Strona 1 z 1

zestaw naprawczy - półoś tył

: pn gru 08, 2008 8:52 pm
autor: kamiś
Zanabyłem taki zestawik w IC koszt 130 zł (teoretycznie do Samuraia)
zestaw zawiera: łożysko, pierścień (tu nazwany: "tuleja dystansowa"), zimer i jakaś mała tulejka metalowa niewiem po co...
ale wymiary wewnętrzne łożyska i pierścienia są o ok 1mm większe od półośki i wszytko lata...

Czy ktoś już to kupował, czy przypadkiem nie mam kompletu do Vitary?

: pn gru 08, 2008 9:19 pm
autor: Twardy
podaj nr tego zestawu to jutro sprawdzę.

vitara ma dużo większe łożysko, porównaj szalki zewnętrzne

: pn gru 08, 2008 9:39 pm
autor: kamiś
H28000 (KANACO)

Średnica zewnętrzna pierścienia sie zgadza.
No chyba że pod oryginalnym pierścieniem półoś jest o ten 1mm grubsza... ale w to wątpię.

: pn gru 08, 2008 10:12 pm
autor: slaw211
i chyba jest grubsza w miejscu pierscienia i łozyska

: wt gru 09, 2008 11:47 am
autor: Twardy
to jest zestaw do SS

spodziewałeś się że półoś ma wszędzie taką samą grubość?

: wt gru 09, 2008 1:48 pm
autor: kuba_samurai
kamiś pisze:H28000 (KANACO)

Średnica zewnętrzna pierścienia sie zgadza.
No chyba że pod oryginalnym pierścieniem półoś jest o ten 1mm grubsza... ale w to wątpię.

Jest grubsza - 2 tygodnie temu męczyłem się żeby zdjąć łożysko a potem nabić nowe. Niestety próba zrobienia ściągacza takiego jak w manualu się nie udała i była ostra walka.
Jeżeli chodzi o pierścienie to ten duży blokuje łożysko i trzeba go zakładać na gorąco. Ten mniejszy jest chyba do wąski mostów – ja go w każdym razie nie zakładałem.

: wt gru 09, 2008 2:32 pm
autor: kamiś
Tak, wiem że oś jest grubsza na odcinku tych paru centymetrów, ale chodziło mi o to czy dokładnie pod samym pierścieniem i łożyskiem jest grubsza o ten 1 mm.
I wiem że na gorąco itd... (szukaj) :wink:

Ide zaraz do sklepu, to im powiem to co napisał Twardy, że to do SS

Wieczorem dam znać co i jak jest/było nie tak.

Dzięki...

: wt gru 09, 2008 3:42 pm
autor: Twardy
SS to skrót oznaczający Suzuki Samurai, czyli zestaw jest dobrze dobrany.

jeśli masz półoś o 1 mm cieńszą to może oznaczać że stanęło kiedyś łożysko, obrobiło półoś i ktoś ją np. zeszlifował i coś przy niej mataczył/dotaczał.

Re: zestaw naprawczy - półoś tył

: wt gru 09, 2008 4:50 pm
autor: Piotr Karcz
kamiś pisze:wymiary wewnętrzne łożyska i pierścienia są o ok 1mm większe od półośki i wszytko lata...
Robiłeś pomiar dokładnie w miejscu ich docelowego osadzenia :roll:

Bo półoś to stożek...

: wt gru 09, 2008 5:19 pm
autor: kamiś
Pomiar robiłem tuż nad oryginalnym (chyba) pierścieniem.
Satrego łożyska i pierścienia jeszcze nie ścinałem.
Robiłeś pomiar dokładnie w miejscu ich docelowego osadzenia

Bo półoś to stożek...
Ale wg manauala (Fig. 17-2-11) tam niema stożka tylko jest walec.

Chyba pozostaje ASO zobacze co mi jutro powiedzą w Suzuki :-?

: wt gru 09, 2008 6:23 pm
autor: Piotr Karcz
kamiś pisze:Pomiar robiłem tuż nad (...)
I to chyba jest wyjaśnienie :roll:

Tak oceniając na odległość...

: wt gru 09, 2008 6:39 pm
autor: Kuszman
Dobra koniec gdybania.

Półoś to na pewno WALEC w tej części na której siedzi łożysko i pierścień.

Pogrubienie w tym miejscu to dokładnie tyle żeby wszystko wchodziło z lekkim oporem.

Ten mały cienki pierścień dystansowy jest w celu założenia tańszego łożyska 6207 zamiast drogiego KOYO, które różnią się tym, że KOYO ma wewnętrzną bieżnie szerszą. Tyle.

: wt gru 09, 2008 8:10 pm
autor: kamiś
koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D

: wt gru 09, 2008 8:10 pm
autor: kamiś
koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D

(niewiem jak się usuwa post... :oops: )

: wt gru 09, 2008 8:20 pm
autor: MotoManiek
Nie tylko Twardy tak twierdzi.
Ja również śmiem twierdzić że zestaw H28000 przeznaczony jest na pewno do SJ413, SS oraz SJ410. Chociaż tego ostatniego nie jestem pewien.

Jeśli Ci nie pasuje to masz jakąś kombinację alpejską w swoim pocisku 8)

: wt gru 09, 2008 8:23 pm
autor: MotoManiek
kamiś pisze:koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D

(niewiem jak się usuwa post... :oops: )

W prawym górnym rogu napisanego tekstu jest X. Tym usuwasz post

: wt gru 09, 2008 8:42 pm
autor: Twardy
kamiś pisze:koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D
Problem tak bzdurny, że aż sprawdziłem. Bzdurny bo nie został zdjęty pierścień i łożysko. To tak jak przymierzanie paska klinowego obok silnika - raczej będzie, nie chyba za krótki.

Pomiar robiony obok osadzonego pierścienia ma się nijak do tego co jest pod pierścieniem. Półoś w strefie osadzenia łożyska jest legalizowana w dwóch wymiarach.

WIĘC:

ad1. Piotr się myli, ale nie do końca, przed walcem jest stożek

ad2. czemu wkładają pierścień pytaj tego co konfekcjonuje

ad3. a) ja nie twierdzę, tylko jestem pewien
b) że luz to wiemy tylko dlatego że nie wymieniłeś łożyska jak wszyscy tylko robisz doktorat

WIĘC 2:

wyłącz myślenie i weź się do roboty :wink:

: wt gru 09, 2008 9:02 pm
autor: kamiś
No OK :D

ale teraz mam możliwość założenia jeszcze starych śmieci i pojeżdżenia (co uczyni ze mnie... śmieciarza....) a jak zdejme i się okaże że miałem racje, to wtedy będe miał problem, więc...

...biore się do roboty i jutro to ściągam :wink:

Dziękki Twardy za mobilizacje :)2

: wt gru 09, 2008 9:09 pm
autor: Twardy
pamiętaj o tym że ktoś mógł szlifować bądź toczyć półoś po zablokowaniu łożyska, mało prawdopodobne, ale takie takie cuda widziałem.

natknęło mnie to na zimowy temat.

wymieniaj, powodzenia :wink:

: śr gru 10, 2008 9:36 am
autor: Piotr Karcz
Sorry za próbę wprowadzenia w błąd z tym stożkiem- miałem na myśli różnicę grubości półosi w miejscu osadzenia łożyska z pierścieniem a miejscem pomiaru Kamisia tuż obok...

: śr gru 10, 2008 6:02 pm
autor: kamiś
Sory za zamieszanie :D już wszystko wiem i pisze dla potomnych:

Zestaw zanabyty w IC o indeksie: H28000 (KANACO) cena: 132zł jak najbardziej pasuje do samuraia.
Pod pierścieniem i łożyskiem jest "kolejne" zgrubienie walca które pasuje jak ulał do zestawu.

Wniosek: Ciąć, rozkręcać, demontować a potem się zastanawiać :wink:

Dzięki, pozdrawiam.

: śr gru 10, 2008 6:11 pm
autor: Twardy
:)23 :)2

: śr gru 10, 2008 6:47 pm
autor: kuba_samurai
kamiś pisze:Sory za zamieszanie :D już wszystko wiem i pisze dla potomnych:

Zestaw zanabyty w IC o indeksie: H28000 (KANACO) cena: 132zł jak najbardziej pasuje do samuraia.
Pod pierścieniem i łożyskiem jest "kolejne" zgrubienie walca które pasuje jak ulał do zestawu.

Wniosek: Ciąć, rozkręcać, demontować a potem się zastanawiać :wink:

Dzięki, pozdrawiam.

A nie mówiłem :lol:

: śr gru 10, 2008 10:28 pm
autor: Piotr Karcz
Szkoda - a mógł być doktorat :wink: