Strona 1 z 2

wentylator elektryczny do samuraja

: wt gru 30, 2008 5:54 pm
autor: maristez
ponoć od peugota 106 ładnie podchodzi wielkością. ma ktoś jeszcze doświadczenia z jakimś? warunek tani i szeroko dostepny na szrotach.

wisko idzie do śmieci wiec plac jest.

a może od czegoś wentyl razem z chłodnicą poleci kto? he?

: wt gru 30, 2008 6:00 pm
autor: TomaszRT
właśnie.. tak sobie dumam, że chyba łatwiej przysposobić cały set chłodnica+śmigło..

: wt gru 30, 2008 6:25 pm
autor: viperecki
polecam wentylki peugeot citroen np 205 , 405 ,bx itp wiatrak wielkości wiskozy w ramce z dwoma nóżkami od dołu i na śubke od góry

: śr gru 31, 2008 10:36 am
autor: gif_kuba
offtopic ale to pytanie do tych co mają chłodnicę z tyłu:
czy macie dodatkową pompę wodną ?
jeśli tak to jaką najlepiej zastosować ?

bo chcę u siebie przenieść chłodnicę do tyłu

: śr gru 31, 2008 10:52 am
autor: maristez
ja do tyłu to wiem ze montują dodatkową pompę od autobusa chyba autosana tylko dają do przewinięcia na 12v, chociaż ostatnio jeden koleś do diesla bez przewijania założył i twierdzi ze nawet lepiej bo wolniej chodzi ale wystarczająco.

: śr gru 31, 2008 12:45 pm
autor: margod
u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć

: śr gru 31, 2008 3:28 pm
autor: Zun
[quote9a="margod"]u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć[/quote9a]

A u mnie jednak jest tak , ze chlodnica wychlodzona , a temperatura przy silniku za duzo , wiec obieg jest jednak za maly :( Przydalaby sie pompka przeplywowa , sam z ciekawosci sledze temat , moze ktos podrzuci jakis namiar na taka pompke

: śr gru 31, 2008 3:38 pm
autor: PI7er
[quote46="Zun"][quote46="margod"]u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć[/quote46]

A u mnie jednak jest tak , ze chlodnica wychlodzona , a temperatura przy silniku za duzo , wiec obieg jest jednak za maly :( Przydalaby sie pompka przeplywowa , sam z ciekawosci sledze temat , moze ktos podrzuci jakis namiar na taka pompke[/quote46]

http://www.allegro.pl/item513006367_pom ... el_vw.html

http://www.allegro.pl/item517891212_wyp ... l_min.html

http://www.allegro.pl/item497294138_ele ... 20016.html

A najlepiej to chyba pompe na pasek wielorowkowy lub klinowy tego typu jak jest w sabie:

http://www.allegro.pl/item497146535_saa ... _wody.html

: śr gru 31, 2008 3:51 pm
autor: Zonk
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=56858 Są zdjęcia i wymiary jakiejś pompki od BMW. Ale na koniec wychodzi że taka od webasto najlepsza.

: śr gru 31, 2008 4:03 pm
autor: Zun
Ta na pasek ma jedna wade - nie mozna jej wylaczyc ;) Bedzie mieszac caly czas , nawet przed zagrzaniem - ja wiem , termostat jest wiec powinien byc luz , ale mimo wszystko ;).
Reszta ma mala srednice , trzeba by bylo strasznie kombinowac zeby robic redukcje ... czyli tak : waz plynu >> przejsciowka >> maly waz >> pompka >> maly waz >> przejsciowka >> waz plynu . Daje nam to 6 polaczen :( Nie podoba mi sie to :(

: śr gru 31, 2008 4:08 pm
autor: margod
jeżeli już musi być pompa to raczej taka http://infoterra.pl/dxd/produkty/4
te od webasto mają małą średnicę na węże. Byłem bliski kupienia jej, ale okazało się, że u mnie nie jest potrzebna

: śr gru 31, 2008 7:42 pm
autor: Zun
[quote68="margod"]jeżeli już musi być pompa to raczej taka http://infoterra.pl/dxd/produkty/4
te od webasto mają małą średnicę na węże. Byłem bliski kupienia jej, ale okazało się, że u mnie nie jest potrzebna[/quote68]

Te pompy maja za maly przeplyw - rzedu kilkunastu litrow na minute. W ukladzie wodnym powinno byc conajmniej 50 litrow na minute , a przy wyzylowanych silnikach bywa i 150 litrow ;)

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: sob sty 03, 2009 12:11 pm
autor: Michal_R
Ja miałem kiedyś zamontowany wentyl z hondy civic 4 gen. Kilka przerobek i pasowal idealne.

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: sob sty 03, 2009 12:15 pm
autor: Michal_R
Kiedyś widziałem pompę wymuszającą obieg na tył, zrobioną z oryginalnej pompy wody do jakiejś toyoty flanszy z blachy i silnika od elektro wentyla :wink:

Re:

: ndz sty 04, 2009 12:55 am
autor: slaw211
margod pisze:u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć
u mnie w vitarze chodzi bez pomp elekkrzycznych dziwne silnik podoby pompa ta sama

Re: Re:

: ndz sty 04, 2009 10:10 am
autor: Zun
slaw211 pisze:
margod pisze:u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć
u mnie w vitarze chodzi bez pomp elekkrzycznych dziwne silnik podoby pompa ta sama
I nie masz takiego efektu , ze po zalaczeniu sie wentylatora i schlodzeniu chlodnicy na maksa to temperatura przy silniku jest jeszcze wysoka ? U mnie kurcvze tak jest :( A tak jak mowisz , silnik wlasciwie ten sam (chyba ze masz 16V , ale nawet jesli to pompa pewnie ma podobna wydajnosc) .

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: ndz sty 04, 2009 1:30 pm
autor: slaw211
silnik mam 8 v chłodnica gorna czesc na wyskosci dachu chodzi bez pudła tylko
miedzana rurą mam wszysko zrobione srednica wew chyba 25 mm

Re: Re:

: ndz sty 04, 2009 2:45 pm
autor: margod
slaw211 pisze:
margod pisze:u mnie po pól roku kombinacji przeróżnych, chłodnica na pace zaczęła działać jak należy, bez dodatkowej pompy.
- chłodnica przelewowa u góry wlot, na dole wylot
- kurek ciśnieniowy
- zbiornik wyrównawczy nad chłodnicą.
- węże w miarę prosto bez większych zagięć
u mnie w vitarze chodzi bez pomp elekkrzycznych dziwne silnik podoby pompa ta sama
Problem był w tym, że zamontowaną miałem jakąś ciulową chłodnicę, która miała wlot i wylot wody u góry. Niby to działało, ale na podjazdach obieg się tracił. Często woda się gotowała.
Zun pisze:I nie masz takiego efektu , ze po zalaczeniu sie wentylatora i schlodzeniu chlodnicy na maksa to temperatura przy silniku jest jeszcze wysoka ? U mnie kurcvze tak jest :( A tak jak mowisz , silnik wlasciwie ten sam (chyba ze masz 16V , ale nawet jesli to pompa pewnie ma podobna wydajnosc) .
Zun takie objawy wskazują na zapowietrzony układ. Przerabiałem to nagminnie, po zagotowaniu wody zawsze poduszka powietrzna się robiła. Ustaw w takim przypadku samochód na podjeździe silnikiem w dół i zobaczysz jak szybko obieg się przywróci. Przynajmniej ja tak miałem, było tak, że cały rajd musiałem w ten sposób silnik chłodzić.
Pompa wody w 1,6 16V jest taka sama jak w Samuraju 1,3.

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: wt sty 06, 2009 9:39 pm
autor: vetrieska
Watch this!!

Mysle ze starczy do glownego obiegu wody w samuraju nawet przy 12v, przezwoic tez by sie dalo chyba. krocce 30mm, wiec calosc spora jak widac. a i cena nie powala.

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: wt sty 06, 2009 9:42 pm
autor: Zun
vetrieska pisze:Watch this!!

Mysle ze starczy do glownego obiegu wody w samuraju nawet przy 12v, przezwoic tez by sie dalo chyba. krocce 30mm, wiec calosc spora jak widac. a i cena nie powala.
Ja się na tym nie znam , ale jaką ona będzie miała moc przy 12 V ??

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: śr cze 08, 2011 8:48 pm
autor: bogsar
WITAM , CZY JAK ZASTOSUJE WĘŻA 16 MM ŚREDNICY OD SILNIKA DO CHŁODNICY Z TYŁU TO ZMIENI MI TO JAKOŚĆ CHŁODZENIA ? CHŁODNICA Z TYŁU OD T4 Z DWOMA WENTYLAMI

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: czw cze 09, 2011 9:21 am
autor: lukassos
0 392 020 073 Bosch 370 zł w IC. dodatkowa pompa cieczy do Audi. Lub 0 392 020 034 za 510zł. 0 392 020 039 za 410. Jest jeszcze coś takiego od Mercedesa 4.61250 firmy DT cena około 50 zł.

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: czw cze 16, 2011 6:52 am
autor: Kwadrat
Generalnie jeśli układ dobrze wykonany wystarczy oryginalna pompa , nie trzeba dokładać żadnej elektrycznej.
Polecam dobrze sprawdzić cały układ - czy np nie robi się gdzieś po drodze "bańka powietrzna" bo wtedy dzieją się
różne cuda :) .

W naszych zmotkach mamy chłodnice z tyłu i wszystko działa bez problemu . Chłodnice są robione na zamówienie
Rdzeń jakiś VW passat aluminiowe zbiorniczki po bokach , wspawany odpowietrznik , dwa wentylatory .

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: sob cze 18, 2011 10:46 pm
autor: myros
Ja mam dość dużą chłodnicę z wentylatorem i wydaje mi się że jej możliwości nie są całkiem wykorzystywane. Zastanawiam się jakby zmniejszyć średnicę koła pasowego pompy, wydajność powinna się zwiększyć, ale czy tak można?

Re: wentylator elektryczny do samuraja

: sob cze 18, 2011 11:02 pm
autor: vandall1
Pewnie można,ale:
1/zmniejszy sie kąt opasania kółka/niekorzystne/
2/wzrosna obroty i jak sie spodziewamy wydatek pompy.
Wzrost obrotów-czy wytrzymają łozyska i czy istotnie wzrośnie wydatek,czy raczej nastąpi kawitacja :roll:
Krótko mówiąc-próbuj,mając na podorędziu drugą sprawną,aby móc się wycofać z patentu gdyby "nie wyszło" :wink: