Lift longa

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Lift longa

Post autor: yoger » wt lut 03, 2009 11:28 pm

Poczytalem i teraz czas na male podsumowanie.
Sprezyny na przod 124 (bez 2 zwojow), na tyl samara.
Przednie mocowanie od amortyzatorow obrocic (zostawic standardowe amorki?), a na tyl wsadzic S1106.
Czy będzie do tego trzeba dorzucac jakies dystanse i co ewentualnie jeszcze nalezaloby zrobic.
Troche sie pogubilem w dziesiatkach postow, gdzie ogolnie jest to samo a szczegoly pomieszane.
Ewentualnie czy jest jakis zaklad robiacy (za rozsadne pieniadze oczywiscie) lifty oraz zderzaki?
No to od początku

Awatar użytkownika
marianek4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:41 pm
Lokalizacja: Łomiankowo
Kontaktowanie:

Re: Lift longa

Post autor: marianek4x4 » śr lut 04, 2009 9:22 am

nie kombinuj..... załóż zestaw markowy dedykowany dla Twojego auta i po sprawie....... OFF-ROAD -- niestety nikt nie mówił że będzie tanio.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Lift longa

Post autor: TomaszRT » śr lut 04, 2009 12:54 pm

No co Ty? Odchodzi się od dedykowanych.. Teraz modne są w autach terenowych zawieszenia od samary czy innej fabii.. Lepiej robią w terenie..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Lift longa

Post autor: piotrk_gd » śr lut 04, 2009 12:58 pm

pogubiłeś się w szczegółach, bo każdy ma co innego, opracowane na własne potrzeby ;)
... można zawsze kupić gotowca i wtedy nie ma problemu - plug&play ;)
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Lift longa

Post autor: viperecki » śr lut 04, 2009 1:54 pm

dajcie mu spokój chłopaki , taki zestaw na początek mu wystarczy a nie musi pompować w auto pona 2tysi na start tylko 3 stówki i jakoś takoś będzie jechał :)2 sam miałem w vitce takie udziwnienie i na początek było ok , no a potem wiadomo , kupno Samuraia bo to chyba najlepszy sposób na ulepszenie vitarki :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

x-bowman
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 17, 2008 12:34 am
Lokalizacja: Jura, CH

Re: Lift longa

Post autor: x-bowman » śr lut 04, 2009 2:13 pm

po pierwsze spróbuj poszukać info na http://suzuki.a-ng.eu/forum/viewforum.php?f=12
(to takie fajne vitarowe zagłębie)
yoger pisze:Poczytalem i teraz czas na male podsumowanie.
Sprezyny na przod 124 (bez 2 zwojow),
raczej bez 1.5 zwoja - silnik 2.0V6 jest trochę cięższy niż 1.6
yoger pisze:na tyl samara.
albo Honda CRV, HRV, BMW 5 (e34), Felicja Kombi (wersja sprężyn z grubego drutu)

oczywiście można też założyć dedykowane sprężyny liftujące OME, Dobinsony czy IronMan, ale to już inny przedział cenowy i moim zdaniem mija się z celem
yoger pisze:Przednie mocowanie od amortyzatorow obrocic (zostawic standardowe amorki?)
a na tyl wsadzic S1106.
Co do amortyzatorów to właśnie w nie warto by zainwestować - po czarnym nie będziesz się tak bujać.
Tak czy inaczej z przodu albo markowe dedykowane albo odwrócenie mocowania+standardowe(ale jakieś lepsze, podobno B6 są niezłe).
Z tyłu większość wrzuca polonezowskie, bo pasują rozmiarem do liftu, ale nie są zbyt trwałe.
yoger pisze:Czy będzie do tego trzeba dorzucac jakies dystanse i co ewentualnie jeszcze nalezaloby zrobic.
Na pewno dystans na wał, chyba 10mm, dystans do sierżanta albo przerobiony sierżant.
yoger pisze:Ewentualnie czy jest jakis zaklad robiacy (za rozsadne pieniadze oczywiscie) lifty oraz zderzaki?
Najbardziej chyba znany jest w Pajęcznie :wink:, jeden dobry jest w Wawie, ale jest sporo specjalistów od Vitar w całej Polsce - poczytaj "małe" forum
Suzuki Vitara 2.0 DI/C TURBO '97, lift 2', KL-71 225x75R16
Passat 1.8T '01 (ośka, ale tymczasowo)

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Re: Lift longa

Post autor: czaya » śr lut 04, 2009 2:16 pm

TomaszRT pisze:No co Ty? Odchodzi się od dedykowanych.. Teraz modne są w autach terenowych zawieszenia od samary czy innej fabii.. Lepiej robią w terenie..
:)21
nie cwaniakuj 8)

nie klepałeś nigdy resorów w sj ?

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Lift longa

Post autor: TomaszRT » śr lut 04, 2009 2:36 pm

czaya pisze:nie cwaniakuj 8)

nie klepałeś nigdy resorów w sj ?
Jak kupiłem 410 to już były wyklepane.. Przez prawie dwa i pół roku jazdy o dziwo nie siadły.. Ale komfort i co ważniejsze trakcja na wyrypie jest mierna..

PS: co to za moda na zmianę nicków ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Re: Lift longa

Post autor: czaya » śr lut 04, 2009 3:01 pm

nikt nikogo nie zmusza do takich rozwiązań, ale wielu tak robi i jest zadowolonych.
czy to klepanie resorów, czy "podmiana" części...

ad ps. krócej trwa logowanie ;)

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: Lift longa

Post autor: piotrk_gd » śr lut 04, 2009 3:08 pm

mnie to w sumie bawi to rozwodzenie się nad dedykowanym, niededykowanym, złym, dobrym ... albo sprężyna/amor ma odpowiednie parametry, które odpowiadają użytkownikowi pojazdu, albo ich nie ma ... a co za różnica co tam kto przykleił na opakowanie? :roll:

yoger: masz chęć, trochę czasu i narzędzia, to spokojnie sobie podpasujesz sprężyny/amory i będziesz zadowolony :)2
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lift longa

Post autor: yoger » śr lut 04, 2009 4:32 pm

I o to mi właśnie chodziło ;], czyli zaczynamy sie rozglądać za częściami.
No to od początku

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Re: Lift longa

Post autor: mdeja » śr lut 04, 2009 8:38 pm

Z tego co wiem to nawet Calmini nie ma na przód dłuższych amortyzatorów do Vitary i samo ma patenty na obniżanie górnego gniazda - jak ktoś ma pojęcie o tym to widać to na zdjęciach kitu do liftu Vitarki.
Minusem zestawów dedykowanych - po za zestawem Calmini 3` jest ich niewielki lift - rzadko kiedy przekracza 2 cale. A osiągnięcie 2 cali polskimi drucianymi sposobami jest dobrze opatentowane o ile sie poczyta.
Ładowanie markowego zestawu do auta które pali niemało, jest już stare, i domaga się reanimacji blacharki - to się mija z celem moim zdaniem - o ile sie pójdzie utartym szlakiem i uzyska przyzwoicie jeżdżące auto. Bo można robić różne dziwne pomniki domowymi sposobami - którymi strach jeździć. To wtedy wiadomo - tylko kit fabryczny....
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

yoger
 
 
Posty: 272
Rejestracja: śr lis 05, 2008 10:31 pm
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lift longa

Post autor: yoger » śr lut 04, 2009 10:33 pm

No i to jest ważne bo te 2" można wg. mnie osiągnąć bardzo niskim kosztem, a gotowe zestawy liftu zawiechy do niektórych aut sięgają kilkunastu tysięcy zł...
No to od początku

Awatar użytkownika
sito79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt mar 04, 2008 11:50 am
Lokalizacja: Boguszów Gorce

Re: Lift longa

Post autor: sito79 » pt lut 06, 2009 8:30 pm

Ot taka mała fotorelacja żeby było nieco kolorowiej http://www.k9rdj.co.uk/vitara/vitlift.htm
Była Vitara Blaszak 1.6 16V 96r, teraz ostał się jedynie plaskacz i Honda TRX na otarcie łez.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: Lift longa

Post autor: Bartmann » sob lut 07, 2009 8:38 pm

Ja zrobiłem żonie w longu lift na polskich podkładkach poliuretanowych (niestety wykon słaby i źle dobrane wymiary - trzeba modyfikować) + kit do obniżenia gniazd amorów przednich z UK (Bit's for Vits).
Koszt jakieś 500 pln... czas dla dwóch osób 4 godziny.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości