Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 19, 2008 6:46 pm
Witam szanownych kolegów

Od paru dni chodzi mi po głowie założenie sztywnego mostu do Vitary.Przekopałem sie przez pare forum i wyczytałem że uaz ma takie same przełożenia w mostach co Viotara i wystarczyło by założyć tylko most przedni od Uaza a tylny zostawić vitarowski... Ale czegos tu nie rozumiem , myslalem ze kazdy uaz ma mosty afgany i okazuje sie ze nie to pytanie brzmi czy zaklada sie afgany czy te zwykle mosty uaza(ktore wreszcie maja to przełożenie 5.125 ).I w ktorym uazie sa te mosty

Z gory dzieki za odp

-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » pt gru 19, 2008 7:25 pm
konefka pisze:Witam szanownych kolegów

Od paru dni chodzi mi po głowie założenie sztywnego mostu do Vitary.
Zakładając że rama zdrowa i jest szansa coś do niej przyspawać to moim zdaniem kierunek fajny

Jak nie znajdziesz odpowiedzi na pytania dot. Uaza to opcja bardziej koszerna to samurajowy (szeroki) z bebechami - talerz i atak z Twojego dyfra o ile jeszcze są w całości. Różnicę szerokości zniwelować można dystansami.
Bartek
-
kingston
-

- Posty: 274
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: kingston » pt gru 19, 2008 7:46 pm
kontaktuj sie z Przem-em z forum
on ma patent na sztywny z uaza:))
oj co by sie dzialo jak ja bym tak mial:))
ale szanse sa- pozatym suzuki maja dober ramy- hehe wiec jak chcesz to motaj:0 a my sie bedzimy przygladac
pozdr
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 19, 2008 8:25 pm
A powie mi ktoś w których mostach jest to przełożenie 5.125 , w afganach czy zwykłych uazowskich

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt gru 19, 2008 8:27 pm
z tego co wiem to w zwykłych.

-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » pt gru 19, 2008 8:38 pm
No i znowu z pomoca przychodzi mi kolega N2O

Podziekował kolego

Jak by ktoś miał jakieś doświadczenia z tego typu zmota to prosilbym o wskazówki

-
Zonk
-

- Posty: 226
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: wrocław
Post
autor: Zonk » pt gru 19, 2008 9:21 pm
W sprawach przełożeń UAZ- owych napisz u nich na forum większa szansa że dostaniesz szybką odpowiedz

-
rudobrody
-

- Posty: 195
- Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
- Lokalizacja: małopolskie
Post
autor: rudobrody » pt gru 19, 2008 10:59 pm
W zwykłych uazowskich

-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » pt gru 19, 2008 11:28 pm
Rama vitary nie jest jakas cudowna, ale nie o tym chcialem.
Mosty 5.125 to tzw. wolne mosty uazowe, czyli zwykle bez zwolnic. Szybsze maja chyba 4.8 przelozenie, a afgany to nie wiem, ale raczej wiecej, niz 5.125.
Nie wiem, jak wyjdzie Ci z walem przednim - uaz ma gruszke po prawej stronie zdaje sie.... Nie wiem tez jak wyjdzie z szerokoscia, zeby sie czteroslad zbytni nie zrobil.
Kwestia ukladu kierowniczego, dorobienia gniazd sprezyn i mocowan wahaczy - sw przypadku ramy vitary latwo nie bedzie. Poza tym mosty uaza jakies kosmicznie trwale to nie sa, a juz na pewno nie sa bezobslugowe...
Ja bym odpuscil temat.
-
lbl78
-

- Posty: 12631
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » sob gru 20, 2008 12:02 am
@ Misiek Bielsko ma racje obsługowość mostów w UAZie jest dość upierdliwa do tego masa też nie za mała

(niewiele więcej patrol K260) co do przełożeń to są 2 rodzaje i musisz pliczyć które kupujesz (nie ma żadnych oznaczeń na mostach

)
a wspawanie gniazd i mocwań wahaczy to reczej najmniejszy problem w tej przeróbce

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
konefka
-

- Posty: 299
- Rejestracja: pn lip 03, 2006 9:32 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: konefka » sob gru 20, 2008 8:29 am
To jaki inny most/mosty byście polecili do vitary

A co byście powiedzieli na toyote lj 70??
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob gru 20, 2008 10:27 am
lbl78 pisze:@ Misiek Bielsko ma racje obsługowość mostów w UAZie jest dość upierdliwa do tego masa też nie za mała

(niewiele więcej patrol K260) co do przełożeń to są 2 rodzaje i musisz pliczyć które kupujesz (nie ma żadnych oznaczeń na mostach

)
a wspawanie gniazd i mocwań wahaczy to reczej najmniejszy problem w tej przeróbce

Mosty z uaza są cięzsze od patrolowskich

Do tego ten sposób ich składania

. Potrafi to dać mocno po du.pce. Pozatym tak jak misiek napisal - za mocne to one niesa

Tez kiedys myslalem nad wstawianiem ich do Suczka.
Ja bym szedl w range rovera - mosty tanie jak barsz , kupisz razem z zawieszeniem za cene poniżej barszczu. Dostajesz świetne zawieszenie i dość mocne mosty , a jeśli wytrzymałość cię nie zadowoli to za male pieniadze kupujesz wzmocnienia wszystkiego co w nich siedzi. No i mozna do nich kupic swietny patent z zabierakami elastycznymi. No i na koniec - tanie blokady

To byla moja koncepcja na suzukę

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 12:40 pm
Tia, tylko ze lr ma przelozenie 3.5, zycze powodzenia ze skrzynia i reduktorem vitary

-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » sob gru 20, 2008 12:45 pm
Misiek Bielsko pisze:Tia, tylko ze lr ma przelozenie 3.5, zycze powodzenia ze skrzynia i reduktorem vitary

zawsze można wstawić seriowe bebechy 4.7, tylko z dostępnością gorzej

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 12:48 pm
Dalej nie pomoze, vitara ma 5.125. Taka rzezba nie ma sensu, moim zdaniem sprzedac vitare, jak przeszkadza IFS...
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob gru 20, 2008 12:48 pm
Misiek Bielsko pisze:Tia, tylko ze lr ma przelozenie 3.5, zycze powodzenia ze skrzynia i reduktorem vitary

3.54 dokladnie , aczkolwiek wychodziły takie z 4.1 i 4.75. W moim planie mialo to chodzic z reduktorem 6.5:1 . Nadal jednak uwazam ze warto troche podlobac , do rovera mozna kupic stosunkowo tanio przelozenia
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob gru 20, 2008 12:49 pm
Misiek Bielsko pisze:Dalej nie pomoze, vitara ma 5.125. Taka rzezba nie ma sensu, moim zdaniem sprzedac vitare, jak przeszkadza IFS...
To dosc rozsadna opcja

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » sob gru 20, 2008 12:50 pm
...ale z reduktorem z sj, a nie skrzynia i red. z vitary....
Poza tym jestem zdania, ze lepiej miec mocniejsze (wolniejsze) mosty, a szybszy reduktor, niz na odwrot.
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » sob gru 20, 2008 2:04 pm
Misiek Bielsko pisze:...ale z reduktorem z sj, a nie skrzynia i red. z vitary....
Poza tym jestem zdania, ze lepiej miec mocniejsze (wolniejsze) mosty, a szybszy reduktor, niz na odwrot.
Slusznie - mniejsze obciazenie na wszystkim co jest przed mostem. Ja jednak w zasadzie nie mialem wyjscia - nie doszedl bym przelozeniami w mostach do takiego pozimou jak przelozeniem 6.5:1 w reduktorze.
Rzeczywiscie rzeźba zaczyna być bezsensowna - robiona dla samej idei - z vitary zostanie wtedy buda . silnik , rama (slabsza od samuraiowskiej) i troche innego badziewia. Zreszta nastepna rzecz - wielu z nas jest swiadkiem jak jezdzi Vitara Pekarza

(vicemistrz eurotrialu w swojej klasie w zeszlym roku). I nie ma tam cudow. Tylko jakies hamrykanskie autoblokady w mostach i cholernie wolny reduktor. No i kierowca z niego nieprzecietny. Wrazenie robi

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
lukas38
- jestem tu nowy...

- Posty: 37
- Rejestracja: sob kwie 29, 2006 8:11 am
- Lokalizacja: z przydrożnego rowu
Post
autor: lukas38 » ndz gru 21, 2008 3:33 pm
Mam też duży problem z mostem. Non stop ukręca sie półoś wewnętrzna. Dziś walneła czwarta:(( Obudowa cała. Wczoraj rozbierałem most na części pierwsze łącznie z całym koszem i wszystko tam jest OK. TEraz zastanawiam sie jak by założyć cały most od samuraja, a to że jest węższy nadrobic dystansami albo przespawanymi felgami, a przełożenie można podobno założyć od vitary tylko trzeba kosz samuraja lekko potraktować tokarką i zakręcić tależ i atak od Vitary. Co wy na to??
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » ndz gru 21, 2008 5:01 pm
Co my na to ? Jak Cie stać na takie eksperymenta, to działaj..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » ndz gru 21, 2008 7:36 pm
lukas38 pisze:TEraz zastanawiam sie jak by założyć cały most od samuraja, a to że jest węższy nadrobic dystansami albo przespawanymi felgami, a przełożenie można podobno założyć od vitary tylko trzeba kosz samuraja lekko potraktować tokarką i zakręcić tależ i atak od Vitary. Co wy na to??
Mam w przednim Viertarkowe bebechy i wystarczyło lekko kształt obudowy mostu młotkiem poprawić. Pierwszy wyjazd (fedima 31") przeżyło i jest

ale mam to w samuraju.
Bartek
-
lukas38
- jestem tu nowy...

- Posty: 37
- Rejestracja: sob kwie 29, 2006 8:11 am
- Lokalizacja: z przydrożnego rowu
Post
autor: lukas38 » ndz gru 21, 2008 8:21 pm
Jutro zaczynam działać w tym kierunku. Tylko teraz szukam kompletnego mostu od samuraia. A po resztą za całe kompletne zawieszenie przód z mojej vitary też myśle że się grosza szarpnie. Wiec dużo dokładki nie bedzie, wiecej roboty i burzy mózgów żeby to zadziałało:)) JAk by ktoś chciał coś z przodu to pisać i jak by ktoś miał most szeroki do samuraja w dobrej cenie to tez pisać, i jak by ktoś sie chciał wymienić to tez pisąć

))
-
ytomas
-

- Posty: 105
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 3:41 pm
- Lokalizacja: chrzanów
Post
autor: ytomas » ndz gru 21, 2008 8:49 pm
może zapodał byś jakieś foty i opisy z tej operacji
liczy się moc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości