Strona 1 z 1

zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 6:58 pm
autor: szrot
witam mam pytanie czy ktoś z Was miał problem z paskiem rozrzadu tj zerwał go mi sie to przydażyło i zastanawiam sie czy suza jest kolizyjna czy też nie? chodzi mi o samuraja 1.3i z 1993 roku z góry dzięki za pomoc

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 7:22 pm
autor: Piotr Karcz
Silnik bezkolizyjny...no chyba że przez 2 godziny auto było zaciagane...

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 7:25 pm
autor: bigos
Piotr Karcz pisze:Silnik bezkolizyjny...no chyba że przez 2 godziny auto było zaciagane...
co znaczy w słowie "zaciągane" :oops:

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 7:46 pm
autor: szrot
a na bezkolizyjność jest dalej obecna przy zdjęciu ok1mm głowicy? heheh

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 9:01 pm
autor: Misiek Bielsko
Mnie sie wydaje, ze bezkolizyjny to z 410 jest, ale moge sie mylic.

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 9:06 pm
autor: Piotr Karcz
Benzyniaki bezkolizyjne są - testowałem na swoim 413 (diesle 1,9 już nie)

Ale nie wiem jak te najnowsze silniki 1,3 na wielopunkcie :roll:



Zaciąganie to holowane na biegu w celu odpalenia...

Jak głowica po szlifie, to daje się grubszą uszczelkę.

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt sty 09, 2009 9:43 pm
autor: kamiś
Już gdzieś o tym było na forum i tak jak pisał Piotr w SJtach chyba się zawory mijają a w wtryskach coś chyba niedokońca (ale mogę się mylić :oops: )
Też bym się chętnie dowiedział jakto jest naprawde, czy w 1.3i po zerwaniu paska i założeniu nowego, silnik będzie nadal robił?

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: sob sty 10, 2009 6:59 pm
autor: szrot
więc tak po założeniu nowego paska SUZZZZAAAA działa i to nie najgorzej heheh aczkolwiek któryś zawór musiał dostać :( tak na słuch (przypominam ze głowica jest niższa o jakieś 1.5mm) jednak poradzono mi abym pojeździł troszku może się ułoży jeszcze tylko sprawdzę kompresje tak dla siebie

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: sob sty 10, 2009 9:44 pm
autor: suzus
wtryski teżsą bezzkolizyjne

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: sob sty 10, 2009 9:51 pm
autor: papas
suzus pisze:wtryski teżsą bezzkolizyjne
Tak na przyszłość - Vitary 1,6 8V też są bezkolizyjne - Sław211 sprawdzał osobiście :lol: :lol: :lol:
:wink:

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pn sty 12, 2009 2:51 pm
autor: milas
a ja glupi wymienialem :D

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pn sty 12, 2009 3:34 pm
autor: Mazur
Misiek Bielsko pisze:Mnie sie wydaje, ze bezkolizyjny to z 410 jest, ale moge sie mylic.
...właśnie 410 jest kolizyjna
8)

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: śr mar 04, 2009 12:01 am
autor: szrot
no i niestety mój samurajek tez okazał sie kolizyjny zawór dzwoni a olej dziwnie tępy i w dziwnym kolorze tj o metalicznym błysku czyli tuleja prowadząca zawór układa sie do krzywizny nie ruszam az sie skończy głowica

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: śr mar 04, 2009 12:18 am
autor: Wojtek_85
mi by sie nie "chcialo" czekac - a nóż lekko skrzywiony zawór zmeczy sie i stwierdzi że wpadnie do komory spalania i narobi bajzlu..

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: śr mar 04, 2009 10:34 am
autor: Willy
miałem podobna sytuacje.
po załozeniu nowego paska silnik był troche słabszy , mysłałem ze zawór jeden dostał.
okazało sie na koncu ze pasek zerwała zacierajaca sie głowica :x .

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: śr mar 04, 2009 11:47 am
autor: jarekstryszawa
Co się miało zatrzeć w głowicy: zawory w prowadnicach, czy wałek rozrządu, bo nie bardzo fersztejen?

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: czw mar 05, 2009 12:03 am
autor: szrot
według fachowców to nie zawór sie zmeczy ale tuleja prowadząca w głowicy podda sie krzywiznie ale właśnie na widoku jest piecyk od jmniego więc nie bede ruszał

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: pt mar 06, 2009 11:39 am
autor: Willy
jarekstryszawa pisze:Co się miało zatrzeć w głowicy: zawory w prowadnicach, czy wałek rozrządu, bo nie bardzo fersztejen?
po prostu przy większym przechyle silnik przez 2-3 sekundy nie dostał oleju.(przy 6 tys obrotów)

i jeden z mostków zaczął chwytać wałek. i w końcu chwycił wałek tak mocno ze zerwało pasek.

Re: zerwny pasek rozrzadu i co dalej?

: sob mar 07, 2009 9:35 pm
autor: jarekstryszawa
Tera fersztejen.