Strona 1 z 1
REGULATOR POWROTU PALIWA VITARA 1.6 8v
: wt gru 02, 2008 11:25 pm
autor: bocianlf
Witam
mam pytanko drodzy koledzy
wykrecilem regulator bo po zdjeciu wezyka nie mialem powrotu paliwa po odkreceniu ciezko bylo przedmuchac go kompresorem zeby sie otwieral po paru probach czynnosc miala miejsce jednak po zalozeniu znow byl problem
dodam ze dopiero zakladam pompe wraz z cala instalacja bo poprzedni wlaciciel jezdzil tylko na gazie silnik pracuje na nim ale nie zbyt rowno
moze ktos walczyl z tym
: śr gru 03, 2008 12:28 am
autor: aristo
filterek paliwa też wymień bo może być zamulony
: śr gru 03, 2008 8:30 am
autor: milas
ja walczyłem w Witarze i niebyło łatwo
i dalej niejest na 100% ok
: śr gru 03, 2008 9:19 am
autor: bocianlf
filterek jest nowy wlasnie a jaka jest cena takiego regulatora tylko nei weim czy jest sens bo moze pompa dawac male cisnienei
: śr gru 03, 2008 9:38 am
autor: Chalski
Żeby się upewnić musiał być sprawdzić ciśnienie paliwa.
Albo podmienić na chwile od kogoś regulator.
: śr gru 03, 2008 11:10 am
autor: bocianlf
zalozylem regulator od samuraia 1.3 na wtrysku ale tam tez nie jestem pewien czy ok jest bo sam silnik lezy w garazu wczesniej chodzil
a jezeli to nie bedzie dzialac to bedzie mialo znaczny wplyw na prace silnika i spalanie

: śr gru 03, 2008 1:06 pm
autor: Kostuch
bocianlf pisze:zalozylem regulator od samuraia 1.3 na wtrysku ale tam tez nie jestem pewien czy ok jest bo sam silnik lezy w garazu wczesniej chodzil
a jezeli to nie bedzie dzialac to bedzie mialo znaczny wplyw na prace silnika i spalanie

Regulator ciśnienia paliwa ma za zadanie utrzymywać ciśnienie proporcjonalne do podciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli generalnie obciążenia silnika).
Jeżeli w samuraiu i vitarze są podobne wartości podciśnienia i ciśnienia na wtryskiwaczu, to będzie to działać. Jeżeli nie, to wtryskiwacz nie będzie miał odpowiedniego ciśnienia żeby wystarczająco zasilić silnik (albo za duże i będzie zalewać).
Być może komputer skoryguje to, zmieniając czas otwarcia wtryskiwacza. Być może że nie skoryguje, bo będzie już poza zakresem samoregulacji.
Pojeździj i zdaj relację

: śr gru 03, 2008 1:37 pm
autor: bocianlf
faze testow przewiduje na niedziele bo pare rzeczy musze zrobic ale napewno bede walczyl mialem w niej pomotane bo dzialala tylko na gazie a ja go wy...walic chce na benzynie juz pracuje ale ten powrot mi nie daje spokojnie spac bede kombinowal
a nie orientuje sie ile kosztuje nowe takie cudo bo on tylko na biegu jałowym ma zwracac nadmiar paliwa z tego co sie orientowalem
: śr gru 03, 2008 1:59 pm
autor: Kostuch
bocianlf pisze:
a nie orientuje sie ile kosztuje nowe takie cudo bo on tylko na biegu jałowym ma zwracac nadmiar paliwa z tego co sie orientowalem
Zadzwoń do ASO w sprawie ceny.
A co do idei pracy regulatora, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo w mylnym błędzie pozostajesz

: śr gru 03, 2008 8:59 pm
autor: papas
Kostuch pisze:bocianlf pisze:
A co do idei pracy regulatora, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo w mylnym błędzie pozostajesz

Kolego ale przeczytaj to jeszcze raz co napisałeś, bo chyba coś nie tentego. Analizując skrajne przypadki to na niskich obrotach(niskie ciśnienie jak napisałeś) to paliwo będzie miało tendencję do skraplania się a nie rozpylania. Wydaje mi się że ciśnienie powinno być utrzymywane cały czas,wtrysk tylko reguluje czasem otwarcia igły, a na wolnych obrotach tego paliwa więcej powracać bedzie do zbiornika. Ale może się mylę, bo ja mam pompkę na krótko spiętą (włanczam tylko wtedy kiedy chcę na benzin jechać, od nowości tak miałem)
Pozdrówki

: czw gru 04, 2008 1:59 am
autor: bocianlf
no ja walsnie tak samo myslalem bo podszedlem do tego logicznie im wiecej obrotow tym wiecej paliwa potrzeba a wiec jak ma normalna prace na postoju paliwo powinno wracac w wiekszej ilosci bo mniej go potrzeba ale ja sie dopiero ucze mozliwe ze juz jutro pojezdze zobacze

: pt gru 05, 2008 1:22 pm
autor: Kostuch
papas pisze:Kostuch pisze:bocianlf pisze:
A co do idei pracy regulatora, to przeczytaj jeszcze raz co napisałem, bo w mylnym błędzie pozostajesz

Kolego ale przeczytaj to jeszcze raz co napisałeś, bo chyba coś nie tentego. Analizując skrajne przypadki to na niskich obrotach(niskie ciśnienie jak napisałeś) to paliwo będzie miało tendencję do skraplania się a nie rozpylania. Wydaje mi się że ciśnienie powinno być utrzymywane cały czas,wtrysk tylko reguluje czasem otwarcia igły, a na wolnych obrotach tego paliwa więcej powracać bedzie do zbiornika. Ale może się mylę, bo ja mam pompkę na krótko spiętą (włanczam tylko wtedy kiedy chcę na benzin jechać, od nowości tak miałem)
Pozdrówki

Dobra, powinno być:
Ciśnienie paliwa odwrotnie proporcjonalne do podciśnienia w kolektorze dolotowym.
albo jak kto woli:
Ciśnienie paliwa proporcjonalne do ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Manualne załączanie pompki nie ma z powyższym nic wspólnego.
Generalnie zalecam czytanie manuali

: pt gru 05, 2008 1:44 pm
autor: papas
Ano jak obrazek zobaczyłem to dotarło do mnie.
Kostuch pisze:Generalnie zalecam czytanie manuali
No aż tak unosić się nie musisz, jakbyśmy wszyscy manuale czytali to po kiego forum by było i jakiekolwiek dyskusje............

: pt gru 05, 2008 2:01 pm
autor: Kostuch
papas pisze:Ano jak obrazek zobaczyłem to dotarło do mnie.
Kostuch pisze:Generalnie zalecam czytanie manuali
No aż tak unosić się nie musisz, jakbyśmy wszyscy manuale czytali to po kiego forum by było i jakiekolwiek dyskusje............

Ale ja się nie unoszę, tylko wpadam w ton belferski
Chodzi mi o to, że można zaobserwować tendencję - większość ludzi zamiast poszukać w (ogólnie dostępnych!) manualach/googlu, zapodaje pytanie i czeka na gotową receptę.
A dyskutować oczywiście można, tylko dalczego o rzeczach oczywistych?
: pt gru 05, 2008 2:06 pm
autor: papas
: sob gru 06, 2008 12:14 am
autor: bocianlf
Dzieki za fachowe wyjasnienie pojezdze teraz i stwierdze co i jak
