Strona 1 z 2
Jakie patenty na komfor;)
: wt lis 04, 2008 10:48 pm
autor: filarm
Jakie są TANIE patenty na poprawę komfortu w samuraiu(jak szybko jadę to tak skacze na nierównościach że odrywa sie od ziemi a gdyby lepiej wybierał dziury dało by się szybciej jechać

oczywiście nie mówię o asfalcie...Da coś wymiana amortyzatorów na przykład na trail master ssv?? a może coś z resorami się pobawić czy sprężyny?? Używam tego auta do jazdy w terenie często ciężkim(podjazdy kamieniste, bagna) ale zdarzają się i szybkie lajtowe odcinki przez las i pola

ale po drogach też czasem między bielskiem i żywcem, więc totalne motanie odpada

: wt lis 04, 2008 10:57 pm
autor: Piotr Karcz
Napiszę jak pogorszyć
- ciśnienie 2,5 atmosfery w oponach,
- używać zamęczone "płaskie" resory, ewentualnie lekko zmotane przez dołożenie dodatkowego pióra od BWP,
Ps. Użyłeś słowa "komfort" w odniesieniu do samuraia
Była taka wersja produkowana

: wt lis 04, 2008 10:57 pm
autor: Adam.Ż
było dużo...
podobno resory OME dużo dają(tak mówi Trasek). Założone są w jednym aucie u nas(w socho) ale auto jeszcze nie jeździ więc nie mogę osobiście poświadczyć.
: wt lis 04, 2008 11:02 pm
autor: Albert_N
dobre amory, resory z przekladkami z teflonu, nieco mniej powietrza w oponach i wygodne fotele.
: wt lis 04, 2008 11:05 pm
autor: Seba350
Fotel na poduszcze pneumatycznej jak w ciezarowkach

OOOO wlasnie sobie przypomnialem,ze w koparko-ladowarce fotel pneumatyczny ma nawet wlasny kompresorek

: wt lis 04, 2008 11:24 pm
autor: Dmieszcz
Moim zdaniem (opinia poparta eksperymentami) najtańszym skutecznym sposobem na poprawę komfortu samuraja jest ... zamiana na vitarę

: śr lis 05, 2008 6:33 am
autor: seba4x4
Nie musi być to Vitara, w zasadzie zmiana na jakiekolwiek inne auto pomaga

W sumie najbardziej komfortowy Samurai to jak najmniej motany z sprawnymi resorami i amorkami. Jednak przedmówcy mają rację, z natury słowa komfort i Samurai się wykluczają.....
: śr lis 05, 2008 7:14 am
autor: marianek4x4
OME.....mam i wiem że jest to przepaść w stosunku do oryginału......
: śr lis 05, 2008 7:21 am
autor: Mroczny
dośc dobrze wypada remedium w postaci lawety
a serio - dobry i niezmęcozny oryginalny zawias robi całkiem przyzwoicie (oczywiście jak na coś tak małego i skocznego)
: śr lis 05, 2008 8:36 am
autor: Stang
Springi jedyna słuszna droga

moja jeździ jak poduszkowiec
jazdę swoją mogę porównać do LJ70 a nawet do Dyskoteki Vitara przy niej to wóz drabiniasty

: śr lis 05, 2008 9:17 am
autor: Grześ K.
To jeszcze od budżetu zależy. Wersja niskobudżetowa zakłada wygodny fotel,jak pisał Albert, i ze 200 kg obciążenia, tak żeby resory trochę siadły i zaczęły pracować

: śr lis 05, 2008 9:39 am
autor: TomaszRT
marianek4x4 pisze:OME.....mam i wiem że jest to przepaść w stosunku do oryginału......
Jeździłeś na
nowym oryginalnym zawieszeniu ?
: śr lis 05, 2008 10:39 am
autor: Kostuch
Jak tanio, to poproś kogoś żeby cię przewiózł lj80 (najlepiej na tylnim siedzeniu.
Jak wsiądziesz z powrotem do samuraia, poczujesz KOMFORT.

: śr lis 05, 2008 11:55 am
autor: Albert_N
i przestrzen oraz otaczajacy zewszad luksus

ja po zajeciu miejsca kierowcy w Twojej LJtce przestalem narzekac na ciasnote i pozycje kierowcy

: śr lis 05, 2008 3:20 pm
autor: Kostuch
Albert_N pisze:i przestrzen oraz otaczajacy zewszad luksus

ja po zajeciu miejsca kierowcy w Twojej LJtce przestalem narzekac na ciasnote i pozycje kierowcy

bajdełej:
Zagęszczaj ruchy przy swoim pomniku.
Jak dobrze pójdzie, to po najbliższym weekendzie wyjade w końcu z garażu się polansować
Cyknę parę fotek i obiecuję, że dymek z wydechu nie będzie z photoshopa

: śr lis 05, 2008 3:48 pm
autor: Adam.Ż
Stang pisze:Springi jedyna słuszna droga

moja jeździ jak poduszkowiec
jazdę swoją mogę porównać do LJ70 a nawet do Dyskoteki Vitara przy niej to wóz drabiniasty

mówisz o różnicy między disco a vitara??
jechałem i tym i tym i vitarą mi się dużo lepiej jechało(mniej bujało na czarnym)
: śr lis 05, 2008 3:49 pm
autor: Adam.Ż
TomaszRT pisze:marianek4x4 pisze:OME.....mam i wiem że jest to przepaść w stosunku do oryginału......
Jeździłeś na
nowym oryginalnym zawieszeniu ?
a co to znaczy nowe??
w nowo co wyprodukowanym aucie??
: śr lis 05, 2008 6:05 pm
autor: TomaszRT
Adam.Ż pisze:TomaszRT pisze:marianek4x4 pisze:OME.....mam i wiem że jest to przepaść w stosunku do oryginału......
Jeździłeś na
nowym oryginalnym zawieszeniu ?
a co to znaczy nowe??
w nowo co wyprodukowanym aucie??
Nowe to znaczy nowe.. (prawie ) nie jeżdżone.. W nowo wyprodukowanym aucie. Albo w staro wyprodukowanym aucie ale po wymianie zawieszenia na nowe..
: śr lis 05, 2008 6:08 pm
autor: Albert_N
Kostuch pisze:
bajdełej:
Zagęszczaj ruchy przy swoim pomniku.
Jak dobrze pójdzie, to po najbliższym weekendzie wyjade w końcu z garażu się polansować
Cyknę parę fotek i obiecuję, że dymek z wydechu nie będzie z photoshopa

Ostra mowa
wzrosla mi motywacja

: śr lis 05, 2008 6:49 pm
autor: Adam.Ż
TomaszRT pisze:marianek4x4 pisze:OME.....mam i wiem że jest to przepaść w stosunku do oryginału......
Jeździłeś na
nowym oryginalnym zawieszeniu ?
on nie napisał że jest przepaść w stosunku do oryginału.
Ale podejrzewam że i tak jest lepiej niż na nowym oryginalnym.
: czw lis 06, 2008 10:19 pm
autor: filarm
A co by było gdyby wyjąć jakieś pióra resora?? byłby miększy do tego dobre amortyzatory...Albo zostawić tylko główne pióra dla prowadzenia i wstawić mięciutkie sprężyny-na przykład tam gdzie jest amortyzator(tak żeby był wewnątrz sprężyny) oczywiście wzmocnić mocowania amorków...ciekawe co by z tego było??
: czw lis 06, 2008 11:07 pm
autor: Adam.Ż
wyjęcie to nie za dobry pomysł...
za mocno usiądzie.
Ja mam z tyłu sprężyny między ramą a mostem, ale mam inne resory i nie wyjmowałem piór(bo suza jest cięższa).
Miałem wcześniej te same springi na amorach(sportowe od sharana) ale to było niezbyt bezpieczne i ciężko przy wymianie amorów...
i sprężyna musi być wtedy dość cienka - może od quada albo motocykla??
: czw lis 06, 2008 11:26 pm
autor: Toroo
Stang pisze:Springi jedyna słuszna droga

moja jeździ jak poduszkowiec
A od czego Założyłeś springi

: pt lis 07, 2008 1:13 am
autor: Mad Max
Fotel na poduszcze pneumatycznej jak w ciezarowkach
Ta jasne... musiałbyś być Inspektor Gadżet żeby Ci się nogi do pedałów wydłużały
Zresztą temat był już przerabiany przez Miśka. Prawda?
: pt lis 07, 2008 9:14 am
autor: Stang
Toroo pisze:Stang pisze:Springi jedyna słuszna droga

moja jeździ jak poduszkowiec
A od czego Założyłeś springi

tylne od Focusa 1 5-cio drzwiowego drut 11 można też od kombi ale za twardo jest bo drut 13