Zaworek ISC

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
corsinho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 15, 2008 10:16 am
Lokalizacja: StrzelceOp.

Zaworek ISC

Post autor: corsinho » sob lis 08, 2008 9:03 pm

Vitka

dzisiaj dowiedziałem się że najprawdopodobniej siada mi jakiś zawór ISC, bo jak włączę nadmuch czy dam długie to silnik wpada w małe drgawki i delikatnie postukuje. Jak wyłączę dmuchawę to wszystko wraca do normy.
Może ktoś mi podpowie jak ten cały zaworek wygląda i gdzie go szukac - bo tak się składa mam drugi silnik jako dawcę organów :D
Ponoć Las i terenowy samochód kształtują charakter
Viertarka cabrio 1.6 8v

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kuba500 » sob lis 08, 2008 9:11 pm

Proponuje zacząć szukać tu:
http://suzuki.a-ng.eu/?t=2;3&a=19

4 scan :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
corsinho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 15, 2008 10:16 am
Lokalizacja: StrzelceOp.

Post autor: corsinho » sob lis 08, 2008 9:42 pm

Głęboki ukłon za podpowiedź !!
Poczytałem trochę teorii, ciekawe stronki
jadnakże mimo wszystko nadal do końca nie jestem pewien jak ten cały ISC wygląda - szkic niestety nie oddaje rzeczywistego wyglądu a w Vitce mnogośc wszelakich czujników więc się troszkę obawiam pomyłki
Ponoć Las i terenowy samochód kształtują charakter
Viertarka cabrio 1.6 8v

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kuba500 » sob lis 08, 2008 9:54 pm

bez przesady tych czujników nie ma tam aż tak dużo ,niestety nie mam już vitki wiec zdjęcia nie zrobię, ale proponował bym przeczyścić styki na wszystkich wtyczkach od czujników wokół wtrysku , na pewno nie zaszkodzi , ja u siebie tak zrobiłem(przy pomocy preparatu "kontakt" stosowanego w elektronice)
i nigdy nie miałem żadnego problemu z wtryskiem ani pływającymi obrotami
:D
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
corsinho
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pt sie 15, 2008 10:16 am
Lokalizacja: StrzelceOp.

Post autor: corsinho » sob lis 08, 2008 10:56 pm

może to szaleństwo ale właśnie wróciłem z garażu i widzę że wężyk który tuż przed przepustnicą zabiera powietrze zakończony jest na trwale śrubką i cybantem. Podejrzewam że u mnie nie ma tego zaworku ISC bo nigdzie nie widzę wolnego wlotu. Czy to wogóle możliwe ?? . tak poza tym silnik pracuje bez zarzutów. A te stuki na biegu jałowym mogą pochodzic od obijania tej śrubki o kolektor. Tylko po jakiego czarta wężyk z śrubką na końcu.... Jutro sprawdzę bo już nocka, a z sąsiadami trzeba jakoś życ :lol:
Ponoć Las i terenowy samochód kształtują charakter
Viertarka cabrio 1.6 8v

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » ndz lis 09, 2008 9:21 am

Te stuki to własnie zawór ISC, który jako sprawny powinien podnoscic obroty silnika w momencie obciązenia, np alt, lub silnika pompa wsp.
.
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » ndz lis 09, 2008 10:26 am

a dodam ze starsze wtryski do 93 r miały ten zaworek głosny nawet zakupilismy nowy zawór w aso i tez terkotał :wink:
gg 6157522

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości