Schemat klimatyzacji w 2.0 V6 ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Schemat klimatyzacji w 2.0 V6 ?

Post autor: kozioU » wt sie 19, 2008 8:34 pm

Mam problem z klimą - mianowicie nie da się jej włączyć - mechanik dzisiaj sprawdzał wszystko po kolei i niby wszystko ok. - a klima włączyć się nie chce. Wcześniej włączała się ale z kolei nie chciała się wyłączyć, a teraz padło zupełnie.
Może ma ktoś dokładny schemat instalacji, bo mechanik miał tylko do 1.6, a tam jest trochę inaczej. Schemat z detali.ru pokazuje tylko co gdzie jest umieszczone, a nie gdzie dokładnie jakie kabelki idą.
A może miał ktoś podobny problem?

Pomóżcie, bo mam już dość piekarnika w aucie :(

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » wt sie 19, 2008 8:44 pm

wlasnie motam u siebie klime, przekladke z anglika ( notabene bede robil caly poradnik do tego) proponuje CI sprawdzic przekaznik sprezarki klimy, moglo go najpierw zewrzec(nie chciala si ewyalczyc) i w efekcie przepalic ( nie chce si ewlaczyc) jest na wiazce niedaleko sprezarki, mam tez zdjecie WSZYSTKICH elementow klimy vitary nowej rozlozonych na pomaranczowej masce, gdybys potrzebowal to wkleje
Ostatnio zmieniony wt sie 19, 2008 8:50 pm przez vaiker, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » wt sie 19, 2008 8:48 pm

dzięki za radę, napisz jeszcze, który to element (nr 3?)

http://detali.ru/cat/oem_sz2.asp?catalo ... +5&PID=208+

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » wt sie 19, 2008 10:03 pm

bardzo mozliwe, caly uklad w suzuki jest naprawde bardzo prosty w porownaniu do innych aut, wszystko zaczyna sie od pstryczka na konsoli, 3 kabelki w wiazce 8, masa,sygnal dla komputerka klimy i dioda, leci to to do komputera klimy wiazka 7 ktory bada tez obroty silnika(albo steruje podniesieniem obrotow w przypadku jalowego i wlaczonej klimy, jeszcze tego nie wiem), komputerek ten bierze teperature z chlodniczki, jesli ma sygnal z przycisku i wlasciwa wartosc z czujnika podaje PLUS na wiazke kabli ktora idzie do komory silnika-wiazka 2 lub 1, tego nie wiemBO na tym schemacie jest to inczej przedstawione niz mi si ewydaje, moim zdaniem po tym z czym sie spotkalem leci na 2, peirwsze widze opcje z czujnikiem temperatury wody, ale moglem przeoczyc, zastanawia mnie bezpiecnzik bo tam jest pokazany jako osobnyy na wiazce a w praktyce to jest wpiedty jeden kabel do puszki z bezpieniczkiem glownym,absem i reszta, tam wpada na czujnik cisnienia, jesli cisnienie zle no to tu sie sygnal konczy, jesli cisnienei dobre to leci sygnal na przekaznik pompy klimatyzacji, osobna bajka jest wentylator klimatyzacji, wydaje mi sie ze tez jest sterowany sygnalem z komputerka przez przekaznik, ale pewnosci jeszcze nie mam, moglo zawiezc u Ciebie pare rzeczy, zepsuty pstryczek klimy , rozkrecasz 2 srobki pod popielniczka, 2 nad suwakami, sciagasz ramke, odpinasz kabelek, odkrecasz 2 srobki dekielka, beirzesz miernik i sprawdzasz stycznik, kolejny to rozpeita wiazka, jedna wlasnie przy suwakach, za schowkiem masz 2 kostki ktore ida od suwakow, jedna kostke od komputera klimy, jedna kostke od czujnika temperatury, potem komora silnika, ta wiazka 2 lub 1 , dalej juz tylko czujnik cisnienia ( mozna by go zewrzec na sile) albo wlasnie te przekazniki, proponuje tez zbadac czy sprzeglo sprezarki lapie, podac 12 na volt na kabel odpinajac go od przekaznika
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » wt sie 19, 2008 10:52 pm

mechanik sprawdził włącznik nr 8 - wychodzi z niego 6 kabelków - mówił że działa i to nie wina włącznika, podał 12V na kostkę przy sterowniku nr 9 - sprzęgło sprężarki łapie, dalej już tylko to co pod maską

dzięki za wskazówki :)2

z_power
Posty: 319
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: EL..... (Łódź)

Post autor: z_power » wt sie 19, 2008 11:01 pm

Widze że przekopywaliśmy się przez ten sam temat ;) z tym że ja brnąłem w wersję 1,6. Jest jeszcze jeden czujnik, mierzy temperaturę w okolicy parownika i rozłącza sprzęgło kompresora jeśli temp. spadnie poniżej 2-4 st. C - ma to zapobiegać oblodzeniu parownika. Bezpieczniki - w 1,6 na pewno jest osobny 30A w komorze silnika przy przekaźnikach sprzęgła i wentylatora. W moim aucie kończący się wentylator skraplacza pobierał coraz większy prąd i spowodował stopienie gniazda bezpiecznika i nadpalenie złącz, objawiało się to losowym działaniem/niedziałaniem mimo że dioda we włączniku zapalała się zawsze gdy był na "on".
Aha, odłączenie kabelka od dodatkowego czujnika przy termostacie powodowało ciągłą pracę wentylatora... może ta "garść wspomnień" coś pomoże ;)
mały napis

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » śr sie 20, 2008 7:40 am

vaiker pisze:wlasnie motam u siebie klime,
Gościu :)2 jesteś niesamowity. Kabrio z klimą to jest coś :wink: będzie miała siostra ucieche :)2
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » śr sie 20, 2008 7:56 am

U mnie też jest klima, działa chłodzi ale nie chce podnosić obrotów przy włączonej klimie na wolnych obrotach. Wie ktoś co za to odpowiada?
Co do kończącego się wentylatora klimy - zaobserwowałem że czasem wieszają się w nim szczotki - wystarczy kilka ciosów kluczem do kół przez atrape w obudowe silnika.
Jeśli klima się nie załacza może być też problem z osuszaczem (u mnie jest po lewej stronie chłodnicy - patrząc od przodu auta) a na nim jest chyba ten termometr albo miernik ciśnienia - od góry kostka z 2 kablami.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » sob sie 23, 2008 7:48 pm

ok. wszystko po kolei przejrzane i posprawdzane i jakimś cudem klima działa , chociaż diody na włączniku nie chcą się świecić, ale wyszło, że sprężarka klimy coś nie domaga, bo po włączeniu zaczyna przeraźliwie świszczeć :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość