Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

zupa69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 24, 2008 12:00 am
Lokalizacja: kraków

Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???

Post autor: zupa69 » pt paź 31, 2008 1:55 pm

Jestem tu nowy, Andrzej z Krakowa lub Londynu, nie mialem do tej pory stycznosci z samochodami terenowymi i prosze o pomoc w wyborze pierwszego pojazdu, ktory mialby sluzyc do jezdzenia po lesie rzece, terenie(nie extremalnym bo nie mam o tym pojecia) a takze mialby sluzyc do dluzszych wypraw moze karpaty, rumunia, ukraina, slowenia, roniejsze lub mniej rowne bezdroza, w anglii za bardzo rozsadne pieniadze moge kupic vitare 2.0 v6 long 1998 lub za podobna kase grand vitare ok 2000r 2.5 v6, ktory z tych pojazdow jest trwalszy bardziej nadajacy sie w teren czy moze to podobne konstrukcje??? z gory bardzo dziekuje za wszelkie porady.

Czy Ktos moze mial do czynienia z przekladka kierownicy w wyzej wymienionych pojazdach.
Dzieki, Pozdrawiam
Andrzej

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pixel » pt paź 31, 2008 2:22 pm

Nie twierdze że Suzuka jest zła....ale jako samochód wyprawowy, to w aglii bardzo tanio kupisz Discovery 2,5tdi albo kultowego Parcha 4,2 Diesla.

GoldenPB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 6:15 am
Lokalizacja: Piaseczno

Re: Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???

Post autor: GoldenPB » pt paź 31, 2008 3:42 pm

Tak z ciekawości po ile na miejscu chodza takie Vitary 2.0 V6 ??
Golden

Suzuki Vitara 2.0 V6 24V Long 1996

zupa69
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt paź 24, 2008 12:00 am
Lokalizacja: kraków

Post autor: zupa69 » pt paź 31, 2008 4:30 pm

1500 gbp

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » pt paź 31, 2008 4:56 pm

z nowszą grandką nie miałem do czynienia , natomiast 2.0 v6 raczej w długie trasy jest za mała w środku i paliwożerna
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Post autor: Willy » pt paź 31, 2008 6:06 pm

2.0 V6 ma nie wiadomo czemu bardziej awaryjne silniki.
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)

grand vitara ma stalowy most przedni ale przekładnia kierownicza jest na listwie

przekładka w obu autach wyglada podobnie tylko do grand zaplacisz za nia z 5000zł a do vitary z 3000zł

i teraz policz sobie auto 7500 + koszt przekładki + robocizna(okolo 2000-3000) + rejestracja 1700zł

widzialem kilka osob ktore pod koniec takich kombinacji stwierdzało ze jednak taniej wychodzi kupic auto z niemiec albo zarejestrowane w polsce
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » pt paź 31, 2008 7:19 pm

piotr-stihl pisze:z nowszą grandką nie miałem do czynienia , natomiast 2.0 v6 raczej w długie trasy jest za mała w środku i paliwożerna
Dwie osoby + bagaż, dwa tygodnie po Rumuńskich bezdrożach i jakoś nie powiem żeby mało miejsca było, Co do paliwozernosci to na kołach 30" MT, spalanie na trasie nie przekroczyło 12 l gazu (wyszło jak podroż osobówka która spala 6 litrów PB) - to dużo ?? Twoje przemyślenia na temat tego samochodu moim zdaniem są mylne. Poza tym są ludzie którzy wybierają się krótką na takie wyprawy :lol: :wink:
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
Karson
 
 
Posty: 5043
Rejestracja: śr lis 23, 2005 6:53 pm
Lokalizacja: Bilcza
Kontaktowanie:

Post autor: Karson » pt paź 31, 2008 7:29 pm

piotr-stihl pisze:z nowszą grandką nie miałem do czynienia , natomiast 2.0 v6 raczej w długie trasy jest za mała w środku i paliwożerna
a która terenówka jest oszczędniejsza ??
SCARAB TEAM
Land Rover rullez :)21

jacenty
Posty: 788
Rejestracja: pt sie 13, 2004 10:21 pm
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: jacenty » pt paź 31, 2008 9:00 pm

Jeeeep 4,0 :wink:
suzuki vitara 1.6 (SZARA EMINENCJA)
Suzuki Vitara 2.0 (BŁĘKITNY GROM )
T4 syncro -wyprawowy.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » sob lis 01, 2008 12:19 pm

przez 2 lata jak mam vitarę longa v6 - nigdy mi na pb nie zeszła poniżej 11 litrów/100km - tylko raz jadąc z Holandii nie przekraczając 100/h wyszło mniej ale szkoda o tym pisać co to była za jazda
a mam przez ten czas nakręcone ponad 40 tysięcy kilometrów :D - śmieszy mnie jak ktoś twierdzi że mało pali - ona MUSI tak palić
co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » sob lis 01, 2008 7:09 pm

mi w trasie schodzi poniżej 10, ale ja nie przekraczam setki, raczej 80-90 :lol:

Awatar użytkownika
simca
Posty: 308
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:50 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: simca » sob lis 01, 2008 9:56 pm

piotr-stihl pisze: co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
Ciekawe co mają powiedzieć właściciele samurajów i krótkich vitek.
Jak masz mało miejsca to zawsze możesz kupić długiego Grata :wink:
vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » sob lis 01, 2008 10:10 pm

simca pisze:Jak masz mało miejsca to zawsze możesz kupić długiego Grata :wink:
w sensie, że autobus :)21

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » sob lis 01, 2008 10:16 pm

simca pisze:
piotr-stihl pisze: co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
Ciekawe co mają powiedzieć właściciele samurajów i krótkich vitek.
Jak masz mało miejsca to zawsze możesz kupić długiego Grata :wink:
co kto lubi, dla mnie parchol wygląda jak garaż dla vitary :)21 fajny jest ale zdecydowanie za duży, a długa vitara jest w sam raz :)2 :D

sowator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:47 pm
Lokalizacja: Boleslawiec

Post autor: sowator » ndz lis 02, 2008 12:05 am

Willy pisze:2.0 V6 ma nie wiadomo czemu bardziej awaryjne silniki.
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)
Witam!

Czyli rozrzad jest taki sam? pytam sie bo mam mozliwosc zalatwienia czesci z USA ale tam nie maja 2,0 tylko 2,5...a juz mi cos swierszczy w rozrzadzie ;)

Pozdrawiam

Art
Suzuki Vitara 2,0 i 6 garnków ;)

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » ndz lis 02, 2008 5:25 am

nie był bym taki pewny co do rozrządu
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lis 02, 2008 8:55 am

sowator pisze:
Willy pisze:2.0 V6 ma nie wiadomo czemu bardziej awaryjne silniki.
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)
Witam!

Czyli rozrzad jest taki sam? pytam sie bo mam mozliwosc zalatwienia czesci z USA ale tam nie maja 2,0 tylko 2,5...a juz mi cos swierszczy w rozrzadzie ;)

Pozdrawiam

Art
W 2.5 poprawiono własnie napinacze i stosuje się wymiennie znaczy nie ma już dostepnych dla 2.0... zastąpiły je nowsze.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
Willy
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: czw lis 06, 2003 10:26 pm

Post autor: Willy » ndz lis 02, 2008 12:14 pm

Bartmann pisze:
W 2.5 poprawiono własnie napinacze i stosuje się wymiennie znaczy nie ma już dostepnych dla 2.0... zastąpiły je nowsze.
dokładnie tak
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....

sowator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:47 pm
Lokalizacja: Boleslawiec

Post autor: sowator » ndz lis 02, 2008 10:44 pm

Czyli moge spokojnie zamawiac od 2,5 ?? jezeli tak to swietnie :)
I jeszcze jedno pytanie, czy jest roznica w ukladzie rozrzadu pomiedzy silnikami do 1998 a tymi powyzej??

Pozdrawiam

Art
Suzuki Vitara 2,0 i 6 garnków ;)

GoldenPB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: czw wrz 11, 2008 6:15 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: GoldenPB » pn lis 03, 2008 10:12 am

A ile kompletny rozrząd kosztuje w USA ??
Golden

Suzuki Vitara 2.0 V6 24V Long 1996

sowator
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: czw lis 23, 2006 3:47 pm
Lokalizacja: Boleslawiec

Post autor: sowator » pn lis 03, 2008 3:19 pm

GoldenPB pisze:A ile kompletny rozrząd kosztuje w USA ??
Jeszcze dokladnie nie wiem...jak bede mial konkretne info co i do czego pasuje, to wtedy bede sprawdzal...

Pozdrawiam

Art
Suzuki Vitara 2,0 i 6 garnków ;)

x-bowman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 17, 2008 12:34 am
Lokalizacja: Jura, CH

Post autor: x-bowman » pn lis 03, 2008 7:31 pm

Karson pisze:
piotr-stihl pisze:z nowszą grandką nie miałem do czynienia , natomiast 2.0 v6 raczej w długie trasy jest za mała w środku i paliwożerna
a która terenówka jest oszczędniejsza ??
Vitara Diesel ;-)
1.9 TD (silnik PSA) 7-8 l/100km
2.0 TD IC (silnik Mazda) 8-9 l/100km

My z kobietą od sierpnia jeździmy długą Vitką 2.0TDIC i nie przekraczamy 8l/100, 20% lekki teren (lekki bo Vitka niezmotana jeszcze), 50% trasa, 30% miasto.

Przekładanie angola też rozważaliśmy, ale po przealizowaniu kosztów (również czasowych) i biorąc pod uwagę że taka przekładka prędzej czy później da o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie, odpuściliśmy całkowicie i kupiliśmy seryjną, nietykaną sztukę z kierownicą po odpowiedniej dla Kontynentu stronie.

Najpierw próbowaliśmy ściągać zza Odry (tysiączek w plecy), ale znalazła się fajna sztuka '97 zarejestrowana w Polsce za 17kPLN i sytuacja się rozwiązała.
Suzuki Vitara 2.0 DI/C TURBO '97, lift 2', KL-71 225x75R16
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)

Awatar użytkownika
Thomas B
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 09, 2004 9:23 am
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontaktowanie:

Post autor: Thomas B » pn lis 03, 2008 11:47 pm

Witam,
Materac dwuosobowy bez problemu wchodzi do środka więc dwie osoby spoko się wyśpią (sprawdzone) , a jeśli na dach wrzucis jakiś baganik to problem wielkości vitary masz z głowy.
Pozdrawiam
Suzuki Vitara LONG 2.0 V6

x-bowman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 17, 2008 12:34 am
Lokalizacja: Jura, CH

Re: Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???

Post autor: x-bowman » wt lis 04, 2008 9:57 am

zupa69 pisze:prosze o pomoc w wyborze pierwszego pojazdu, ktory mialby sluzyc do jezdzenia po lesie rzece, terenie(nie extremalnym bo nie mam o tym pojecia) a takze mialby sluzyc do dluzszych wypraw moze karpaty, rumunia, ukraina, slowenia, roniejsze lub mniej rowne bezdroza, w anglii za bardzo rozsadne pieniadze moge kupic vitare 2.0 v6 long 1998 lub za podobna kase grand vitare ok 2000r 2.5 v6, ktory z tych pojazdow jest trwalszy bardziej nadajacy sie w teren czy moze to podobne konstrukcje??? z gory bardzo dziekuje za wszelkie porady.
Jeśli w podobnej cenie możesz kupić Longa '98 i GV '00, to albo to bardzo drogi Long, albo podejrzanie tania GV - tak czy inaczej porządnie sprawdź przed zakupem, bo to chyba jakaś sciema jest.

Vitara Long: pełna rama, mechaniczne przeniesienie napędu bez elekroniki

Grand Vitara: rama zintegrowana z nadwoziem - lżejsza niż w Longu, ale po dzwonie ciężko się ją prostuje - trzeba na to zwrócić szczególną uwagę przy zakupie używki,
dorzucona jakaś elektronika do przeniesienia napędu (właściciele GV: potwierdźcie proszę czym tam się elekronicznie steruje)

Wybór między GV a Longiem nie jest jednoznaczny - dobrze utrzymany Long z 98 będzie pewnie trochę lepszy w teren niż GV, ale pewnie Long będzie mieć więcej rdzy na podwoziu.
Tak czy inaczej bez conajmniej lekkiego liftu i większych kapci prawdziwy teren trzeba omijać zarówno Longiem jak i GV.

I pamiętaj, żeby do ogólnej ceny pojazdu doliczyć pakiet startowy, conajmniej filtry, płyny, rozrząd i hamulce - ok. 1,5kPLN.

I najważniejsze - poczytaj fora (to i inne o Sukach) i popytaj okolicznych mechaników co oni myślą o Longu vs. GV, ich wersjach silnikowych i innych samochodach. Jak często odwiedzasz GB, to może rzeczywiści lepiej zainwestować w LR Discovery.
Odwiedź też sklepy z częściami samochodowymi i popytaj o ceny, dostępność i wybór - prędzej czy później będziesz musiał coś kupić i coś naprawić w terenówce, także warto wiedzieć jakie są aktualne ceny.
Suzuki Vitara 2.0 DI/C TURBO '97, lift 2', KL-71 225x75R16
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » wt lis 04, 2008 12:10 pm

X-bowman. Pierwsza generacja Grand Vitary ma ramę pełną - bardzo podobną do tej która jest w VItarze Long V6.
Dopiero najnowsza - II generacja Grand Vitary , będąca solidnym SUVem - ma niepełną, szczątkową ramę zintegrowaną z nadwoziem.
Zaś różnice cenowe pomiędzy najmłodszymi starymi vitarami V6 a najstarszymi Grand Vitarami I generacji - już nie są zbyt wielkie.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości