Zablokowany reduktor

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Zablokowany reduktor

Post autor: meenia » śr paź 01, 2008 2:48 pm

Witam, dzisiaj przy przelaczaniu wajcha reduktora zablokowala sie w pozycji neutralnej, auto nie jedzie na zadnym biegu. Zadne telepanie i ruszanie autem w trakcie telepania wajha nic nie daje. Co z tym dranstwem zrobic ?? sprawa dosc pilna, z gory dziekuje i prosze o niezabijanie za ewentualne bledy w pisowni. Bylbym zapomnial auto to sj 413 86 rok.


Pozdrawiam serdecznie
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
DZALAS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn lut 25, 2008 1:56 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DZALAS » śr paź 01, 2008 2:56 pm

z tego co pamietam to nie jesteś jedyny z taka przypadłością :D

funkcja SZUKAJ się kłania
Samurai sj413 89' 1,3 Gaz ,MT-ki,LIFT i takie tam :-)

Awatar użytkownika
4x4suza
Posty: 459
Rejestracja: pn sty 29, 2007 4:37 pm
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: 4x4suza » śr paź 01, 2008 3:12 pm

czasem pomaga rwanie do gory drazka i pchanie go po skosie na pozycje 4L jesli sie nie da trzeba rozbierac

po zciagnieciu dzwigni powinienes sie polapac co sie stanelo dlatego nie bede tego opisywal

aha rozbierac mam na mysli sama dzwignie nie reduktor :)21

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Post autor: poreb » śr paź 01, 2008 3:38 pm

wyciagasz lewarek z reduktora i patrzysz co sie stalo
najprawdopodobniej to wina wodzikow
wystarczy pogmerac troche srubokretem i ustawic na nowo wodziki

jezeli sytuacja ci sie powtorzy to najprawdopodobniej bedziesz zmuszony rozebrac reduktor
u mnie przyczyna kleszczenia sie reduktora byly minimalnie krzywe wodziki (odchyl od pionu wodzika okolo 2mm)
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: meenia » śr paź 01, 2008 6:48 pm

Sytuacja opanowana, po ciemku, z latarka w zebach odblokowalem. Dziekuje wszystkim serdecznie za pomoc i spadam do lasu :D

Pozdrawiam
sj 425 606468554

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: meenia » czw paź 02, 2008 10:50 am

Jako ze jestem zielony w tym temacie i wajha reduktora macham az w cos trafie, prosil bym bardzo o jakis schemat gdzie co tam jest, tzn gdzie jakie przelozenie.

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
bajaboss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: pt lut 22, 2008 7:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bajaboss » czw paź 02, 2008 2:30 pm

Obrazek
Samurai 1.3 '91

meenia
 
 
Posty: 1131
Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: meenia » czw paź 02, 2008 7:26 pm

Dzieki wielkie, to teraz jeszcze o co chodzi ze sprzegielkami przy piastach i jak one wygladaja, bo u mnie chyba nie ma ??

Pozdrawiam
sj 425 606468554

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Post autor: jarekstryszawa » ndz paź 05, 2008 8:46 pm

Jak tak patrzę na wyciąg z instrukcji zaciekawił mnie zakaz pracy 4H i 4L przy odpiętych sprzegięłkach. O co chodzi? Rozumiem, że wtedy całe obciążenie jest przekazywane przez tylną oś, mogą więcej dostawać w dupę półosie z przyległościami, ale innej wady nie widzę.
Pytam bo latam w większości z odpiętymi sprzęgłami, kiedy na stromiznach na suchej, przyczepnej nawierzchni trzeba z różnych powodów jechać wolniej zapinam 4L i jadę na samym tyle.
P.S. Już się nauczyłem, żeby przy odpiętych sprzęgiełkach nawet 4H zapinać na postoju :-?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » ndz paź 05, 2008 10:31 pm

jarekstryszawa pisze:zakaz pracy 4H i 4L przy odpiętych sprzegięłkach(...) bo mogą więcej dostawać w dupę półosie z przyległościami, ale innej wady nie widzę.
Też podobnie sobie dedukuję: jak rosną opory toczenia ( błoto) redukujemy bieg, zwiększamy obroty silnika, potem włączamy 4H, a jak już jest naprawdę ciężko to na koniec 4L...

I przy rozpiętych sprzęgiełkach przedniej osi całą orkę wykonują podzespoły jednej, tynej osi :-?


meenia pisze:chyba nie ma ??
Jak Ty piszesz "chyba" , to co ja mam Ci dradzic na odległość :-?

Foto wklej, to się dowiesz czy masz manualne, automaty lub na stałe spięte...


Instrukcja:

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=12439

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość