Lift longa
Moderator: Albert_N
Lift longa
Poczytalem i teraz czas na male podsumowanie.
Sprezyny na przod 124 (bez 2 zwojow), na tyl samara.
Przednie mocowanie od amortyzatorow obrocic (zostawic standardowe amorki?), a na tyl wsadzic S1106.
Czy będzie do tego trzeba dorzucac jakies dystanse i co ewentualnie jeszcze nalezaloby zrobic.
Troche sie pogubilem w dziesiatkach postow, gdzie ogolnie jest to samo a szczegoly pomieszane.
Ewentualnie czy jest jakis zaklad robiacy (za rozsadne pieniadze oczywiscie) lifty oraz zderzaki?
Sprezyny na przod 124 (bez 2 zwojow), na tyl samara.
Przednie mocowanie od amortyzatorow obrocic (zostawic standardowe amorki?), a na tyl wsadzic S1106.
Czy będzie do tego trzeba dorzucac jakies dystanse i co ewentualnie jeszcze nalezaloby zrobic.
Troche sie pogubilem w dziesiatkach postow, gdzie ogolnie jest to samo a szczegoly pomieszane.
Ewentualnie czy jest jakis zaklad robiacy (za rozsadne pieniadze oczywiscie) lifty oraz zderzaki?
No to od początku
- marianek4x4
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:41 pm
- Lokalizacja: Łomiankowo
- Kontaktowanie:
Re: Lift longa
nie kombinuj..... załóż zestaw markowy dedykowany dla Twojego auta i po sprawie....... OFF-ROAD -- niestety nikt nie mówił że będzie tanio.
Re: Lift longa
No co Ty? Odchodzi się od dedykowanych.. Teraz modne są w autach terenowych zawieszenia od samary czy innej fabii.. Lepiej robią w terenie..


'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Lift longa
pogubiłeś się w szczegółach, bo każdy ma co innego, opracowane na własne potrzeby 
... można zawsze kupić gotowca i wtedy nie ma problemu - plug&play

... można zawsze kupić gotowca i wtedy nie ma problemu - plug&play

Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V
Re: Lift longa
dajcie mu spokój chłopaki , taki zestaw na początek mu wystarczy a nie musi pompować w auto pona 2tysi na start tylko 3 stówki i jakoś takoś będzie jechał
sam miałem w vitce takie udziwnienie i na początek było ok , no a potem wiadomo , kupno Samuraia bo to chyba najlepszy sposób na ulepszenie vitarki 


Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu
5.12 w mostach itp itd

Re: Lift longa
po pierwsze spróbuj poszukać info na http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewforum.php?f=12
(to takie fajne vitarowe zagłębie)
oczywiście można też założyć dedykowane sprężyny liftujące OME, Dobinsony czy IronMan, ale to już inny przedział cenowy i moim zdaniem mija się z celem
Tak czy inaczej z przodu albo markowe dedykowane albo odwrócenie mocowania+standardowe(ale jakieś lepsze, podobno B6 są niezłe).
Z tyłu większość wrzuca polonezowskie, bo pasują rozmiarem do liftu, ale nie są zbyt trwałe.
, jeden dobry jest w Wawie, ale jest sporo specjalistów od Vitar w całej Polsce - poczytaj "małe" forum
(to takie fajne vitarowe zagłębie)
raczej bez 1.5 zwoja - silnik 2.0V6 jest trochę cięższy niż 1.6yoger pisze:Poczytalem i teraz czas na male podsumowanie.
Sprezyny na przod 124 (bez 2 zwojow),
albo Honda CRV, HRV, BMW 5 (e34), Felicja Kombi (wersja sprężyn z grubego drutu)yoger pisze:na tyl samara.
oczywiście można też założyć dedykowane sprężyny liftujące OME, Dobinsony czy IronMan, ale to już inny przedział cenowy i moim zdaniem mija się z celem
Co do amortyzatorów to właśnie w nie warto by zainwestować - po czarnym nie będziesz się tak bujać.yoger pisze:Przednie mocowanie od amortyzatorow obrocic (zostawic standardowe amorki?)
a na tyl wsadzic S1106.
Tak czy inaczej z przodu albo markowe dedykowane albo odwrócenie mocowania+standardowe(ale jakieś lepsze, podobno B6 są niezłe).
Z tyłu większość wrzuca polonezowskie, bo pasują rozmiarem do liftu, ale nie są zbyt trwałe.
Na pewno dystans na wał, chyba 10mm, dystans do sierżanta albo przerobiony sierżant.yoger pisze:Czy będzie do tego trzeba dorzucac jakies dystanse i co ewentualnie jeszcze nalezaloby zrobic.
Najbardziej chyba znany jest w Pajęcznieyoger pisze:Ewentualnie czy jest jakis zaklad robiacy (za rozsadne pieniadze oczywiscie) lifty oraz zderzaki?

Suzuki Vitara 2.0 DI/C TURBO '97, lift 2', KL-71 225x75R16
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)
Re: Lift longa
nie cwaniakujTomaszRT pisze:No co Ty? Odchodzi się od dedykowanych.. Teraz modne są w autach terenowych zawieszenia od samary czy innej fabii.. Lepiej robią w terenie..

nie klepałeś nigdy resorów w sj ?
Re: Lift longa
Jak kupiłem 410 to już były wyklepane.. Przez prawie dwa i pół roku jazdy o dziwo nie siadły.. Ale komfort i co ważniejsze trakcja na wyrypie jest mierna..czaya pisze:nie cwaniakuj![]()
nie klepałeś nigdy resorów w sj ?
PS: co to za moda na zmianę nicków ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: Lift longa
nikt nikogo nie zmusza do takich rozwiązań, ale wielu tak robi i jest zadowolonych.
czy to klepanie resorów, czy "podmiana" części...
ad ps. krócej trwa logowanie
czy to klepanie resorów, czy "podmiana" części...
ad ps. krócej trwa logowanie

Re: Lift longa
mnie to w sumie bawi to rozwodzenie się nad dedykowanym, niededykowanym, złym, dobrym ... albo sprężyna/amor ma odpowiednie parametry, które odpowiadają użytkownikowi pojazdu, albo ich nie ma ... a co za różnica co tam kto przykleił na opakowanie? 
yoger: masz chęć, trochę czasu i narzędzia, to spokojnie sobie podpasujesz sprężyny/amory i będziesz zadowolony

yoger: masz chęć, trochę czasu i narzędzia, to spokojnie sobie podpasujesz sprężyny/amory i będziesz zadowolony

Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V
Re: Lift longa
I o to mi właśnie chodziło ;], czyli zaczynamy sie rozglądać za częściami.
No to od początku
Re: Lift longa
Z tego co wiem to nawet Calmini nie ma na przód dłuższych amortyzatorów do Vitary i samo ma patenty na obniżanie górnego gniazda - jak ktoś ma pojęcie o tym to widać to na zdjęciach kitu do liftu Vitarki.
Minusem zestawów dedykowanych - po za zestawem Calmini 3` jest ich niewielki lift - rzadko kiedy przekracza 2 cale. A osiągnięcie 2 cali polskimi drucianymi sposobami jest dobrze opatentowane o ile sie poczyta.
Ładowanie markowego zestawu do auta które pali niemało, jest już stare, i domaga się reanimacji blacharki - to się mija z celem moim zdaniem - o ile sie pójdzie utartym szlakiem i uzyska przyzwoicie jeżdżące auto. Bo można robić różne dziwne pomniki domowymi sposobami - którymi strach jeździć. To wtedy wiadomo - tylko kit fabryczny....
Minusem zestawów dedykowanych - po za zestawem Calmini 3` jest ich niewielki lift - rzadko kiedy przekracza 2 cale. A osiągnięcie 2 cali polskimi drucianymi sposobami jest dobrze opatentowane o ile sie poczyta.
Ładowanie markowego zestawu do auta które pali niemało, jest już stare, i domaga się reanimacji blacharki - to się mija z celem moim zdaniem - o ile sie pójdzie utartym szlakiem i uzyska przyzwoicie jeżdżące auto. Bo można robić różne dziwne pomniki domowymi sposobami - którymi strach jeździć. To wtedy wiadomo - tylko kit fabryczny....
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT
Re: Lift longa
No i to jest ważne bo te 2" można wg. mnie osiągnąć bardzo niskim kosztem, a gotowe zestawy liftu zawiechy do niektórych aut sięgają kilkunastu tysięcy zł...
No to od początku
- sito79
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:50 am
- Lokalizacja: Boguszów Gorce
Re: Lift longa
Ot taka mała fotorelacja żeby było nieco kolorowiej http://www.k9rdj.co.uk/vitara/vitlift.htm
Była Vitara Blaszak 1.6 16V 96r, teraz ostał się jedynie plaskacz i Honda TRX na otarcie łez.
Re: Lift longa
Ja zrobiłem żonie w longu lift na polskich podkładkach poliuretanowych (niestety wykon słaby i źle dobrane wymiary - trzeba modyfikować) + kit do obniżenia gniazd amorów przednich z UK (Bit's for Vits).
Koszt jakieś 500 pln... czas dla dwóch osób 4 godziny.
Koszt jakieś 500 pln... czas dla dwóch osób 4 godziny.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości