Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
bocianlf
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:19 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: bocianlf » wt gru 02, 2008 11:25 pm
Witam
mam pytanko drodzy koledzy
wykrecilem regulator bo po zdjeciu wezyka nie mialem powrotu paliwa po odkreceniu ciezko bylo przedmuchac go kompresorem zeby sie otwieral po paru probach czynnosc miala miejsce jednak po zalozeniu znow byl problem
dodam ze dopiero zakladam pompe wraz z cala instalacja bo poprzedni wlaciciel jezdzil tylko na gazie silnik pracuje na nim ale nie zbyt rowno
moze ktos walczyl z tym

4X4
samurai->
samurai->
vitara->
samurai->
Terrano II
-
aristo
- jestem tu nowy...

- Posty: 46
- Rejestracja: pn wrz 29, 2008 8:17 pm
- Lokalizacja: Żary
Post
autor: aristo » śr gru 03, 2008 12:28 am
filterek paliwa też wymień bo może być zamulony
-
milas
-

- Posty: 4201
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
- Lokalizacja: mysłowice
Post
autor: milas » śr gru 03, 2008 8:30 am
ja walczyłem w Witarze i niebyło łatwo
i dalej niejest na 100% ok
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl
-
bocianlf
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:19 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: bocianlf » śr gru 03, 2008 9:19 am
filterek jest nowy wlasnie a jaka jest cena takiego regulatora tylko nei weim czy jest sens bo moze pompa dawac male cisnienei

4X4
samurai->
samurai->
vitara->
samurai->
Terrano II
-
Chalski
-

- Posty: 276
- Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
- Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Post
autor: Chalski » śr gru 03, 2008 9:38 am
Żeby się upewnić musiał być sprawdzić ciśnienie paliwa.
Albo podmienić na chwile od kogoś regulator.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.
-
bocianlf
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:19 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: bocianlf » śr gru 03, 2008 11:10 am
zalozylem regulator od samuraia 1.3 na wtrysku ale tam tez nie jestem pewien czy ok jest bo sam silnik lezy w garazu wczesniej chodzil
a jezeli to nie bedzie dzialac to bedzie mialo znaczny wplyw na prace silnika i spalanie


4X4
samurai->
samurai->
vitara->
samurai->
Terrano II
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr gru 03, 2008 1:06 pm
bocianlf pisze:zalozylem regulator od samuraia 1.3 na wtrysku ale tam tez nie jestem pewien czy ok jest bo sam silnik lezy w garazu wczesniej chodzil
a jezeli to nie bedzie dzialac to bedzie mialo znaczny wplyw na prace silnika i spalanie

Regulator ciśnienia paliwa ma za zadanie utrzymywać ciśnienie proporcjonalne do podciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli generalnie obciążenia silnika).
Jeżeli w samuraiu i vitarze są podobne wartości podciśnienia i ciśnienia na wtryskiwaczu, to będzie to działać. Jeżeli nie, to wtryskiwacz nie będzie miał odpowiedniego ciśnienia żeby wystarczająco zasilić silnik (albo za duże i będzie zalewać).
Być może komputer skoryguje to, zmieniając czas otwarcia wtryskiwacza. Być może że nie skoryguje, bo będzie już poza zakresem samoregulacji.
Pojeździj i zdaj relację

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
bocianlf
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:19 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: bocianlf » śr gru 03, 2008 1:37 pm
faze testow przewiduje na niedziele bo pare rzeczy musze zrobic ale napewno bede walczyl mialem w niej pomotane bo dzialala tylko na gazie a ja go wy...walic chce na benzynie juz pracuje ale ten powrot mi nie daje spokojnie spac bede kombinowal
a nie orientuje sie ile kosztuje nowe takie cudo bo on tylko na biegu jałowym ma zwracac nadmiar paliwa z tego co sie orientowalem

4X4
samurai->
samurai->
vitara->
samurai->
Terrano II
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr gru 03, 2008 1:59 pm
bocianlf pisze:
a nie orientuje sie ile kosztuje nowe takie cudo bo on tylko na biegu jałowym ma zwracac nadmiar paliwa z tego co sie orientowalem
Zadzwoń do ASO w sprawie ceny.
A co do idei pracy regulatora, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo w mylnym błędzie pozostajesz

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
papas
-

- Posty: 915
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
- Lokalizacja: okolice Mikołowa
Post
autor: papas » śr gru 03, 2008 8:59 pm
Kostuch pisze:bocianlf pisze:
A co do idei pracy regulatora, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo w mylnym błędzie pozostajesz

Kolego ale przeczytaj to jeszcze raz co napisałeś, bo chyba coś nie tentego. Analizując skrajne przypadki to na niskich obrotach(niskie ciśnienie jak napisałeś) to paliwo będzie miało tendencję do skraplania się a nie rozpylania. Wydaje mi się że ciśnienie powinno być utrzymywane cały czas,wtrysk tylko reguluje czasem otwarcia igły, a na wolnych obrotach tego paliwa więcej powracać bedzie do zbiornika. Ale może się mylę, bo ja mam pompkę na krótko spiętą (włanczam tylko wtedy kiedy chcę na benzin jechać, od nowości tak miałem)
Pozdrówki

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
-
bocianlf
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:19 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: bocianlf » czw gru 04, 2008 1:59 am
no ja walsnie tak samo myslalem bo podszedlem do tego logicznie im wiecej obrotow tym wiecej paliwa potrzeba a wiec jak ma normalna prace na postoju paliwo powinno wracac w wiekszej ilosci bo mniej go potrzeba ale ja sie dopiero ucze mozliwe ze juz jutro pojezdze zobacze


4X4
samurai->
samurai->
vitara->
samurai->
Terrano II
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt gru 05, 2008 1:22 pm
papas pisze:Kostuch pisze:bocianlf pisze:
A co do idei pracy regulatora, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo w mylnym błędzie pozostajesz

Kolego ale przeczytaj to jeszcze raz co napisałeś, bo chyba coś nie tentego. Analizując skrajne przypadki to na niskich obrotach(niskie ciśnienie jak napisałeś) to paliwo będzie miało tendencję do skraplania się a nie rozpylania. Wydaje mi się że ciśnienie powinno być utrzymywane cały czas,wtrysk tylko reguluje czasem otwarcia igły, a na wolnych obrotach tego paliwa więcej powracać bedzie do zbiornika. Ale może się mylę, bo ja mam pompkę na krótko spiętą (włanczam tylko wtedy kiedy chcę na benzin jechać, od nowości tak miałem)
Pozdrówki

Dobra, powinno być:
Ciśnienie paliwa odwrotnie proporcjonalne do podciśnienia w kolektorze dolotowym.
albo jak kto woli:
Ciśnienie paliwa proporcjonalne do ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Manualne załączanie pompki nie ma z powyższym nic wspólnego.
Generalnie zalecam czytanie manuali

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
papas
-

- Posty: 915
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
- Lokalizacja: okolice Mikołowa
Post
autor: papas » pt gru 05, 2008 1:44 pm
Ano jak obrazek zobaczyłem to dotarło do mnie.
Kostuch pisze:Generalnie zalecam czytanie manuali
No aż tak unosić się nie musisz, jakbyśmy wszyscy manuale czytali to po kiego forum by było i jakiekolwiek dyskusje............

Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt gru 05, 2008 2:01 pm
papas pisze:Ano jak obrazek zobaczyłem to dotarło do mnie.
Kostuch pisze:Generalnie zalecam czytanie manuali
No aż tak unosić się nie musisz, jakbyśmy wszyscy manuale czytali to po kiego forum by było i jakiekolwiek dyskusje............

Ale ja się nie unoszę, tylko wpadam w ton belferski
Chodzi mi o to, że można zaobserwować tendencję - większość ludzi zamiast poszukać w (ogólnie dostępnych!) manualach/googlu, zapodaje pytanie i czeka na gotową receptę.
A dyskutować oczywiście można, tylko dalczego o rzeczach oczywistych?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
papas
-

- Posty: 915
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
- Lokalizacja: okolice Mikołowa
Post
autor: papas » pt gru 05, 2008 2:06 pm
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...
-
bocianlf
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pn sty 29, 2007 10:19 pm
- Lokalizacja: Łask
Post
autor: bocianlf » sob gru 06, 2008 12:14 am
Dzieki za fachowe wyjasnienie pojezdze teraz i stwierdze co i jak


4X4
samurai->
samurai->
vitara->
samurai->
Terrano II
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość