Wymiana sprzęgła Vitara - scieżka ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Wymiana sprzęgła Vitara - scieżka ?

Post autor: Żurek » pt sie 29, 2008 3:54 pm

przymierzam się do zwalenia skrzyni bo łożysko okrutnie rzęzi......może zapodałby ktoś scieżkę od czego zacząć i na czym skończyć ....
czy lepiej oddac to "fachowcowi " ?? w gzie to robie z zamkniętymi oczyma ale przed suką mam pewne obawy :-? może jakiś schemat co i jak ktoś podrzuci ??
z góry thx :)2
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt sie 29, 2008 4:34 pm

Jak robiłes sam w gazie, to spokojnie ogarniesz i suzukę
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pt sie 29, 2008 11:21 pm

Zapodaj mail to podeśle ci service manual... wszystko opisane rok po kroku + potrzebne narzędzia,
Tak jak napisal gri... Japonia to bajka po USRR :)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » pt sie 29, 2008 11:46 pm

Wyjmij silnik. Szybciej, prościej.

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » sob sie 30, 2008 3:23 pm

Od spodu:
1.Spuszczasz olej z reduktora,
2.Odkręcasz wały,wyjmujesz
3.Odkręcasz śruby mocujące skrzynię do poprzeczek(poduchy).
4.W środku zdejmujesz tunel,wywalasz lewarki (jest tam taki system żeby zdjać lewarek musisz wcisnąć i przekręcić w lewo jego mocowanie w skrzyni) Zostawiamy na luzie.
5.Odkrecasz linkę prędkościomierza,cięgno od sprzęgła.
6.Demontujesz rozrusznik.
7.Skrzynia trzyma się na 4 śruby do silnika.Trochę się naklniesz przy odkręcaniu bo dostęp dupiaty.
8.Odpowietrzeń i kostek elektrycznych nie odpinałem,musisz jeśli zrzucasz całą skrzynię.
9.na ramie połóż kawałek żelaza coby robiło za poprzeczkę pod obudowę sprzęgła w razie "W"
10.Łyzka,pręt i napieramy żeby rozdzielić skrzynie z silnikiem.Po trochu od góry,od dołu.
11.Odsuniesz skrzynię.Masz już dostęp do koła zamachowego i reszty badziewia.

Powodzenia!
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » sob sie 30, 2008 9:29 pm

troche bardziej spartanskie to zwalenie calej skrzyni z reduktorem, idzie sie naklnac bo ciezkie, minimum 2 osoby potrzebne ale wykonalne nawet w longu mimo dlugiego walu, dobrze jest miec grzechotke i klucz nasadowy 17 taki dlugosci 60 mm, nie wiecej, idealnie mozna odkrecic te glebokie sruby od skrzyni, nie zapomnij o trzpieniu centrujacym przy skrecaniu sprzegla, podczas zakladania skrzyni dobrze jest by ktos innny w komorze silnika napieral na niego aby sie odchylil troche
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

Awatar użytkownika
Danio BB
Posty: 367
Rejestracja: pn gru 03, 2007 12:02 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Danio BB » ndz sie 31, 2008 7:55 pm

Strasznie dużo pracy i to jeszcze tak długo w kanale... :wink:
W 1,5h niespiesznie w dwie osoby robię z wspólnikiem sprzęgło wyjmując silnik. Ale my jesteśmy leniwi.... :wink:

Awatar użytkownika
vaiker
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn maja 29, 2006 6:06 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Post autor: vaiker » ndz sie 31, 2008 10:48 pm

no mi z ojcem zeszlo 3,5 godziny zeby w V6 zdemontowac poroze ( kolektory wydechowe w tym silniku sa wspaniale ; ] i skrzynie cala zwalic by dostac sie do sprzegla, przyznam ze w pewnym momencie podszedl jeszcze kumpel i nas 3 sciagalo ta skrzynie z walmi zeby ja polozyc na dnie kanalu, chyba lepiej tak jak pisali wczesniej spuscic olej i zdemontowac reduktor i potem skrzynie z montazem calej skrzyni tez schodzi, i gimnastyka tez niezla
Vitara cabrio 2.0 16V '98 235/70/16MT LPG
Vitara long 2.0 V6 '97 225/75/16AT LPG

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » pn wrz 01, 2008 8:40 am

dzięki za wszystkie porady :)2
Bartmann pisze:Zapodaj meil to podeśle ci service manual... wszystko opisane rok po kroku + potrzebne narzędzia,
Tak jak napisal gri... Japonia to bajka po USRR :)
Bartmann, adres poszedł na pw.
pozdr !
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn wrz 01, 2008 9:20 pm

Żurek pisze: Bartmann, adres poszedł na pw.
pozdr !
Zwiększ rozmiar skrzynki albo podaj inny mail:

The following message to <TUTAJ TWÓJ MAIL> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.1.0 - Unknown address error 552-'Requested mail action aborted: exceeded storage allocation - Message size exceeds maximum'
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » wt wrz 02, 2008 10:56 am

poszedł kolejny @ na pw :wink:
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości