Strona 1 z 1

Felgi 15 do longa v6-możliwe tylko po przeróbkach?

: czw paź 30, 2008 10:23 pm
autor: Robsik
Witam

Z racji takiej ze będzie naprawiana vitka po wypadku i szykowana wyłącznie pod off road przychodzą różne myśli....
Jedna z nich to felgi 15
Kłopot jest z tym co pisze się na forum że z przodu nie mieszczą się zaciski hamulcowe... :roll:

Pytania są takie:

1.Da rade zamontować zaciski i tarcze od 1.6 w 2.0 V6 ??

2.Jest możliwość potraktowania samych zacisków fleksem ?? Czy może jest to zbyt niebezpieczne... ??

3.Jaka jest średnica wewnętrzna felg 15" , ile brakuje mniej więcej mm aby je założyć do V6 ?? Czy wszystkie felgi 15" maja taką sama średnice wewnętrzną (oczywiście chodzi o znaczne różnice) ??

Pozdrawiam Robsik

: pt paź 31, 2008 1:15 am
autor: Willy
zadne 15 nie zmieszcza sie na przod.
szlifowanie zacisku jest niebezpieczne
musiałbys załozyc całe zwrotnice od 1.6 bo mocowanie zacisku jest wyzej

: pt paź 31, 2008 8:48 am
autor: simca
Willy pisze:zadne 15 nie zmieszcza sie na przod.
a mierzyłeś sam czy tylko tak ze słyszenia ??

Tez jestem zainteresowany 15 do mojej, jak ktoś może to niech zmierzy średnice wewnętrzną felgi

: pt paź 31, 2008 1:06 pm
autor: mdeja
simca pisze:
Willy pisze:zadne 15 nie zmieszcza sie na przod.
a mierzyłeś sam czy tylko tak ze słyszenia ??

Tez jestem zainteresowany 15 do mojej, jak ktoś może to niech zmierzy średnice wewnętrzną felgi
A po co CI 15? Przecie masz już duże koła. 33 cale chcesz zakładać?
Moim zdaniem to troche niepotrzebne robienie sobie problemów. Od biedy na 16ke dobierzesz zamienniki rozmiarowe opon 15 calowych.
Dotza 16 cali też kupisz w niezłej cenie

: pt paź 31, 2008 1:16 pm
autor: Willy
sprawdzałem i poprostu sie nie da.
raz załozyłem 15 na taka vitare.i była to seryjna felga vitary przespawanym srodkiem(obrucona) tylko ze dno felgi wystawało poza obrecz. czyli et wychodzilo jakies -135 czyli cala felga wychodziła na zewnatrz

: pt paź 31, 2008 7:08 pm
autor: simca
mdeja pisze:
A po co CI 15? Przecie masz już duże koła. 33 cale chcesz zakładać?
Moim zdaniem to troche niepotrzebne robienie sobie problemów. Od biedy na 16ke dobierzesz zamienniki rozmiarowe opon 15 calowych.
Dotza 16 cali też kupisz w niezłej cenie
Widzisz oryginalne felgi 16 stalowe do vitary, to jakieś nie porozumienie. W najbliższych planach mam bodylifta, i chciałbym felgi z większym odsadzeniem założyć niestety w 16" jest kiepski wybór a o rynku wtórnym to już należy zapomnieć, jeżeli 15" nie podchodzą to będzie trzeba szukać 16 - przecież nie będę motać zacisków :wink:

: pt paź 31, 2008 11:07 pm
autor: vaiker
w zyciu bym nie zmienil zaciskow i tarcz, po cos takie wielkie jednak do tego auta zamontowali . . .

: pt paź 31, 2008 11:15 pm
autor: kozioU
dzięki temu przyzwoicie hamuje

ps. Vaiker sprawdziłeś PW?

: sob lis 01, 2008 12:05 pm
autor: mdeja
simca pisze:
mdeja pisze:
A po co CI 15? Przecie masz już duże koła. 33 cale chcesz zakładać?
Moim zdaniem to troche niepotrzebne robienie sobie problemów. Od biedy na 16ke dobierzesz zamienniki rozmiarowe opon 15 calowych.
Dotza 16 cali też kupisz w niezłej cenie
Widzisz oryginalne felgi 16 stalowe do vitary, to jakieś nie porozumienie. W najbliższych planach mam bodylifta, i chciałbym felgi z większym odsadzeniem założyć niestety w 16" jest kiepski wybór a o rynku wtórnym to już należy zapomnieć, jeżeli 15" nie podchodzą to będzie trzeba szukać 16 - przecież nie będę motać zacisków :wink:
Ale już seryjne alusy Suzuki są dobre. A DOTZ Dakar 7j16 z odpowiednim et też kupisz. To nie jest taka znowu droga felga a dobra jest. I estetyczna. Jak kupisz używane trójkąty 15 cali to będziesz je musiał też malować.
Policz koszty zmiany zwrotnic i regeneracji 15calówek - to może lepiej kupić nowe 16?

: sob lis 01, 2008 10:19 pm
autor: Robsik
No to chyba zostanę przy 16kach
Nowe(mniejsze) zaciski klocki i tarcze to
za duże modyfikacje w układzie hamulcowym-mniejsza skuteczność hamowania dochodzi do tego brak ABSu i większe kapcie !!

Znalazłem sobie już oponki(ok32"):
http://allegro.pl/item471408822_malates ... simex.html

Tylko zastanawiam się czy standardowe alusy będą pasować(chodzi o ET)

?? :roll:

: sob lis 01, 2008 10:25 pm
autor: kozioU
ciekawe co pierwsze klęknie przy tych oponach :lol:

: sob lis 01, 2008 11:20 pm
autor: Robsik
kozioU pisze:ciekawe co pierwsze klęknie przy tych oponach :lol:
A jakby tak sztywny.... 8)

Na początku bedzie stalowy GV i wzmocnione półosie-może wystarczy 8) :lol:

: sob lis 01, 2008 11:57 pm
autor: simca
a z czego dopasujesz wzmocnione półosie ??

: ndz lis 02, 2008 12:13 am
autor: mdeja
Jacenty przerabiał temat tego rozmiaru opon w VItarze - co prawda krótkiej 1.6 ale z założonym przednim mostem (obudową) od GV.
Co by nie było - moim zdaniem zrobisz pomnik który nie będzie miał siły jechać. Chyba że zwolnisz przełożenia

: ndz lis 02, 2008 12:33 am
autor: Robsik
Z półośkami to jeszcze nie wiadomo-taki plan ale czy
się znajdą ?? Może ktoś dorobi jak będzie w stanie ?? :roll:

Nad przełożeniami w mostach myślałem z 1.6 tylko zastanawiam
się czy to wystarczy, znając życie pewnie nie i będzie trzeba do reduktora coś pakować(z samuraja chyba mogę zapomnieć-automatyczna skrzynia)

Zobaczymy, na razie są to tylko plany... Puki co zbiera i liczy się fundusze !!

: ndz lis 02, 2008 1:06 am
autor: Robsik
Robsik pisze:Z półośkami to jeszcze nie wiadomo-taki plan ale czy
się znajdą ?? Może ktoś dorobi jak będzie w stanie ?? :roll:
No dobra o półośkach mogę pomarzyć-przypomniał mi się temat na suzuki.info . :oops:

: ndz lis 02, 2008 10:37 am
autor: mdeja
Przełożenia 5.12 z 16 nie wystarczą do 235/85/16. Może na płaskie jeszcze od wielkiej biedy ale nie w góry

: ndz lis 02, 2008 7:48 pm
autor: Robsik
No dobra na dzień dzisiejszy przekonałem ojczula na sztywny przedni most :)23

Teraz zastanawiamy się od jakiego autka zagarnąć:

UAZ (przełożenia takie jak w vitarce 1.6 ?? )
Honker-trochę szeroki(o 13 cm szerszy)
Jakieś inne propozycje ??

Co do kół będą to takie jak podałem, no na pewno 31' minimum !!

Teraz poszukuje informacji o zmotaniu sztywnego mostu...

Pozdrawiam :lol:

: ndz lis 02, 2008 8:53 pm
autor: kozioU
Robsik pisze:
Jakieś inne propozycje ??
Jak już motać to konkretnie, wrzuć oba mosty z toyoty :lol:

: ndz lis 02, 2008 8:57 pm
autor: poreb
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... &start=100

tam kolega sie nie patyczkuje 8)
laplander panowie laplander
teraz bez tego nie jest sie trendy :roll:

: ndz lis 02, 2008 9:45 pm
autor: Robsik
kozioU pisze:
Robsik pisze:
Jakieś inne propozycje ??
Jak już motać to konkretnie, wrzuć oba mosty z toyoty :lol:
A od jakiej konkretnie, żeby przełożenia pasowały do 32-33" ??

: wt lis 04, 2008 1:31 pm
autor: Maq
Wstawiasz reduktor z samuraia (cały), mosty z patrola i jest idealnie pod 33''

: wt lis 04, 2008 1:37 pm
autor: mdeja
Maq pisze:Wstawiasz reduktor z samuraia (cały), mosty z patrola i jest idealnie pod 33''
A co - masz już takiego plana?

: śr lis 05, 2008 7:44 am
autor: Maq
Plan taki od dawna już obmyślony i obliczony. Tylko, że w tym sezonie byłem na 3 (słownie: trzech) imprezach więc mocno się zastanawiam czy się w to pakować.

: czw lis 06, 2008 6:55 pm
autor: Robsik
Maq pisze:Wstawiasz reduktor z samuraia (cały), mosty z patrola i jest idealnie pod 33''

No tyle że to automat i nie wiem czy reduktor od samiego bedzie pasił.... :roll: Jeśli nie to jakie przeróbki trzeba wykonać ??

Most bedzie uazowski już załatwiony za darmochę tylko przełożenia wymienić...