Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: viperecki » pt lut 27, 2009 7:23 pm

Ćwiczył ktoś takie coś ??Jedzie nie jedze ?? Jest sens czy nie?? Oczywiście na skrzyni z polonezona i reduktorem 4.16
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: TadeuszK » pt lut 27, 2009 7:34 pm

łell te silniki tj. z rodziny K mają dość zróżnicowane opinie co do jakości, wytrzymałości i awaryjności polecam na początek poczytać forum http://www.roverki.pl/index.php , żeby większa świadomość była ... no chyba, że praca domowa już odrobiona :)21

kingston
 
 
Posty: 274
Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: kingston » pt lut 27, 2009 8:03 pm

jak o że szukam Samurajka to przy okazji znalazłem odpowiedź na Twoje pytanie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7930662
ale czy jeździ i jak jeździ to nie wiem
1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest

Awatar użytkownika
trasek
 
 
Posty: 230
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: trasek » pt lut 27, 2009 8:18 pm

ćwiczyłem kilka lat temu , mam nawet notatki. Jeździ lepiej od dobrego 1,6 ale dupy nie urywa.

Awatar użytkownika
michu0910
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 25, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: SŁAWNO

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: michu0910 » pt lut 27, 2009 8:30 pm

viperecki pisze:Ćwiczył ktoś takie coś ??Jedzie nie jedze ?? Jest sens czy nie?? Oczywiście na skrzyni z polonezona i reduktorem 4.16
z tego co pamietam to @PODOLEK to cwiczyl.i :)2 tylko nie wiem jaka mial skrzynie i reduktor
srajtek ,4.16,fedima sirocco 31' i takie tam ;)

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: viperecki » pt lut 27, 2009 8:45 pm

czyli wszystkie drogi prowadzą do Świstaka GTI :)21
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
trasek
 
 
Posty: 230
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 6:31 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: trasek » pt lut 27, 2009 8:57 pm

też ćwiczyłem :) dupy nie urywa :)21. Jeżeli mogę podpowiedzieć załóż silnik od jimny , mało roboty ,tanio i szybko.

Awatar użytkownika
wojtii
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: wrocław-wiocha:}

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: wojtii » pt lut 27, 2009 9:23 pm

silnik super , tylko ciągnie od 4 tys 8) do prawie 7 8)
w polonezie po 350 tyś padła uszczelka pod głowicą , siostra go ugotowała, blok się skrzywił i naprawa była nieopłacalna , ogólnie silnik super, tylko upierdliwy w naprawie, seryjne sprzęgło wytrzymuje 10 kkm, łatwo go ugotować, silnik z Rovera ma przeważnie 90 km :wink: jak juz pakować roverka to lepiej 1.8. blok ten sam :)21

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: Wilku » pt lut 27, 2009 9:56 pm

Przy reduktorze 4,16 raczej nie będzie niedostatku momentu na kołach nawet w niskim zakresie obrotów wysokoobrotowych motorów (1.4 Rover, 1,3 GTi).

Ciekawy jestem ile ważą te silniki - 1,4/1,8 z Rovera, 1,3 Jimny i 1,3 GTI w porównaniu do oryginalnego silnika. Ktoś wie?

Pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: Wilku » pt lut 27, 2009 10:56 pm

kingston pisze:jak o że szukam Samurajka to przy okazji znalazłem odpowiedź na Twoje pytanie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7930662
ale czy jeździ i jak jeździ to nie wiem

Ale bałagan pod maską. I ciasno się jakoś zrobiło. Cena bardzo atrakcyjna. Ciekawe, jaki jest powod sprzedazy ;)

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: Kostuch » pt lut 27, 2009 11:55 pm

Wilku pisze:
kingston pisze:jak o że szukam Samurajka to przy okazji znalazłem odpowiedź na Twoje pytanie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7930662
ale czy jeździ i jak jeździ to nie wiem

Ale bałagan pod maską. I ciasno się jakoś zrobiło. Cena bardzo atrakcyjna. Ciekawe, jaki jest powod sprzedazy ;)

pzdr, W
A gdzie on ma chłodnicę? :o
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
PI7er
 
 
Posty: 1106
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 1:37 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: PI7er » sob lut 28, 2009 12:03 am

Wilku pisze:Ciekawe, jaki jest powod sprzedazy ;)

pzdr, W
"Z powodu wyjazdu i braku dostępu do internetu nie odpowiadam na maile. Na wszelkie pytania odpowie kolega, który został w kraju."
Ambulans High Roof 30" 1.6 4.16
604 083 564 Piotr

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: Wilku » ndz mar 01, 2009 12:01 am

No i co? Decyzja już podjęta?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
wojtii
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: wrocław-wiocha:}

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: wojtii » ndz mar 01, 2009 7:07 am

bo ta suka to pomnik, chłodnicy brak, komp leży luzem na kolektorze wydechowym, filtr powietrza luzno lata...

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: viperecki » ndz mar 01, 2009 12:35 pm

TRasek namówił mnie na jimnikowe 1.3 16v i przy tym już zostanę
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

dwaku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 14, 2008 6:23 pm
Lokalizacja: WWA<->3Miasto

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: dwaku » pt mar 26, 2010 3:24 pm

Jak kogoś kusi ten silnik to niech od razu pomyśli nad 1.8. Wymieniałem 1.4 na 1.8 w Rowerze serii 200 i przyśpieszenie poprawiło się o dobre 2 sekundy. Masa i wymiary takie same (niewielkie) różnią je dół silnika i program sterujący.
Mini Hummer :)

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: slavok » pt mar 26, 2010 6:57 pm

a to 1.4 rovera to nie jest ta jednostka co jak sie zyebe to kaplica bo tam nie ma śrub tylko nity ? jak to ten to nie polecam, w razie awarii tylko wymiana na nowy, bo rozwiercanie tego i naprawa jest nie opłacalna...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

drlubicz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 9:13 pm

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: drlubicz » pt mar 26, 2010 9:21 pm

mam roverka z takim silnikiem i jest naprawde spoko , to że wywala uszczelkę to tylko dla tego ze wymiana uszczelki przebiega trochę inaczej niż w innych autach i mało który mechanik to wie , robi to jak w golfie i potem za 3 tys km uszczelki znów nie ma

Awatar użytkownika
kryzys86
 
 
Posty: 137
Rejestracja: śr wrz 24, 2008 5:16 pm
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: kryzys86 » pt mar 26, 2010 11:00 pm

drlubicz znaczy w jaki inny sposób uszczelkę sie wymienia?
Go big or go home

dwaku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt paź 14, 2008 6:23 pm
Lokalizacja: WWA<->3Miasto

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: dwaku » pt kwie 02, 2010 8:47 am

jakie nity? problemem tego silnika jest jego lekka konstrukcja - poniżej 100 kg. ucierpiał na tym układ chłodzenia ponoć ale przy sprawnym układzie silnik się nie przegrzeje i żadna uszczelka nie wystrzeli. mechaniką tego silnika nie powinni się zajmować Heńki. Jako ciekawostkę podam, że od wielu lat seria K jest używana w sporcie. Seryjnie montował go Lotus w Elise (wersja 1.8 120km i 160) jak i Caterham w replikach Super 7. Ten silnik jest bardzo wydajny i bardzo lekki. Jakby były gotowe wzorce sam bym sobie do Jimniaka wrzucił 1.8. :)
Mini Hummer :)

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: Wilku » pt kwie 02, 2010 10:23 am

Kiedyś gdzieś czytałem, że głowicę w tym silniku dokręca się znacznie mniejszym momentem niż w innych motorach. Problem jest taki, że mało który majster takimi rzeczami się interesuje i dokręca wszystko "na oko". Poźniej płacze, że silnik złom, bo szpilki "się rozciągają".
Nie da się jednak ukryć, że silniki z serii K są mało odporne na przegrzanie (na angielskiej wikipedii jest o tym wzmianka). Chociaż widziałem poloneza 1.4, którego dobijało przez kilka miesięcy kilku młodych amatorów motoryzacji i silnik do końca działał bez problemów. A polonez latał, palił gumę, przedzierał się przez piachy - był prawdziwą rajdówką ;)


pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
piotrh
 
 
Posty: 244
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 8:50 pm
Lokalizacja: kołbiel tel 696969025

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: piotrh » ndz kwie 04, 2010 7:17 pm

Mam suzę z silnikiem rovera .Padła uszczelka ......jak zdjąłem głowicę i zobaczyłem te jednorazowe szpilki przez cały silnik i plastry silnika klejone na uszczelniacz to odpuszczam tę jego moc i wagę i przechodzę na diesla ( Citroen z Poldka)

drlubicz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 9:13 pm

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: drlubicz » ndz kwie 04, 2010 10:12 pm

kryzys86 pisze:drlubicz znaczy w jaki inny sposób uszczelkę sie wymienia?
przede wszystkim stosuje się inny typ uszczelki i nie dokręca sie głowicy na oko i na krzyż tylko dokładnie tak jak zaleca producent www.roverki.pl

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: Wilku » pn kwie 05, 2010 10:06 am

Odkręcanie i dokręcanie śrub głowicy
Najważniejszy problem to właściwe odkręcanie i dokręcanie głowicy, gdyż
nieprzestrzeganie prawidłowych zasad postępowania może spowodować
skrzywienie głowicy, kadłuba lub skrzyni korbowej
. Aby uniknąć skrzywienia
głowicy podczas odkręcania, śruby głowicy należy odkręcać w następujący
sposób:
— odkręcić wszystkie śruby (o 180" każdą) w kolejności podanej na rysunku
14.19a;
— ponownie odkręcić wszystkie śruby (o następne 180") w tej samej
kolejności;
— po raz trzeci odkręcić śruby w tej samej kolejności, aż do powstania luzu
między łbem śruby a głowicą;
— odkręcić i wyjąć śruby w dowolnej kolejności.

Obrazek

W celu prawidłowego dokręcenia głowicy należy długie śruby głowicy
przykręcić w następujący sposób:

wkręcić ręcznie wszystkie śruby (10 szt.) w szynę rozprowadzania oleju;
— dokręcić śruby momentem 20 N-m według kolejności podanej na
rysunku 14.19b;
— zaznaczyć położenie kątowe wszystkich łbów śrub;
obrócić wszystkie śruby o 180° w kolejności pokazanej na rysunku
14.19b;
— ponownie obrócić wszyskie śruby o dalsze 180° w tej samej kolejności,
uzyskując pokrycie się znaków na łbach śrub i głowicy.
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

drlubicz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz mar 07, 2010 9:13 pm

Re: Silnik 1.4 16v Rover od polonezona w Samuraiu??

Post autor: drlubicz » pn kwie 05, 2010 2:30 pm

a Pan Czesio co wcześniej układał glazurę a teraz ma warsztat samochodowy robi to po swojemu i uszczelka zaraz wydmuchana ale to dobrze ze rover ma złą opnie bo traci przez to na cenie i za 12 tyś kupujemy wypasioną furkę w skórze w drewnie i z klimą z rocznika 2002 gdzie za te same pieniądze może uda nam się kupić starego golfa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości