Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
drex0n
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 12:13 am
- Lokalizacja: Chodzież
Post
autor: drex0n » pn sty 19, 2009 11:07 pm
Witam wszystkich.
Mam problem. mam wyciek koło przedniego prawego koła. Niestety nie znam się na tym. czy ktoś spotkał się z taką awarią. co jest przyczyna i jak to naprawić, Z góry dziękuje za odpowiedź.

-
Zonk
-

- Posty: 226
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: wrocław
Post
autor: Zonk » pn sty 19, 2009 11:46 pm
Na początek polecam
http://daniels.lumena.com/suzuki/
Co do zdjęcia to jak dla mnie to jest lewe koło

Przyczyną jest padnięty uszczelniacz pochwy mostu. Olej wylewa się z mostu i wypłukuje smar z łożysk i przegubu więc nie warto odkładać tego nie wiem jak długo.
Najlepszym i najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest wymiana w/w uszczelniacza.
-
poreb
-

- Posty: 2632
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
- Lokalizacja: Górny Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: poreb » wt sty 20, 2009 8:24 am
Niestety nie znam się na tym
jak to naprawić
w takim razie musisz udac sie do mechanika
przy okazji wymien sobie uszczelniacze kuli
biedny inżynier

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » wt sty 20, 2009 8:26 am
poreb pisze:przy okazji wymien sobie uszczelniacze kuli
I sprawdź stan łożysk zwrotnicy..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Remik
-

- Posty: 229
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:33 pm
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Remik » wt sty 20, 2009 12:28 pm
TomaszRT pisze:poreb pisze:przy okazji wymien sobie uszczelniacze kuli
I sprawdź stan łożysk zwrotnicy..
Dokładnie tak było w moim przypadku, półośka chodziła z całą zwrotnicą i otwierała uszczelniacz
Suzuki SJ 92"
-
szerokimost

- Posty: 493
- Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
- Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Post
autor: szerokimost » wt sty 20, 2009 1:23 pm
Witam
Czeka cie trochę rozkręcania a tak poza tym to nic wielkiego ,ważne żeby wymienić wszystko co uszkodzone albo już na wykończeniu ,lepiej to zrobić raz a nie babrać się w smarach na raty

a no i trochę smaru by się świeżego przydało
+ dolewka oleju do mostu celem wyrównania stanów magazynowych

Samiec
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » wt sty 20, 2009 5:21 pm
wg mnie ten wyciek jest prawie normalny a pojawił się bo w moscie najprawdopodobniej jest woda - olej wyraźnie choć zdjęcie marne wygląda na zmieszany z wodą. Prawdopodobnie do mostu dostała się woda, zmieszała się z olejem, nastąpiło zwiększenie ciśnienia i wypchnęło własnie tędy. Przyznaj się - auto pojeździło po jakiejś wodzie?

-
jonatan1
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 7:31 pm
- Lokalizacja: Krakow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jonatan1 » pt lut 27, 2009 6:45 pm
Witam
Tez zauwazylem u siebie wyciek i rozebralem to i sie troszk zdziwilem ze uszczelka ta gumowa jest przecieta pod skosem, i tak jak by ktos zakaladal to od strony mostu czy tak ma byc? czy trzeba rozbierac od strony kola calosc zeby zalozyc ta uszczelke gumowa??
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » pt lut 27, 2009 6:47 pm
dokładnie tak, i sprawdź sobie łozyska zwrotnicy, pewnie sa juz do wymiany ...
i nowy filc warto tez mieć ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
jonatan1
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 7:31 pm
- Lokalizacja: Krakow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jonatan1 » pt lut 27, 2009 7:02 pm
tzn ma byc przecieta?

przepraszam ze tak wypytuje ale bede zamiawial ta uszczelke a filcowa zrobie sobie sam.
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » pt lut 27, 2009 7:15 pm
ma być w całości
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pt lut 27, 2009 7:21 pm
Jak jest przecięta to ktoś ją zakładał bez zdejmowania zwrotnicy, co jest operacją przewidzianą w instrukcji..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pt lut 27, 2009 7:24 pm
Ostatnio się zdziwiłem, że w serwisówce do parcha Y61 jest podana metoda na wymianę gumowego uszczelniacza kuli bez zdejmowania zwrotnicy.
mianowicie nacina się uszczelkę w jednym miejscu pod kątem prostym, zakłada przecięciem do góry i skleja jakimś tam klejem

-
jonatan1
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 7:31 pm
- Lokalizacja: Krakow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jonatan1 » pt lut 27, 2009 7:25 pm
Czyli jak mam lozyska Ok, to tez moge przeciac uszczelniacz? No wlasnie widzialem instrukcje i tam byla ta uszczelka i nozyczki

tylko ze jest po angielsku i wolalem sie dopytac.
-
Zonk
-

- Posty: 226
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: wrocław
Post
autor: Zonk » pt lut 27, 2009 9:25 pm
jonatan1 pisze:Witam
Tez zauwazylem u siebie wyciek i rozebralem to i sie troszk zdziwilem ze uszczelka ta gumowa jest przecieta pod skosem, i tak jak by ktos zakaladal to od strony mostu czy tak ma byc? czy trzeba rozbierac od strony kola calosc zeby zalozyc ta uszczelke gumowa??
Tylko jeśli cieknie Ci olej to do wymiany jest simering uszczelniający pochwę mostu (na rysunku z czerwoną strzałką). A przecina się uszczelniacz kul który nie ma za zadania utrzymywać oleju.
http://img502.imageshack.us/my.php?imag ... zeniea.jpg
-
jonatan1
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 7:31 pm
- Lokalizacja: Krakow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jonatan1 » sob lut 28, 2009 8:23 am
U mnie bardziej to wygladalo jak taki smar bo na kulach byla taka gesta masa. A powiedz mi zeby ta uszczelke wymienic co zaznaczyles to trzeba juz zwrotnice rozbierac? i czy jest zamiennik tego uszczelniacza?
-
Zonk
-

- Posty: 226
- Rejestracja: ndz sty 07, 2007 5:14 pm
- Lokalizacja: wrocław
Post
autor: Zonk » sob lut 28, 2009 9:21 am
Jeśli był tylko smar to OK wystarczy wymienić tylko tą gumę uszczelniającą kulę. Natomiast jeśli ten smar był już "cieknący" to znaczy że olej przedostaje się z mostu do kuli i wypłukuje smar. Wtedy jeśli masz łożyska piasty ok to wykręcasz 8 śrubek (4 z dołu i 4 z góry) od sworznia zwrotnicy wyciągasz je ( tylko uważaj na podkładki które mogą tam się znajdować). Po wyciągnięciu sworzni wychodzi całość razem z półosią wtedy masz dostęp do tego uszczelniacza i łożysk zwrotnicy które dobrze wymienić bo po co drugi raz za jakiś czas rozbierać. Wymiary uszczelniacza i łożysk znajdziesz u Danielsa na stronce w dziale Części-Zamienniki
http://daniels.lumena.com/suzuki/
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » sob lut 28, 2009 10:03 am
jonatan1 pisze:U mnie bardziej to wygladalo jak taki smar bo na kulach byla taka gesta masa. A powiedz mi zeby ta uszczelke wymienic co zaznaczyles to trzeba juz zwrotnice rozbierac? i czy jest zamiennik tego uszczelniacza?
Uszczelniacz półosi kosztuje genuin 20PLN, więc choćby z lenistwa nie chciałoby mi się szukać zamiennika.
Uszczelniacz kuli natomiast kosztuje genuin 70PLN i nie posiada zamiennika.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
jonatan1
- jestem tu nowy...

- Posty: 36
- Rejestracja: wt lut 03, 2009 7:31 pm
- Lokalizacja: Krakow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jonatan1 » sob lut 28, 2009 10:12 am
oki wyciaglem ten uszczelniacz polosi;-) myslelm ze to bedzie trudne, ale taki nowiciusz jak ja dalem sobie rade;-) Czy ktos wie gdzie w Krakowie mozna zamowic Uszczelniacz kuli ? acha i jaki smar trzeba uzyc do zlozenia tego? i ile go tam trzeba dac?
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 10:13 am przez
jonatan1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » sob lut 28, 2009 10:13 am
ASO
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » wt paź 20, 2009 6:31 pm
TomaszRT pisze:
Uszczelniacz kuli natomiast kosztuje genuin 70PLN i nie posiada zamiennika.
Teraz już 80zł wołają.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
Jasiowy
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 8:24 pm
- Lokalizacja: Wlkp
Post
autor: Jasiowy » wt paź 20, 2009 8:45 pm
WITAM, ROBILEM TO JUZ Z PIEC RAZY, MIESZKAM RZUT BERETEM OD CIEBIE
JAK CHCESZ POMOGE, ROBOTA NA CALY DZIEN.
jasiowy SJ80
-
Jasiowy
- jestem tu nowy...

- Posty: 17
- Rejestracja: ndz paź 14, 2007 8:24 pm
- Lokalizacja: Wlkp
Post
autor: Jasiowy » wt paź 20, 2009 8:51 pm
jasiowy SJ80
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » wt paź 20, 2009 10:58 pm
Czy ktoś ma doświadczenia z uszczelniaczami 25/38/8? Podobnie jak Daniels pisze na swojej stronie, nie mogłem dostać 26/38/8 i zakupiłem 1mm mniejszą średnicę. Działa to naprawdę?
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość