wentylator elektryczny do samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: maristez » wt gru 30, 2008 5:54 pm

ponoć od peugota 106 ładnie podchodzi wielkością. ma ktoś jeszcze doświadczenia z jakimś? warunek tani i szeroko dostepny na szrotach.

wisko idzie do śmieci wiec plac jest.

a może od czegoś wentyl razem z chłodnicą poleci kto? he?
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt gru 30, 2008 6:00 pm

właśnie.. tak sobie dumam, że chyba łatwiej przysposobić cały set chłodnica+śmigło..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Post autor: viperecki » wt gru 30, 2008 6:25 pm

polecam wentylki peugeot citroen np 205 , 405 ,bx itp wiatrak wielkości wiskozy w ramce z dwoma nóżkami od dołu i na śubke od góry
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
gif_kuba
 
 
Posty: 148
Rejestracja: pt sie 03, 2007 10:23 am
Lokalizacja: Marklowice
Kontaktowanie:

Post autor: gif_kuba » śr gru 31, 2008 10:36 am

offtopic ale to pytanie do tych co mają chłodnicę z tyłu:
czy macie dodatkową pompę wodną ?
jeśli tak to jaką najlepiej zastosować ?

bo chcę u siebie przenieść chłodnicę do tyłu

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » śr gru 31, 2008 10:52 am

ja do tyłu to wiem ze montują dodatkową pompę od autobusa chyba autosana tylko dają do przewinięcia na 12v, chociaż ostatnio jeden koleś do diesla bez przewijania założył i twierdzi ze nawet lepiej bo wolniej chodzi ale wystarczająco.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » śr gru 31, 2008 12:45 pm

u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr gru 31, 2008 3:28 pm

[quote9a="margod"]u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć[/quote9a]

A u mnie jednak jest tak , ze chlodnica wychlodzona , a temperatura przy silniku za duzo , wiec obieg jest jednak za maly :( Przydalaby sie pompka przeplywowa , sam z ciekawosci sledze temat , moze ktos podrzuci jakis namiar na taka pompke
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PI7er » śr gru 31, 2008 3:38 pm

[quote46="Zun"][quote46="margod"]u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć[/quote46]

A u mnie jednak jest tak , ze chlodnica wychlodzona , a temperatura przy silniku za duzo , wiec obieg jest jednak za maly :( Przydalaby sie pompka przeplywowa , sam z ciekawosci sledze temat , moze ktos podrzuci jakis namiar na taka pompke[/quote46]

http://www.allegro.pl/item513006367_pom ... el_vw.html

http://www.allegro.pl/item517891212_wyp ... l_min.html

http://www.allegro.pl/item497294138_ele ... 20016.html

A najlepiej to chyba pompe na pasek wielorowkowy lub klinowy tego typu jak jest w sabie:

http://www.allegro.pl/item497146535_saa ... _wody.html
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Zonk
 
 
Posty: 226
Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
Lokalizacja: wrocław

Post autor: Zonk » śr gru 31, 2008 3:51 pm

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=56858 Są zdjęcia i wymiary jakiejś pompki od BMW. Ale na koniec wychodzi że taka od webasto najlepsza.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr gru 31, 2008 4:03 pm

Ta na pasek ma jedna wade - nie mozna jej wylaczyc ;) Bedzie mieszac caly czas , nawet przed zagrzaniem - ja wiem , termostat jest wiec powinien byc luz , ale mimo wszystko ;).
Reszta ma mala srednice , trzeba by bylo strasznie kombinowac zeby robic redukcje ... czyli tak : waz plynu >> przejsciowka >> maly waz >> pompka >> maly waz >> przejsciowka >> waz plynu . Daje nam to 6 polaczen :( Nie podoba mi sie to :(
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Post autor: margod » śr gru 31, 2008 4:08 pm

jeżeli już musi być pompa to raczej taka http://infoterra.pl/dxd/produkty/4
te od webasto mają małą średnicę na węże. Byłem bliski kupienia jej, ale okazało się, że u mnie nie jest potrzebna

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » śr gru 31, 2008 7:42 pm

[quote68="margod"]jeżeli już musi być pompa to raczej taka http://infoterra.pl/dxd/produkty/4
te od webasto mają małą średnicę na węże. Byłem bliski kupienia jej, ale okazało się, że u mnie nie jest potrzebna[/quote68]

Te pompy maja za maly przeplyw - rzedu kilkunastu litrow na minute. W ukladzie wodnym powinno byc conajmniej 50 litrow na minute , a przy wyzylowanych silnikach bywa i 150 litrow ;)
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: Michal_R » sob sty 03, 2009 12:11 pm

Ja miałem kiedyś zamontowany wentyl z hondy civic 4 gen. Kilka przerobek i pasowal idealne.

Awatar użytkownika
Michal_R
Posty: 353
Rejestracja: pn lut 18, 2008 11:45 am
Lokalizacja: ze stodoły
Kontaktowanie:

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: Michal_R » sob sty 03, 2009 12:15 pm

Kiedyś widziałem pompę wymuszającą obieg na tył, zrobioną z oryginalnej pompy wody do jakiejś toyoty flanszy z blachy i silnika od elektro wentyla :wink:

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re:

Post autor: slaw211 » ndz sty 04, 2009 12:55 am

margod pisze:u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć
u mnie w vitarze chodzi bez pomp elekkrzycznych dziwne silnik podoby pompa ta sama
gg 6157522

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: Re:

Post autor: Zun » ndz sty 04, 2009 10:10 am

slaw211 pisze:
margod pisze:u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć
u mnie w vitarze chodzi bez pomp elekkrzycznych dziwne silnik podoby pompa ta sama
I nie masz takiego efektu , ze po zalaczeniu sie wentylatora i schlodzeniu chlodnicy na maksa to temperatura przy silniku jest jeszcze wysoka ? U mnie kurcvze tak jest :( A tak jak mowisz , silnik wlasciwie ten sam (chyba ze masz 16V , ale nawet jesli to pompa pewnie ma podobna wydajnosc) .
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: slaw211 » ndz sty 04, 2009 1:30 pm

silnik mam 8 v chłodnica gorna czesc na wyskosci dachu chodzi bez pudła tylko
miedzana rurą mam wszysko zrobione srednica wew chyba 25 mm
gg 6157522

Awatar użytkownika
margod
 
 
Posty: 1101
Rejestracja: ndz gru 24, 2006 3:41 pm
Lokalizacja: Czeladź
Kontaktowanie:

Re: Re:

Post autor: margod » ndz sty 04, 2009 2:45 pm

slaw211 pisze:
margod pisze:u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć
u mnie w vitarze chodzi bez pomp elekkrzycznych dziwne silnik podoby pompa ta sama
Problem był w tym, że zamontowaną miałem jakąś ciulową chłodnicę, która miała wlot i wylot wody u góry. Niby to działało, ale na podjazdach obieg się tracił. Często woda się gotowała.
Zun pisze:I nie masz takiego efektu , ze po zalaczeniu sie wentylatora i schlodzeniu chlodnicy na maksa to temperatura przy silniku jest jeszcze wysoka ? U mnie kurcvze tak jest :( A tak jak mowisz , silnik wlasciwie ten sam (chyba ze masz 16V , ale nawet jesli to pompa pewnie ma podobna wydajnosc) .
Zun takie objawy wskazują na zapowietrzony układ. Przerabiałem to nagminnie, po zagotowaniu wody zawsze poduszka powietrzna się robiła. Ustaw w takim przypadku samochód na podjeździe silnikiem w dół i zobaczysz jak szybko obieg się przywróci. Przynajmniej ja tak miałem, było tak, że cały rajd musiałem w ten sposób silnik chłodzić.
Pompa wody w 1,6 16V jest taka sama jak w Samuraju 1,3.

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: vetrieska » wt sty 06, 2009 9:39 pm

Watch this!!

Mysle ze starczy do glownego obiegu wody w samuraju nawet przy 12v, przezwoic tez by sie dalo chyba. krocce 30mm, wiec calosc spora jak widac. a i cena nie powala.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: Zun » wt sty 06, 2009 9:42 pm

vetrieska pisze:Watch this!!

Mysle ze starczy do glownego obiegu wody w samuraju nawet przy 12v, przezwoic tez by sie dalo chyba. krocce 30mm, wiec calosc spora jak widac. a i cena nie powala.
Ja się na tym nie znam , ale jaką ona będzie miała moc przy 12 V ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
bogsar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: pn lis 24, 2008 5:50 pm

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: bogsar » śr cze 08, 2011 8:48 pm

WITAM , CZY JAK ZASTOSUJE WĘŻA 16 MM ŚREDNICY OD SILNIKA DO CHŁODNICY Z TYŁU TO ZMIENI MI TO JAKOŚĆ CHŁODZENIA ? CHŁODNICA Z TYŁU OD T4 Z DWOMA WENTYLAMI
BODEK

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: lukassos » czw cze 09, 2011 9:21 am

0 392 020 073 Bosch 370 zł w IC. dodatkowa pompa cieczy do Audi. Lub 0 392 020 034 za 510zł. 0 392 020 039 za 410. Jest jeszcze coś takiego od Mercedesa 4.61250 firmy DT cena około 50 zł.

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: Kwadrat » czw cze 16, 2011 6:52 am

Generalnie jeśli układ dobrze wykonany wystarczy oryginalna pompa , nie trzeba dokładać żadnej elektrycznej.
Polecam dobrze sprawdzić cały układ - czy np nie robi się gdzieś po drodze "bańka powietrzna" bo wtedy dzieją się
różne cuda :) .

W naszych zmotkach mamy chłodnice z tyłu i wszystko działa bez problemu . Chłodnice są robione na zamówienie
Rdzeń jakiś VW passat aluminiowe zbiorniczki po bokach , wspawany odpowietrznik , dwa wentylatory .

Awatar użytkownika
myros
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 7:37 pm
Lokalizacja: Podhale

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: myros » sob cze 18, 2011 10:46 pm

Ja mam dość dużą chłodnicę z wentylatorem i wydaje mi się że jej możliwości nie są całkiem wykorzystywane. Zastanawiam się jakby zmniejszyć średnicę koła pasowego pompy, wydajność powinna się zwiększyć, ale czy tak można?
samurai '88 4.16 GTI.
LR disko 200

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: wentylator elektryczny do samuraja

Post autor: vandall1 » sob cze 18, 2011 11:02 pm

Pewnie można,ale:
1/zmniejszy sie kąt opasania kółka/niekorzystne/
2/wzrosna obroty i jak sie spodziewamy wydatek pompy.
Wzrost obrotów-czy wytrzymają łozyska i czy istotnie wzrośnie wydatek,czy raczej nastąpi kawitacja :roll:
Krótko mówiąc-próbuj,mając na podorędziu drugą sprawną,aby móc się wycofać z patentu gdyby "nie wyszło" :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość