Most przod Vitara - uaz

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
konefka
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Most przod Vitara - uaz

Post autor: konefka » pt gru 19, 2008 6:46 pm

Witam szanownych kolegów !!
Od paru dni chodzi mi po głowie założenie sztywnego mostu do Vitary.Przekopałem sie przez pare forum i wyczytałem że uaz ma takie same przełożenia w mostach co Viotara i wystarczyło by założyć tylko most przedni od Uaza a tylny zostawić vitarowski... Ale czegos tu nie rozumiem , myslalem ze kazdy uaz ma mosty afgany i okazuje sie ze nie to pytanie brzmi czy zaklada sie afgany czy te zwykle mosty uaza(ktore wreszcie maja to przełożenie 5.125 ).I w ktorym uazie sa te mosty ??
Z gory dzieki za odp !!

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Most przod Vitara - uaz

Post autor: Bartex » pt gru 19, 2008 7:25 pm

konefka pisze:Witam szanownych kolegów !!
Od paru dni chodzi mi po głowie założenie sztywnego mostu do Vitary.
Zakładając że rama zdrowa i jest szansa coś do niej przyspawać to moim zdaniem kierunek fajny :)2 Jak nie znajdziesz odpowiedzi na pytania dot. Uaza to opcja bardziej koszerna to samurajowy (szeroki) z bebechami - talerz i atak z Twojego dyfra o ile jeszcze są w całości. Różnicę szerokości zniwelować można dystansami.
Bartek

kingston
 
 
Posty: 274
Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: kingston » pt gru 19, 2008 7:46 pm

kontaktuj sie z Przem-em z forum
on ma patent na sztywny z uaza:))
oj co by sie dzialo jak ja bym tak mial:))
ale szanse sa- pozatym suzuki maja dober ramy- hehe wiec jak chcesz to motaj:0 a my sie bedzimy przygladac
pozdr
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest

Awatar użytkownika
konefka
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: konefka » pt gru 19, 2008 8:25 pm

A powie mi ktoś w których mostach jest to przełożenie 5.125 , w afganach czy zwykłych uazowskich ??

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt gru 19, 2008 8:27 pm

z tego co wiem to w zwykłych. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
konefka
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: konefka » pt gru 19, 2008 8:38 pm

No i znowu z pomoca przychodzi mi kolega N2O ;) Podziekował kolego :) Jak by ktoś miał jakieś doświadczenia z tego typu zmota to prosilbym o wskazówki :wink:

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Zonk » pt gru 19, 2008 9:21 pm

W sprawach przełożeń UAZ- owych napisz u nich na forum większa szansa że dostaniesz szybką odpowiedz :D

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Post autor: rudobrody » pt gru 19, 2008 10:59 pm

W zwykłych uazowskich
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pt gru 19, 2008 11:28 pm

Rama vitary nie jest jakas cudowna, ale nie o tym chcialem.
Mosty 5.125 to tzw. wolne mosty uazowe, czyli zwykle bez zwolnic. Szybsze maja chyba 4.8 przelozenie, a afgany to nie wiem, ale raczej wiecej, niz 5.125.
Nie wiem, jak wyjdzie Ci z walem przednim - uaz ma gruszke po prawej stronie zdaje sie.... Nie wiem tez jak wyjdzie z szerokoscia, zeby sie czteroslad zbytni nie zrobil.
Kwestia ukladu kierowniczego, dorobienia gniazd sprezyn i mocowan wahaczy - sw przypadku ramy vitary latwo nie bedzie. Poza tym mosty uaza jakies kosmicznie trwale to nie sa, a juz na pewno nie sa bezobslugowe...
Ja bym odpuscil temat.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » sob gru 20, 2008 12:02 am

@ Misiek Bielsko ma racje obsługowość mostów w UAZie jest dość upierdliwa do tego masa też nie za mała :)3 (niewiele więcej patrol K260) co do przełożeń to są 2 rodzaje i musisz pliczyć które kupujesz (nie ma żadnych oznaczeń na mostach :wink: )
a wspawanie gniazd i mocwań wahaczy to reczej najmniejszy problem w tej przeróbce :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
konefka
 
 
Posty: 299
Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: konefka » sob gru 20, 2008 8:29 am

To jaki inny most/mosty byście polecili do vitary ?? :-?
A co byście powiedzieli na toyote lj 70??

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 20, 2008 10:27 am

lbl78 pisze:@ Misiek Bielsko ma racje obsługowość mostów w UAZie jest dość upierdliwa do tego masa też nie za mała :)3 (niewiele więcej patrol K260) co do przełożeń to są 2 rodzaje i musisz pliczyć które kupujesz (nie ma żadnych oznaczeń na mostach :wink: )
a wspawanie gniazd i mocwań wahaczy to reczej najmniejszy problem w tej przeróbce :)21
Mosty z uaza są cięzsze od patrolowskich ;) Do tego ten sposób ich składania :)2 . Potrafi to dać mocno po du.pce. Pozatym tak jak misiek napisal - za mocne to one niesa :( Tez kiedys myslalem nad wstawianiem ich do Suczka.

Ja bym szedl w range rovera - mosty tanie jak barsz , kupisz razem z zawieszeniem za cene poniżej barszczu. Dostajesz świetne zawieszenie i dość mocne mosty , a jeśli wytrzymałość cię nie zadowoli to za male pieniadze kupujesz wzmocnienia wszystkiego co w nich siedzi. No i mozna do nich kupic swietny patent z zabierakami elastycznymi. No i na koniec - tanie blokady ;) To byla moja koncepcja na suzukę ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 12:40 pm

Tia, tylko ze lr ma przelozenie 3.5, zycze powodzenia ze skrzynia i reduktorem vitary :wink:

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » sob gru 20, 2008 12:45 pm

Misiek Bielsko pisze:Tia, tylko ze lr ma przelozenie 3.5, zycze powodzenia ze skrzynia i reduktorem vitary :wink:
zawsze można wstawić seriowe bebechy 4.7, tylko z dostępnością gorzej :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 12:48 pm

Dalej nie pomoze, vitara ma 5.125. Taka rzezba nie ma sensu, moim zdaniem sprzedac vitare, jak przeszkadza IFS...

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 20, 2008 12:48 pm

Misiek Bielsko pisze:Tia, tylko ze lr ma przelozenie 3.5, zycze powodzenia ze skrzynia i reduktorem vitary :wink:
3.54 dokladnie , aczkolwiek wychodziły takie z 4.1 i 4.75. W moim planie mialo to chodzic z reduktorem 6.5:1 . Nadal jednak uwazam ze warto troche podlobac , do rovera mozna kupic stosunkowo tanio przelozenia
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 20, 2008 12:49 pm

Misiek Bielsko pisze:Dalej nie pomoze, vitara ma 5.125. Taka rzezba nie ma sensu, moim zdaniem sprzedac vitare, jak przeszkadza IFS...
To dosc rozsadna opcja ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 12:50 pm

...ale z reduktorem z sj, a nie skrzynia i red. z vitary....
Poza tym jestem zdania, ze lepiej miec mocniejsze (wolniejsze) mosty, a szybszy reduktor, niz na odwrot.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » sob gru 20, 2008 2:04 pm

Misiek Bielsko pisze:...ale z reduktorem z sj, a nie skrzynia i red. z vitary....
Poza tym jestem zdania, ze lepiej miec mocniejsze (wolniejsze) mosty, a szybszy reduktor, niz na odwrot.
Slusznie - mniejsze obciazenie na wszystkim co jest przed mostem. Ja jednak w zasadzie nie mialem wyjscia - nie doszedl bym przelozeniami w mostach do takiego pozimou jak przelozeniem 6.5:1 w reduktorze.

Rzeczywiscie rzeźba zaczyna być bezsensowna - robiona dla samej idei - z vitary zostanie wtedy buda . silnik , rama (slabsza od samuraiowskiej) i troche innego badziewia. Zreszta nastepna rzecz - wielu z nas jest swiadkiem jak jezdzi Vitara Pekarza ;) (vicemistrz eurotrialu w swojej klasie w zeszlym roku). I nie ma tam cudow. Tylko jakies hamrykanskie autoblokady w mostach i cholernie wolny reduktor. No i kierowca z niego nieprzecietny. Wrazenie robi :)2
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
mariuszfila
Posty: 365
Rejestracja: pn gru 25, 2006 11:06 am
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli

Post autor: mariuszfila » ndz gru 21, 2008 11:08 am

Jak nadal mylisz o moscie od Uaza to na forum - http://suzuki.a-ng.eu/forum/index.php jest kolega " PrzeM " ma taki wsadzony i smiga od jakiego czasu. 8)
Y61

lukas38
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 8:11 am
Lokalizacja: z przydrożnego rowu

Post autor: lukas38 » ndz gru 21, 2008 3:33 pm

Mam też duży problem z mostem. Non stop ukręca sie półoś wewnętrzna. Dziś walneła czwarta:(( Obudowa cała. Wczoraj rozbierałem most na części pierwsze łącznie z całym koszem i wszystko tam jest OK. TEraz zastanawiam sie jak by założyć cały most od samuraja, a to że jest węższy nadrobic dystansami albo przespawanymi felgami, a przełożenie można podobno założyć od vitary tylko trzeba kosz samuraja lekko potraktować tokarką i zakręcić tależ i atak od Vitary. Co wy na to??

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz gru 21, 2008 5:01 pm

Co my na to ? Jak Cie stać na takie eksperymenta, to działaj..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: Bartex » ndz gru 21, 2008 7:36 pm

lukas38 pisze:TEraz zastanawiam sie jak by założyć cały most od samuraja, a to że jest węższy nadrobic dystansami albo przespawanymi felgami, a przełożenie można podobno założyć od vitary tylko trzeba kosz samuraja lekko potraktować tokarką i zakręcić tależ i atak od Vitary. Co wy na to??
Mam w przednim Viertarkowe bebechy i wystarczyło lekko kształt obudowy mostu młotkiem poprawić. Pierwszy wyjazd (fedima 31") przeżyło i jest :)2 ale mam to w samuraju.
Bartek

lukas38
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 8:11 am
Lokalizacja: z przydrożnego rowu

Post autor: lukas38 » ndz gru 21, 2008 8:21 pm

Jutro zaczynam działać w tym kierunku. Tylko teraz szukam kompletnego mostu od samuraia. A po resztą za całe kompletne zawieszenie przód z mojej vitary też myśle że się grosza szarpnie. Wiec dużo dokładki nie bedzie, wiecej roboty i burzy mózgów żeby to zadziałało:)) JAk by ktoś chciał coś z przodu to pisać i jak by ktoś miał most szeroki do samuraja w dobrej cenie to tez pisać, i jak by ktoś sie chciał wymienić to tez pisąć :)))

Awatar użytkownika
ytomas
 
 
Posty: 105
Rejestracja: sob lut 16, 2008 3:41 pm
Lokalizacja: chrzanów

Post autor: ytomas » ndz gru 21, 2008 8:49 pm

może zapodał byś jakieś foty i opisy z tej operacji
liczy się moc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości