Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???
Moderator: Albert_N
Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???
Jestem tu nowy, Andrzej z Krakowa lub Londynu, nie mialem do tej pory stycznosci z samochodami terenowymi i prosze o pomoc w wyborze pierwszego pojazdu, ktory mialby sluzyc do jezdzenia po lesie rzece, terenie(nie extremalnym bo nie mam o tym pojecia) a takze mialby sluzyc do dluzszych wypraw moze karpaty, rumunia, ukraina, slowenia, roniejsze lub mniej rowne bezdroza, w anglii za bardzo rozsadne pieniadze moge kupic vitare 2.0 v6 long 1998 lub za podobna kase grand vitare ok 2000r 2.5 v6, ktory z tych pojazdow jest trwalszy bardziej nadajacy sie w teren czy moze to podobne konstrukcje??? z gory bardzo dziekuje za wszelkie porady.
Czy Ktos moze mial do czynienia z przekladka kierownicy w wyzej wymienionych pojazdach.
Dzieki, Pozdrawiam
Andrzej
Czy Ktos moze mial do czynienia z przekladka kierownicy w wyzej wymienionych pojazdach.
Dzieki, Pozdrawiam
Andrzej
Re: Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???
Tak z ciekawości po ile na miejscu chodza takie Vitary 2.0 V6 

Golden
Suzuki Vitara 2.0 V6 24V Long 1996
Suzuki Vitara 2.0 V6 24V Long 1996
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
2.0 V6 ma nie wiadomo czemu bardziej awaryjne silniki.
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)
grand vitara ma stalowy most przedni ale przekładnia kierownicza jest na listwie
przekładka w obu autach wyglada podobnie tylko do grand zaplacisz za nia z 5000zł a do vitary z 3000zł
i teraz policz sobie auto 7500 + koszt przekładki + robocizna(okolo 2000-3000) + rejestracja 1700zł
widzialem kilka osob ktore pod koniec takich kombinacji stwierdzało ze jednak taniej wychodzi kupic auto z niemiec albo zarejestrowane w polsce
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)
grand vitara ma stalowy most przedni ale przekładnia kierownicza jest na listwie
przekładka w obu autach wyglada podobnie tylko do grand zaplacisz za nia z 5000zł a do vitary z 3000zł
i teraz policz sobie auto 7500 + koszt przekładki + robocizna(okolo 2000-3000) + rejestracja 1700zł
widzialem kilka osob ktore pod koniec takich kombinacji stwierdzało ze jednak taniej wychodzi kupic auto z niemiec albo zarejestrowane w polsce
kiedys sj413
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
vitarka 31/10,5
no i jeszcze cos bym poskładał.....
Dwie osoby + bagaż, dwa tygodnie po Rumuńskich bezdrożach i jakoś nie powiem żeby mało miejsca było, Co do paliwozernosci to na kołach 30" MT, spalanie na trasie nie przekroczyło 12 l gazu (wyszło jak podroż osobówka która spala 6 litrów PB) - to dużopiotr-stihl pisze:z nowszą grandką nie miałem do czynienia , natomiast 2.0 v6 raczej w długie trasy jest za mała w środku i paliwożerna



vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
patrol y60 - autobus
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
przez 2 lata jak mam vitarę longa v6 - nigdy mi na pb nie zeszła poniżej 11 litrów/100km - tylko raz jadąc z Holandii nie przekraczając 100/h wyszło mniej ale szkoda o tym pisać co to była za jazda
a mam przez ten czas nakręcone ponad 40 tysięcy kilometrów
- śmieszy mnie jak ktoś twierdzi że mało pali - ona MUSI tak palić
co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
a mam przez ten czas nakręcone ponad 40 tysięcy kilometrów

co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane
obecnie nissan navara 2.5 tdi
Ciekawe co mają powiedzieć właściciele samurajów i krótkich vitek.piotr-stihl pisze: co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
Jak masz mało miejsca to zawsze możesz kupić długiego Grata

vitara 2,0 V6
patrol y60 - autobus
patrol y60 - autobus
co kto lubi, dla mnie parchol wygląda jak garaż dla vitarysimca pisze:Ciekawe co mają powiedzieć właściciele samurajów i krótkich vitek.piotr-stihl pisze: co do pojemności wnętrza to nie czarujmy się - jest to powiększona wersja kaszlaka z lepszymi właściwościami trakcyjnymi
Jak masz mało miejsca to zawsze możesz kupić długiego Grata



Witam!Willy pisze:2.0 V6 ma nie wiadomo czemu bardziej awaryjne silniki.
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)
Czyli rozrzad jest taki sam? pytam sie bo mam mozliwosc zalatwienia czesci z USA ale tam nie maja 2,0 tylko 2,5...a juz mi cos swierszczy w rozrzadzie

Pozdrawiam
Art
Suzuki Vitara 2,0 i 6 garnków 

-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
W 2.5 poprawiono własnie napinacze i stosuje się wymiennie znaczy nie ma już dostepnych dla 2.0... zastąpiły je nowsze.sowator pisze:Witam!Willy pisze:2.0 V6 ma nie wiadomo czemu bardziej awaryjne silniki.
(konstrukcja 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama tylko srednice tłoka zmienili)
Czyli rozrzad jest taki sam? pytam sie bo mam mozliwosc zalatwienia czesci z USA ale tam nie maja 2,0 tylko 2,5...a juz mi cos swierszczy w rozrzadzie
Pozdrawiam
Art
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Vitara DieselKarson pisze:a która terenówka jest oszczędniejszapiotr-stihl pisze:z nowszą grandką nie miałem do czynienia , natomiast 2.0 v6 raczej w długie trasy jest za mała w środku i paliwożerna

1.9 TD (silnik PSA) 7-8 l/100km
2.0 TD IC (silnik Mazda) 8-9 l/100km
My z kobietą od sierpnia jeździmy długą Vitką 2.0TDIC i nie przekraczamy 8l/100, 20% lekki teren (lekki bo Vitka niezmotana jeszcze), 50% trasa, 30% miasto.
Przekładanie angola też rozważaliśmy, ale po przealizowaniu kosztów (również czasowych) i biorąc pod uwagę że taka przekładka prędzej czy później da o sobie znać w najmniej oczekiwanym momencie, odpuściliśmy całkowicie i kupiliśmy seryjną, nietykaną sztukę z kierownicą po odpowiedniej dla Kontynentu stronie.
Najpierw próbowaliśmy ściągać zza Odry (tysiączek w plecy), ale znalazła się fajna sztuka '97 zarejestrowana w Polsce za 17kPLN i sytuacja się rozwiązała.
Suzuki Vitara 2.0 DI/C TURBO '97, lift 2', KL-71 225x75R16
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)
Re: Vitra 2.0 v6 czy Grand Vitara 2.5 v6 LONG z anglii ???
Jeśli w podobnej cenie możesz kupić Longa '98 i GV '00, to albo to bardzo drogi Long, albo podejrzanie tania GV - tak czy inaczej porządnie sprawdź przed zakupem, bo to chyba jakaś sciema jest.zupa69 pisze:prosze o pomoc w wyborze pierwszego pojazdu, ktory mialby sluzyc do jezdzenia po lesie rzece, terenie(nie extremalnym bo nie mam o tym pojecia) a takze mialby sluzyc do dluzszych wypraw moze karpaty, rumunia, ukraina, slowenia, roniejsze lub mniej rowne bezdroza, w anglii za bardzo rozsadne pieniadze moge kupic vitare 2.0 v6 long 1998 lub za podobna kase grand vitare ok 2000r 2.5 v6, ktory z tych pojazdow jest trwalszy bardziej nadajacy sie w teren czy moze to podobne konstrukcje??? z gory bardzo dziekuje za wszelkie porady.
Vitara Long: pełna rama, mechaniczne przeniesienie napędu bez elekroniki
Grand Vitara: rama zintegrowana z nadwoziem - lżejsza niż w Longu, ale po dzwonie ciężko się ją prostuje - trzeba na to zwrócić szczególną uwagę przy zakupie używki,
dorzucona jakaś elektronika do przeniesienia napędu (właściciele GV: potwierdźcie proszę czym tam się elekronicznie steruje)
Wybór między GV a Longiem nie jest jednoznaczny - dobrze utrzymany Long z 98 będzie pewnie trochę lepszy w teren niż GV, ale pewnie Long będzie mieć więcej rdzy na podwoziu.
Tak czy inaczej bez conajmniej lekkiego liftu i większych kapci prawdziwy teren trzeba omijać zarówno Longiem jak i GV.
I pamiętaj, żeby do ogólnej ceny pojazdu doliczyć pakiet startowy, conajmniej filtry, płyny, rozrząd i hamulce - ok. 1,5kPLN.
I najważniejsze - poczytaj fora (to i inne o Sukach) i popytaj okolicznych mechaników co oni myślą o Longu vs. GV, ich wersjach silnikowych i innych samochodach. Jak często odwiedzasz GB, to może rzeczywiści lepiej zainwestować w LR Discovery.
Odwiedź też sklepy z częściami samochodowymi i popytaj o ceny, dostępność i wybór - prędzej czy później będziesz musiał coś kupić i coś naprawić w terenówce, także warto wiedzieć jakie są aktualne ceny.
Suzuki Vitara 2.0 DI/C TURBO '97, lift 2', KL-71 225x75R16
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)
X-bowman. Pierwsza generacja Grand Vitary ma ramę pełną - bardzo podobną do tej która jest w VItarze Long V6.
Dopiero najnowsza - II generacja Grand Vitary , będąca solidnym SUVem - ma niepełną, szczątkową ramę zintegrowaną z nadwoziem.
Zaś różnice cenowe pomiędzy najmłodszymi starymi vitarami V6 a najstarszymi Grand Vitarami I generacji - już nie są zbyt wielkie.
Dopiero najnowsza - II generacja Grand Vitary , będąca solidnym SUVem - ma niepełną, szczątkową ramę zintegrowaną z nadwoziem.
Zaś różnice cenowe pomiędzy najmłodszymi starymi vitarami V6 a najstarszymi Grand Vitarami I generacji - już nie są zbyt wielkie.
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości