
co to są za jednostki?
jak to je dobie radzi z autem.
pozdr!
Moderator: Albert_N
Gdzies mi wpadlo w oko jak kolega jarekst... pisal ze resory sa "+" jedno pioro u niego bo silnik diesla jest ciezszy chyba w temacie o odbojnikach do resorow ktory jest maglowany teraz - tam chyba sa nawet fotki przodu i zawiechy!!drzewiasty pisze:Witam! Jeżdżę Samurai'em 1.9TD z 2000r autko ma przejechane ponad 100000 i twierdze ze ten silnik to z pewnością najżywotniejsza część składowa tego pojazdu, która pewnie przeżyje przynajmniej dwukrotnie całą resztęCo do samej jazdy samurai'em w dieslu to nie ma co narzekać.... tak jak pisał jarekstryszawa dość elastyczny, a przy tym spory moment obrotowy i nie najgorsza ekonomika, mój spala około 7l przy normalniej jeździe(nie przekraczam 3000obr/min). Nadaje się do jazdy na co dzień, wspomaganie jest tu wielka zaletą, jak również w terenie mimo nieco cięższego silnika w porównaniu z 1.3 daje sobie rade całkiem nieźle no i na 4L masz do dyspozycji I i II bieg
na starcie czego w 1.3 na seryjnym reduktorze nie ma
Przy ewentualnym kupowaniu należy zwrócić uwagę na poprawność działania skrzyni biegów... wielu użytkowników pisze o jej awaryjności, a nie jest ona taka sama jak w 1.3 mimo że ich przełożenia są identyczne
jestem właśnie w trakcie wymiany sprzęgła, za oryginał trzeba wybulić 650PLN w sklepie z częściami do japońców nie w serwisie SUZUKA
reduktor i mosty takie same jak w benzin, resory chyba mocniejsze ale tego nie jestem pewien wiec jak ktoś wie ze jest inaczej to niech mnie poprawi
się rozpisałem... to chyba mój najdłuższy post
Pozdrawiam i wklej foty jak już kupisz autko...
ad. 1. Silnik, osprzęt silnika, sprzęgło, skrzynka biegów (inne przełożenia), jak nie kupisz zajeżdżonego egzemplarza to skrzynią się nie martw, nie padnie Cicool_louis pisze:Witam. Jestem nowy na forum. Mam możliwość kupienia Samuraia 1.9TD z 1999roku. Nie chcę zakładać nowego tematu a mam pytania donośnie samuraia w dieslu.
1. Chodzi mi o to jakie elementy są inne niż w wersji benzynowej. Piszecie że skrzynia biegów, a jak jest z dostępnością takich części zamiennych?
2. Ile wam spala ropy w przeliczeniu na 100km?
3. Ile kilometrów od domu udało się wam "bez uszkodzenia kręgosłupa" przejechać?
4. Zakładał ktoś może centralny zamek? jak najlepiej poprowadzić przewody do siłowników w drzwiach, bo fabrycznie żadna wiązka tam nie przebiega. Wiercić otwory czy może da się zastosować tzw. złącze van jak do drzwi przesuwnych?
Dziękuje jeśli się ktoś odezwie.
jarekstryszawa pisze:Ponoć obecność turbiny w tej wersji ma jeno dopomóc w spełnieniu norm ekologicznych psia ich mać... Ładnych kilka lat jeździłem 309- tką w wolnossącej wersji 64 PS i zaprawdę powiadam wystarczało pary, a spalanie było mniejsze niż w wielu obecnie produkowanych common railach. BTW ta 309 z 1988 roku jeździ u znajomego, silnik ma ponad 500 tysi km i nadal sobie wesoło klepie kolejne kilometry. Mam sentyment do tego klekota
Czyżby?- ten w 309 miał dokładnie 1905 cc, z tego co pamiętam to ok. 1800 cc miały diesle rodem z cytryn w polonezie, a to trochę inna bajka.marekno30 pisze:jarekstryszawa pisze:Ponoć obecność turbiny w tej wersji ma jeno dopomóc w spełnieniu norm ekologicznych psia ich mać... Ładnych kilka lat jeździłem 309- tką w wolnossącej wersji 64 PS i zaprawdę powiadam wystarczało pary, a spalanie było mniejsze niż w wielu obecnie produkowanych common railach. BTW ta 309 z 1988 roku jeździ u znajomego, silnik ma ponad 500 tysi km i nadal sobie wesoło klepie kolejne kilometry. Mam sentyment do tego klekota
Jak miałeś 309 w zwykłym diselku to miałeś silnik 1.8 który całkiem nieźle się spisywał, rzeczywiście bardzo niewiele palił miałem okazje takim pojeździć w citroenie bx auto się rozsypało przy około 500 tys a motorek dalej śmigał ale silnik z turbiną różni się znacznie od tamtej jednostki bo ma 90 koników i nie ma to nic wspólnego z normami ekologicznymi a jeżeli ktoś nie czuje żadnej różnicy w mocy to ma coś zrypane(może turbo).silnik z turbem jeżeli nikt go wcześniej nie przegrzał jest równie bezawaryjny jak i żywotny co zwykły poczćiwy 1.9 nie mylić z bezawaryjnością osprzętu bo to inna historia. warto też zwrócić uwagę na pompę wtryskową polecałbym boscha.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość