Strona 1 z 2
żywotność synchronizatorów w samurai
: śr gru 17, 2008 8:28 pm
autor: miatman
Samurai z 99 roku, 150 000km na zegarze ma zużyte synchronizatory I i II biegu (problemy przy redukcji) - czy tak krótka żywotność jest normalna czy przebieg jest przekręcony?
: śr gru 17, 2008 8:32 pm
autor: N2O
wątpię czy przebieg jest przekręcony - trzeba by być masochistą aby robić samurai'em duże przebiegi

: śr gru 17, 2008 10:32 pm
autor: Adam.Ż
może sprzęgło klei albo obroty są za duże.
: śr gru 17, 2008 11:56 pm
autor: slaw211
dziwne ale w santanie przynajmiej ja czesto wymieniałem synchronizator 1-2 biegu materiał mieki
: czw gru 18, 2008 12:25 am
autor: Jogi4x4
A ja miałem Samuraia i z tym przebiegiem nie wymieniałem... Teraz ma następnego przebieg podobny i żadnych usterek synchronizatorów, poprzedni właściciel też nie wymieniał...
Więc może faktycznie sprzęgło...

: czw gru 18, 2008 12:45 am
autor: Adam.Ż
u mnie po jakichś 5 latach w rajdach też już padają...
: czw gru 18, 2008 6:26 am
autor: miatman
Efekt jest taki, że aby zredukować na II muszę wcisnąć sprzęgło, ustawić lewarek od biegów w pozycji neutralnej, puścić sprzęgło, zwiększyć na moment obroty do 2500, wcisnąć szybko sprzęgło i bez problemu wchodzi II.
: czw gru 18, 2008 7:38 am
autor: Zun
Czy mi sie wydaje czy w samuraiu 1.9 td jest jakas inna skrzynia begow

: czw gru 18, 2008 8:46 am
autor: MALO
Skrzynia w santanie 1,9 tdi jest taka sama. Mam Santanę z 99r przebieg 56700km i też mam problem z drugim biegiem. Miałem samuraje z różnymi przebiegami nawet po 200000km i nie było takich problemów. Widać hiszpanie poprawili technologię

: czw gru 18, 2008 8:50 am
autor: miatman
Moim zdaniem skrzynia jest taka sama, ma te same przełożenia, wizualnie z zewnątrz też raczej to samo. Porównywałem kiedyś na detali.ru i z tego co pamiętam jedynie numery obudów były różne. Myślę że różnice mogą dotyczyć otworów (gwintowane lub nie) do połączenia skrzyni z silnikiem 1,3b lub z fabryczną flanszą w 1,9d.
: czw gru 18, 2008 8:58 am
autor: Albert_N
wyrobione synchronizatory to standart w samurajowych skrzyniach.
: czw gru 18, 2008 9:00 am
autor: apede
U mnie w 1,3 16V przy 47 kkm tez bywa ze 2 wchodzi opornie, zwlaszcza na zimnym oleju. Ale wydaje mi sie ze taki jest urok skrzyn Suzuki. W tico (licencja suzuki) tez 2 miala opory, zwlaszcza na zimno.
: czw gru 18, 2008 9:05 am
autor: Zun
apede pisze:U mnie w 1,3 16V przy 47 kkm tez bywa ze 2 wchodzi opornie, zwlaszcza na zimnym oleju. Ale wydaje mi sie ze taki jest urok skrzyn Suzuki. W tico (licencja suzuki) tez 2 miala opory, zwlaszcza na zimno.
W tico akurat skrzynia byla daewoo

Silnik a i owszem z jednopunktowym wtryskiem na licencji suzuki , ale akurat skrzynia byla badziewna.
Moj Suczek nie ma problemu z synchronizatorami

: czw gru 18, 2008 9:15 am
autor: miatman
Podczas przyśpieszania, głównie na IV iV słychać wycie w skrzyni poza tym kilkanaście razy udało mi się wrzucić bieg z nieprzyjemnym zgrzytem. Czy jest sens bawić się w wymianę samych synchronizatorów? - przypuszczam, że ich koszt wyniesie tyle co zakup używanej skrzyni. Czy skrzynia od JIMNY 1,3 może pasować do SAMURAIA?
: czw gru 18, 2008 9:32 am
autor: Zun
miatman pisze:Podczas przyśpieszania, głównie na IV iV słychać wycie w skrzyni poza tym kilkanaście razy udało mi się wrzucić bieg z nieprzyjemnym zgrzytem. Czy jest sens bawić się w wymianę samych synchronizatorów? - przypuszczam, że ich koszt wyniesie tyle co zakup używanej skrzyni. Czy skrzynia od JIMNY 1,3 może pasować do SAMURAIA?
Jak wyje to dochodzą ci jeszcze łozyska , przy okazji napewno uszczelnienia ... ja na szczescie nie jestem w stanie w swoim Suczku usłyszec żadnych wyć i temu podobnych ze skrzytni czy też reduktora - a nawet mostów

A jak już słychać to już musi być naprawde źle

: czw gru 18, 2008 10:03 am
autor: drzewiasty
Podczas przyśpieszania, głównie na IV iV słychać wycie w skrzyni
witam, mam samiego z 2000r 1.9td z przebiegiem 108000km i na IV biegu pod obciążeniem ze skrzyni dochodzi już nie wycie, a chrobotanie

ponadto mam problem z wrzucaniem 1, objawy podobne jak te Twoje, muszę wcisnąć sprzęgło ze dwa razy i wtedy wchodzi gładko

to chyba taka uroda tych"ostatnich samurai'ów"

Myslałem nad zakupem innej skrzyni ale chyba jednak pozbieram kaske i zrobie remont swojej... przynajmniej będę wiedział co mam

Pozdrawiam i daj znać jak uporasz się z tym problemem

: czw gru 18, 2008 10:09 am
autor: TomaszRT
U mnie w SJcie o przebiegu 205kkm wszystkie cztery biegi [

]wchodzą gładko, bez zgrzytów i nie trzeba dużo siły przykładać..
: czw gru 18, 2008 10:18 am
autor: Zun
TomaszRT pisze:U mnie w SJcie o przebiegu 205kkm wszystkie cztery biegi [

]wchodzą gładko, bez zgrzytów i nie trzeba dużo siły przykładać..
W moim ponad 20 letnim suczku tez wchodza gladko biegi - co do odglosow to trudno mi sie wypowiadac

jak juz wczesniej pisalem
: czw gru 18, 2008 11:26 am
autor: MALO
Panowie w moim odczuciu skrzynie z okresu lat 86- 90 są lepiej wykonane niż w santanach.
: czw gru 18, 2008 11:39 am
autor: Zun
MALO pisze:Panowie w moim odczuciu skrzynie z okresu lat 86- 90 są lepiej wykonane niż w santanach.
A w moim wszystko w samuraiu jest lepiej wykonane niż w Santanie. I tu nie chodzi o rocznik do 90. Po 90 roku samurai jest dalej lepiej wykonany niż santana

To samo sie tyczy hiszpanskich terrano . Ojciec mial kiedys okazje zrobic 200.000 km hiszpanskim terrano od nowości. Nie mówie , że auto sie psuło , ale diabeł tkwił w szczegółach. Akumulator poszedł na śmietnik pierwszej zimy , schowek miał problemy emocjonalne od nowości , tak smao tylne drzwi które miały wrodzony zwis - opadaly od nowosci , problem z zamknieciem , byl glosniejszy od tych wykonanych poza hiszpania i kupe innych dosc wkurzajacych pierdół.
: czw gru 18, 2008 1:42 pm
autor: MALO
Dokładnie to miałem na myśli tylko źle ująłem.

Dzieki za pomoc.

: czw gru 18, 2008 2:12 pm
autor: miatman
W samurai santana z 94' z licznikowym przebiegiem 75 000km, co przy krótkim liczniku może również oznaczać 175 000km skrzynia pracuje cicho, biegi wchodzą płynnie bez zacięć. W tym z 99' nawet kołek ustalający środkowe położenie lewarka luźno lata w obudowie skrzyni - dźwignia chodzi w lewo i prawo jak w starym ikarusie, podobny efekt ale w mniejszym stopniu widziałem w 1,9td z 2000 roku z przebiegiem poniżej 100 000km. Chyba faktycznie nowsze skrzynie są gorsze od starszych.
: czw gru 18, 2008 2:27 pm
autor: apede
Cicho... nie psujcie mi samouwielbienia z posiadania rocznika 2002

: czw gru 18, 2008 7:49 pm
autor: TomaszRT
To prawda.. W 24 letnim SJcie zmiana biegów jest przyjemniejsza niż w 11 letnim Samuraiu.. I w SJcie jedynka ZAWSZE wchodzi

: czw gru 18, 2008 7:53 pm
autor: Zun
TomaszRT pisze:To prawda.. W 24 letnim SJcie zmiana biegów jest przyjemniejsza niż w 11 letnim Samuraiu.. I w SJcie jedynka ZAWSZE wchodzi

Mówiąc SJ masz na myśli też czterystatrzynastke ?