Przestawiona kierownica -samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
CittO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Przestawiona kierownica -samurai

Post autor: CittO » wt sie 12, 2008 11:02 am

Witam,
miałem dzisiaj dość mocne zderzenie z dużym kamieniem i całą energie tego uderzenia przyjęło koło lewe. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda ok, ale przestawiła mi się kierownica (żeby jechać na wprost jest teraz skręcona w prawo). Drążek kierowniczy wygląda na prosty, rama, amor są całe. Co to może być i i na ile to poważna sprawa?
pozdrawiam
4x4 4eveR: GV 1.6 '04 & Samurai 1.6 '89 www.citto.niedaje.pl

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt sie 12, 2008 11:31 am

Możliwe że jednak podgięty drążek kierowniczy, możliwe że wahacz
Na początek radze jechać na geometrie - sprawdzić zbierznośc i kąty przedniego zawieszenia po obu stronach.
Ew miarka i pomiar charakterystycznych punktów - rama - wahacz z lewej i prawej lub najlepiej w samochodzie bez takich przejść.
Zbierzność na 100% do zrobienia.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sie 12, 2008 11:40 am

Chalski pisze:wahacz
:o
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
CittO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: sob maja 31, 2003 6:39 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: CittO » wt sie 12, 2008 1:09 pm

dzieki za rade acz wahacz napewno nie uległ uszkodzeniu bo go tam nie ma :)
Tak czy owak na ustawke geometrii sie zgłoszę :)2
4x4 4eveR: GV 1.6 '04 & Samurai 1.6 '89 www.citto.niedaje.pl

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt sie 12, 2008 4:08 pm

Może wąs przekładni kierowniczej zmienił o kilka mm geometrię, może drążek kierowniczy stracił prostoliniowość...

Drążek można podprostować.

Awatar użytkownika
Grzanek
Posty: 332
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
Lokalizacja: Darłowo/Poznań

Post autor: Grzanek » wt sie 12, 2008 5:44 pm

a gdyby wygiął się wąs, to wymiana? czy jak nie pęknięty to można tak jeździć?
Oczywiście czysto teoretycznie pytam :)21
Sj410, trochę liftu itd.

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » wt sie 12, 2008 6:07 pm

was nie peknie tylko sie złamie, podobna sytacje przezyłem kilka razy, zawsze konczyło sie na ustawieniu rowno kierownicy.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » wt sie 12, 2008 7:45 pm

moglo byc tak ze wygioł sie resor i most jest krzywo.. ale widział bys to gołym okiem :)
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » wt sie 12, 2008 7:54 pm

CittO pisze:dzieki za rade acz wahacz napewno nie uległ uszkodzeniu bo go tam nie ma :)
Tak czy owak na ustawke geometrii sie zgłoszę :)2
Aha teraz się domyśliłem że jechałeś Samurajkiem - no fakt wahacza nie ma
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » wt sie 12, 2008 8:02 pm

Salata123 pisze:moglo byc tak ze wygioł sie resor i most jest krzywo.. ale widział bys to gołym okiem :)
Najlepiej poprosić kolegi coby się za Tobą przejechał, jak strzeliła śruba centrująca resora i most się po resorze przesunął to suka bedzie wtedy 4 ślady robić :wink:
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » sob sie 16, 2008 1:19 pm

papas pisze:
Salata123 pisze:moglo byc tak ze wygioł sie resor i most jest krzywo.. ale widział bys to gołym okiem :)
Najlepiej poprosić kolegi coby się za Tobą przejechał, jak strzeliła śruba centrująca resora i most się po resorze przesunął to suka bedzie wtedy 4 ślady robić :wink:
wystarczy popatrzec od spodu na mocowanie resora
tam sruba centrujaca resor wystaje w dol :)2

a co do skrzywienia kierownicy to moze po uderzeniu resor nieco klapnal lub go podnioslo i samuraj teraz stoi krzywo ??
ja po zmianie resorow 3 razy obracalem kierownice zeby prosto byla (teraz odpuscilem)
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pixel » pn sie 18, 2008 10:56 am

Na ostatnim rajdzie też przywaliłem mocno w dół.Resory ok! most ok! drązki ok! wiec w ruch poszedł klucz 17 i przekręciłem na wieloklinie kierownice.Teraz jest prosto;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości