Strona 1 z 2
opony 225/75R16 w GVI
: pt sie 15, 2008 8:04 pm
autor: Lookash
Witam Wszystkich
Proszę o poradę, założyłem BFG AT 225/75R16 do niezmotanej Grand Vitary i zauważyłem że obcierają o plastiki z przodu przy skręcie nawet na płaskim. Zamierzam ją podnieść o 3cm na OME, pytanie mam czy to wystarczy . Przeszukałem forum i wynika że tego typu oponki mają prawo ocierać ale przy wykrzyżach. Opony obcierają o tylną część nadkola i obawiam się że nawet po lifcie będzie to występowało przy nawet niewielkim wykrzyżu. Zastanawiam się nad zmniejszeniem opon do 225/70R16 i odpuszczeniu sobie liftu ale mam wrażenie że będę się wieszał na każdej koleinie fabryczny prześwit to 183mm czyli nawet Qashkai ma większy a podobno Suza jest o niebo lepsza w terenie,
Jeśli ktoś miał może podobne problemy prosiłbym o pomoc

: pt sie 15, 2008 9:17 pm
autor: seku35
Tego nissana Q nie porównuj do suzy bo to inna budowa podwozia.
Opony mogłeś założyć 225/70R16,ale jak podniesiesz o 3-4cm powinno być OK.
: pt sie 15, 2008 10:36 pm
autor: Lookash
Jestem daleki od ubliżanie suzie porównaniem z Q wiem że bardziej jej do terrano tylko trochę mnie dziwi tak niewielki prześwit, chyba najmniejszy w tej klasie, a co się tyczy opon to takie polecili mi w warsztacie, jak po lifcie nie będą trzeć to git, choć trochę odczuwam spadek mocy ale myśle ze jazda w terenie mi to wynagrodzi
: sob sie 16, 2008 11:38 am
autor: welminski
nie histeryzezuj
Prześwit prześwitowi nierówny. Zajrzyj sobie pod swoje auto i pod nissana Q czy inne CRV i zobacz, że tam gdzie u ciebie widać ramę i most z tyłu w tamtych jest cała masa różnych ciekawych elementów czekających na urwanie.
GV do jazdy po leśnych drogach, lekkiego terenu ma prześwit ok, wymiana opon na AT czy MT daje b. dużo.
: sob sie 16, 2008 8:06 pm
autor: Lookash
Dzięki
Właśnie na razie tak zamierzam ją wykorzystywać, zastanawiam się wobec tego czy jest sens ładować kasę w lift czy po prostu nie sprawić sobie mniejszych gum a jak "błoto wciągnie" to wtedy ją motać. Suza jest prawie nowa ma 34k przebiegu i póki co na przeprawówki się nie będę nią wybierał
: sob sie 16, 2008 9:58 pm
autor: welminski
No sam zobaczysz, mi krótka GV na M/T wystarczała żeby dojechać w zasadzie wszędzie gdzie potrzebowałem. A jak się nie dało dojechać to zawsze zostawał spacer z plecakiem.
Problem z liftem GV jest taki, że zawsze i tak ci potem będzie szkoda wjechać w trudniejszy teren, więc po co się zbroić

? Przynajmniej będziesz potem mógł jak ja sprzedać jako nieużywane w terenie

: sob sie 16, 2008 10:02 pm
autor: Toroo
welminski pisze:nie histeryzezuj
Prześwit prześwitowi nierówny.
Dokładnie

: sob sie 16, 2008 10:09 pm
autor: Lookash
dzięki za radę tak i mi się wydawało a jakie masz te MTki bo fabrycznego rozmiaru nikt nie robi?
: sob sie 16, 2008 10:13 pm
autor: welminski
215/65/16 - Goodyear Wrangler M/T
: ndz sie 17, 2008 8:04 am
autor: mdeja
A mnie znowu troche zaczyna z powrotem nosić na Grand Vitare I HDI ale 5d. Drugie dziecko w drodze - do koziołka ciężko się będzie zapakować. A i jazd mi sie sporo szykuje po czarnym.
: ndz sie 17, 2008 12:51 pm
autor: seku35
Popieram,tylko za znalezieniem przyzwoitej GV 2.0HDI może być problem.
Ja ze swojej jestem zadowolony,ostatnio przejechałem 520km w 7 godzin.
W terenie na A/T daje sobie radę w 90%.
: ndz sie 17, 2008 3:20 pm
autor: Lookash
a jakie Seku znalazłeś ATki w tym rozmiarze? Ja szukałem i raczej nic mniejszego niż 225/70R16 nie znalazłem, mam szerokie felgi i 215/65/16 raczej się nie zmieszczą. A jak jeżdżę na czarnym na moich 225/75/16 to mam wrażenie jakby połowa kucy z silnika zdechła i chyba wrócę do standartowego wymiaru
: ndz sie 17, 2008 7:12 pm
autor: mdeja
Lookash pisze:a jakie Seku znalazłeś ATki w tym rozmiarze? Ja szukałem i raczej nic mniejszego niż 225/70R16 nie znalazłem, mam szerokie felgi i 215/65/16 raczej się nie zmieszczą. A jak jeżdżę na czarnym na moich 225/75/16 to mam wrażenie jakby połowa kucy z silnika zdechła i chyba wrócę do standartowego wymiaru
Możesz pomyśleć o wsadzeniu do dyfrów przełożeń 5.12 z Vitary 1.6. Troche pomoże.
: ndz sie 17, 2008 7:14 pm
autor: mdeja
seku35 pisze:W terenie na A/T daje sobie radę w 90%.
Ja myśle wlec z niemiec coś. A co do możliwości tych aut to powiem tak - miałem długą starą Vitarę v6 najpierw na 29.5 cala mt, potem na 31. Wiem co to auto potrafi a czego nie potrafi. Pod tym względem Samuraj na sprężynie ją objeżdża. No ale nie zawsze jest to potrzebne na co dzień.
A o HDI myśle dlatego że nie będzie tak wrażliwe na większe koła, będzie miało metalowy przedni dyfer a nie aluminiowy, a ciut większe koła skompensować mozna cziptuningiem
: pn sie 18, 2008 9:20 am
autor: seku35
Ja w tej chwili mam 225/70R16 GY Wrangler.Silnik HDI 109km na trasie radzi sobie bardzo dobrze ale przy oponach standardowych(235/60R16).
Zakładając większe opony spadek mocy jest spory,więc jedyne wyjście jest założenie czipa,ja mam V-boxa podnosi moc o 15-20%.
A co najważniejsze spalanie praktycznie bez zmian.
: pn sie 18, 2008 9:30 am
autor: seku35
mdeja ja swoją 2,5roku temu kupiłem w Belgi.Życzę owocnych poszukiwań

: pn sie 18, 2008 11:32 am
autor: mdeja
seku35 pisze:Ja w tej chwili mam 225/70R16 GY Wrangler.Silnik HDI 109km na trasie radzi sobie bardzo dobrze ale przy oponach standardowych(235/60R16).
Zakładając większe opony spadek mocy jest spory,więc jedyne wyjście jest założenie czipa,ja mam V-boxa podnosi moc o 15-20%.
A co najważniejsze spalanie praktycznie bez zmian.
I co dał chip? zbilansowały się straty dynamiki na większych kołach?
: pn sie 18, 2008 11:56 am
autor: Lookash
Znalazłem Yokohamy geolandar w standardowym rozmiarze myślę że je założę powinno być ok ewentualnie pomyślę o delikatnym lifcie żeby nie szurać podwoziem i z myślą o większych MT jakby co
: pn sie 18, 2008 8:22 pm
autor: seku35
Czip praktycznie wyrównał spadek mocy,ale nie ma nic za darmo.
Fachowiec od tuningu odrazu uświadomił mnie że sprzęgło wytrzyma połowe(a może mniej)tego przebiegu co przy standardzie.
Moja ma dopiero 70kkm ale już myślę o zaopatrzeniu się w nowe sprzęgło.
: pn sie 18, 2008 8:42 pm
autor: damian89
Kolego mdeja ja sugeruje żebyś się lepiej zakrecił za GV z silnikiem od mazdy 2.0
Silnik nie reaguje na jakość paliwa (jak narazie)
No i wiadowmo co japoniec to japoniec

: pn sie 18, 2008 9:14 pm
autor: mdeja
damian89 pisze:Kolego mdeja ja sugeruje żebyś się lepiej zakrecił za GV z silnikiem od mazdy 2.0
Silnik nie reaguje na jakość paliwa (jak narazie)
No i wiadowmo co japoniec to japoniec

Brachol ma 406 HDI tyle ze 90 kucy. I chodzi mu to długo i niezawodnie. A na paliwie bym nie oszczędzał akurat. To i tak wychodzi taniej w eksploatacji niż mój samuraj co lubi 11 litrów benzynki na 100
: wt sie 19, 2008 8:07 am
autor: MarekG21
Witam! Jeżdżę GV od 3 lat ostatnio zmieniałem opony właśnie na 225/70 R16 i nie odczułem spadku mocy, co do silnika HDI to powiem szczerze ze jest czuły na paliwo...
: wt sie 19, 2008 9:13 am
autor: mdeja
Miałeś jakieś przejścia z tym związane - znaczy się wymianę wytrysków przykładowo?
: wt sie 19, 2008 10:18 am
autor: MarekG21
nie.. żadnych poważnych napraw nie było.. raz zawór wysokiego ciśnienia poszedł.. jedynie co to zapalający się check raz na 3 miesiące.
: wt sie 19, 2008 11:47 am
autor: mdeja
Check engine mnie drażniło w placku przez 1.5 roku - winą był przepływomierz powietrza. A u Ciebie jaki kod błędu występuje? Pytam bom zainteresowany jednostkowo
