opony 225/75R16 w GVI

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Lookash
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 29, 2008 9:08 am

opony 225/75R16 w GVI

Post autor: Lookash » pt sie 15, 2008 8:04 pm

Witam Wszystkich
Proszę o poradę, założyłem BFG AT 225/75R16 do niezmotanej Grand Vitary i zauważyłem że obcierają o plastiki z przodu przy skręcie nawet na płaskim. Zamierzam ją podnieść o 3cm na OME, pytanie mam czy to wystarczy . Przeszukałem forum i wynika że tego typu oponki mają prawo ocierać ale przy wykrzyżach. Opony obcierają o tylną część nadkola i obawiam się że nawet po lifcie będzie to występowało przy nawet niewielkim wykrzyżu. Zastanawiam się nad zmniejszeniem opon do 225/70R16 i odpuszczeniu sobie liftu ale mam wrażenie że będę się wieszał na każdej koleinie fabryczny prześwit to 183mm czyli nawet Qashkai ma większy a podobno Suza jest o niebo lepsza w terenie,
Jeśli ktoś miał może podobne problemy prosiłbym o pomoc :(

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: seku35 » pt sie 15, 2008 9:17 pm

Tego nissana Q nie porównuj do suzy bo to inna budowa podwozia.
Opony mogłeś założyć 225/70R16,ale jak podniesiesz o 3-4cm powinno być OK.
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
Lookash
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 29, 2008 9:08 am

Post autor: Lookash » pt sie 15, 2008 10:36 pm

Jestem daleki od ubliżanie suzie porównaniem z Q wiem że bardziej jej do terrano tylko trochę mnie dziwi tak niewielki prześwit, chyba najmniejszy w tej klasie, a co się tyczy opon to takie polecili mi w warsztacie, jak po lifcie nie będą trzeć to git, choć trochę odczuwam spadek mocy ale myśle ze jazda w terenie mi to wynagrodzi

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob sie 16, 2008 11:38 am

nie histeryzezuj :D

Prześwit prześwitowi nierówny. Zajrzyj sobie pod swoje auto i pod nissana Q czy inne CRV i zobacz, że tam gdzie u ciebie widać ramę i most z tyłu w tamtych jest cała masa różnych ciekawych elementów czekających na urwanie.

GV do jazdy po leśnych drogach, lekkiego terenu ma prześwit ok, wymiana opon na AT czy MT daje b. dużo.
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
Lookash
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 29, 2008 9:08 am

Post autor: Lookash » sob sie 16, 2008 8:06 pm

Dzięki
Właśnie na razie tak zamierzam ją wykorzystywać, zastanawiam się wobec tego czy jest sens ładować kasę w lift czy po prostu nie sprawić sobie mniejszych gum a jak "błoto wciągnie" to wtedy ją motać. Suza jest prawie nowa ma 34k przebiegu i póki co na przeprawówki się nie będę nią wybierał

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob sie 16, 2008 9:58 pm

No sam zobaczysz, mi krótka GV na M/T wystarczała żeby dojechać w zasadzie wszędzie gdzie potrzebowałem. A jak się nie dało dojechać to zawsze zostawał spacer z plecakiem.

Problem z liftem GV jest taki, że zawsze i tak ci potem będzie szkoda wjechać w trudniejszy teren, więc po co się zbroić ;) ? Przynajmniej będziesz potem mógł jak ja sprzedać jako nieużywane w terenie 8)
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » sob sie 16, 2008 10:02 pm

welminski pisze:nie histeryzezuj :D
Prześwit prześwitowi nierówny.
Dokładnie :)2

Awatar użytkownika
Lookash
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 29, 2008 9:08 am

Post autor: Lookash » sob sie 16, 2008 10:09 pm

dzięki za radę tak i mi się wydawało a jakie masz te MTki bo fabrycznego rozmiaru nikt nie robi?

Awatar użytkownika
welminski
 
 
Posty: 249
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:53 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: welminski » sob sie 16, 2008 10:13 pm

215/65/16 - Goodyear Wrangler M/T
Trooper. Isuzu Trooper.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz sie 17, 2008 8:04 am

A mnie znowu troche zaczyna z powrotem nosić na Grand Vitare I HDI ale 5d. Drugie dziecko w drodze - do koziołka ciężko się będzie zapakować. A i jazd mi sie sporo szykuje po czarnym.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: seku35 » ndz sie 17, 2008 12:51 pm

Popieram,tylko za znalezieniem przyzwoitej GV 2.0HDI może być problem.
Ja ze swojej jestem zadowolony,ostatnio przejechałem 520km w 7 godzin.
W terenie na A/T daje sobie radę w 90%.
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
Lookash
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 29, 2008 9:08 am

Post autor: Lookash » ndz sie 17, 2008 3:20 pm

a jakie Seku znalazłeś ATki w tym rozmiarze? Ja szukałem i raczej nic mniejszego niż 225/70R16 nie znalazłem, mam szerokie felgi i 215/65/16 raczej się nie zmieszczą. A jak jeżdżę na czarnym na moich 225/75/16 to mam wrażenie jakby połowa kucy z silnika zdechła i chyba wrócę do standartowego wymiaru

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz sie 17, 2008 7:12 pm

Lookash pisze:a jakie Seku znalazłeś ATki w tym rozmiarze? Ja szukałem i raczej nic mniejszego niż 225/70R16 nie znalazłem, mam szerokie felgi i 215/65/16 raczej się nie zmieszczą. A jak jeżdżę na czarnym na moich 225/75/16 to mam wrażenie jakby połowa kucy z silnika zdechła i chyba wrócę do standartowego wymiaru
Możesz pomyśleć o wsadzeniu do dyfrów przełożeń 5.12 z Vitary 1.6. Troche pomoże.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » ndz sie 17, 2008 7:14 pm

seku35 pisze:W terenie na A/T daje sobie radę w 90%.
Ja myśle wlec z niemiec coś. A co do możliwości tych aut to powiem tak - miałem długą starą Vitarę v6 najpierw na 29.5 cala mt, potem na 31. Wiem co to auto potrafi a czego nie potrafi. Pod tym względem Samuraj na sprężynie ją objeżdża. No ale nie zawsze jest to potrzebne na co dzień.
A o HDI myśle dlatego że nie będzie tak wrażliwe na większe koła, będzie miało metalowy przedni dyfer a nie aluminiowy, a ciut większe koła skompensować mozna cziptuningiem
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: seku35 » pn sie 18, 2008 9:20 am

Ja w tej chwili mam 225/70R16 GY Wrangler.Silnik HDI 109km na trasie radzi sobie bardzo dobrze ale przy oponach standardowych(235/60R16).
Zakładając większe opony spadek mocy jest spory,więc jedyne wyjście jest założenie czipa,ja mam V-boxa podnosi moc o 15-20%.
A co najważniejsze spalanie praktycznie bez zmian.
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: seku35 » pn sie 18, 2008 9:30 am

mdeja ja swoją 2,5roku temu kupiłem w Belgi.Życzę owocnych poszukiwań :)2
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn sie 18, 2008 11:32 am

seku35 pisze:Ja w tej chwili mam 225/70R16 GY Wrangler.Silnik HDI 109km na trasie radzi sobie bardzo dobrze ale przy oponach standardowych(235/60R16).
Zakładając większe opony spadek mocy jest spory,więc jedyne wyjście jest założenie czipa,ja mam V-boxa podnosi moc o 15-20%.
A co najważniejsze spalanie praktycznie bez zmian.
I co dał chip? zbilansowały się straty dynamiki na większych kołach?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Lookash
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 29, 2008 9:08 am

Post autor: Lookash » pn sie 18, 2008 11:56 am

Znalazłem Yokohamy geolandar w standardowym rozmiarze myślę że je założę powinno być ok ewentualnie pomyślę o delikatnym lifcie żeby nie szurać podwoziem i z myślą o większych MT jakby co

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: seku35 » pn sie 18, 2008 8:22 pm

Czip praktycznie wyrównał spadek mocy,ale nie ma nic za darmo.
Fachowiec od tuningu odrazu uświadomił mnie że sprzęgło wytrzyma połowe(a może mniej)tego przebiegu co przy standardzie.
Moja ma dopiero 70kkm ale już myślę o zaopatrzeniu się w nowe sprzęgło.
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
damian89
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pt lut 15, 2008 6:54 pm
Lokalizacja: okolice Łodzi

Post autor: damian89 » pn sie 18, 2008 8:42 pm

Kolego mdeja ja sugeruje żebyś się lepiej zakrecił za GV z silnikiem od mazdy 2.0 :lol:
Silnik nie reaguje na jakość paliwa (jak narazie) :)21
No i wiadowmo co japoniec to japoniec :)23
Vitara 1.9 td '97 była...
Jest Vitara long 2.0 tdic '97

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » pn sie 18, 2008 9:14 pm

damian89 pisze:Kolego mdeja ja sugeruje żebyś się lepiej zakrecił za GV z silnikiem od mazdy 2.0 :lol:
Silnik nie reaguje na jakość paliwa (jak narazie) :)21
No i wiadowmo co japoniec to japoniec :)23
Brachol ma 406 HDI tyle ze 90 kucy. I chodzi mu to długo i niezawodnie. A na paliwie bym nie oszczędzał akurat. To i tak wychodzi taniej w eksploatacji niż mój samuraj co lubi 11 litrów benzynki na 100
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » wt sie 19, 2008 8:07 am

Witam! Jeżdżę GV od 3 lat ostatnio zmieniałem opony właśnie na 225/70 R16 i nie odczułem spadku mocy, co do silnika HDI to powiem szczerze ze jest czuły na paliwo...

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt sie 19, 2008 9:13 am

Miałeś jakieś przejścia z tym związane - znaczy się wymianę wytrysków przykładowo?
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
MarekG21
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 78
Rejestracja: ndz sty 11, 2004 7:27 pm
Lokalizacja: Połomia

Post autor: MarekG21 » wt sie 19, 2008 10:18 am

nie.. żadnych poważnych napraw nie było.. raz zawór wysokiego ciśnienia poszedł.. jedynie co to zapalający się check raz na 3 miesiące.

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt sie 19, 2008 11:47 am

Check engine mnie drażniło w placku przez 1.5 roku - winą był przepływomierz powietrza. A u Ciebie jaki kod błędu występuje? Pytam bom zainteresowany jednostkowo :wink:
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości