sie 02, 2008 11:53 am

Jimny i długie trasy po Polsce i jeszcze dalej?
I prędkości 120-130 km/h?
Za jakie grzechy?!

:)21

mrówkojad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: czw lip 31, 2008 7:21 pm

Post autor: mrówkojad » sob sie 02, 2008 2:19 pm

dziękuję za podpowiedzi - miałem dzisiaj okazję pojeździć GV (i na czarnym i poza) i muszę przyznać że spodobało mi się auto. Sensownej wielkości bagażnik, w środku ok i całkiem fajne wyposażenie (skora, srula i inne duperele), myślę że po założeniu odpowiednich opon będzie ok.
73!

maro21
 
 
Posty: 147
Rejestracja: wt lis 28, 2006 4:22 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maro21 » sob sie 02, 2008 6:47 pm

do planu zakupów dodaj od razu osłony dołu , nisko siedzi i w terenie możesz coś jeszcze urwać a tego gwarancja nie obejmuje (osłony widziałem w miejscowym gesie)
samurai `91 1.3 30"MT do błocenia
mitsu l200 do podróżowania

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » sob sie 02, 2008 7:11 pm

Wojan pisze:...Nawala nie jest terenówką :) tylko wozem ze skrzynią do wożenia faktur przez krawaciarzy...
:D

ja tylko w kwestii nowego modelu GV chciałem powiedzieć że dużym plusem w aucie bezwypadkowym jest zintegrowana rama, która bardzo poprawia sztywność nadwozia. Jest to duża zaleta względem innych niby-terenówek o nadwoziu typowo samonośnym z deliktanymi podłużnicami, jak w aucie osobowym.

Natomiast w autach powypadkowych ta niby-rama to udręka, bo auto jest bardzo trudne do naprawy blacharskiej a jej koszty staja sie na tyle wysokie, że naprawa łatwo robi sie nieoplacalna. Tym samym należy sie wystrzegać aut "po stłuczce" bo wiele z nich jest naprawionych w gówniany sposób.

Ostatnio mieliśmy taka GV na oględzinach, na początku nie wyglądała groźnie ale po głębszym sprawdzeniu... masakra. Drugi uczestnik kolizji (czołówka) był totalnie zmasakrowany. Inaczej mówiąc - GV jest dość bezpieczna i sztywna jednak jeśli naprawiana po średnim dzwonie (np gdy ma choćby minimalna fałdkę na dachu) to nalezy sie jej wystrzegać bo jej nadwozie nie daje łatwo po sobie poznać jak bardzo mocno została uderzona i jak duża siła na nia zadziałała.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz wrz 14, 2008 6:33 pm

GV nisko siedzi - juz pare razy zasadzilem reduktorem o glebe :-? Chcialem zapodac wieksze gumy i ja podniesc ale dupa blada - trzeba by podciac nadkola - ale kto wie - pewnie za rok wejde w nie z katowka i bedzie nastepny pociety klamor stal w garazu :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nowa Grand Vitara vs inne terenówki - użytkowo i nie tyl

Post autor: Masmo » śr wrz 17, 2008 9:08 am

mrówkojad pisze: W najbliższym czasie muszę zorganizować do firmy i dla siebie terenówkę, która będzie służyła do obsługi infrastruktury umieszczonej często w szczerym polu, poruszania się po dość rozległych placach budowy i generalnie poza czarnym, będzie jednak także samochodem który będzie robił długie trasy po kraju i nie tylko, i fajnie byłoby gdyby przy prędkościach 120-130 nie chciało już odrywać sie od ziemi.

Generalnie - musi dawać radę w terenie, ale jednocześnie pozwalać na sensowne zaginanie na trasie.

Dostałem listę 3 proponowanych modeli:
- RAV4 ( :roll: poczułem sie potraktowany jak kobieta..)
- X-Trail - tym autem miałem okazję jeździć po czarnym;
- Grand Vitara - i to w mojej laickiej ocenie najbardziej terenowy samochód z tych trzech (reduktor, blokada).

aczkolwiek pod uwagę brana jest także większa terenówka typu Patrol / Navara, ale nie jestem przekonany do takiego rozwiązania - nie idzie tutaj o koszty (bo auto i tak idzie w koszty obsługiwanych projektów), ale właśnie o tempo podróży na trasie.
Użytkowałem w podobny sposób Tucsona i :
SUV-y bez reduktora możesz od razu skreślić. Załatwisz sprzęgło. Ja w Tucsonie zabiłem. Jedyny SUV z reduktorem Nowa GV niestety ma delikane i nisko zawieszone podwozie. Trzebaby jakiś lift zrobić i większe koła wrzucić co na czarnym by się odbiło negatywnie. Klasyczne terenówki z dołącznym przodem i słabymi silnikami też bym skreślił (żaden fun takim autem na trasie jechać). Jeśli nie masz ograniczeń finansowych (na zakup i paliwo !! ) to bym kupił coś większego z większym prześwitem np Navare, Pathfinder, Nowe Disco. Kieruj się tym że auto tej wielkości żeby dało się wyprzedać musi mieć powyżęj 150 KM. (nie kupuj HiLux-a :wink: ).
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr wrz 17, 2008 11:36 am

zastanawia mnie tylko czemu w tym zestawieniu nie ma na przykład Terrano, albo Pajero.
dobrze się prowadzi na czarnym a i w terenie daje sobie rade lepiej niż wymienione tutaj samochody :)2 no może troche więcej pali ale taki jego urok ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: blizzard » śr wrz 17, 2008 11:45 am

Bo Terrano juz nie robią a Pajero więcej kosztuje.

GV z liftem jest całkiem sprawna. :)
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » śr wrz 17, 2008 12:02 pm

To dodam jeszcze Kyrona - uważam, że konkurencyjny terenowo wobec nowej GV, większy i z dobrym dieslem. Nie rakieta, ale jeździ się komfortowo, dużo miejsca, pewne prowadzenie - prędkości 120-130 są przyjemne i nie głośne.
Fabryczne koła mają 30 cali, prześwit pod przednim mostem większy niż w nowym Land Cruserze 120 (wiem, bo wpadła mi pod takiego w garażu piłka i utkwiła, a pod Kyronem się przetacza). Nie jest to super patrol super, możliwości motania znikome, bo z dodatków można kupić tylko osłony asfira i koła. Dobinson przygotowuje zestaw do małego liftu. Jest reduktor (1:2,48 ), rama, sztywny most, elektronika pomaga przy przekrzyżowaniu. Wady terenowe to dość niski, plastikowy zderzak bez alternatywy i nisko schodzące chłodnice (główny powód założenia osłony) oraz nieokreślona głębokość brodzenia (ale odpowietrzenia są wyprowadzone wężykami) i dojazdówka jako zapas. Dobra ekonomia - okolice 9 z automatem, a z manualem to mówią, że litr-półtora mniej.

W poniedziałek oglądałem jeszcze tańszą maszynę - Tatę Safari - to już inna liga - ta sama co żuk - mega luz w kierownicy, szukanie biegów i wnętrze z głębokiego PRL.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr wrz 17, 2008 12:29 pm

no to jeszcze NP300 Nissana podobno najtańszy pick up na rynku :wink:
i wate można odliczyć :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » śr wrz 17, 2008 1:29 pm

Wszyscy histerezyzujecie. Przecież napisał że auto ma jechać po asfalcie i czasami w pole zjechać. Po cholerę do tego Patrole i Pajera? GV ma główną zaletę w postaci ceny i jako bonus posiada jakieś tam przyzwoite zdolności terenowe. Czyli chyba spełnia podstawowe założenia? :)
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
Peter4x4
 
 
Posty: 191
Rejestracja: wt sie 28, 2007 9:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter4x4 » śr wrz 17, 2008 1:55 pm

No to ja jeszcze dodam cos od siebie : rama, staly naped 4x4, reduktor, blokada centralnego, blokada tylnego mostu. Silnik 4 Litry. Daje sobie doskonale rade na asfalcie / w sumie 240 kucykow co nieco potrafi / a i w terenie niczego sobie - juz niejeden sie zdziwil. Dodam jeszcze ze kupisz taniej juz na polskich balchach niz GV. A nazywa sie to FJ Cruiser.Mowimy o nowym aucie, max 1 rocznym.
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS

Awatar użytkownika
galubap
Posty: 1850
Rejestracja: wt maja 23, 2006 8:35 am
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: galubap » śr wrz 17, 2008 2:00 pm

Peter4x4 pisze:A nazywa sie to FJ Cruiser.Mowimy o nowym aucie, max 1 rocznym.
Choruje na to auto :wink:

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » śr wrz 17, 2008 2:14 pm

Petera jest :)22 i już dłubnięty :)2

Awatar użytkownika
Peter4x4
 
 
Posty: 191
Rejestracja: wt sie 28, 2007 9:11 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter4x4 » śr wrz 17, 2008 2:38 pm

Dzis zaczely sie robic progi pod high lifta :) Po tym juz tylko wyciagarka i komplet :P
Zycie sklada sie z krotkich chwil radosci...
FJ CRUISER 4,0 V6, BMW R 1150 GS

Awatar użytkownika
Morog
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 40
Rejestracja: wt lis 04, 2008 12:28 pm
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontaktowanie:

Post autor: Morog » wt lis 04, 2008 12:33 pm

spokojnie rozpędzam moje Jimny do 150
i to bez wiekszego problemu

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt lis 04, 2008 1:09 pm

Morog pisze:spokojnie rozpędzam moje Jimny do 150
i to bez wiekszego problemu
Po co ? :o
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt lis 04, 2008 1:18 pm

Żeby poczuć dreszczyk :d
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » wt lis 04, 2008 2:33 pm

i potem jest milion jamników po boku do kupienia

tak trzymaj :)21

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Post autor: blizzard » wt lis 04, 2008 2:49 pm

Morog pisze:spokojnie rozpędzam moje Jimny do 150
i to bez wiekszego problemu
Gratulacje, jaki to ma związek z tematem ?? :)3
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości