z jakiego auta wspomaganie do samuraja wsadzić

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Brylu
 
 
Posty: 149
Rejestracja: pn lip 07, 2008 7:55 pm
Lokalizacja: Wieluń Łódzkie

z jakiego auta wspomaganie do samuraja wsadzić

Post autor: Brylu » wt gru 23, 2008 7:49 pm

mam samuraja bez wspomagania :evil: nie jest źle ale wiem ze może być dużo lepiej słyszałem że z poldka mozna wrzucić

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » wt gru 23, 2008 7:54 pm

moze z samuraja po co wywarzac otwarte drzwi :o BTW po co ci wspomaganie do samuraja??
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: z jakiego auta wspomaganie do samuraja wsadzić

Post autor: Twardy » wt gru 23, 2008 7:58 pm

Brylu pisze:mam samuraja bez wspomagania :evil: nie jest źle ale wiem ze może być dużo lepiej słyszałem że z poldka mozna wrzucić
chyba do bagażnika...
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » wt gru 23, 2008 8:00 pm

zależy do jakich dużych kół byś chciał. naprościej jimny ale do malych kół, vitara też podejdzie i jest to nieźle opisane tylko poszukać. oplel na danielsa stronie jest też opisany. generalnie chyba z każdej terenówki sie da tylko kwestia nakładu pracy. jak cos to wiem komu z jimniego zbywa bo miałem zakładać ale po przemysleniu odpuszczam. masa, masa :)21
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt gru 23, 2008 8:04 pm

Vitara, Opel omega, transit... To tak na poczatek.
www.daniels.lumena. com chyba....

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Post autor: RAVkrakuf » wt gru 23, 2008 8:38 pm

PRosto dość omega pasuje - tylko gałkę z omegi łaczysz z drążkiem suzy, Pompę mam WV czy VW :)
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
GUTMAN
Posty: 518
Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
Lokalizacja: Bochnia
Kontaktowanie:

Post autor: GUTMAN » wt gru 23, 2008 9:22 pm

do dwóch aut założyliśmy kompletne wspomagania z omegi A - pasuje jak ulał, trzeba tylko przekładnię umocować do ramy i robi robotę jak trzeba. Na złomie do wytargania za 150-200zł.
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)
;)

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » wt gru 23, 2008 10:53 pm

a po co w takim aucie jak samurai wspomaganie? nawet przy kołach większych niż fabryczne osobnik normalnej postury nie ma kłopotów z kręceniem kiermanką
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt gru 23, 2008 11:01 pm

ale po pewnym czasie, szczególnie przy dociążonym aucie nadgarstki bolą.
Szczególnie jeśli ktoś ma problem ze stawami :roll: dlatego montuje z vitary w tą zimę... razem z całym silnikiem
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr gru 24, 2008 7:16 am

KarolSawiak pisze:a po co w takim aucie jak samurai wspomaganie? nawet przy kołach większych niż fabryczne osobnik normalnej postury nie ma kłopotów z kręceniem kiermanką
32 cale na cisnieniu 0,6 ? próbowałeś?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » śr gru 24, 2008 10:01 am

no właśnie małe ciśnienie to raz w dużych kołach... a po wybijane kciuki palce itd to dwa . WSPOMAGANIE DOBRA RZECZ MOTAC!!! MOTAC!!!
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » śr gru 24, 2008 10:40 am

bo sie paluchów pomiędzy szczeblenie pcha 8) :lol:
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
trufel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: śr sie 03, 2005 8:23 am
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: trufel » śr gru 24, 2008 1:42 pm

Ja się pod tą OMEGĄ podpisuje bo mam u siebie i robi bardzo dobrze
przeróbka jest stosunkowo prosta i szybka
A ktoś kto pisze po co w samuraiu wspomaganie to chyba niema porównania
PROSZĘ PANA ALE TU JEST BRUDNO !!

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr gru 24, 2008 2:14 pm

Wspomaganie daje precyzje i pewnosc, kto nie mial nigd, nie ma porownania.
Na drodze nie jest zbytnio potrzebne...

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » śr gru 24, 2008 9:16 pm

NSS DAVX pisze:no właśnie małe ciśnienie to raz w dużych kołach... a po wybijane kciuki palce itd to dwa . WSPOMAGANIE DOBRA RZECZ MOTAC!!! MOTAC!!!
co do małego ciśnienia w kapciach na grząskim terenie to jestem w stanie sie zgodzić i zwracam honor Panom ;-) , co do połamanych paluchów to już w wojsku uczyli jak trzymać kiermanke i jak kręcić korbą od Gaza by kciuka nie stracić ;-)
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 25, 2008 12:41 am

KarolSawiak pisze:a po co w takim aucie jak samurai wspomaganie? nawet przy kołach większych niż fabryczne osobnik normalnej postury nie ma kłopotów z kręceniem kiermanką
Zapraszamy na trial. Po kilku minutach zaczynasz wysiadac , na drugiej probie juz zaczyna pomagac ci pilot przy kreceniu , na 4 juz nawet pilot nie daje rady krecic ;). Kolka seryjne , cisnienie ponad atmosfere ;) A ja jak wychodze po probie to sie mi lapy trzesa z wysilku. Dodam , ze nie jestem drobnej postury ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » czw gru 25, 2008 12:52 am

Zun pisze:
KarolSawiak pisze:a po co w takim aucie jak samurai wspomaganie? nawet przy kołach większych niż fabryczne osobnik normalnej postury nie ma kłopotów z kręceniem kiermanką
Zapraszamy na trial. Po kilku minutach zaczynasz wysiadac , na drugiej probie juz zaczyna pomagac ci pilot przy kreceniu , na 4 juz nawet pilot nie daje rady krecic ;). Kolka seryjne , cisnienie ponad atmosfere ;) A ja jak wychodze po probie to sie mi lapy trzesa z wysilku. Dodam , ze nie jestem drobnej postury ;)
co fakt to fakt nie to co ja :)23
ale mnie sie rece z wysilku nie trzesa... znaczy sie co rozumiesz pod pojeciem odcinek i wysilek bo to moze wiele zmienic :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Post autor: KarolZG » czw gru 25, 2008 12:54 am

Zun pisze:Po kilku minutach zaczynasz wysiadac , na drugiej probie juz zaczyna pomagac ci pilot przy kreceniu , na 4 juz nawet pilot nie daje rady krecic ;). Kolka seryjne , cisnienie ponad atmosfere ;) A ja jak wychodze po probie to sie mi lapy trzesa z wysilku. Dodam , ze nie jestem drobnej postury ;)
Nie wiem, może słabo sie odżywiasz ? ;-) Mnie po jeździe Samuraiem czasem d...a boli , ale to po trzecim dniu w siodle dopiero , ale nigdy ręce . 4 minuty to pompki robię na balkonie z petem w pysku i ręce jeszcze nie bolą , ale może ja jestem inszy rocznik. W jakiejś mądrej gazecie czytałem jednak że nowsze Samuraie mialy wspomagania a niektóre nawet klime miały , czyli było na to zapotrzebowanie wśród japońskich ludzi ,ale oni mniejsi są ;-) .
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 1:00 am przez KarolZG, łącznie zmieniany 2 razy.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » czw gru 25, 2008 12:59 am

Zun sie paskudnie odzywia :)21 sama kielbasa :)21
co do bolu du..py zmien siodlo na jakies wygodne fotele :)21
masz jakis filmik z tych pompek w samuraiu z petem bo sie zastanawiam jak ty sie tam miescisz :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw gru 25, 2008 10:17 am

KarolSawiak pisze:W jakiejś mądrej gazecie czytałem jednak że nowsze Samuraie mialy wspomagania a niektóre nawet klime miały , czyli było na to zapotrzebowanie wśród japońskich ludzi ,ale oni mniejsi są ;-) .
Z kierą po prawej stronie na pewno występowały ze wspomaganiem.. A z kierą po lewej ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
rorte
 
 
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:45 am
Lokalizacja: zamosc

Post autor: rorte » czw gru 25, 2008 10:52 am

..tez wystepują..nawet mam takiego 8)

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Post autor: miatman » czw gru 25, 2008 11:27 am

Chyba wszystkie po liftingu miały wspomaganie, ale to wspomaganie działa tak sobie, niewiele wspomaga nawet przy standardowych oponach, może przy lżejszym silniku benzynowym jest lepiej.

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Post autor: Zibi » czw gru 25, 2008 11:52 am

Przerabiałem kilka wspomagań, najszybciej jednak idzie ze starą omegą. Dodatkowo po założeniu wspomagania praktycznie nie jest ci już potrzebny amor skretu gdyż pompa przejmuje wszelkie uderzenia. I to własnie jest jedna z głównych zalet wspomagania o lekkości kręcenia nie wspomnę.

Awatar użytkownika
rorte
 
 
Posty: 185
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:45 am
Lokalizacja: zamosc

Post autor: rorte » czw gru 25, 2008 11:53 am

..niewszystkie..mialem z 2000r bez wspomy..
..a co do dzialania ..to u mnie..dziala leciutko bez zarzutu :)

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » czw gru 25, 2008 1:38 pm

A ja dodam że po roku mi sie właśnie przekładnia z omegi rozwaliła ,przy kołach 33" może była stara :roll:
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość